Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:51

Ik vind het wel apart dat veel 'geloof jij?' topics gebruikt worden om niet-gelovende mensen om te praten danwel te bekeren.

Ik geloof zelf niet in een god of iets anders bovennatuurlijks. Ik ben niet christelijk opgevoed, heb geen christelijke ouders.. en ik voel er ook totaal niks bij om naar de kerk te gaan of om een bijbel te lezen. Nee christendom gaat te ver voor mij ;)
Ik ga er nieteens over in discussie of er wel of geen god is. Mensen met stemmen in hun hoofd praat je immers ook niet in een keer ompraten.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:51

De Bijbel zegt niet dat mensen in deze tijd nog genezen zouden worden, we moeten juist uitkijken naar de tijd dat we allemaal genezen zullen worden en de dood er niet meer zal zijn ( Op 21 vers 3 en 4). Een kenmerk van genezingen door Gods geest is dat alle mensen die Jezus aanraakten genezen werden en daarnaast is een kenmerk van genezingen door Gods geest dat iemand uit de doden kan worden gewekt. Deze beide kenmerekn hebben genezers in deze tijd niet. Daarnaast spreekt de Bijbel over de mogelijkheid dat tijdelijke genezing kan plaatsvinden zonder bemiddeling van Gods geest en hier moeten we dan ook voor oppassen (Matt 24 vers 24 en Matt 7 vers 15 tot 23).

_Tara_

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:55

Maar als de dood er niet meer is, dan raakt de aarde toch binnen no time overbevolkt :=

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:57

Daar heeft God vast goed over nagedacht. Er staat niet in de Bijbel wat de oplossing daarvoor is, wel dat er nog nieuwe boekrollen geopend zullen worden. daar staat vast meer in ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:59

Beetje een open einde dus, die bijbel :P

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:00

_Tara_ schreef:
Maar als de dood er niet meer is, dan raakt de aarde toch binnen no time overbevolkt :=

Nee want als we allemaal eens goed nadenken en om ons heen kijken en de scheppingstheorie verwerpen, dan kunnen we allemaal vrede hebben met het feit dat de natuur zichzelf kan vernieuwen, zichzelf aanpast en er voor zorgt dat dingen doodgaan, wat tot het natuurlijke proces hoort van alles wat leeft. Het ontstaat, en het gaat dood. Het ene ras sterft uit, het andere past zich aan. Dat zijn de wetten van de natuur.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:01

Ja maar als dat er dus niet meer is. Dat er niks meer uitsterft, want niks gaat dood. Dan raakt de aarde overbevolkt. Of is dat wat jij ook bedoelde?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:02

Imitador schreef:
De Bijbel zegt niet dat mensen in deze tijd nog genezen zouden worden, we moeten juist uitkijken naar de tijd dat we allemaal genezen zullen worden en de dood er niet meer zal zijn ( Op 21 vers 3 en 4). Een kenmerk van genezingen door Gods geest is dat alle mensen die Jezus aanraakten genezen werden en daarnaast is een kenmerk van genezingen door Gods geest dat iemand uit de doden kan worden gewekt. Deze beide kenmerekn hebben genezers in deze tijd niet. Daarnaast spreekt de Bijbel over de mogelijkheid dat tijdelijke genezing kan plaatsvinden zonder bemiddeling van Gods geest en hier moeten we dan ook voor oppassen (Matt 24 vers 24 en Matt 7 vers 15 tot 23).

Vind het een beetje bangmakerij. Heb ik echt iets te vrezen als ik niet in god geloof? En hoe zit het met dat meisje met syndroom van down? Die is niet in staat in god te geloven, dus hoe moet zij dan om genezing kunnen vragen?
En hoe zit het met mijn hond, mijn paard, etc. waarom verdienen zij geen contact met god? Is hun leven minder waard dan dat van mij? Is een mensenleven meer waard dan dat van een dolfijn? Zijn wij superieur aan al het andere wat leeft?
Ik voel mij een met de aarde, niet meer of minder dan een ander wezen, alleen anders.

@_tara_ : volgens mij bedoelen we idd hetzelfde. Ik snap je punt ;)

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:03

Citaat:

Wacht even, je bedoelt dat iedereen over een tijd eeuwig leeft en onsterfelijk is? Dit is voor mij als wetenschappelijke en nuchtere denker moeilijk te bevatten, maar wel interessant.

