Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:14

Als ik ga stemmen wordt het pvv.
Maar ik denk niet dat ik er tijd voor heb of ik denk waarschijnlijk de 7de he het was gister de 6de dus stemdag. (zoals ik er met alles achterkom dat dat gister was paasen, sinterklaas, verjaardagen enz)

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:16

xBiondaa schreef:
Mn ouders gelukkig voor Wilders!! :D

Tja het is maar net waar je blij van wordt :Y)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:26

faye1995 schreef:
Je betaald ook naar draagkracht... Maar nu betaal je tot 15 jaar nadat je je studie hebt afgerond oid.
Dan lijkt me wel dat je bedoeld dat je het gehele bedrag terug betaald, of je er nu 10 jaar of 30 jaar over doet?

Weet ik niet, zal ze eens mailen (al vraag ik me af of ik met deze drukte een mail terug krijg maargoed :P)
Nu is het zo dat je geloof ik in 20 jaar terug moet betalen wat je kan, rest wordt kwijtgescholden. En je mag geloof ik er voor kiezen om pas na 5 jaar na afronden studie te beginnen met afbetalen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:40

Ik zit nog te twijfelen. In eerste instantie was ik erg tegen Wilders, puur om zijn eeuwige schreeuw tegen immigranten.

Na het eerste gedeelte van dit topic te hebben bekeken, toch maar het verkiezingsprogramma bekeken, en moet eerlijk zeggen, ziet er prima uit! Jammer dat Wilders er zit.

VVD met Rutte vind ik ook een goede keus, al ben ik het niet helemaal eens met de stufi etc.

PvdD lijkt me ook nog wel wat, alleen moet eerlijk zeggen dat mijn stem op die partij niets zal uithalen. Ze zullen nooit genoeg stemmen krijgen op dit moment. Daarom denk ik dat PVV beter is, die staat namelijk ook VOOR de dieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:41

SP, SP, SP Oléééééé

shilady

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:42

Pvv :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:43

De PVV staat wel voor de huisdieren. Maar niet voor het milieu.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:44

Sologirl (en anderen), mag ik vragen waarom GroenLinks geen optie is?
Heb trouwens een mail naar GroenLinks gestuurd met vragen over de stufi, wat ze daar nu precies mee willen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:46

sologirl schreef:
Ik zit nog te twijfelen. In eerste instantie was ik erg tegen Wilders, puur om zijn eeuwige schreeuw tegen immigranten.

Na het eerste gedeelte van dit topic te hebben bekeken, toch maar het verkiezingsprogramma bekeken, en moet eerlijk zeggen, ziet er prima uit! Jammer dat Wilders er zit.

VVD met Rutte vind ik ook een goede keus, al ben ik het niet helemaal eens met de stufi etc.

PvdD lijkt me ook nog wel wat, alleen moet eerlijk zeggen dat mijn stem op die partij niets zal uithalen. Ze zullen nooit genoeg stemmen krijgen op dit moment. Daarom denk ik dat PVV beter is, die staat namelijk ook VOOR de dieren!

Ik ben het wel redelijk met jou eens geloof ik. Ik vind de PVV ook wel wat, vind alleen sommige opmerkingen van Wilders enorm kinderachtig alleen ze staan daarentegen wel voor de dieren en de zorg en dat vind ik heel belangrijk. Maar ik vind de VVD ook goed en Rutte een goede man om als premier te hebben maar ik ben het inderdaad ook niet eens met afschaffen van de studiefinanciering. Moeilijk moeilijk..
Laatst bijgewerkt door Jildau op 28-05-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:46

Heino schreef:
Sologirl (en anderen), mag ik vragen waarom GroenLinks geen optie is?
Heb trouwens een mail naar GroenLinks gestuurd met vragen over de stufi, wat ze daar nu precies mee willen :)

Als student zijnde zie ik ook graag de stufi behouden blijven, ik heb groenlinks nog niet bekeken, komt ook niet uit de stemwijzers etc.

Uit jou bericht blijkt dus dat GL niks doet met de stufi? Of er niks over in het programma heeft staan.

Misschien ook nog een optie om te bekijken, al ben ik het wel eens met iemand die in het begin zei, dat een land met crisis geregeert moet worden door een rechts kabinet!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:49

Jildau schreef:
sologirl schreef:

Ik ben het wel redelijk met jou eens geloof ik. Ik vind de PVV ook wel wat, vind alleen sommige opmerkingen van Wilders enorm kinderachtig alleen ze staan daarentegen wel voor de dieren en de zorg en dat vind ik heel belangrijk. Maar ik vind de VVD ook goed en Rutte een goede man om als premier te hebben maar ik ben het inderdaad ook niet eens met de studiefinanciering. Moeilijk moeilijk..

