Karin schreef:kruimeltje3 schreef:Inmiddels moet ik toegeven dat je er naar toe gaat leven en twijfel nog steeds heel erg of het wel wat voor me is maar er komen steeds meer gedachten die naar nieuwschierigheid neigen. Nog steeds heb ik veel last van de zwangerschap en wil niets liever dan bevallen dat ik een nieuw leven kan beginnen. Moedergevoel is ook nog ver te zoeken maar wat is dat nou eigenlijk ik weet het niet.
Mijn vriend en ik zijn gewoon heel nuchter en dat zal misschien wel datgene zijn waarin wij niet de roze wolk zien oftewel het dromerige waar sommige in zitten. Sorry dat heb ik niet, voel me nog regelmatig schuldig om dat te zeggen maar het wordt je soms zo opgedrongen.
Maar tot slot om maar effe een eind te maken aan dit lange verhaal. Zeg nooit nooit, er kan vanalles in leven gebeuren waardoor het veranderd.
Als het niet was gebeurd was er naar mijn idee nooit een kind gekomen. Maar als ik zie dat sommige jaren moeten wachten op een kinderwens die door vanalles niet in vervulling kan gaan, mag je toch wel van geluk spreken als het mogelijk is.
Onze kleine is meer dan welkom en wij bepalen zelf hoe we ons leven met een kind in gaan delen het is ons geluk en als ik daarnaast nog een liefde heb als een paard(en twee honden) moet dat kunnen en mogen. fiets wat de maatschappij allemaal zegt en denkt.
Zo nu eerst bevallen
Dit kan ik me zó goed voorstellen. Ik hoop met heel mijn hart dat ik zelf nooit in zo'n situatie terecht kom, maar mocht het zo lopen, dan heb ik een sterk vermoeden dat het op dezelfde manier zal gaan als bij jullie. Ik wil dus geen kinderen en mijn vriend is daar nóg stelliger in dan ik - we hebben elkaar daar niet op uitgezocht maar het maakt het wel een stuk makkelijker- maar we realiseren ons ook dat je over dit soort kwesties pas daadwerkelijk kunt oordelen als je er zelf middenin zit. Je zult een keuze moeten maken met gevolgen, hoe dan ook.
Ik ken ouders bij wie het zo is gegaan als bij jullie, en mijn ervaring is dat ik dat vaak ook de fijnste ouders vind. Realistisch, nuchter, praktisch, dat soort dingen. Het is gelopen zoals het is gelopen en we maken er iets van. Al heb ik niet zoveel met kinderen (baby's in het bijzonder), met hen vind ik het een stuk leuker om over hun kind te praten. Met vrouwen die zich continu op die roze wolk bevinden heb ik gewoon veel minder raakvlakken.
Wij hebben dezelfde gedachte Karin.
wbt de rest die zich zo aangevallen voelt die al wel kinderen hebben en/of een kinderwens hebben.
Wat maakt het uit wat een ander denkt en hoe deze het uitlegt,als dat hun gevoel is! Dat wordt toch gevraagd in dit topic.
We hoeven elkaar toch niet te overtuigen.