Heb jij schulden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een schuld en zo ja hoeveel?

nee geen schulden (hypotheek telt niet mee)
584 (67%)
ja, <1000 euro
83 (9%)
ja, 1000-3000 euro
56 (6%)
ja, 3000-5000 euro
39 (4%)
ja, 5000-10.000 euro
38 (4%)
ja, > 10.000 euro
70 (8%)

Totaal aantal stemmen: 870

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:33

lucifertje schreef:
Gelukkig geen schuld. Geen dubbeltje. Al ben ik wel een persoon die snel te graag geld uitgeeft.

Stond toevallig in de metro een jongen (jaar of 20) die een schuld had van 18.000 euro. Ik vraag me af hoe iemand het zover kan laten gaan, en hoe een bank het zover kan laten komen..

Vooral hoe de bank het zover laat komen...
Soms als je Oprah kijkt dan zie je daar mensen in de aflevering die vier/vijf creditcards hebben en meer schuld dan mijn hele jaarsalaris bij elkaar.... en dan nog ergens geld vandaan kunnen halen en onnodige dingen kopen.. snap ik echt niet.. :?
(en vaak zijn ze dan ook nog beledigd omdat ze maar 4 keer uit eten kunnen ipv 5) :(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:35

Roodstand overzetten naar Persoonlijke Lening (ze hebben een leuk verhaal over rente die minder is) en dan doen ze er nog wat bij om nu van te leven.
En zo ga je van 5000 euro roodstand naar een PL van 7000 euro bijvoorbeeld.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:37

om me zelf nog aan te vullen wij zijn 26 en 29 en hebben een gezin met 3 kinderen

voor de mensen met schulden schaam je niet en zoek hulp want als mensen niks weten kunnen ze je niet helpen

wij zagen geen uiteg meer maar doordat je kinderen hebt moet je doorbijten en nu na 8 jaar knokken pfffffff komt de zon weer op en ja hij schijnt weer heerlijk

moet wel zeggen dat ik een gat in mijn hand heb van hier tot aan china maar doordat ik heb geleerd van een dubbeltje een kwartje te maken dat een heel eind in de hand heb

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:38

Nicolletje schreef:
Roodstand overzetten naar Persoonlijke Lening (ze hebben een leuk verhaal over rente die minder is) en dan doen ze er nog wat bij om nu van te leven.
En zo ga je van 5000 euro roodstand naar een PL van 7000 euro bijvoorbeeld.

zo gaat het ook bij de meeste banken mijn vriend heeft een zeer goed inkomen en de banken willen je maar dan al te grag geld lenen
en van kwaad word het erger

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:40

Nicolletje schreef:
xDramaQueen schreef:
nee maar je snapt toch ook wel dat ze graag bij je wil zijn en dingen met je doet :)

Mja kan ook thuis toch? Vind ik?
Ik heb ook geen geld om elke week naar de bioscoop te gaan en een vriendin van mij houdt van film kijken, nou dan kijken we toch thuis?
Moet het altijd zo duur zijn?

he ik ben niet degene die dat zegt :) maar schuld reageert erop dat zij er niet voor kiest om altijd weg te gaan, maar dat ik best eens snap dat ze leuke dingen willen doen, ik zelf kijk ook veel liever tv thuis op de bank :D popcorn halen bij de appie, 3 pakken voor 1.49 en daar zit 3x zoveel in als bij de bios, beetje drinken erbij en voor 3 euro ben je klaar :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:42

Dan is het toch de keuze van die vriendin dat zij betaalt ;)

Als jij met mij naar de Malediven wil en ik heb geen geld en jij wel... Nou dan ga ik wel mee hoor als je zo aandringt en toch betaalt :+
Ik offer me dan wel op :D Toch?

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:50

Talisa schreef:
Voorlopig, van de studie, maar dat wordt dus hopelijk kwijtgescholden :)

hoezo zou je studieschuld zomaar kwijtgescholden worden?

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:54

XDramaqueen. Voor mij was de afspraak met die bokker echt een geweldig lichtpuntje. En tuurlijk wil ik leuke dingen doen. Ik wil zoveel maar die vriendin vind met mij thuis zitten of naar een gratis festival gaan niet leuk. Zij wil perse gaan stappen en als ik dan meega en ze vraagt wat ik wil drinken dan zeg ik een wijntje ( dat is 1,90) maar dan zegt zij ach Bacardi razz/ cola is veel lekkerder neem die dan en dan besteld ze een dubbele( 7,80) Dat is echt superduur. Ik heb dan liever een wijntje en dat ik die paar euro dan gewoon krijg.

