Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:03

Geen broeken, dus ook geen humor. Duh! :P

Ik zou zo zeggen dat TS naar een school moet waar ik woon, nl in het prachtige Rijssen. Bij ons is ook een school voor mensen van de Gereformeerde gemeente (ook wel: zwarte-kousen-gemeente genoemd), daar mag je dus ook echt geen les geven in een broek! De scholieren daar krijgen voorschriften over de minimale lengte van de rok, en ik ken een jongen die een driekwartbroek aan had, werd zo weer naar huis gestuurd want ook dat was niet gepast. Belachelijk? Sjah, op zich heb ik wel respect voor die mensen dat ze hun standpunten gewoon naleven, ze staan wel ergens voor. Maar of dat nou zo moet?

(edit, TS: mag ik vragen waar je les moet geven? Ben nou toch wel benieuwd ;) )

amanda2

Re: Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:08

Er zijn mensen die kleding kopen, het kaartje er aan laten zitten en het de volgende dag weer terug brengen naar de winkel...ideetje? :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:22

Humor zit bij mij niet op de verkeerde plek hoor :P , vind het alleen een beetje jammer dat het over de rug moet van mensen die wel geloven.
Kan niet lachen om kwetsende opmerkingen :n .

Ja ik ben gelovig, nee ik loop niet in een rok. En nee ik heb er geen moeite mee om het voor een keertje te doen als het op tijd gevraagd wordt.
Maar zoals je kunt lezen aan mijn vorige posts ben ik niet van plan dit voor mijn werk vast te gaan doen. Dat is de reden dat ik een sollicitatiegesprek niet door heb laten gaan.

Amanda2: idee is het wel :D .
Zou jij dat doen, ik zou dat niet kunnen, ben denk ik te eerlijk wat dat betreft.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:25

Ach, leen een rok ergens, wat maakt het uit. Ik zou me er niet zo druk over maken hoor. :)

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:30

Sosha schreef:
Geef hier toch aljeblieft geen gehoor aan !!!!
Het is niet een beetje ouderwets, het is uit de oertijd.

Heb respect voor je zelf (en andere vrouwen) en laat je niet vertellen wat je wel of niet aan trekt.
Volgende week moet je ergens naar toe, vragen ze om een hoofddoek, doe je die ook om?

Dit soort vrouwen onderdrukking ga jij toch niet stimuleren?

Hier ben ik het mee eens hoor, ze moeten jou ook waarderen hoe je bent en jij niet alleen hun.

Ik zou er geen geld aan uitgeven

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:35

Als ik naar een begrafenis ga van de "zware kant" van de familie, doe ik ook een rok aan. Gewoon omdat ik weet dat ze dit graag willen en het hoort in hun kerk zo.
Laatst nog geweest inclusief hoedje van mijn moeder op.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:01

Ik vind het ook erg uit de tijd.
En dan willen ze hoofddoeken gaan verbieden? Dit is precies hetzelfde. Met alle respect hoor, maar ik vind dat het ieder zijn eigen keuze hoort te zijn!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:12

iloveyah87 schreef:
En dan willen ze hoofddoeken gaan verbieden? Dit is precies hetzelfde. Met alle respect hoor, maar ik vind dat het ieder zijn eigen keuze hoort te zijn!

'Ze'? :')

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:18

Ik vind het ook allemaal uit de tijd, mar het moet ieder zijn eigen keuze kunnen zijn, wel of niet een jurk of rok.
Dus vind ik dat ze Ts het ook niet op mogen leggen een rok te dragen, respect moet van 2 kanten komen, ook van de 'gelovige'

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:21

Blue_Eyes schreef:
iloveyah87 schreef:

'Ze'? :')

Ja, ze? Of snap ik iets niet?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:22

Wie dan, volgens jou? Onze regering is dat echt niet van plan....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:23

Ik ben niet echt politiek bekend, maar dat is toen wel aan de orde geweest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:25

