Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:47

Chann schreef:
Ik heb online hier 2 gratis examens geoefend:
http://www.volkswagenrijbewijs.nl/leren ... enen.shtml
Verder heb ik via m'n rijschool 2 boeken van Vekabest geleend voor €20 borg (theorieboek en boek met ik geloof 12 oefenexamens), daar heb ik 'n heleboel oefenexamens uit gemaakt. :P

Hé dat is handig :D
Was geslaagd! :D Wel met overal het maximum aantal fouten maargoed, geslaagd is geslaagd :')

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:11

Aranel gefeliciteerd! :D

Citaat:
Boktnaam - Naam - Begin les-datum - Examen-datum

* Nagini - Sanne - 30 juli - 26 November
* __inge__ - inge - 14 augustus -26 November
* Jodym - Jody - / - 9 December
* Magic_lover - Angela - 31 juli - 23 December
* _Marinke_ - / - / - 4 december TTT/5 januari
* _Emma_ - / - 14 oktober (2008) - afrijdatum bekend
* Annemarie91 - / - 5 april- nnb
* MonaLieske - Lisa - 10 april - nnb
* Joonsel - Joni - 11 mei - nnb
* Aranel - Fyenna - 23 juli - nnb
* Guernica - Jamie - 25 maart - nnb
* Jetske - Jetske - 6 juni- nnb
* Marrke - Marleen - 8 Augustus - nnb
* [gast1122] - Michèle - 25 Augustus - nnb
* Pluutje - Laura - 3 augustus - nnb
* Annn - Annemiek(An) 6 juli - nnb
* Babe - Anne-Baukje -28 juli -nnb
* Evelijn_ - Evelijn - 5 september - nnb
* _Patriciaa - Patricia - 16 September - nnb
* Sander_ - Sander - 16 september - nnb
* Mowoah - / -23 september - nnb
* Hinata - / - 23 september - nnb
* Miriam91 - 30 september - 19 januari
* l.nda_ - Linda- 9 oktober - nnb
* me_yentl - Marjolein- 28 september - nnb
* Rianne_ - Rianne - 6 juni - nnb
* Plien91 - Paulien - 9 oktober - nnb
* Lotte_ - Lotte - 25 September - nnb
* Millennium - Dymphke - 12 oktober - nnb
* KiittY - Kitty - 14 september - nnb
* Amigo_ - Marijke - 7 oktober - nnb
* Chantal___ - Chantal - 16 oktober - nnb
* Melanie_ - Melanie - 31 Januari - nnb
* Steph86 - Stephanie - 3 oktober - nnb
* Sjaslique - Angelique - 10 november - nnb
* Jolienn - Jolien - 20 november - nnb
* x_Marr - Marriët - 28 november - nnb
* Superliesje - Lisanne - Maart 2009 - Januari 2010 (datum onbekend)
* IkbenMarije - Marije - 5 November - nnb

sjaslique

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:19

Het aantal lessen dat je nodig hebt ligt niet alleen aan jouw niveau, maar ook aan de lesmethode, bij de RIS heb je sowieso meer lessen als bij regulier.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:26

Ik heb net zo'n oefenexamen gemaakt via volkswagenrijbewijs.nl. Heb nog nooit een theorieboek of wat dan ook bekeken, heb het puur op gevoel en eerder verworven kennis gedaan :))

Gevaarherkenning: 13 fout
Regels en wetten: 7 fout
Inzicht: 1 fout

Hoeveel fouten teveel had ik? *komt er niet uit*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:45

Je had er 3 teveel in je theorie.. en volgens mij 1 in gevaarherkenning, of die heb je net gehaald. :)

@Sander, dat ken ik ja.. dat vergelijken. Af en toe zit ik in de auto en dan is het.. 'ja mijn vader rijd zo en zo.. die had dat allang ingehaald' om dan maar even te vergeten dat mijn vader al 33 jaar autorijd.. :')

36 uur is absoluut niet het gemiddelde ;)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:52

Ik heb echt moeite met in het donker rijden... Ik kan dan helemaal niet ver vooruit kijken en heb heel laat door of er een bocht aan komt bijvoorbeeld. Vandaag miste ik ook bijna een kruising. Met lessen ook één keer 's avonds gereden en toen gingen we weer naar huis omdat het zo slecht ging... := Zou ik een beetje nachtblind zijn? Heeft hij het toen ook wel over gehad maargoed geen idee of ik minder zie in het donker dan een ander?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:09

