Yunomi schreef:Haar omgeving helpt haar! Dat is iets anders dan redden.
Ze gaat gewoon naar school, doet examen. Haar vriend gaat ook naar school.
Waarom zou een kind geen goed leven kunnen krijgen?
Jij zegt dat ze zich kan redden 
Het kind krijgt een ontzettend afhankelijk voorbeeld, dat is imo al niet goed. Daarnaast is de moeder imo te jong om een kind goed op te voeden. Ik zeg niet dat het kind geen goed leven krijgt, maar zo goed als mogelijk?
Iorrr schreef:Ik vind het zó apart dat 90% het zo weg zou laten halen. Denk eens na, correctie: je had veel eerder na moeten denken!!!
In zo'n situatie lossen de problemen zichzelf op! Een kind is geen merkkleding nodig, een kind kan prima in een tweedehands wiegje slapen etc etc. Het belangrijkste is dat jij ze normen en waarden leert en dat je ze liefde en geborgenheid biedt. Ik ben inmiddels 23, maar ook al was ik 16 ik zou nooit, maar dan ook nooit een kindje weg laten halen.
Een 16 jarige die normen & waarden aan mag leren? Sorry, maar als ik om me heen kijk naar de 16 jarige die er rond lopen heb ik daar een hard hoofd in.
Iorrr schreef:Als ik ooit een dochter krijg zou ik haar met alle liefde helpen...
Edit: En als ik heel eerlijk ben denk ik dat je als ouder in veel gevallen al gefaalt hebt nu krijg ik heel bokt over mij heen, mijn moeder heeft mij als 15 jarige de pil aangeraden en mijn ouders hebben verteld waar de condooms liggen. Deze kon ik ten alle tijden pakken als ik wou. Als ouder moet je voorlichten, ik ben er van overtuigd dat als je dit goed doet, je kind niet 'zomaar' zwanger is...
Als ouder kan je voorlichten & daar kan je kind niets mee doen, dus als ouder gefaald zijn vind ik behoorlijk zwaar. Voorlichten is wel erg belangrijk
Iorrr schreef:pharagirlke schreef:"niet uit komen" of "ik kan het niet bieden wat het nodig heeft"?
IN nederland is alles wel zo geregeld dat je er altijd uit kunt komen...
Financieel misschien, maar geestelijk?
MiSz_SaNdY schreef:ik was destijd 17 toen ik mijn bloedleuke en knappe dochtertje kreeg en zou t zo weer overdoen!!!
ben trouwens tegen abortus (in de meeste gevallen)
van een kind krijg je nooit spijt van een abortus wel
Hoe kom je daar bij?