Nee joh, jij bedoelt geert met zijn voorstel om een belasting erop te heffen! Een verbod is nooit aan de orde geweest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:25

Ging over belasting. En is verworpen. Ene G.W. te V. was daar voor, de rest van de kamer niet of nauwelijks, als ik het wel heb. Maar goed, dat is wel heel erg off topic.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:27

Buiten mag je gelukkig dragen wat je wilt, maar er zijn gewoon bepaalde plekken waar bepaalde kleding (on)gewenst is. (en dan is de keus aan jou om je te conformeren, of gewoon niet heen te gaan).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-11-09 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:27

Blue_Eyes schreef:
Ene G.W. te V. was daar voor,

Die is wel eens vaker ergens voor :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:32

dat is allemaal wat te kort door de bocht. Er is wel degelijk een onderzoek geweest naar het verbieden van burka's, hoofddoekjes, e.d.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:34

Onderzoek, maar een echt voorstel kan ik mij niet herinneren. Of ik ben het gewoon vergeten, dat is ook zeer plausibel :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:35

Ik heb even zitten googelen, en het enige dat ik tegenkom is dat er in Belgie plaatselijk een hoofddoekenverbod geldt en hier en daar een klein stukje over een onderzoek daarnaar in Nederland. Volgens mij is daar inderdaad nooit een concreet voorstel over ingediend.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:50

http://www.refdag.nl/artikel/1329572/EP ... chool.html

http://www.rug.nl/scholieren/profielwer ... /hoofddoek
In 2004 heeft de Tweede Kamer zich uitgesproken tegen een verbod op het dragen van hoofddoeken. Wel is er al in 2003 door de minister van onderwijs de zogeheten ‘leidraad kleding op school’ gepubliceerd. Hierin staat dat openbare scholen het dragen van een hoofddoek niet mogen verbieden, maar confessionele scholen onder bepaalde voorwaarden wel.

http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 38416.html
De LPF is het niet eens met de ministers. De partij vindt dat ambtenaren vanwege de scheiding van staat en kerk, geen religieuze uitingen mogen voeren tijdens hun werk. Dat zou ook op openbare scholen moeten gelden, zoals in Frankrijk het geval is. Het liefst ziet de LPF een verbod

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:54

LPF, bestaat die nog? ;) Zo ver terug had ik inderdaad niet gezocht.
Buiten dat heeft de kamer zich er TEGEN uitgesproken, dus 'ze' willen hoofddoeken niet verbieden.

Enfin. Laten we weer on topic gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:55

eppie38 schreef:
Ik vind het ook allemaal uit de tijd, mar het moet ieder zijn eigen keuze kunnen zijn, wel of niet een jurk of rok.
Dus vind ik dat ze Ts het ook niet op mogen leggen een rok te dragen, respect moet van 2 kanten komen, ook van de 'gelovige'

En als je in Frankrijk/Spanje/Italië een kerk/museum wil bezoeken mag je ook niet met blote armen/benen naar binnen. En daar houd iedereen zich zonder problemen aan.
Je hebt zelf toch de keus: Ik ga met rok/lange broek/hoofddoek omdat ze dat verplichten/graag willen, of je gaat niet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:56

Het ging mij er om dat het aan de orde is geweest en dat ik dus vind dat er dan 1 rechte lijn getrokken moet worden.... Maar fijn, ik vindt het vreemd dat dit nog aan de orde is, dat wanneer je uitgenodigd wordt voor een presentatie op een school dat je een rok aan moet...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:57

Er zijn veel bedrijven met eigen kledingvoorschriften. Vaak zelfs met verplichte bedrijfskleding.
Die heb je gewoon te dragen of je dat wilt of niet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:59

Brainless schreef:
Er zijn veel bedrijven met eigen kledingvoorschriften. Vaak zelfs met verplichte bedrijfskleding.
Die heb je gewoon te dragen of je dat wilt of niet.

Dat vind ik weer een ander verhaal. Hier gaat het om kleding wat betreft het geloofs overtuiging