Ik zat vanavond ook bij mn vader in de auto, in het donker en het regende, was blij dat ik zelf niet achter het stuur zat, want dat leek me ook niet fijn inderdaad.. :n en dat terwijl ik bijna moet afrijden.. :=

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:11

Je hoeft niet in het donker af te rijden toch? :)

Ja nouja, ik zie alleen wat strepen aan de zijkant van de weg als er een lantaarnpaal staat en verder vrij weinig... Met groot licht gaat het nog wel maar anders is het een zwart gat. Zal morgen eens met bril proberen te rijden (die heb ik verder nooit meer op).

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:15

Nagini schreef:
Je had er 3 teveel in je theorie.. en volgens mij 1 in gevaarherkenning, of die heb je net gehaald. :)

@Sander, dat ken ik ja.. dat vergelijken. Af en toe zit ik in de auto en dan is het.. 'ja mijn vader rijd zo en zo.. die had dat allang ingehaald' om dan maar even te vergeten dat mijn vader al 33 jaar autorijd.. :')

36 uur is absoluut niet het gemiddelde ;)

Het gemiddelde berekenen ze vaak per 'examen'-stad. In Meppel, waar ik afgereden heb het gemiddelde 35, maar in Leeuwarden geloof ik 45, terwijl het in Assen maar 30 is. Sommige steden zijn 'makkelijker' dan anderen.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:15

Nee dat klopt maar dan als ik hem heb wel zelfstandig in het donker rijden ;)
Ik ga de komende les inderdaad ook mijn bril eens op doen, kijken of er verschil is. Denk dat ik hem met mijn examen sowieso op moet, anders weet ik niet eens zeker of ik het nummerbord wel kan lezen.. :=

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:18

Let wel dat als je hem met je examen opzet dat je dan voor altijd een bril op moet tijdens het autorijden. Er komt dan namelijk een code op je rijbewijs te staan.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:20

Nummerbord was bij mij heel grappig. Instructeur vroeg op weg naar het CBR (van auto naar binnen); 'wat heeft die auto voor kenteken?' En het was iets van GB FB of zoiets. Examinator vroeg van 10 meter verder afstand ook het kenteken van precies dezelfde auto en ik las; GP FF maar ik wist zeker dat het hetzelfde kenteken was dus ik; 'GB FB'. := Was echt vanaf super ver weg vond ik, kon het door de stress ook niet meer lezen... Maargoed, het is allemaal goed gekomen. :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:26

Klinkt wel gevaarlijk moet ik zeggen. :=
Zou zeker een test op nachtblindheid doen...

Maar vind het wel raar, als je vanaf 10 meter niets kunt zien moet je echt een bril op hoor! Anders vind ik dat echt onverantwoordelijk.. := Ik snap best dat je heel heel heel zenuwachtig kunt zijn, maar dat je daardoor niet meer goed dingen kunt lezen? Dat lijkt mij nogal vreemd, of zorgwekkend misschien.

Ik bedoel.. als ik met mijn bril op ga rijden, zie ik waarschijnlijk slechter dan met m'n lenzen.. en dan voel ik me dus echt al onzeker in het verkeer...
Laat staan dat ik mijn lenzen uit doe :=

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:47

sjaslique schreef:
Let wel dat als je hem met je examen opzet dat je dan voor altijd een bril op moet tijdens het autorijden. Er komt dan namelijk een code op je rijbewijs te staan.

Ja dat klopt, dat houdt mij ook een beetje tegen. In de auto zelf heb ik er geen last van, kan de borden wel op tijd lezen, maar t zou zo zonde zijn als ik mn examen niet eens mag beginnen omdat ik t nummerbord niet kan lezen.. :o morgen maar eens proberen hier in de straat.. :+
Maar ik heb verder mijn bril ook nooit op..

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:24

Plien91 schreef:
Ik heb net zo'n oefenexamen gemaakt via volkswagenrijbewijs.nl. Heb nog nooit een theorieboek of wat dan ook bekeken, heb het puur op gevoel en eerder verworven kennis gedaan :))

Gevaarherkenning: 13 fout
Regels en wetten: 7 fout
Inzicht: 1 fout

Hoeveel fouten teveel had ik? *komt er niet uit*

Bij gevaarherkenning mag je van de 25 vragen 12 fout hebben en bij de andere vragen (regels&wetten en inzicht samen) zijn 40 vragen waarvan je er 5 fout mag hebben

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:03

hai!

