Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:33

celticpony schreef:
centraal hoort hier het kind te staan..ts ziek zwak of misselijk of moeder, gemeen of whatever...NIET INTERESSANT, wat is voor het kind het beste??? twee ouders die ook al zijn ze geen partners meer, samen voor hun kind de verantwoordelijkheid nemen...en samen gaan nadenken wat voor het kind belangrijk is, nu en in de toekomst.

Idd!
kan ook zijn dat het nu het beste is om even jezelf terug te trekken. Praten lukt nu duidelijk niet.

Ik vind ook een hoop reacties erg cru!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:34

dobbel schreef:
tuurlijk, maar de kans is AANZIENLIJK MINDER onbeschermt sex betekend in MIJN ogen staan voor je kind leuk of niet.

En bij zwangerschap na beschermde sex?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:36

dan ben je nog altijd verandwoordelijk, simpel,

je zal er samen uit moeten komen, maar als moeders geen aborutus wil heb je dus gewoon pech, tuurlijk kan je er voor weglopen, maar IK vind dat niet kunnen, wat een ander er van vind is zijn goed recht. dit is puur MIJN mening. en dat zal niemand veranderen.

Overgens kan je ook kiezen voor geen sex als je geen kinderen wilt, :D :o

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:38

dobbel schreef:
dan ben je nog altijd verandwoordelijk, simpel,

je zal er samen uit moeten komen, maar als moeders geen aborutus wil heb je dus gewoon pech, tuurlijk kan je er voor weglopen, maar IK vind dat niet kunnen, wat een ander er van vind is zijn goed recht. dit is puur MIJN mening. en dat zal niemand veranderen.

Overgens kan je ook kiezen voor geen sex als je geen kinderen wilt, :D :o

Dus jou mening zegt dat hij zijn leven moet laten vergallen voor een kind wat hij nooit gewild heeft maar die hem door de moeder is ogedwongen?

RoodZonnetje

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:40

Ik vind dat ook een moeilijk punt ja... Vader heeft vrijwel nooit een keus.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:45

MarcoBorsato schreef:
Maar TS heeft bij mij zijn krediet verspeeld. Ik verwacht geen eerlijk antwoord van iemand die ik niet als eerlijk beschouw.

Hier gruwel ik van,
stille meelezer.

Mensen kunnen dingen verkeerd omschrijven, vertellen, etc.
Of willen dingen vertellen en dan gaat het niet.
Dingen verkeerd uitleggen.

Je kent hem niet !!!
Zelfs na zo'n 8 maanden ken je iemand niet, eigen ervaring.

Geef niet gelijk de moed op, laat hem zijn verhaal doen, weet je hoe frustrerend het is als iemand je niet gelooft, en je toch de waarheid verteld. Dat doet pijn :(

@ TS, sterkte

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:46

@kensha
Ik zou een rekening openen voor je kind waar je elke maand geld opstort.Daarbij zou ik een dagboek bijhouden van alle dingen die je meemaakt en doet omtrent jouw kind en je gevoelens om eventueel later te kunnen laten zien.Als je ex echt niet wil dat jij je kind ziet krijg je het ook niet te zien en daar doet geen rechtbank wat aan!!Dus zou ik op dit moment in ieder geval ook niet erkennen,maar wel geld sparen waar je ex gewoon niet aan kan komen.Er is namelijk niks frustrerender dan alimentatie over te maken waarvan je weet dat het niet aan je eigen kind word besteed!Sterkte verder.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:51

Moontje1991 schreef:
Dus jou mening zegt dat hij zijn leven moet laten vergallen voor een kind wat hij nooit gewild heeft maar die hem door de moeder is ogedwongen?

Hoeveel dames worden inderdaad niet stiekem een beetje 'expres' zwanger van een goedgelovige jongen?
Nu stellen mensen hier dat je maar geen seks moet hebben wanneer je geen kinderen wil? Sinds wanneer staat seks hebben synoniem voor kinderen nemen?
Nee, wanneer deze jongen financieel zijn verantwoordelijkheid neemt en het kind toestaat zijn vader op te zoeken wanneer ie dara oud genoeg voor is.... dan doet hij voldoende vind ik.
De dame met wie hij dit kind heeft gekregen is nogal twijfelachtig bezig heb ik het idee...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:53

zigranta schreef:
@kensha
Ik zou een rekening openen voor je kind waar je elke maand geld opstort.Daarbij zou ik een dagboek bijhouden van alle dingen die je meemaakt en doet omtrent jouw kind en je gevoelens om eventueel later te kunnen laten zien.Als je ex echt niet wil dat jij je kind ziet krijg je het ook niet te zien en daar doet geen rechtbank wat aan!!Dus zou ik op dit moment in ieder geval ook niet erkennen,maar wel geld sparen waar je ex gewoon niet aan kan komen.Er is namelijk niks frustrerender dan alimentatie over te maken waarvan je weet dat het niet aan je eigen kind word besteed!Sterkte verder.