Zij wil soms echt zoveel geld voor mij uitgeven. Ze wil mee zelfs meenemen naar een festival die 35 euro entree is en waar je geen eigen eten en drinken mee mag nemen ( tas wordt gecontroleerd) dan heb ik veel liever een dagje strand en zee en wat geld op zak zodat ik weet iets kan af betalen. Heb 1 schuld van 44 euro. Als we niet naar dat festival zouden gaan dan is die schuld in elk geval al afbetaald!

In elk geval is er bij mij nu een enorme last van mijn schouders afgevallen. Deurwaarders hebben mij zoveel brieven gestuurd en ik dacht dat elke brief een nieuwe schuld was maar dat is dus gelukkig niet zo!

@Marlo, Als je binnen 10 jaar een diploma haald dan wordt he studie schuld kwijtgescholden.

@Bromfiets. Jij bent ook supergoed bezig!
Laatst bijgewerkt door Nadia op 20-05-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

bromfiets

Re: Heb jij schulden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:05

Correctie: Maatschappelijk werk is goed bezig, ik zelf zou het zonder haar maar op zijn beloop laten en de hele boel in elkaar laten pletteren :=

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:11

Umhhh kleine schuld! Ben er dan ook echt niet trots op!

2500 studie schuld, en 1500,- bij mijn ouders!
En dan wil ik volgende maand ook nog een zadel op afbetaling laten doen dus heb dan een "lening" van 1500,-
Dus in totaal 5500,- schuld! Als ik het zo lees schrik ik daar best van!
Mijn belastingsgeld (500 euro) gaat dan ook gelijk naar mijn ouders..

Pffffh niet aan denken! Gewoon lekker verder gaan met leven en aflossen! Voordeel is dat ik niet in het rood kan staan en ik NOOOOOIT een lening zou afsluiten voor een auto of een tv of dergelijke, das toch zulke onzin! (misschien behoort een zadel daar voor sommige ook bij, maar zo zie ik dat niet! Ik zie dat als noodzaak voor het paard)

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:14

Maar een zadel is toch ook geen noodzaak? Je kunt zonder zadel rijden of kijken of iemand op jou stal jou een zadel wilt lenen of een tweedehands zadel kopen?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:17

ik heb ook een flinke schuld...of nou ja, een hele hoop kleine schulden(reden daarvan is prive)
en een studieschuld.
ik ben dan ook begonnen met een schuldsaneringstraject, en wil in september weer naar school,dan word een gedeelte van de studieschuld een gift EN heb ik eindelijk een papiertje, maar heb geen idee hoe ik dat als alleenstaande moeder moet gaan doen.
naar wat ik heb gehoord krijg je alleen geld terug voor kinderopvang als je werkt.
persoonlijk hoef ik niet veel te eten/drinken en kleren kopen heb ik ook al heel lang niet meer gedaan.
maar mijn dochter wil ik wel goed te eten kunnen geven en op een verjaardag kan ik niet met lege handen aankomen,dat vind ik soms wel heel erg moeilijk.

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:22

Volgens mij krijg je ook geld terug van de belastingsdienst als je zelf gee kinderopvang kunt betalen of van de gemeente.

Je zal 50 euro per week krijgen om van rond te komen. Geen vetpot dus maar in elk geval heel erg veel sterkte!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:24

schuld schreef:
Maar een zadel is toch ook geen noodzaak? Je kunt zonder zadel rijden of kijken of iemand op jou stal jou een zadel wilt lenen of een tweedehands zadel kopen?

