werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:14

Binky_Zephyr schreef:
sharoontje .. ik vond je PB niet zo gepast maargoed vraag het je toch nog een keer : wat bedoel je met het welzijn van mijn dieren ? ze komen niets te kort .. dus wat heeft dat er mee te maken ....

Graag zoals de mod al heeft gezegd, nu ontopic! :o

Pfff, ik kan niet slapen! Sinds mijn therapie is afgelopen en ik weer hele dagen thuis zit is het weer 10 keer niks met het slapen. Vreselijk!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:16

Aangezien de mod een waarschuwing gaf over ontopic blijven, wilde ik dit even via pb afhandelen ;)

Angela; Ja bah ik ken het en het word nog wel wat als ik aan het werk ga, want ik moet eerst een ritme zien te krijgen, maar ik ga ervoor, ben er al trots op dat ik zover ben gekomen :j

shilady

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:28

Ik had ook niet veel te besteden toen ik mijn pony had
net als binky . Maar dierenarts rekening krijg je meestal op rekening en kan je eventueel in termijnen afbetalen..
Ik vind ook omdat zij de luxe heeft dat haar vriend haar voor een gedeelte onderhoud niet afgerekend moet worden ieder zn eigen keuze in het leven. Als hij zn meisje gelukkig wil maken dat moet hij dat vooral doen! Liever dat dan dattie al zn geld aan de kroeg uitgeeft ;)

Ik moet ook in therapy gaan van mn dokter aan de hand daarvan zullen ze uit gaan zoeken voor hoelang ik een uitkering krijg of wie weet wel gedeeltelijk of helemaal word afgekeurd.. Ik heb gewoon meerdere problemen die het voor mij en ook andere mensen moeilijk maken om met mezelf en met anderen te leven.. Meiden ik hoop dat het gaat lukken met het vrijwillegers werk en werk zoeken . Tis gewoon erg lastig tegenwoordig

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:24

Mijn mond valt echt open van sommige berichten die ik hier lees. Ik ben er van overtuigd dat als je echt wilt werken er werk genoeg te krijgen is. En ja dan loop je de kans dat je een poosje iets moet doen wat je eigenlijk niet zo leuk vind. Ik kan wel snappen dat je niet gaat werken als je dan minder verdiend dan wat je aan uitkering krijgt, aan de andere kant vind ik het allemaal zo krom. Ik en met mij vele anderen werken zich een slag in de rondte, waarvan we een deel moeten afstaan, zodat uitkeringen betaald kunnen worden. Ik heb het hier niet over mensen met lichamelijke/geestelijke problemen, die kan ik alleen maar sterkte wensen.

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:30

Gambler21 schreef:
Mijn mond valt echt open van sommige berichten die ik hier lees. Ik ben er van overtuigd dat als je echt wilt werken er werk genoeg te krijgen is. En ja dan loop je de kans dat je een poosje iets moet doen wat je eigenlijk niet zo leuk vind. Ik kan wel snappen dat je niet gaat werken als je dan minder verdiend dan wat je aan uitkering krijgt, aan de andere kant vind ik het allemaal zo krom. Ik en met mij vele anderen werken zich een slag in de rondte, waarvan we een deel moeten afstaan, zodat uitkeringen betaald kunnen worden. Ik heb het hier niet over mensen met lichamelijke/geestelijke problemen, die kan ik alleen maar sterkte wensen.

:7 Dat valt anders heeeeeeeeeeel zwaar tegen, was het maar zo dat je als je wil ook echt aan de slag kunt gaan.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:58

Gambler ik maak hier uit op dat jij wél een baan hebt?
ik hoor dit namelijk verschrikkelijk veel om mij heen. dat er genoeg werk is als je maar echt wilt. en dit hoor ik altijd van mensen die zelf wél een baan hebben.

nou, dit valt IRL inderdaad heel erg tegen. ik wil echt wel al het werk doen wat ik kán, maar zelfs daarvoor wordt ik niet aangenomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:32

Gambler21 schreef:

ik heb mij ook jaren kapot gewerkt en heb nu gewoon recht op een uitkering en ik probeer eerst een baan in mijn vakgebied te krijgen voordat ik over ga op andere baantjes en trouwens zelfs bij de bloemenveilig/haven/greenery zijn geen vacatures terwijl je vroeger daar altijd terecht kon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:03

oei... Gambler.. Ik denk dat je een hele gevoelige snaar bij velen raakt nu!