Dit vind ik een goed idee, omschrijven hoe je je voelt etc. zodat mocht je je kind later wel mogen/kunnen zien ofzo, en moeders kan natuurlijk liegen dat je hem NIET wilt zien.. Nou dan heb je toch het bewijs dat jij het geprobeerd heb !

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:54

Uppojono schreef:
Citaat:
Vader en Moeder moeten niet zo egoistisch zijn
Maar hun verantwoordelijkheid nemen voor het kind.

Hier ben ik het echt helemaal mee eens.. Ook kan ik niet bevatten dat je je paard boven je kind stelt.. Mijn paarden zijn superbelangrijk voor me, maar zouden nooit boven mijn kind staan.. Wel zeer dicht volgend op het kind.. Als je niet voor het kind kunt zorgen, oké, maar hoe kun je je kind niet belangrijk vinden?

Wanneer je partner zomaar besluit zwanger van je te worden, en jij daar nog helemaal niet aan toe bent... ja, dan is het heeeeeeel lastig nog een fijn gevoel over zowel de partner als het kind te krijgen.
Wellicht zal dat later bijtrekken, maar ik vind dat velen van jullie nogal romantisch redeneren...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:55

Ninx schreef:
Moontje1991 schreef:
Dus jou mening zegt dat hij zijn leven moet laten vergallen voor een kind wat hij nooit gewild heeft maar die hem door de moeder is opgedwongen?

Hoeveel dames worden inderdaad niet stiekem een beetje 'expres' zwanger van een goedgelovige jongen?
Nu stellen mensen hier dat je maar geen seks moet hebben wanneer je geen kinderen wil? Sinds wanneer staat seks hebben synoniem voor kinderen nemen?
Nee, wanneer deze jongen financieel zijn verantwoordelijkheid neemt en het kind toestaat zijn vader op te zoeken wanneer ie dara oud genoeg voor is.... dan doet hij voldoende vind ik.
De dame met wie hij dit kind heeft gekregen is nogal twijfelachtig bezig heb ik het idee...

Hier ben ik het mee eens !!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:55

Moontje1991 schreef:

Nogmaals, wie zegt dat hij het dit kind echt niet gewild heeft? Want dat stukje heb ik even gemist.. :o
''Je leven vergallen'' kom op zeg, dat is wel heel dramatisch.

Ik heb begrepen uit zijn stukjes dat ze een kind hebben gekregen, de gezamelijke opvoeding ging niet goed, er was veel ruzie en hij had niet veel met het kind te doen, ze zijn uit elkaar gegaan en hij wilde samen met zijn ex tot een oplossing komen (voor het kind), moeders wilde dit niet en hij ligt zich er daarom maar ''gewoon'' bij neer.

Maar goed ik heb mijn zegje gedaan, ik hoop voor het kind dat ze een gezamelijke oplossing vinden die het beste voor het kind is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:57

Die aparte rekening voor het kind en daar dan maandelijks een bedrag op storten vind ik een hele goede.

Als die meid nu al weer naar een ander toe is en jou niet de mogelijkheid geeft een band met je kind op te bouwen en jouw ervan weerhoud je kind te mogen zien, waarom zou je dan rechtstreeks aan haar betalen?

Schenk het kind dan het bedrag op de rekening op de dag dat deze 18 jaar wordt of uit huis gaat.

In eerste instantie dacht ikdat je je verantwoording niet hebt genomen en zou ik dus ook vreselelijk kwaad om kunnen worden. Je aanvullingen gelezen en het verhaal wordt nu iets duidelijker.