In ons geval is het wel noodzaak, we hebben al heel wat zadelmakers versleten en nog steeds geen goed zadel..
Dus enige oplossing is een nieuw zadel laten aanmeten naar zijn rug.
En zonder zadel rijden is geen optie! dan lig ik volgende maand in het ziekenhuis, zal ik vast nog meer schulden hebben!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:24

schuld schreef:

Een goed zadel is voor het paard zeker wel noodzaak, zadels uitlenen zou ik niet aanraden of je moet toevallig net een zadel hebben die wel goed past op je paard. Tweedehands kan prima maar dan ben je voor een goed zadel ook nog wel een aardig bedrag kwijt die vaak hier en daar nog opgevuld moet worden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:28

Ik heb helaas ook een studieschuld, daarnaast ook wat kleine schulden maar ben bijna klaar met die afbetalen, dan begin ik gelijk met afbetalen van mijn studieschuld...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:31

schuld schreef:
Volgens mij krijg je ook geld terug van de belastingsdienst als je zelf gee kinderopvang kunt betalen of van de gemeente.

Je zal 50 euro per week krijgen om van rond te komen. Geen vetpot dus maar in elk geval heel erg veel sterkte!

de schuldsanering is bij mij anders...(of had je het daar niet over wat betreft die 50,- om rond te komen?)
ik betaal elke maand 60,- aan de kredietbank, en daarvan lossen zij een gedeelte van mijn schulden af.
ze hebben het me precies uitgelegd, maar is een lang verhaal.
ik probeer nu al van 50,- per week rond te komen, maar dat lukt me nog niet.
wel heb ik vorige maand, ondanks alle vaste lasten,betalingsregelingen en beslaglegging 10,- over gehouden.
ik was zooo trots op mezelf!
maar elke maand is het weer rekenen,zweten en ziek zijn omdat ik het gevoel heb er nooit uit te komen.
het duurt al zo lang, en is het een opgelost, komt er wel weer een ander probleem.

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:34

Timilon Nee ik bedoelde als je echt in de schuldsanering zit. Ben erg benieuwd naar waar jij het over hebt. Dat jij geld aan de kredietbank geeft. Kun je mij daar meer info over geven?

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 14:40

Sleeper schreef:
Ik vraag met af hoe representatief deze poll is. Er zitten veel jonge mensen op bokt en die zullen niet zo snel schulden hebben als mensen die op zichzelf wonen en wat ouder zijn.

Ik heb geen schulden. En al zou ik het wel hebben, op Bokt zou ik dat niet vertellen. Met alle respect voor de mensen die dat geen bezwaar vinden!

Ik vind het wel een bezwaar. Daarom post ik ook niet onder mijn normale account maar onder een SA.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:18

Het belastinggeld van mijn lover is binnen. Heb gelijk mijn schuld afgelost en ben vanaf vandaag schulden vrij!!!!!!!!!!!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:30

o je bedoeld dan de kosten van de studie zelf? niet de lening natuurlijk

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:59

LauwtjuhLevi schreef:
Pffffh niet aan denken! Gewoon lekker verder gaan met leven en aflossen! Voordeel is dat ik niet in het rood kan staan en ik NOOOOOIT een lening zou afsluiten voor een auto of een tv of dergelijke, das toch zulke onzin! (misschien behoort een zadel daar voor sommige ook bij, maar zo zie ik dat niet! Ik zie dat als noodzaak voor het paard)

Dit vind ik dus een gevaarlijke uitspraak. Zelf denk ik ook wel dat er een verschil is tussen een auto en een tv. Er zijn mensen die voor hun werk of om gezondheidsredenen echt een auto nodig hebben en soms levert een investering meer op.
Een zadel op aflossing zou ik zelf inderdaad niet snel doen.
Wat mij het meeste zorgen maakt is het 'lekker verder leven en aflossen'. Wat is de volgende stap? En hoe snel wil je aflossen en waarmee? Voor je het weet heeft je paard een nieuwe deken nodig, of een trailer, of komt ie in de kliniek terecht... Hoe ga je zulke uitgaven verantwoorden?

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:55

ilja000: Daar ben ik bij haar dus ook een beetje bang voor. Maar aangezien ze zelf nu ook al zegt dat leningen etc niet verstandig zijn heb ik er bij haar nog wel vertrouwen in.

Heb ook besloten dat als ik schuldenvrij ben dat ik hier dan een heel groot topic ga openen onder mijn eigen naam haha

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:59

je hoeft maar een heel klein pechje te hebben.......... en er valt niks meer af te lossen........... en daar ga je dan, de vrije val zonder parachute......

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 19:06

Precies. De mooiste situatie blijft rond kunnen komen met een buffertje voor onverwachte uitgaven...