Net weer lekekr gereden! wat bijzondere verichtingen gedaan: helling proef, keren met halve draai, keren in 3x, bochtje achteruit, stop proef en voor het eerst gingen ze allemaal gelijk goed!!!!!! Ben weer blij

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:53

Over een paar minuutjes weer rijles!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:33

Nagini schreef:

Maar vind het wel raar, als je vanaf 10 meter niets kunt zien moet je echt een bril op hoor! Anders vind ik dat echt onverantwoordelijk.. := Ik snap best dat je heel heel heel zenuwachtig kunt zijn, maar dat je daardoor niet meer goed dingen kunt lezen? Dat lijkt mij nogal vreemd, of zorgwekkend misschien.

Ik bedoel.. als ik met mijn bril op ga rijden, zie ik waarschijnlijk slechter dan met m'n lenzen.. en dan voel ik me dus echt al onzeker in het verkeer...

Nee tien meter verder dan dat mijn instructeur het vroeg. :') Zou niet best wezen als ik het vanaf 10 meter niet zou kunnen zien. Ik denk dat dit meer aan de 30 meter zat.
Pas mijn ogen nog getest en toen waren ze vooruit gegaan, dus vandaar dat ik mijn bril nooit meer draag. (bril had ik al niet erg hard nodig).
Maar die nachtblindheid moet ik wel achteraan. :j

Net voor het eerst helemaal alleen gereden, wel apart zeg. Telkens als ik wat ingehaald keek ik voor de zekerheid maar even of iedereen nog op z'n fiets zat maar niets aan het handje. Ik laat wel alles voor gaan zeg, vandaag hebben er al 2 naar me gezwaaid. 8-)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:18

Paula schreef:
Nagini schreef:

Nee tien meter verder dan dat mijn instructeur het vroeg. :') Zou niet best wezen als ik het vanaf 10 meter niet zou kunnen zien. Ik denk dat dit meer aan de 30 meter zat.
Pas mijn ogen nog getest en toen waren ze vooruit gegaan, dus vandaar dat ik mijn bril nooit meer draag. (bril had ik al niet erg hard nodig).
Maar die nachtblindheid moet ik wel achteraan. :j

Net voor het eerst helemaal alleen gereden, wel apart zeg. Telkens als ik wat ingehaald keek ik voor de zekerheid maar even of iedereen nog op z'n fiets zat maar niets aan het handje. Ik laat wel alles voor gaan zeg, vandaag hebben er al 2 naar me gezwaaid. 8-)

Mijn opticien zei destijds dat nachtblindheid het begin is van minder goed kunnen zien op afstand. Ik heb mijn ogen ook laten meten en had -0.5 en -0.75 niet echt de moeite waard om een bril te nemen, maar moet toch zeggen dat echt scherp zien bij autorijden wel erg belangrijk is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:25

Oh.. Dan had ik het verkeerd gelezen. :')
Ik dacht dat er stond vanaf 10 meter :P

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:36

Dinsdag op voor mijn theorie & daarna lekker bij mijn rijinstructrice eten haha! :P
Ben echt benieuwd of ik m ga halen, hoop het wel natuurlijk.. maar als het niet lukt ga ik gewoon nog een keertje :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:50

Mijn moeder en ik hebben vanmorgen een proefritje gemaakt, en gelijk een nieuwe auto besteld :+: Eind januari is 'ie er :D

Afbeelding

Nu nog ff slagen voor mn afrij examen :Y)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:08

miranda_x schreef:
Ik heb vandaag mijn intest gehad bij de rijschool.
De simulator ging wel redelijk goed, sommige dingen gingen minder.
Maar wat is het moeilijk zeg :S :P Het ging opzich wel redelijk, maar dat remmen doe ik steeds verkeerd, ik ben dan steeds in de war met de koppeling, die moet je rustig omhoog laten komen en de rem juist niet.
Volgende week ga ik proberen weer een les te plannen in de simulator. Ik heb ong. 50 lessen nodig, maar het kan natuurlijk ook minder.

