Wie kan ik blij maken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tljrtos

Re: Wie kan ik blij maken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:56

Als er nog een contactpersoon nodig is rond Overloon.Heb ik wel interesse.Zou alleen graag willen weten wat precies de bedoeling is.Overloon ligt tussen Venray en Boxmeer in.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 12:51

***Update 5***

Dit is update nummer 5 alweer van de inzamelactie: Wie kan ik blij maken”. Inmiddels wordt er in het land alweer flink ingezameld, hangen er briefjes op de grote stallen en wordt er al flink heen en weer gereden om spullen te brengen en spullen te halen.
Begin december is het de bedoeling dat alle spullen opgehaald worden door zooist en daffodil.

We zamelen alle spullen in die op welke manier dan ook te maken hebben met paarden en paardensport. Van zadels tot staartriemen, van beugelblokjes tot bitringen, van dekens tot losse lieskoorden, van borstels tot rijbroeken, van poetsdozen tot veiligheidshelmen en van sporen tot hoofdstelhangers.... Kortom, alles.

In deze update is te vinden:
- de goede doelen waarvoor we inzamelen
- de regiocontactpersonen waar alle spullen per regio verzameld worden
- de donateurs
- de inpakinstructies
- de berichten die verzonden zijn toen de actie met ingang van september van start ging.

De goede doelen
http://www.stichtingmanegepaardenpensioenfonds.nl van aquatje
http://www.stichtingponyopvangsecondchance.nl van Gohya en ook een beetje van macho_loverr
http://www.wendarietveld.nl via bedouin
http://www.zorg-en-paard.nl via Tries_en_Faf
http://www.kinderboerderij-destek.nl/ via Maartxje
Breidablick zorgboerderij via fienaaa
http://www.rsvg.nl via halflingertje

Aanmeldingen regiocontactpersonen

Provincie Zuid-Holland
zooist
Rotterdam, hoekse waard, krimpenerwaard, t/m dordrecht

stoer en
odenxia
Zuid-Holland omgeving Zuidland en dan riching Zeeland

sannnee
Zuid-Holland omgeving Den Haag

daffodil
Groene hart tussen schoonhoven en utrecht

JessandHope
Zuid-Holland regio Bollenstreek

Provincie Zeeland + Belgie
AngloArabier
Ik kan dus spullen ophalen op Zuid en Noord Beveland / Walcheren / Zeeuws-Vlaanderen. En vanaf Kapelle t/m Antwerpen (kom regelmatig in provincie Antwerpen )

Provincie Noord-Brabant
Vonneke
Omgeving Oirschot (+/- 50 km rond Oirschot)

Miracle_
Schaijk, Heesch, Oss, Geffen, Reek, Velp & Grave. Of dus bij mij afgeven en dat kan dan (ook weer afhankelijk van de datum) in Schaijk, Oss of Geffen Noord-Brabant.

vwmissy
dordrecht,moerdijk,breda,roosendaal

Provincie Utrecht
Lolacabana
Amersfoort (dus Soest, Amersfoort, Baarn, Nijkerk, Zeist, Hilversum en alles wat er tussen zit).

O_FUN_
Utrecht en omgeving

shetties
Spullen moeten gebracht worden of anders op afspraak
Hilversum, Huizen, Eemnes, Blaricum, Laren, Naarden en Almere

my_precious
Midden Nederland

Provincie Noord-Holland
Eydis samen met Esperanza
Noord-Holland (omgeving Amsterdam tot Heemskerk )

Deb100
Aalsmeer/Amstelveen/Uithoorn/de Kwakel/Mijdrecht

Provincie Limburg
Halflingertje
Limburg

Gentlegiant
Midden Limburg

tljirtos

België
amyve
Omgeving van Igtechem Belgie

Provincie Gelderland/ZH
capopjekop en MyrtheJ
omgeving Nijmegen/beuningen/Druten/Gorinchem
Jesskn
Omgeving Arnhem en Doetichem en alles wat er tussen ligt.

Provincie Overijsel
supersambo
Wierden, overijssel.Hengelo. Oldenzaal

Provincie Groningen, Friesland en Drenthe
Tequilaros
Woont in Leek

Aanmeldingen donateurs via topic

Rijerijerije
Surpice_Iris
Tallie1979
SuperSonny
Rianneke
Juangi
Gimmick11
Marrlinde
enniee
darkchrystal
Sansje
ikdoemaarwat
LovingTweety
secricible
Frenka
Bloempjeh_
Szan
Utixo
manonutjuh
__Jesper
Miracle_
ikenpaardjes
gr_roos
Valina
Belady
xBiondaa
Ell_en
MyrtheJ
Melch
Pontifice
Konstantine
knollentuin
pedro_
ouwerakker
noordje
Tineke90
Wamhorse
upendo
power1997
lemanthia
PartoutZ
pasdedeux
Sita_
MisticRider
kennyh
cobiie
wanted2003
moniquebosch
capopjekop
Attitude
amigootje
horsiegek
miepmiep
urselin
shetlandfan
nimbletje
Mando
blackstar
Gimmick11
KC