Vraag of de moderators je nieuwe verhaal in de beginpost willen zetten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:00

Een kind kan met alleen een moeder ook gelukkig worden hoor
mijn vader was er ook niet altijd in mn jeugd hij was zelf nog kind hij betaalde ook geen alimentatie . Vind het best vervelend dat mensen een mama papa gezin maar als het ideale plaatje blijven zien . Wanneer de ouders er niet uit komen of vaak ruzie hebben is dat voor de kinderen ook niet fijn!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:00

Anoeska schreef:
Soms zijn er dingen in het leven die je eigenlijk niet wil, maar toch moeten. En als je een kind hebt gekregen, dan heb je daar alles aan te doen om er zo goed mogelijk voor te zorgen. Dat is niet een keuze, of een vraag van wel of niet willen, maar een plicht. Het kind kan er niet aan doen dat de vader er allemaal geen zin in heeft, die is compleet afhankelijk van de ouders. Dus als ouder heb je die taak serieus te nemen.

Een familielid heeft zoiets bij de hand gehad: hij ontmoette een meisje, ze gingen uit, kenden elkaar nog maar heel erg kort en floeps... ze was zwanger! Binnen 14 dagen als ik me niet vergis...
Achteraf bleek ze een heimelijke kinderwens te hebben en heeft de zaak 'gesaboteerd' om het voor elkaar te krijgen. Ernstig ziek van dat meisje in kwestie...
Dat familielid heeft echter zijn verantwoordelijkheid genomen en betaald mee, verder heeft hij gezegd geen actieve vaderrol te willen spelen. Het kind mag hem echter altijd opzoeken en alle vragen stellen die hij mogelijk zou kunnen hebben in de toekomst....

ps @ TS: heel erg veel sterkte! Kop op joh! Dit is even heel erg zwaar, maar het komt op z'n pootjes terecht als jij je koppie erbij houdt. Er zijn gelukkig genoeg leuke meiden die je niet direct een kind in de schoot werpen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:07

Aparte rekening is allemaal goed en wel maar daar moet ook iemand volmacht op hebben zolang die kleine niet oud genoeg is.. ;)
Dus of moeders daar akkoord mee gaat gaan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:12

JosineS schreef:
Hij was niet zo grof bedoeld als hij blijkbaar naar jou toe overkomt. Ik hoop alleen dat hij het kind niet aan zijn lot overlaat en zijn verantwoordelijkheid daarin neemt. Dit heeft hij ook met zijn paard gedaan, alleen was daar wat hulp voor nodig.

Hij heeft zijn paard niet aan zijn lot overgelaten, blijkbaar heb je maar een deel gelezen.
Verder heeft die situatie niets met dit verhaal te maken en vind ik het behoorlijk grof om dat hier aan te halen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:15

Citaat:
Aparte rekening is allemaal goed en wel maar daar moet ook iemand volmacht op hebben zolang die kleine niet oud genoeg is..
Dus of moeders daar akkoord mee gaat gaan

Denk dat zolang er niets geregeld is i.v.met erkennen moeder hoog en laag kan springen maar daar niets mee te maken heeft?Eventueel regel je het met een notaris als gevolmachtigde maar zijn ouders moet ook kunnen lijkt mij?
Laatst bijgewerkt door zigranta op 18-12-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:15

Joosiien schreef:
@ Bonita: Uhu, daar heb je wel een goed punt, maar ik denk dat het een hoop gescheeld had als hij berichten had geplaatst als: Ik weet niet hoe ik nu verder moet of dat je merkt dat hij ermee zit.. in plaats van berichten dat het eenmaal zo is en dat hij zich er maar bij neer moet leggen en ach hij hield toch meer van zn paard dan van z'n kind en zijn paard heeft hij tenminste nog. (Zo komt het op mij over iedergeval)

Het is een man, daar kun je geen vrouwendingen van verwachten. De meeste mannen praten niet zo makkelijk over hun gevoelens. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:18

Joosiien schreef:
Ik heb begrepen uit zijn stukjes dat ze een kind hebben gekregen, de gezamelijke opvoeding ging niet goed, er was veel ruzie en hij had niet veel met het kind te doen, ze zijn uit elkaar gegaan en hij wilde samen met zijn ex tot een oplossing komen (voor het kind), moeders wilde dit niet en hij ligt zich er daarom maar ''gewoon'' bij neer.

Maar goed ik heb mijn zegje gedaan, ik hoop voor het kind dat ze een gezamelijke oplossing vinden die het beste voor het kind is.

