OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:59

Kan niet eens de klantenservice bereiken. hahah
Probeer het gewoon vanmiddag nog eens.
Ik heb mijn pas zaterdag gebruikt kon wel inchecken en uitchecken. Moest uittesten van hun omdat ik mijn pas ook vanaf 22 januarie kan activeren of hij het al wel deed. Hij deed dus wel maar nou ben ik benieuwd of ik het goede abbonoment wel heb. Moet een weekabbo hebben.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:03

Dan ga ik wel even klooien straks bij de kaartautomaat :P Moet hem eigenlijk vanaf 4 januari pas activeren. Heel apart, ga het gewoon nu doen hoor!!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:10

Ik heb in groningen nagevraagd (omdat in de brief die ik had gekregen stond dat je je chipkaart vanaf 16 december kon activeren) en in groningen kan je dus pas na 1 januari je chipkaart activeren in zo'n automaat... maar er zou een tijdelijk abbo tot 31 januari opstaan. Nou het zal mij benieuwen of het allemaal wel goedkomt... volgens mij wordt het een groot drama :=

Ik heb nu tentamen periode dus kom ook haast nooit in de stad (ga met auto naar tentamen) dus kom eigenlijk pas 1 februari pas weer in de stad, dus denk dat ik dan in januari maar bel hoe het zit want ga niet aldoor voor jan piet snot naar de stad en dat ding doet het nog niet.
Ik had denk ik liever gewoon m'n papieren kaartje gehouden, die is me goed bevallen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:13

Ik zie ook niet zo goed de meerwaarde van de chipkaart. Lijkt mij alleen maar onhandig!
Maar (ik heb een weekkaart), dan is het toch voldoende om maandagmorgen in te checken en vrijdagmiddag uit te checken? :?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:15

wemkelover schreef:
Kan niet eens de klantenservice bereiken. hahah
Probeer het gewoon vanmiddag nog eens.

Hey jij ook al niet? :')

De eerste 2 keer kreeg ik tenminste nog dat bandje (en werd ik er daarna uitgegooid), maar de laatste paar keer ging hij al niet eens meer over :')

Ik heb nu het nummer van de IB groep gebeld, 050 - 5997755.
Die hadden ook wel antwoord op mijn vraag.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:18

Op station Zwolle staan niet eens de automaten. Ik moest maar naar de AH of C1000. Jaja, dat ding heet de OVkaart, maar bij het OV kun je niet terecht :')

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:47

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:20

Volgens mij onder bestelling ophalen :)

Hier is nog steeds geen persoonlijke of tijdelijke ov-chip gearriveerd... ik ga die mensen zo maar weer lastigvallen want de postbode is al geweest :').

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:28

Net gevraagd, maar je kan ze pas vanaf januari opladen. De mevrouw van de NS werd er helemaal gestoord van zei ze :=

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:28

pff wat een gedoe allemaal haha.
Hier ook nog geen tijdelijke of gewone chipkaart ontvangen, vanmiddag maar eens langs ovloket bij station... :(:)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:43

AAAAAAAAAAAH!

*springt 26 rondjes*

IK HEBBEM.
De postbode kwam terug.... ze was een brief vergeten :').
IK HEBBEEEEM! :+:

goed, nu het volgende avontuur... opladen :').

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:25

rooz_89 schreef:
Hier ook nog geen tijdelijke of gewone chipkaart ontvangen, vanmiddag maar eens langs ovloket bij station... :(:)

Een tijdelijke moet je ook zelf ophalen bij een GVB ding. XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:23

Ik heb nog helemaal niets van me ov gehoord, van ophalen oid.
Als ik bel zeggen ze dat ik moet wachten tot ik het bericht binnen heb. Maar het is zo 4 januari dat ik na school weer moet -O-

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:59

gvd hebben ze me terug gebeld maar ik kon niet opnemen
krijg ik nu een brief ze hebben me geprobeert te bellen maar ik nam niet op nu moet ik hen terug bellen

nu bel ik en krijg ik al verdomme 2 uur lang niemand aan de telefooon omdat het druk is en moet ik later terug bellen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:04

milatje schreef:
rooz_89 schreef:

Tja, en ook daar gebeuren weer rare dingen mee, want ik en mijn zus hebben een tijdelijke wel thuis
gestuurd gekregen :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:05

Dat komt ook omdat niet elke plaats een GVB ding of iets heeft.
Dus dan zou je verplicht zijn naar een plaats te reizen wat het wel heeft zodat je 'm op kan halen.