Nieuw toegevoegd:
Giolli
Delaja
Michelle_
Wamhorse

Inpakinstructies

Aangezien haast alle regiocontactpersonen de spullen thuis verzamelen zijn er een aantal inpakinstructies.
- De spullen zoveel mogelijk schoon in te leveren.
- Dekens graag verpakken in een afgesloten vuilniszak met daarop een papier met de maat, het aantal gram, het soort deken en of er eventueel schade aan de deken is.
- Dekjes schoongeborsteld en liefst gewassen. Wanneer het niet gewassen is ook graag verpakken in plastic met daarop een duidelijke omschrijving wat er in zit.
- overige spullen ook graag schoongeborsteld of gewassen

Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat er stro of vuiligheid tussen de spullen zit.

Hoe gaat het nu verder

Alle donateurs, regiocontactpersonen en goede doelen hebben van mij een PB ontvangen. Hieronder staan deze PB’s. Alle nieuwe aanmeldingen mogen de PB hier lezen want het is niet bij te houden wie hem wel en wie hem niet ontvangen heeft.

Voor de donateurs:
zooist schreef:
Beste bokker,

In de afgelopen maanden heb je je aangemeld voor de actie "Wie kan ik blij maken deel II". Inmiddels zijn de goede doelen bekend en willen we gaan beginnen met inzamelen van de spullen.

Het is de bedoeling dat je in het topic kijkt (zie de laatste update) en zelf contact opneemt met een contactpersoon in jouw omgeving. Ik verzoek je om dit per PB te doen zodat we het topic overzichtelijk kunnen houden.

Je kan zelf afspreken of je jouw donatie opstuurt, langs brengt, ergens halverwege afspreekt of dat het opgehaald moet worden. Niet alle contactpersonen kunnen spullen op komen halen.

Je wordt verzocht om de spullen zoveel mogelijk schoon in te leveren. Dekens graag verpakken in een afgesloten vuilniszak met daarop een papier met de maat, het aantal gram, het soort deken en of er eventueel schade aan de deken is. Dekjes schoongeborsteld en liefst gewassen. Wanneer het niet gewassen is ook graag verpakken in plastic met daarop een duidelijke omschrijving wat er in zit.

Probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat er stro of vuiligheid tussen de spullen zit. De regiocontactpersonen bewaren de spullen tot december namelijk in een ruimte thuis. Vorig jaar was mijn zolder zo vervuild dat ik het professioneel heb moeten reinigen. Dat was niet leuk...... :o

In het topic kan je vragen stellen of leuke verhalen over de overdracht. De regiocontactpersonen zullen gevraagd worden om ook zo nu en dan een update te geven in het topic.

Alvast heel erg bedankt voor je medewerking mede namens de goede doelen!

Met vriendelijke groet,

Malene

Voor de regiocontactpersonen:
Zooist schreef:
Hallo contactpersoon voor "Wie kan ik blij maken",

Vandaag is update 4 begonnen en kan het inzamelen beginnen. Alle donateurs hebben een PB ontvangen. Deze PB is terug te lezen in het topic.

Het is de bedoeling dat de donateurs met jullie (de contactpersonen) contact opnemen. Jullie kunnen zelf afspreken hoe en wat (ophalen, via post, ergens afspreken, enz.)

Ik wil jullie vragen om elke keer in het topic aan te geven van WIE je spullen ontvangen hebt. Zo kunnen we aan het eind van de rit de eer geven aan wie de eer toekomt ;)

Ook zou het leuk zijn als jullie af en toe eens een update plaatsen, eventueel met een foto.

Geef wanneer je afspreekt nog even duidelijk aan dat je niet zit te wachten op enorm vieze spullen. Dekens sowieso verpakt in plastic met papier erop wat voor soort deken, maat en eventuele kapotte stukken. Dekjes haarvrij en bij voorkeur gewassen. Niet gewassen dan ook verpakt in plastic met daarop papier met wat er in zit.

Hou dat goed in de gaten, ik heb vorig jaar echt mijn zolder moeten laten reinigen.... Het was werkelijk schrikbarend wat er allemaal opgestuurd werd..... :o

Mochten er vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag. Zelf ga ik de laatste twee weekenden van november alles pas ophalen. Begin december nemen we weer contact op met elkaar. Dan kunnen de spullen of direct naar het goede doel, of ik kom alles ophalen. Voor de kerst doe ik een rondje goede doelen.....