Vooral bij mensen die keer op keer afgewezen worden. Die overal op solliciteren, maar dan weer te hoog geschoold zijn. en daarbij, ik meesten zitten niet voor hun lol in de WW..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:07

Ook even reactie op Gambler.. Ook ik heb gereageerd op baantjes ver beneden mij niveau, maar daar word ik simpelweg gewoon niet voor toegelaten omdat ik teveel ervaring heb.
Zo simpel als het lijkt om 'dan maar een simpel baantje te scoren', zo lastig ligt het in werkelijkheid.
Ik vind het 3x niks om in de Bijstand te zitten. Echt geen lol aan, maar ik kan gewoon niet anders op dit moment. Hoop hard dat ik er snel weer uit ben.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:12

Angela_ schreef:
oei... Gambler.. Ik denk dat je een hele gevoelige snaar bij velen raakt nu!

Vooral bij mensen die keer op keer afgewezen worden. Die overal op solliciteren, maar dan weer te hoog geschoold zijn. en daarbij, ik meesten zitten niet voor hun lol in de WW..

Ik herken het zo..
En dan heb ik maar een maandje thuis gezeten..
Werd echt gillend gek! Dus het niet zo van lekker niks doen en geld verdienen...
Je hebt geen ritme en voelt je idd iemand die 'teert' op de rest die wél werkt.. Daarnaast had ik echt het gevoel dat ik niet meetelde, terwijl ik er natuurlijk ook niet om gevraagd had destijds (contract niet verlengd).

Ben gelukkig nu weer lekker aan de slag en hoop voor de rest hier dat dat voor jullie ook snel mag gebeuren. :(:)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:14

Heb niet alles gelezen maar om ff op de laatste berichten in te gaan: ik denk zelf eigenlijk ook dat er altijd wel iets is dat je kunt doen (als je tenminste niet ziek oid bent natuurlijk). Ok ze nemen je mss niet aan omdat het onder je niveau is, maar heb je al eens aan schoonmaakwerk/postbezorging gedacht? Daar nemen ze echt iedereen aan, en ik kan het weten ;) Heb het zelf beide meerdere jaren gedaan (naast studie). Ben nu net met schoonmaakwerk gestopt, bij iemand thuis. Wilde eigenlijk al 1,5 jaar geleden stoppen maar dat ging eigenlijk niet omdat de vrouw bij wie ik schoonmaakte geen ander kon vinden, dus je kan er zeker werk in vinden. Zoiets is misschien niet een echte baan maar je kan het altijd doen ter overbrugging? Alles beter dan alleen maar thuis zitten, ik zou gek worden!

Of anders zou je een cursus/studie kunnen doen?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:19

Schoonmaakwerk dat kunnen mn polsen niet aan vanwege carpaal tunnelsyndroom wat ik gehad heb. Al zou ik het maar wat graag willen om toch iets te doen en ik weet hoeveel vraag er naar is.
En veel loopwerk kunnen mn knieën ook weer niet aan.

Een cursus of studie is in mijn geval alleen een mogelijkheid als ik geld heb en daar heb ik nu een gebrek aan.
Maar wil absoluut een aanvullende cursus / studie gaan volgen zodra ik weer werk heb om me sterker te laten staan in de banenmarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 02:13

Ik ben weer klaarwakker. Er is hier een grote brand er zijn meerdere wagens en er worden zelfs blusboten gebruikt! Zit nu overal op internet meer info te zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 02:16

Ohja alsof ze overal postbodes aannemen, lekker dom! Heb ik ook op gesolliciteerd maar ze nemen nu niemand aan.... Ze hebben net de kerstdrukte gehad he! En zoveel werk heeft de post tegenwoordig ook niet meer door email enzo.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:02

LiVetime schreef:
Ook even reactie op Gambler.. Ook ik heb gereageerd op baantjes ver beneden mij niveau, maar daar word ik simpelweg gewoon niet voor toegelaten omdat ik teveel ervaring heb.
Zo simpel als het lijkt om 'dan maar een simpel baantje te scoren', zo lastig ligt het in werkelijkheid.
Ik vind het 3x niks om in de Bijstand te zitten. Echt geen lol aan, maar ik kan gewoon niet anders op dit moment. Hoop hard dat ik er snel weer uit ben.

