I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:00

loontje schreef:
Dat hij niet wil slapen kan meerdere oorzaken hebben al zal aandacht vragen boven aan staan van het lijstje.Vergeet niet dat hij in een leeftijd zit waarbij hij zich zelf steeds aan het veranderen is.Dingen anders gaat zien en bekijken.Dingen anders oppikt en dat moet dat kleine koppie ook allemaal verwerken.
Mijn dochter liet dat ook erg goed merken als ze in zo'n "verander"fase zat.

Zoals hier boven al staat getilkt gewoon eens laten gaan en goed bedenken waar het vandaan kan komen en wat je er aan kan doen.Richt zijn kamertje anders in.Maak het ritueel van het naar bed gaan leuker/spannender/korter.
Kijk een beetje wat bij jou zoontje past en pas het daar op aan.

Succes

Ik dacht eert dat hij droomde of echt bang was.. ik kan natuurlijk niet in zn koppie kijken, maar ik heb zwaar t vermoeden dat het pure aandacht is.. als hij me nl. naar boven hoort komen begint hij al vrolijk t roepen LOPEN? AUTO? Hij wil er dus gewoon uit...

loontje

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:20

Daarvoor tikte ik al van aandacht boven op het lijstje;)

Vriendin van mij had het probleem bij haar dochtertje dat die zo slecht sliep bij seizoens verwisselingen.Langer licht/eerder licht enz.Dus daar kan het ook mee te maken hebben.
Als het licht is kan hij anders slapen waardoor zijn gewone "nacht"slaap aanvoelt als een powernappie.Zijn maar optie's wil mee denken.Al blijft het een lastig iets omdat je niet in zijn hoofd kan kijken uiteraard.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 10:23

daar dacht ik ook aan ja.. miss dat t nu iets langer licht is..
ik heb wel heel veel gelezen en gehoord van mensen dat hun peuters 'ineens' niet meer doorsliep toen er een nieuwe baby kwam...

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:12

Dat zou inderdaad ook nog kunnen.Dochtertje van mijn man is ook heel erg verandert sinds dat ze er een broertje heeft(bij moeders thuis) wel in ergere vormen als bij jou maar zou een link kunnen zijn.
Van een vriendin van mij(was 3 toen zusje kwam)loopt ook steeds te "spoken"in de avind.

Misschien pikken ze onbewust als ze slapen toch teken van leven op(jij die deur van kleine open doet/of rommelt in de keukenkastjes) waardoor ze een soort van slaapwakker worden.Dit in samenhang met het langer licht/eerder licht en de vogeltjes die volop fluiten op de gekste tijden kan wel het slaap ritme verstoren.