Waar heb je dat gelezen?
Hij heeft duidelijk geschreven dat het een ongeplande zwangerschap was.
Ze wonen niet samen en hij wordt niet betrokken bij de opvoeding.

Volgens mij is iedereen nu gewoon zelf een verhaal aan het verzinnen, dit gaat echt helemaal nergens meer over.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:42

het is inderdaad ongeplant, maar nergens staat dat hij daarna gezegt hebt dat hij het kind niet wou, dat komt nu pas naar boven nu hij er moet de moeder van het kind niet uitkomt.

vind echt niet dat hij nu veel geld moet betalen aan moeders en het kind nooit te zien krijgt, als moeders het je echt zo onmogelijk maakt ja dan moet je je er bij neerlegeen, helaas. maar in dit geval loopt ie er zelf voor weg omdat het niet boterd, niet gaat zoals hij het had gehoopt.

zo vat ik het op.

oja mensen pbjtes kunnen jullie bij je houden, iedereen heeft een eigen mening, zit niet te wachten op wijzende vingertjes per pb. zoals ik al gezegt heb, ik heb een mening en dat mag, een ander heeft een andere mening en dat mag ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:43

JosineS schreef:
Hij was niet zo grof bedoeld als hij blijkbaar naar jou toe overkomt. Ik hoop alleen dat hij het kind niet aan zijn lot overlaat en zijn verantwoordelijkheid daarin neemt. Dit heeft hij ook met zijn paard gedaan, alleen was daar wat hulp voor nodig.

Hoe kan die opmerking die je gaf nu niet grof bedoelt zijn :x

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:03

pharagirlke schreef:
Aparte rekening is allemaal goed en wel maar daar moet ook iemand volmacht op hebben zolang die kleine niet oud genoeg is.. ;)
Dus of moeders daar akkoord mee gaat gaan?

Dat kan de vader ook doen.
Maar dan bv op zijn eigen naam.
Zo heeft mijn oma altijd geld opzij gezet voor de 2-ling van een pleegkind.
Als de kinderen op zichzelf zouden gaan oid zouden zij de beschikking over het geld krijgen.
Hier wist alleen mijn oma wat vanaf, dus de moeder van de kinderen niet.
1 van de 2 heeft nu een kleine gekregen en m'n oma vond het tijd het bedrag (de rekening) aan hun te overhandigen.
alle 2 1 eigen rekening met even veel geld.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:10

dobbel schreef:
het is inderdaad ongeplant, maar nergens staat dat hij daarna gezegt hebt dat hij het kind niet wou, dat komt nu pas naar boven nu hij er moet de moeder van het kind niet uitkomt.

vind echt niet dat hij nu veel geld moet betalen aan moeders en het kind nooit te zien krijgt, als moeders het je echt zo onmogelijk maakt ja dan moet je je er bij neerlegeen, helaas. maar in dit geval loopt ie er zelf voor weg omdat het niet boterd, niet gaat zoals hij het had gehoopt.

zo vat ik het op.

[b]o[b]ja mensen pbjtes kunnen jullie bij je houden, iedereen heeft een eigen mening, zit niet te wachten op wijzende vingertjes per pb. zoals ik al gezegt heb, ik heb een mening en dat mag, een ander heeft een andere mening en dat mag ook.

Waar slaat dit dan op?
Omdat ik je 1 pb berichtje had gestuurd en zo rot berichtje terug krijgt. Waar ik helemaal niks van snap, ik wees helemaal niet met vingertjes. Gaf alleen aan hoe het voor sommig voelde en dan krijg je dit. En dat is al 29 jaar?

Ik vind dit allemaal heel erg voor het kind en hoop dat het goed komt.
Weet zelf wel hoe het is om te moeten leven met ouders die niet meer bij elkaar zijn en steeds ruzie hebben. En elkaar zwart lopen te maken door middel van mij.
Hoop niet dat het dit kind gaat overkomen.
Het word vaders ook niet helemaal makkelijk gemaakt door de moeder lees ik, maar toch moet je blijven vechten voor het kind. Op alle mogelijke manieren die er zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:19

Echt, die arme jongen komt straks weer online, opent dit topic en valt van zn stoel van verbazing. Hij is er even niet en direct wordt zijn hele leven en persoonlijkheid enzovoort ingevuld voor hem. Belachelijk.