Helemaal mee eens en daarbij komt dat je zelf diepongelukkig wordt als je aan een lopende band staat te werken terwijl er genoeg mensen zonder opleiding helemaal geen werk kunnen vinden. Even heel extreem, een tandtechnicus hoort niet in de tandpastafabriek ;)

Ik solliciteer alleen op banen die volledig aan al mijn eisen voldoen, helaas zijn zelf in te delen werktijden in loondienst zeldzaam :+

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:11

Ik heb een half jaar thuis gezeten door een gebroken been.
De dagen bracht ik door met internetten, borduren en lezen.
Loop je niet wekelijks bij de uitzendbureau's langs? Op die manier vergeten ze je niet en laat je zien dat je wel graag wilt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:21

Ik heb zelf als intercedente gewerkt bij een uitzendburo, en bijna iedereen belde of kwam wekelijks langs. Je valt dus tegenwoordig ook echt niet meer op als je dit doet. Ik zou toen iedereen aan werk willen helpen, ik gunde ze het zo. Maar helaas, ik had geen werk voor ze...
Dat frustreerde me zo aan dat werk.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:55

Ik hoor hier verhalen van als je wilt dan kun je ook aan het werk. Nou niet dus. Dit is mijn situatie:

21 jaar, goede opleiding. Mbo 4 binnen en bezig met hbo opleiding. propedeuse gehaald en zit in het tweede jaar. Je zou zeggen dit is wel in trek. Nee hoor.

Het begon zo: heb stage gelopen en daarna mocht ik daar nog 3 maanden blijven. Mijn contract liep af in juli 2008. We zijn toen meteen op vakantie gegaan en toen we terug kwamen van vakantie kreeg ik te horen dat ik in september geopereerd zou worden. Als je dat al weet gaat natuurlijk geen enkele werkgever je aannemen. Kan ze niet eens ongelijk geven. Daarna begon de revalidatie en zo rond januari kon ik weer werken. Fanatiek begonnen met solliciteren. Ook naar uitzendbureaus geweest. Die zeiden we hoeven je niet eens in te schrijven want we hebben toch geen werk voor je. Ook geen productie ofzo.

Ik ben dus al bijna 2 jaar thuis. Door leeftijd en verleden heb ik geen recht op uitkering. Geen enkele. Heb dus al bijna 2 jaar onbetaald verlof zeg maar. Dus geen enkele vorm van inkomsten. Dus komt het geld probleem er ook nog bij.

Ik heb werkelijk overal op gesolliciteerd. In mijn eigen richting, hoger, lager, postbide, supermarkt, winkels, schoonmaken. Overal afgewezen. Zelfs voor het poetsen willen ze je niet! Ik heb in totaal 150 brieven geschreven waarop ik niks anders dan afwijzingen krijg.

De genen die nu nog durven te zeggen dat als je wilt werken er altijd wel werk is die zijn echt achter in hun ontwikkeling. Roep geen dingen als je overal ziet dat het gewoon niet zo werkt.

De genen die dit dan nog steeds blijven volhouden, bezorg mij een baan en ik zal je geloven. Ohja, zeg het nu vast, dit lukt je niet. dan valt het niet zo hard tegen.

Ohja, aan alle anderen, blijf doorzetten met zoeken he. Weet maar al te goed hoe jullie je voelen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:58

Ik moet zeggen dat ik het ondertussen bijna druk heb! Ik heb mooi m'n schema elke dag waarin ik dingen doe (en tussendoor regelmatig even bokken natuurlijk!) en dan is de dag om voordat ik het weet. Woensdag mag ik bij UWV langs, ben benieuwd wat die te melden hebben. Ik wil in elk geval even gaan navragen in welke banen dat er wél nog werk te vinden is wat ik kan doen (helaas ook wat beperkingen). Persoonlijk maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit wát ik doe, maar er moet wel een redelijk salaris aan vast zitten. Ik heb al ontdekt dat dát zeker een probleempje gaat worden. Ik heb ongeveer 6 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt en daarvoor ook banen die ik enige jaren heb volgehouden. Ondertussen ben ik 34 en had best een leuk salaris opgebouwd, toch jammer dat ik dat nu weer kwijtraak.

Pluisje, ik snap wat je bedoelt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:06

Gambler21 schreef:

Ik heb mijn hele leven al werk gedaan wat ik eigenlijk niet leuk vond, maar ja je hebt paarden ,later een huis een auto wilt op vakantie bla bla bla. Dit werkt heeft mij ook mijn rug gekost..hoera. Pluk er nog dagelijks de vruchten van.
Mijn laatste baan vond ik wel leuk, eindelijk eens het gevoel een echte baan te hebben, leuke collega's etc etc. Maar helaas ze moesten me om een of andere reden niet meer.

