pluisje88 schreef:Ik hoor hier verhalen van als je wilt dan kun je ook aan het werk. Nou niet dus. Dit is mijn situatie:
21 jaar, goede opleiding. Mbo 4 binnen en bezig met hbo opleiding. propedeuse gehaald en zit in het tweede jaar. Je zou zeggen dit is wel in trek. Nee hoor.
Het begon zo: heb stage gelopen en daarna mocht ik daar nog 3 maanden blijven. Mijn contract liep af in juli 2008. We zijn toen meteen op vakantie gegaan en toen we terug kwamen van vakantie kreeg ik te horen dat ik in september geopereerd zou worden. Als je dat al weet gaat natuurlijk geen enkele werkgever je aannemen. Kan ze niet eens ongelijk geven. Daarna begon de revalidatie en zo rond januari kon ik weer werken. Fanatiek begonnen met solliciteren. Ook naar uitzendbureaus geweest. Die zeiden we hoeven je niet eens in te schrijven want we hebben toch geen werk voor je. Ook geen productie ofzo.
Ik ben dus al bijna 2 jaar thuis. Door leeftijd en verleden heb ik geen recht op uitkering. Geen enkele. Heb dus al bijna 2 jaar onbetaald verlof zeg maar. Dus geen enkele vorm van inkomsten. Dus komt het geld probleem er ook nog bij.
Ik heb werkelijk overal op gesolliciteerd. In mijn eigen richting, hoger, lager, postbide, supermarkt, winkels, schoonmaken. Overal afgewezen. Zelfs voor het poetsen willen ze je niet! Ik heb in totaal 150 brieven geschreven waarop ik niks anders dan afwijzingen krijg.
De genen die nu nog durven te zeggen dat als je wilt werken er altijd wel werk is die zijn echt achter in hun ontwikkeling. Roep geen dingen als je overal ziet dat het gewoon niet zo werkt.
De genen die dit dan nog steeds blijven volhouden, bezorg mij een baan en ik zal je geloven. Ohja, zeg het nu vast, dit lukt je niet. dan valt het niet zo hard tegen.
Ohja, aan alle anderen, blijf doorzetten met zoeken he. Weet maar al te goed hoe jullie je voelen.
Ik denk dat geluk in het leven ook wel eens meespeelt. Bij ons is bijvoorbeeld altijd een MAC waar je kan werken....maar goed als iemand niet in de buurt van een MAC woont die net op dat moment personeel zoekt schiet het niet op. Daarbij vinden werkgevers jou vast weer te zwaar voor bepaalde functies en zo val je als nog tussen het wal en het schip.
Toch ben ik van mening dat in 95% van de gevallen, waar een wil is een weg is.
Veel succes en hopelijk vindt je snel iets!