Ik vind het jammer dat niemand van jullie wil reageren op de laatste posts van mij op de vorige bladzijde. Zo komt het op mij over dat jullie inzien dat ik hierin gelijk heb maar dat niet willen toegeven! En als dat niet het geval is, zou ik graag een reactie van jullie zien! ;)
Laatst bijgewerkt door EvdB op 03-05-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:04

Ik heb nergens gezegd dat iemand die God niet kent niet een eeuewig leven kan krijgen? De Bijbels spreekt alleen genezing in deze tijd tegen.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:06

Citaat:
Wacht even, je bedoelt dat iedereen over een tijd eeuwig leeft en onsterfelijk is? Dit is voor mij als wetenschappelijke en nuchtere denker moeilijk te bevatten, maar wel interessant.

Dat is precies wat de Bijbel voorzegt, ja.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:07

christel1857 schreef:
En hoe zit het met dat meisje met syndroom van down? Die is niet in staat in god te geloven, dus hoe moet zij dan om genezing kunnen vragen? En hoe zit het met mijn hond, mijn paard, etc. waarom verdienen zij geen contact met god? Is hun leven minder waard dan dat van mij? Is een mensenleven meer waard dan dat van een dolfijn? Zijn wij superieur aan al het andere wat leeft?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:13

Lukas 23:43: Voorwaar, ik zeg u heden: Gij zult met mij in het Paradijs zijn.

Openbaring 20:12, 13: Ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boekrollen geopend. Maar er werd ook een andere boekrol geopend: het is de boekrol des levens. En de doden werden geoordeeld op grond van de dingen die in de boekrol geschreven stonden, overeenkomstig hun daden.
Johannes 5:28,29: Verwondert u hierover niet, want het uur komt dat allen die in de herinneringsgraven zijkn, zijn stem (de stem van Jezus) zullen horen en te voorschijn zullen komen.

Die laatste is ook zo mooi, moet je nagaan wat een ervaring dat zal zijn als je je dierbaren weer in je armen kunt sluiten!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:13

Christel, aan herhaling heb ik niks. Wat is je vraag? Volgens mij heb ik heel duidelijk antwoord gegeven.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:15

Anne. schreef:
Ik vind het wel apart dat veel 'geloof jij?' topics gebruikt worden om niet-gelovende mensen om te praten danwel te bekeren.

Ik geloof zelf niet in een god of iets anders bovennatuurlijks. Ik ben niet christelijk opgevoed, heb geen christelijke ouders.. en ik voel er ook totaal niks bij om naar de kerk te gaan of om een bijbel te lezen. Nee christendom gaat te ver voor mij ;)
Ik ga er nieteens over in discussie of er wel of geen god is. Mensen met stemmen in hun hoofd praat je immers ook niet in een keer ompraten.

Imo wordt er in dit topic niemand bekeerd. Wél worden er meningen verdedigd, en naar mijn mening is dat van beide kanten terecht. Bij andere onderwerpen is er discussie ook mogelijk en volgens mij is 'het geloof' daar geen uitzondering op. Argumenten verdedigen of bevragen is volgens mij niet gelijk aan het bekeren, in andere topics gebeurt dit immers net zo. Jammer dat het zo gezien wordt :) .

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:15

Imitador schreef:
Christel, aan herhaling heb ik niks. Wat is je vraag? Volgens mij heb ik heel duidelijk antwoord gegeven.

Zou je het misschien iets beter kunnen uitleggen? Ik snap wat je citeert, maar ik begrijp echt niet waarom dat een antwoord is om mijn zeer specifieke vragen. Graag een antwoord die begrijpelijk is voor de gemiddelde sjappie, dan snap ik het ook.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:17

Een antwoord op wat ik denk dat Christel vraagt:
Handelingen 24:15 : Op God heb ik mijn hoop gesteld, dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.

Met onrechtvaardigen wordt gedoeld op mensen die uit onwetendheid dingen hebben gedaan die God afkeurt. Wie er dan wel en geen opstanding krijgen, kunnen wij niet beoordelen, maar we kunnen er op vertrouwen dat God, die Liefde is, onpartijdig en rechtvaardig zal oordelen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:19

Niwla schreef:
Ik denk heel eerlijk gezegd niet dat ongelovigen in de hemel komen..