Rutte lijkt me een prima MP, Wilders dus helemaal niet. Ik vraag me ook echt af hoe het kan dat Wilders nog leeft, maar dat doet verder niet terzake.

Ik denk dat een coalitie CDA, VVD en PVV daarom ook een prima oplossing is. Dan zullen er mensen wel wat water bij de wijn moeten gaan doen, en vooral Wilders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:50

GroenLinks vind ik wat vaag over wat ze precies willen met de stufi. In stemwijzers komen ze naar voren als "stufi weg" maar ik heb begrepen dat het zo zwartwit niet is. Dat de huidige vorm van stufi niet voldoende werkt en dat er een andere vorm komt, maar dat het niet volledig afgeschaft wordt.
Maar GroenLinks is bvb ook sterk voor de dieren :) En heeft, een in mijn ogen, goede partijleidster, ook niet onbelangrijk ;)
Maar zal als ik een mail terugheb hem hier wel plaatsen :)

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:50

Net de stemwijzer gedaan, komt overeen met het CDA of PVV. Lastig lastig, moet me er nog maar even beter in verdiepen voor 9 juni....

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:52

Heino schreef:
GroenLinks vind ik wat vaag over wat ze precies willen met de stufi. In stemwijzers komen ze naar voren als "stufi weg" maar ik heb begrepen dat het zo zwartwit niet is. Dat de huidige vorm van stufi niet voldoende werkt en dat er een andere vorm komt, maar dat het niet volledig afgeschaft wordt.
Maar GroenLinks is bvb ook sterk voor de dieren :) En heeft, een in mijn ogen, goede partijleidster, ook niet onbelangrijk ;)
Maar zal als ik een mail terugheb hem hier wel plaatsen :)

Ben erg benieuwd! Alleen dat vage vind ik altijd zo jammer. Vind dat een teken van onzekerheid.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:54

Hmm kweenie, of ze denken dat het duidelijk is. Je wil natuurlijk toch een balans tussen een bondig en helder partijprogramma :) Maar qua partijpunten lijken heel veel partijen onduidelijk, jammer.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:55

Ik ga stemmen op Cohen. Ik ben normaal een SP stemmer, maar teveel mensen stemmen mij op Wilders. PvdA heeft meer kans om een coalitie te kunnen vormen, tegen Wilders, dan SP. En ik zou Cohen heel graag als vertegenwoordiger van ons land willen zien, iemand die zich staande weet te houden naast grote wereldleiders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:57

PVV, Wilders

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:58

Ik vind Cohen/PVDA nogal warrig, zovaak je programma veranderen en dan nóg onduidelijkheid is, in mijn ogen, geen teken van leiderschap.

Eigenlijk ben ik wel erg nieuwsgierig hoe Wilders het internationaal zou doen haha!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:59

PvdA of SP..

Ik wil nog even googelen op wat het meest bij mij overheenkomt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:59

sologirl schreef:
Ik vind Cohen/PVDA nogal warrig, zovaak je programma veranderen en dan nóg onduidelijkheid is, in mijn ogen, geen teken van leiderschap.

Eigenlijk ben ik wel erg nieuwsgierig hoe Wilders het internationaal zou doen haha!

Hopelijk hoeven we dat niet mee te maken :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:00

Ik denk dat als Wilders internationaal net zo zou schoppen als hij hier af en toe doet dat dat desastreus is voor de economie hier :=

PvdA heb ik het ook niet zo op, omdat ze idd zo dubbelzinnig zijn. Heb het idee dat men maar met iedereen vriendjes wil blijven en ondertussen de eigen identiteit kwijtgeraakt is.

Overigens weet ik ook niet of GroenLinks groot genoeg wordt, maar hey, als je er niet op stemt zal het nooit gebeuren :P

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:01

Stemde altijd VVD maar vind rutte echt niks. dus wordt of d66 of toch maar de pvv

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:02

faye1995 schreef:
Idd, ik weiger mijn centen in te leveren voor gezondheidszorg; Iedereen gelijk, dus iedereen betaald daar ook maar hetzelfde aan.
En dan opent de regering maar een extra potje hiervoor. De rijkeren betalen toch al meer belasting?!
En ja, doe mij dan maar liever arbeidsongeschikt zijn in amerika en dat ik wel mn bij elkaar gespaarde centen mag houden
WAT heeft dit met mijn mening over gezondheidszorg te maken??

Nou faye1995, veel succes op de dag als jij arbeidsongeschikt raakt en veel medische zorg nodig hebt. ;) Lekker moeilijk rondkomen terwijl je misschien wel gewoon gestudeerd hebt en geinvesteerd in je toekomst.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:07

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:33

Janouk, maar dat vind ik nog vrij vaag. Ben wel benieuwd hoelang je er over mag doen om terug te betalen. En ze spreken over een aanvullende beurs. Moet je die dan ook terugbetalen?