Nee volgens mij wordt inderdaad de tijdelijke ook thuisgestuurd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:10

Nou ik heb hem door het ticketapparaat gehaald op het station en daar stond bij hoe je hem kon activeren, heb ik geprobeerd maar er stond geen saldo voor me klaar. Dan moest ik naar ns.nl gaan, dat dus gedaan en nu kan ik hem op de één of andere manier niet activeren. Dan staat er "De volgende fouten zijn opgetreden: Er is een probleem opgetreden in de communicatie met het backend systeem. Server Error". :?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:36

nou weer poging gedaan na 20 min te hebben gewacht iemand eraan gekregen, weet nu welke kaart ik moet gebruiken.. :j
en nu wachten tot 22 januari tot ik het abbo erop kan zetten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:42

[quote=''zap'']
milatje schreef:

Tja, en ook daar gebeuren weer rare dingen mee, want ik en mijn zus hebben een tijdelijke wel thuis
gestuurd gekregen :D[/quote]

Serieus? Ik moest 'm in oktober (toen ik nog geen ovchip had en 'm wel echt nodig had ivm de metro) dat ik 'm zelf moest ophalen bij een gvb dingetje en dat je alleen je echte ov chip opgestuurd krijgt.
Ik had 'm dan ook wel binnen 3 weken ofzo.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:43

x_Rebecca schreef:
Dat komt ook omdat niet elke plaats een GVB ding of iets heeft.
Dus dan zou je verplicht zijn naar een plaats te reizen wat het wel heeft zodat je 'm op kan halen.

Nee volgens mij wordt inderdaad de tijdelijke ook thuisgestuurd.

Beetje apart want waar ik woon hebben we ook geen GVB ding en ik heb 'm toch ook echt zelf op moeten halen in Amsterdam. (Een tijdelijke OV chip dan wel te verstaan. Mijn persoonlijke kreeg ik gewoon thuis gestuurd).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:04

Misser schreef:
_Tara_ schreef:
Shadow, amen. Zoveel vragen die hier gesteld worden, kunnen heel makkelijk gevonden worden op internet.

Maar toch vraag ik me nog steeds af waarom ik een product op m'n kaart moet gaan zetten, terwijl er al een abo tot 2012 opstaat.
Als het een tijdelijk abo is, waarom dan zolang geldig en waarom kan het niet blijven staan?
Tweede vraag is waar ik m'n product moet ophalen, kan dat alleen bij bepaalde automaten? Volgens de site wel, maar als ik m'n pas boven een willekeurige automaat houd, staat er ook de keuze 'product ophalen'.

Hoe weet je dat er een abbo tot 2012 op staat? Voor zover ik weet is dat tijdelijke abbo tot 31 januari 2010.
Wat betreft je studentenreisproduct op je chipkaart laden, voor zover ik weet kan dat alleen bij die speciale gele palen.

@ Zap: Op je vraag wie je moet geloven, de sites van de ov-chipkaart. Studentenov-chipkaart.nl en ov-chipkaart.nl. Dat lijken mij de sites om je informatie vandaan te halen. Niet bij conducteurs, buschauffeurs en weet ik veel wie nog meer. Je zou er inderdaad wel vanuit moeten kunnen gaan dat die mensen het weten, maar ik zou er zelf niet op vertrouwen.

@ Idinn: Dat 1 januari niet haalbaar is zijn ze zelf ook al achter, daarom is 't opgeschoven naar 1 februari. Verder ben ik het wel helemaal met je eens hoor. Wat is er mis met papieren OV? Waarom hebben alle OV-mensen nog geen cursussen gehad? Het lijkt allemaal heel onvoorbereid. Alleen als in dit topic 10 keer de vraag langskomt waar en wanneer iemand z'n reisproduct op z'n kaart moet laden, sorry maar dat kan je allemaal heel gemakkelijk op die sites vinden.

Ik zelf reis ook nooit met dat ding. Ik vertrouw er dus ook maar op dat dat product voor mij klaar staat in de periode die op die site staat. Als dat niet zo is, dan ga ik wel weer verder zeuren en doen. Ga ik me nu iig nog niet druk om maken.

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:23

GVB is dat van de bussen dan ofzo?.. zit dat toevallig in hilversum/utrecht dat iemand weet?
De tijdelijke.. hoelang duurt dat dan met toesturen of kan je die van zo'n loket direct meenemen.. ( ik reken er maar weer niet op :Z :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:26

Whaa..hang ik weer aan de telefoon erover. Stopt me ma envelop in me hand met de kaart! :=

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:05

Kan je eigenlijk als je ov of tijdelijke ov niet werkt ook nog gewoon een busstripenkaart kopen dan om toch te kunnen reizen?

Stel ik moet met de bus weg en dat ding pakt mijn pas niet kan ik dus niet weg?

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:14

Ik vind dit systeem tot nu toe maar dodelijk ingewikkeld, why not stick to the old one, dat werkte en was lekker makkelijk.
Want nu moet je dus ALTIJD inchecken en uitchecken, ook bij de trein? Of kun je nog gewoon doorlopen met je oude...
En mocht je dagje naar bv Rdam ofzo gaan, waar t blijkbaar alwerkt, hoe dan? Die klantenservice had ik laatst aan de lijn en snapte dr zelf volgens mij ook de ballen van...