Voorlopig solliciteer ik alleen op dingen die ik leuk vind, ben al depressief genoeg dus heb geen zin in een baan die ik niet leuk vind.
Zelfs je aanmelden voor vrijwilligers werkt is al lastig, dierenambulance al 2x gemaild daarop zouden ze mij terug bellen, is nog steeds niet gebeurd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:34

pluisje88 schreef:
Ik hoor hier verhalen van als je wilt dan kun je ook aan het werk. Nou niet dus. Dit is mijn situatie:

21 jaar, goede opleiding. Mbo 4 binnen en bezig met hbo opleiding. propedeuse gehaald en zit in het tweede jaar. Je zou zeggen dit is wel in trek. Nee hoor.

Het begon zo: heb stage gelopen en daarna mocht ik daar nog 3 maanden blijven. Mijn contract liep af in juli 2008. We zijn toen meteen op vakantie gegaan en toen we terug kwamen van vakantie kreeg ik te horen dat ik in september geopereerd zou worden. Als je dat al weet gaat natuurlijk geen enkele werkgever je aannemen. Kan ze niet eens ongelijk geven. Daarna begon de revalidatie en zo rond januari kon ik weer werken. Fanatiek begonnen met solliciteren. Ook naar uitzendbureaus geweest. Die zeiden we hoeven je niet eens in te schrijven want we hebben toch geen werk voor je. Ook geen productie ofzo.

Ik ben dus al bijna 2 jaar thuis. Door leeftijd en verleden heb ik geen recht op uitkering. Geen enkele. Heb dus al bijna 2 jaar onbetaald verlof zeg maar. Dus geen enkele vorm van inkomsten. Dus komt het geld probleem er ook nog bij.

Ik heb werkelijk overal op gesolliciteerd. In mijn eigen richting, hoger, lager, postbide, supermarkt, winkels, schoonmaken. Overal afgewezen. Zelfs voor het poetsen willen ze je niet! Ik heb in totaal 150 brieven geschreven waarop ik niks anders dan afwijzingen krijg.

De genen die nu nog durven te zeggen dat als je wilt werken er altijd wel werk is die zijn echt achter in hun ontwikkeling. Roep geen dingen als je overal ziet dat het gewoon niet zo werkt.

De genen die dit dan nog steeds blijven volhouden, bezorg mij een baan en ik zal je geloven. Ohja, zeg het nu vast, dit lukt je niet. dan valt het niet zo hard tegen.

Ohja, aan alle anderen, blijf doorzetten met zoeken he. Weet maar al te goed hoe jullie je voelen.

Ik denk dat geluk in het leven ook wel eens meespeelt. Bij ons is bijvoorbeeld altijd een MAC waar je kan werken....maar goed als iemand niet in de buurt van een MAC woont die net op dat moment personeel zoekt schiet het niet op. Daarbij vinden werkgevers jou vast weer te zwaar voor bepaalde functies en zo val je als nog tussen het wal en het schip.

Toch ben ik van mening dat in 95% van de gevallen, waar een wil is een weg is.

Veel succes en hopelijk vindt je snel iets!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:37

Het valt echt niet mee hoor om werk te vinden. Ik ben sowieso te hoog (academisch) en te eenzijdig opgeleid volgens veel werkgevers. Dan willen ze je ook niet. En er hebben al zoveel mensen tegen mij gezegd dat er werk genoeg is en ik heb tegen die mensen gezegd, nou dan hoor ik het van de week wel he waar ik zo kan beginnen. Nooit meer wat van gehoord. Is echt onzin, thuis zitten is helemaal niet leuk, doe ik echt niet voor de lol. Voel me echt niet te goed voor een "mindere" baan maar ook die krijg je niet zomaar. En als iemand anders iets anders beweert je mag me altijd een pb sturen. Werk gezocht in de regio Hilversum, Amsterdam, Utrecht! Ik hoor het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:38

Bedoel jij met een MAC, een mc Donalds?

Ouder als 17 jaar, word daar tegenwoordig ook niet meer aangenomen. Ik heb er maand uitgehouden (toen ik 16 was) VRESELIJK!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:55

Ik heb zelfs gesolliciteerd bij de mac. 2 vestigingen! Keiharde afwijzingen. en ook dingen als scapino enzo.

Dus alle dingen waarvan je zegt als je het niet beter weet ga je toch daar heen dat werkt ook niet. Die nemen ook niet alles en iedereen maar aan hoor.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:03

Werkgevers hebben ook geen zin in iemand die zwaar onder zijn niveau komt werken hoor. Want die komen misschien maar een hele korte periode en je moet ze toch inwerken enzo. Een werkgever heeft, juist in deze tijden, ook liever een zo goed mogelijke match. En trouwens, als werkgever kun je deze dagen uit zoveel mensen kiezen, dus je kiest gewoon wat het beste is voor je bedrijf, meestal is dat zo goedkoop (dus jong) mogelijk.