Ik ga de theorie via internet doen, via een site die ik krijg van de rijschool, waar je dus ook voor moet betalen..

knap van je dat je de simulator overleefd hebt! Ik vond dat ding echt vreselijk. Werd er misselijk van. Rijden ging ook heel slecht, in de echte auto gaat veel beter. Ga dus maar uit van het aantal lessen dat je nodig hebt die degene waarbij je in de auto hebt gezeten en niet die bij de simulator :P

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:41

Citaat:
Boktnaam - Naam - Begin les-datum - Examen-datum

* Nagini - Sanne - 30 juli - 26 November
* __inge__ - inge - 14 augustus -26 November
* Jodym - Jody - / - 9 December
* Magic_lover - Angela - 31 juli - 23 December
* _Marinke_ - / - / - 4 december TTT/5 januari
* Annemarie91 - / - 5 april- nnb
* MonaLieske - Lisa - 10 april - nnb
* Joonsel - Joni - 11 mei - nnb
* Aranel - Fyenna - 23 juli - nnb
* Guernica - Jamie - 25 maart - nnb
* Jetske - Jetske - 6 juni- nnb
* Marrke - Marleen - 8 Augustus - nnb
* [gast1122] - Michèle - 25 Augustus - nnb
* Pluutje - Laura - 3 augustus - nnb
* Annn - Annemiek(An) 6 juli - nnb
* Babe - Anne-Baukje -28 juli -nnb
* Evelijn_ - Evelijn - 5 september - nnb
* _Patriciaa - Patricia - 16 September - nnb
* Sander_ - Sander - 16 september - nnb
* Mowoah - / -23 september - nnb
* Hinata - / - 23 september - nnb
* Miriam91 - 30 september - 19 januari
* l.nda_ - Linda- 9 oktober - nnb
* me_yentl - Marjolein- 28 september - nnb
* Rianne_ - Rianne - 6 juni - nnb
* Plien91 - Paulien - 9 oktober - nnb
* Lotte_ - Lotte - 25 September - nnb
* Millennium - Dymphke - 12 oktober - nnb
* KiittY - Kitty - 14 september - nnb
* Amigo_ - Marijke - 7 oktober - nnb
* Chantal___ - Chantal - 16 oktober - nnb
* Melanie_ - Melanie - 31 Januari - nnb
* Steph86 - Stephanie - 3 oktober - nnb
* Sjaslique - Angelique - 10 november - nnb
* Jolienn - Jolien - 20 november - nnb
* x_Marr - Marriët - 28 november - nnb
* Superliesje - Lisanne - Maart 2009 - Januari 2010 (datum onbekend)
* IkbenMarije - Marije - 5 November - nnb

Hee laat mij eens even uit de lijst, ik ben al geslaagd :P

Ik heb vandaag ook voor het eerst in het donker gereden, heb ik in mijn lessen nooit gedaan! Ik vond het opzich wel meevallen, maar al die koplampen vond ik wel erg irritant.. ook als ze in mijn spiegels schijnen. De binnenspiegel kan je wel goed klappen zodat je het nog ziet, maar de buitenspiegels niet.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:00

Jolienn schreef:
miranda_x schreef:
Ik heb vandaag mijn intest gehad bij de rijschool.
De simulator ging wel redelijk goed, sommige dingen gingen minder.
Maar wat is het moeilijk zeg :S :P Het ging opzich wel redelijk, maar dat remmen doe ik steeds verkeerd, ik ben dan steeds in de war met de koppeling, die moet je rustig omhoog laten komen en de rem juist niet.
Volgende week ga ik proberen weer een les te plannen in de simulator. Ik heb ong. 50 lessen nodig, maar het kan natuurlijk ook minder.

Ik ga de theorie via internet doen, via een site die ik krijg van de rijschool, waar je dus ook voor moet betalen..

knap van je dat je de simulator overleefd hebt! Ik vond dat ding echt vreselijk. Werd er misselijk van. Rijden ging ook heel slecht, in de echte auto gaat veel beter. Ga dus maar uit van het aantal lessen dat je nodig hebt die degene waarbij je in de auto hebt gezeten en niet die bij de simulator :P

Dat had ik opzicht niet, maar soms snapte ik er geen drol van :P
Ja ik ga ook gewoon van die 50uur uit, weet namelijk niet wie het zei dat ik geen 50uur nodig had, want dat werd niet bij mij besproken ;) Het kan natuurlijk altijd zijn dat ik minder uren nodig heb! Ik zie het allemaal wel, laat het wel over me heen komen.

@ Aranel: Gaaf autootje!! :D