Wanneer er nog mensen zijn die ook een gedeelte NL voor rekening willen nemen om alle contactpersonen langs te gaan hoor ik dat graag. Ik ga met Jeep en trailer en hoop dat dat past..... Haha!

Groetjes!

Malene

voor de goede doelen:
Zooist schreef:
Hallo GOED DOEL :D

We zijn aan de slag gegaan met het inzamelen.

Ik wil begin december een rondje NL inplannen. Dan hoop ik voor de kerst de spullen te kunnen afleveren.

Groetjes,

Malene

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:11

Zal ik dan gewoon een topic openen om donateurs binnen te slepen, dat we dit als update topic behouden? :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-10 13:17

Prima hoor, je kan ook op MP advertenties plaatsen, briefjes ophangen bij stallen in de buurt en een linkje posten in topics van mensen die hun "laatste poging", "verbrand de rest" of "het moet in de kliko" doen :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:22

Haha ja vooral dat laatste! :')
Alles wat ik niet verkocht krijg gaat naar het goede doel, niet in de kliko. :D

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 17:07

Voor de bokkers uit Belgie , ik ga a.s. zondagochtend naar de Vogeltjesmarkt in Antwerpen. Mocht iemand nog iets willen doneren dan hoor ik het graag

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:57

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:50

Mooi, ik wil eigenlijk ook wel weer meedoen, ik heb nog een aantal dekens liggen die ik weg wil doen. De helft is kapot, maar nog wel te maken. Hier ben ik zelf niet handig genoeg voor en heb ik eigenlijk ook geen trek in.
Het gaat om 2 vliegendekens, een regendeken en een zomerdeken :)
Ik zal even contact opnemen met de contactpersoon het dichtst bij mij!

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:23

Ben ik dat??? :+ :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:27

Nee, ik heb Vonneke gepb't :P Die woont toch net ff wat dichterbij gok ik?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:28

Ik heb tot nu toe 1 aanmelding voor noord-holland.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:34

Heb ik het nou goed dat er geen contactpersoon uit de directe omgeving van Zwolle bij zit, of kijk ik er overheen? :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:46

Eydis schreef:
Ik heb tot nu toe 1 aanmelding voor noord-holland.

Ik ben gisteren in de berging begonnen, had alleen niet genoeg zakken voor mijn dekens. Mogen er ook meerdere dekens in 1 zak ( wel allemaal dezelfde maat)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:17

Als je er een briefje op doet met de aantal dekens, wat voor dekens, en de maat. Eventueel wat er kapot is?
Kan prima toch :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:30

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:23

Ik heb me ook aangemeld hoor! Ik heb nog een aantal spullen in mn kast die al een tijdje niet meer gebruikt worden!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:01

Ik wil ook wel meedoen. Ik heb nog 2 rijbroeken en sowieso 1 regendeken liggen. Misschien nog een vliegendeken maar dat moet ik even kijken.

Alleen ik kan de dekens niet thuis was en ik ben ook niet van plan ze naar een wasservice te laten brengen is dat een probleem?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:05

Joki schreef:
Ik wil ook wel meedoen. Ik heb nog 2 rijbroeken en sowieso 1 regendeken liggen. Misschien nog een vliegendeken maar dat moet ik even kijken.

Alleen ik kan de dekens niet thuis was en ik ben ook niet van plan ze naar een wasservice te laten brengen is dat een probleem?

In mijn update staat een inpakinstructie.
Link in mijn onderschrift ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:12

Ik ga vanmiddag spullen inleveren voor de tweedehandsmarkt bij Atorka in Montfoort. Alles wat overblijft hier gaat weg of naar een goed doel, ik ga eens kijken wat ik voor elkaar kan krijgen voor onze goede doelen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 10:36

Dat zou top zijn Daf! Dat zal best een berg zijn!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:43

Dat denk ik ook maar weet natuurlijk niet wat ze zelf als goed doel bedacht hebben maar goed kan het altijd proberen toch!

aquatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:35

Ook wij (manegepaardenpensioenfonds) kijken weer uit naar jullie bijdrage!! Nu had ik nog een brutale vraag. Voor het netjes opbergen van de spullen ben ik opzoek naar opbergkisten (het soort waar je bijvoorbeeld tuinkussens in doet) of bijvoorbeeld campingkasten. Misschien dat iemand hier ons ook bij kan helpen??

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:13

@zooist: in het andere topic is ook al de vraag, of ze niet andere spullen kunnen doneren..

edit; zie nu dat het andere topic gesloten is :? -O-
Omdat inzamel topics niet mogen.. (terwijk het een oproep is) maar wat is dit dan....?
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 14-10-10 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 12:14

Alleen paardenspullen en kleding en dergelijke. En nu dus ook opbergkisten.

Wat voor andere dingen dan?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 12:16

Geen idee, geen kans gehad om het te vragen :+ (zie mijn edit)
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 14-10-10 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt