Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:38

Je moet het zelf weten, maar ik wil gewoon aangeven dat je zulke kosten echt niet hoeft te maken voor je kind. Als je dat zelf nodig vindt, dat is prima toch! Ik heb ook een gat in mijn hand voor mijn dochter, maar dan op ander vlak.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:39

Zesiram schreef:
Je moet het zelf weten, maar ik wil gewoon aangeven dat je zulke kosten echt niet hoeft te maken voor je kind. Als je dat zelf nodig vindt, dat is prima toch! Ik heb ook een gat in mijn hand voor mijn dochter, maar dan op ander vlak.

Mijn geld gaat op aan mijn paard :+ Ieder zo zijn zonde ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:41

De rest van mijn geld gaat ook op aan mijn paard, ik heb twee zondes. Gelukkig brengt mijn man ook nog wat binnen :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:41

ik snap wat je bedoeld Zesiram, tis alleen zo dat mijn kinderen vrij gevoelig zijn, ene heeft eczeem ander een wat grotere kans op astma. ik ben huiverig om van merk te switchen omdat als t mis gaat ik vrij ver van huis ben en moeilijk weer terug kan als je begrijpt wat ik bedoel.

en over dat gat in mn hand, ik heb er twee :D de linker dus voor de boodschappen en de rechter voor kleren speelgoed etc.. die prijzen zijn soms schandalig maar ja.. ik houdt mezelf altijd voor dat ik delen moet door 2 omdat de volgende t ook weer aan kan en ermee kan spelen ;)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:44

Mijn dochter heeft ook exceem en astma, maar met een beetje proberen kom je een eind.
Wij krijgen ook begeleiding van de kinderarts. Wij hebben bijvoorbeeld wel badspullen en creme op recept van de apotheek. Juist in de merkspullen zit vaak erg veel parfum. Maar als ze het er goed mee doen, gewoon blijven gebruiken, op een gegeven moment blijf je toch een beetje bij je merk hangen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:40

Ik ben voor de billendoekjes van mijn dochter geen 4 euro per pakje kwijt hoor. Ik koop ook de sensetive doekjes van Pampers maar altijd in de aanbieding en dat scheelt zo veel geld. Idem met de pamper luiers.

Fruit en groente potjes tikken lekker aan, maar aan de andere kant het is wel gevarieerd. Ik ga zelf geen dure bloemkool kopen van 2,50 omdat het vers moet zijn. Nee hoor dan koop ik wel een potje van een euro. Zelf eten wij ook veel pasta etc en dat geef ik haar nog niet. Dus potjes zijn erg makelijk. ;)

Mijn dochtertje krijgt dieetvoeding, gelukkig wordt dit gedeeltelijk vergoed. Anders was ik zeker 700 euro per maand kwijt aan eten. Mevrouw eet namelijk voor 70 euro in de week. :+ Ook voor het bad etc koop ik spullen van de apotheek en die tikken lekker aan, want zo goedkoop vind ik dat allemaal niet.

Maar ach kindjes en dieren kosten geld. :+

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:42

samantha5 schreef:
Ook voor het bad etc koop ik spullen van de apotheek en die tikken lekker aan, want zo goedkoop vind ik dat allemaal niet.

Krijg je dat niet vergoed? Ik heb de bonnetjes gewoon opgestuurd en keurig verrekend, het is het proberen waard!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:27

Ik heb het bijgehouden deze hele maand, *tromgeroffel* ;

€397,85

Voor 2 personen, er hebben een aantal keren mensen mee gegeten, wat extra vlees voor 2 katten zit erbij en mijn konijntjes eten 2x pd verse groente/fruit. Dit is nog wel excl. een keertje chinees en patatzaak.

En nu ga ik lekker aan het ontbijt met biologische afbakbroodjes, eitje en nog veel meer lekkers :Y)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:55

Zesiram schreef:
samantha5 schreef:
Ook voor het bad etc koop ik spullen van de apotheek en die tikken lekker aan, want zo goedkoop vind ik dat allemaal niet.

Krijg je dat niet vergoed? Ik heb de bonnetjes gewoon opgestuurd en keurig verrekend, het is het proberen waard!

Nee dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd. De producten die ik koop zijn ook in de "vrije" handel te krijgen bij de apotheek. Kan het natuurlijk altijd proberen niet geschoten is altijd mis. ;) Thanks!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:01

Ik heb vandaag voor het eerst avondeten gehaald voor meerdere dagen (drie). Nu mag ik woensdag pas weer naar de supermarkt van mezelf :+.

Ontbijt had ik nog in huis voor een aantal dagen (eitjes, yoghurt en fruit) en lunchen doe ik op mijn werk...

SuSem

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:06

ik ga deze maand ook bijhouden hoeveel geld ik aan de boodschappen uitgeef...

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:24

Even een hele rare vraag voor de moeders.... waar gaat het geld van de kinderbijslag eigenlijk aan op? :P

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:33

bij mij gaat het gewoon in de algemene pot, kinderen kosten toch veel meer.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:01

In het kader van de bezuinigingen heb ik mijn kat vlees van de Aldi i.p.v. van Whiskas voorgeschoteld... }:)

Ben nog geen één keer vergeten mijn bonnetje mee te vragen bij de kassa... *\o/*

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:22

Ik zit onder de 100 euro voor 3 personen omdat ik dinsdags kook voor mijn ouders ( hoeven hun het niet altijd te doen, dinsdag heb ik tijd zat ;) ). Voor elke dag zal het bedrag een stuk hoger liggen. Rond de 400=500 denk ik ? Vlees kopen we haast nooit en dat scheelt een stuk wat dat is best duur.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:24

Rosaa schreef:
Ik zit onder de 100 euro voor 3 personen omdat ik dinsdags kook voor mijn ouders ( hoeven hun het niet altijd te doen, dinsdag heb ik tijd zat ;) ). Voor elke dag zal het bedrag een stuk hoger liggen. Rond de 400=500 denk ik ? Vlees kopen we haast nooit en dat scheelt een stuk wat dat is best duur.

Per dag? Maand? week ;)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:40

De kinderbijslag gaat naar de spaarrekening. Of in dit geval hebben we een aantal grote uitgaven gedaan. Tripp Trap stoel, autostoel nr. 1 en een Babycook. We kwamen alleen nog wel wat te kort :+

Luiers, kleding etc. wordt gewoon van de betaalrekening betaald.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:51

Marieke_K schreef:
Rosaa schreef:

Per dag? Maand? week ;)

Sorry, dat was inderdaad niet erg duidelijk. Ik bedoel per maand.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:54

ik zat vorige maand op 360,- zonder dierenvoer.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:20

Ik heb altijd als ik 1 ding moet halen in de supermarkt omdat ik dat vergeten ben, ik ipv dat ene ding, meteen 10 dingen in mijn mandje heb :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:22

Dat heb ik ook, daarom ben ik, ondanks dat ik nu geen kiwi's in huis heb omdat ik deze vergeten ben, toch deze niet gaan halen.
Ik was deze week 28 euro kwijt, incl. tompoezen voor 4.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:23

Als ik mijn brood vergeten ben op school haal ik nu ook wel eens wat bij de lidl. Maar dan gaat er ook altijd nog wel wat lekkers ofzo mee...
Ben nu dus altijd goed mijn boterhammen mee aan het nemen (ik smeer ze nu gelijk met mijn ontbijt)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:48

Issy schreef:
Ik heb altijd als ik 1 ding moet halen in de supermarkt omdat ik dat vergeten ben, ik ipv dat ene ding, meteen 10 dingen in mijn mandje heb :+

Herkenbaar, herkenbaar....

Wij zijn stukken minder gaan uitgeven aan de boodschappen (nu rond de € 350 waar we vroeger zeker rond de € 450 zaten). Dat wordt voornamelijk veroorzaakt doordat we minder vlees zijn gaan eten. En er wordt geen enkel restje weggegooid. Daar maak ik de volgende dag wel weer iets lekkers mee/van. Dure artikelen (wasmiddel e.d.) probeer ik altijd 'op de bonus' te kopen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:51

Boodschappen doen met een lege maag is ook niet slim :')

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:33

Nell_ schreef:
Boodschappen doen met een lege maag is ook niet slim :')

:') klopt dan kwam ik ook altijd met de meest rare dingen thuis.. Voordeel van albert is dat ik bijna niet meer in een supermarkt kom en dus eigenlijk geen onnodige dingen koop.