Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BlackDancer schreef:Ik laatst ook bij de AH:
Vraag een oude vrouw of we ook kleinere hoeveelheden broccoli hebben omkdat dit te veel is,
dus ik kijken, en ik kom terug met een 1 persoonsportie broccoli
Vraagt ze: Hoe duur is dat?
Ik teruglopen om te kijken, 1,39 mevrouw.
Nou dat doe ik dan maar niet hoor. Dat is echt belachelijk duur.
Vraagt ze: Kun je niet deze zak met broccoli door de helft knippen? (?? OMG)
Ik zeg: Nee mevrouw dat kan helaas niet.
Zegt ze: Nou dat vind ik echt geen stijl. Dat vind ik echt niet kunnen. Je kunt tog wel gewoon even een oude vrouw helpen? (xD)
Ik zeg: nee, sorry mevrouw, dat kan echt niet.
Zegt ze: Nou dat vind ik echt geen stijl, en ze loopt weg
Omg xD
Ik had haar nog willen vertellen over economisch twee dagen achter elkaar broccoli eten of gewoon de helft weggooien, dan was ze van haar problemen af, maar heb me tog maar ingehouden
Ik vond het eigenlijk best wel grappig, en ik moest nog moeite doen om niet keihard te gaan lachen
zap schreef:Ik had vandaag weer het toppunt bereikt (naast van die o zo vlotte collega's (niet dus...zucht)) ook nog eens van die klanten...pff
Klant: Ik kom toch even hier, want het klopt niet hoor
Ik: Ojee, nou laten we eens kijken. Wat is er aan de hand?
Klant: er zijn wel 5x aardappels gerekend, maar ik heb er toch echt maar 1
Ik: Mevrouw, het klopt wel hoor en ik leg uit hoe het werkt (2x teveel gescand en ook 2x eraf gehaald, dus in totaal 3x gescand en 2x eraf gehaald waardoor er 1 overblijft).
Klant: dus dan krijg ik nog geld terug
Ik: Nee, mevrouw alles is al verwerkt in de bon, dus het totaal bedrag klopt.
Klant: nee dat kan niet.
Ik: ??
Klant: Het kan nooit zoveel zijn.
Ik: Het is toch echt waar. Wacht even mevrouw, dan pak ik het rekenmachientje erbij en dan rekenen we het nog even na.
Klant: ja doe dat maar, want het klopt niet
Ik: alles nagerekend (hardop) en natuurlijk klopt het gewoon.
Klant: nee er klopt nog niks van en die ging er andere klanten bijhalen.
Ik: Werd al een beetje moedeloos en reken nog een keer hardop alles voor en na.
Klant: Wat een gedoe zeg. Ik dacht dat ze hier wel betere cassieres bij de super hadden (wtf....het klopte gewoon).
Afijn, klant geloofd het nog steeds niet.
Ik: Mevrouw, u mag het ook nog wel even zelf narekenen met mijn rekenmachientje als u dat gerust stelt.
Klant: wijst heel boos naar oog (mevrouw had maar 1 oog, had ik wel gezien...maar je moet toch wat), dat kan ik toch niet dametje.
Ik: Ik weet niet hoe ik u verder kan helpen, want zelf kunt u het niet uitrekenen en als ik het nareken en uitleg geloofd u het niet.
Klant: nee inderdaad..en klant liep weg.
Pfff.... ik heb heeel veel geduld, maar hiervan zakt toch de moed in je schoenen.
poes schreef:pffff ja zeg... maaltijdcheques voor je nagels en vijzen...
Moon schreef:Ik moet op werk vaak softijsjes verkopen. Gisteren was er een meneer in die bestelde in plaats van een radartoren, een radiatortoren xD.
friendly schreef:Maar sowieso... Je kán toch niet als medewerker ''een zak doormidden knippen'', wat moet JIJ dan met de rest? Ik snap dan ook weer niet dat ouderen denken dat zoiets zomaar kan. Dat ze geen eten/geld weg willen gooien dan weer wel.