Hier snap ik dan weer helemaal niets van. Ik begrijp werkelijk niet dat iemand die dit denkt nog gelovig kan zijn. Sorry als ik helemaal goed leef, niets fout doe, nooit anderen benadeel of wat dan ook maar ik lig toevallig niet aan de voeten van een of andere kerel, dan laat die me er niet in?!
Sorry met zo'n sadistische, machtswellustige, gemene persoonlijkheid zou ik nooit geassocieerd willen worden.
Ik kan me nog voorstellen dat je gelooft in god als een wijs en liefdevol 'iemand', maar als dat iemand onschuldige mensen in de hel laat branden omdat ze toevallig zijn eigen ikke niet hebben aanbeden... Nee sorry. Snap echt niet hoe je respect voor iemand zou kunnen hebben die dat ook maar zou overwegen.
(niet alle updates gelezen sinds vanmiddag, sorry als ieta al gezegd is)

(edit: quote fout)
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 03-05-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:20

*goh gelijk een banner over hebreeuws leren boven t snel antwoorden schermpje :P *

Nee ik geloof niet, waarom niet: ben er niet mee opgevoed en eerlijk gezegd vind k t ook allemaal onzin. Helemaal als je t hebt over geen abortus, nog erger geen condooms etc. Als k hoor hoe sommige kennissen van mij over het geloof en alles wat er bij hoort spreken dan denk k jeetje wat ben jij naief. Magoed gelukkig mag iedereen voor zichzelf bepalen of ie wel of niet wil geloven :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:21

Anne. schreef:

Dat komt door hoe jij er tegenover staat. Ik vind juist dat dit soort topics worden gebruikt om het geloof even lekker af te kraken.

christel1857

Imitador schreef:
Een antwoord op wat ik denk dat Christel vraagt:
Handelingen 24:15 : Op God heb ik mijn hoop gesteld, dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.

Met onrechtvaardigen wordt gedoeld op mensen die uit onwetendheid dingen hebben gedaan die God afkeurt. Wie er dan wel en geen opstanding krijgen, kunnen wij niet beoordelen, maar we kunnen er op vertrouwen dat God, die Liefde is, onpartijdig en rechtvaardig zal oordelen.

ah ok, nee dan ben ik het wel eens met de bijbel.

Imitador

Oke, nog concreter.

God zal deze aarde maken zoals hij was: volmaakt. Dus met volmaakte, gezonde, onsterfelijke mensen. De genezing waar sommigen in geloven en wat vast ook wel eens voorkomt, hebben wij dus niet nodig. Iedereen kan een opstanding krijgen.

Zowel de rechtvaardigen als de 'onrechtvaardigen' (zoals uitgelegd in vorige post, zijn dit de onwetenden) krijgen een opstanding tot dit volmaakte leven. Degene die goed weten wat God afkeurt en die keer op keer zonden begaan en daar geen spijt van hebben, krijgen deze kans niet meer (dit geldt dus alleen als zij hem bewust hebben afgeslagen, mensen die weten wat God belooft en wat God van je vraagt en heel doelbewust tegen God kiezen). Wie dit zijn, zullen we zien als we eenmaal daar op die volmaakte aarde zijn. God oordeelt harten en die kunnen wij mensen niet zien.

Edit: sorry dan, voor deze extra toevoeging.
Laatst bijgewerkt door Imitador op 03-05-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:22

Veirl schreef:
Anne. schreef:

Dat komt door hoe jij er tegenover staat. Ik vind juist dat dit soort topics worden gebruikt om het geloof even lekker af te kraken.

sommige dingen mogen ook wel eens gezegd worden. Als het nou allemaal nergens op sloeg wat er gezegd werd dan heb je weer een ander punt.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:23

christel1857 schreef:
Veirl schreef:

sommige dingen mogen ook wel eens gezegd worden. Als het nou allemaal nergens op sloeg wat er gezegd werd dan heb je weer een ander punt.

Deze dingen worden altijd gezegd in dit soort topics. Kom eens met iets nieuws. :D

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:24

Imitador schreef:
Oke, nog concreter.

God zal deze aarde maken zoals hij was: volmaakt. Dus met volmaakte, gezonde, onsterfelijke mensen. De genezing waar sommigen in geloven en wat vast ook wel eens voorkomt, hebben wij dus niet nodig. Iedereen kan een opstanding krijgen.

Zowel de rechtvaardigen als de 'onrechtvaardigen' (zoals uitgelegd in vorige post, zijn dit de onwetenden) krijgen een opstanding tot dit volmaakte leven. Degene die goed weten wat God afkeurt en die keer op keer zonden begaan en daar geen spijt van hebben, krijgen deze kans niet meer (dit geldt dus alleen als zij hem bewust hebben afgeslagen, mensen die weten wat God belooft en wat God van je vraagt en heel doelbewust tegen God kiezen). Wie dit zijn, zullen we zien als we eenmaal daar op die volmaakte aarde zijn. God oordeelt harten en die kunnen wij mensen niet zien.

Edit: sorry dan, voor deze extra toevoeging.

Dus mensen met een goed hart zijn in principe beter dan mensen die iedere week naar de kerk gaan en vervolgens als ze thuis komen verschrikkelijke dingen doen. Ik denk dat ik het hiermee alleen eens kan zijn.