Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:09

Rebeccaa schreef:
Goldie schreef:
Nog een leuke, wat zouden jullie met je paard doen :P?
Ik zou alles op alles zetten om toch mijn beestjes te houden, al lijkt me dat wel zwaar als je met een net geboren baby zit :=

Ik heb geen paard, maar ik zou het dan verkopen.

Dus jij vindt je de leven laten verpesten door iets wat je net zo goed weg had kunnen doen belangrijker dan je paard?
Ik weet iniedergeval wie hier een kind heben onderschat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:09

Yunomi schreef:
Haar omgeving helpt haar! Dat is iets anders dan redden.
Ze gaat gewoon naar school, doet examen. Haar vriend gaat ook naar school.
Waarom zou een kind geen goed leven kunnen krijgen?

Jij zegt dat ze zich kan redden ;)
Het kind krijgt een ontzettend afhankelijk voorbeeld, dat is imo al niet goed. Daarnaast is de moeder imo te jong om een kind goed op te voeden. Ik zeg niet dat het kind geen goed leven krijgt, maar zo goed als mogelijk?

Iorrr schreef:
Ik vind het zó apart dat 90% het zo weg zou laten halen. Denk eens na, correctie: je had veel eerder na moeten denken!!!

In zo'n situatie lossen de problemen zichzelf op! Een kind is geen merkkleding nodig, een kind kan prima in een tweedehands wiegje slapen etc etc. Het belangrijkste is dat jij ze normen en waarden leert en dat je ze liefde en geborgenheid biedt. Ik ben inmiddels 23, maar ook al was ik 16 ik zou nooit, maar dan ook nooit een kindje weg laten halen.

Een 16 jarige die normen & waarden aan mag leren? Sorry, maar als ik om me heen kijk naar de 16 jarige die er rond lopen heb ik daar een hard hoofd in.

Iorrr schreef:
Als ik ooit een dochter krijg zou ik haar met alle liefde helpen...

Edit: En als ik heel eerlijk ben denk ik dat je als ouder in veel gevallen al gefaalt hebt nu krijg ik heel bokt over mij heen, mijn moeder heeft mij als 15 jarige de pil aangeraden en mijn ouders hebben verteld waar de condooms liggen. Deze kon ik ten alle tijden pakken als ik wou. Als ouder moet je voorlichten, ik ben er van overtuigd dat als je dit goed doet, je kind niet 'zomaar' zwanger is...

Als ouder kan je voorlichten & daar kan je kind niets mee doen, dus als ouder gefaald zijn vind ik behoorlijk zwaar. Voorlichten is wel erg belangrijk :j

Iorrr schreef:
pharagirlke schreef:
"niet uit komen" of "ik kan het niet bieden wat het nodig heeft"?

IN nederland is alles wel zo geregeld dat je er altijd uit kunt komen...

Financieel misschien, maar geestelijk?

MiSz_SaNdY schreef:
ik was destijd 17 toen ik mijn bloedleuke en knappe dochtertje kreeg en zou t zo weer overdoen!!!
ben trouwens tegen abortus (in de meeste gevallen)
van een kind krijg je nooit spijt van een abortus wel

Hoe kom je daar bij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:13

Iorrr die quote had ik nog gemist, ook financieel trek je het niet. Tenzij het in Nederland zoveel anders is dan in België. Maar hier haal je het echt niet als je niet al werkt enz. ;)

Moontje: ja, ik zie er ook een hoop die nog zwaar op hun neus gaan kijken...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-10-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:13

Uuhmm best moeilijk , ik ben nu 15 ik zou het eigelijk wel houden..
Want ik denk als je het laat weghalen dat je later toch wel spijt krijgt.

15 is meschien wel jonge leeftijd maar der zijn wel jongeren moeders..:)

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:15

ik ben 16.
moest ik zwanger worden zou het een heel zware beslissing zijn omdat ik schrik zou hebben
hoe de omgeving zou reageren maar denk niet dat ik het zou laten weghalen
kind kan er ook niet aan doen dat ie er is, eigen schuld denk ik

kazan

hoi,ik ben sinds 5maanden moeder geworden en ben 20jaar.

Ik heb er bewust voor gekozen om het tehouden het was dan wel niet in de planning maar hebben het toch gehouden want ik wou pas met 22 ofzo een kindje.

Ik ben TEGEN abortus maar daar gaat het niet om.
Als je zelf alles op orde hebt en graag een kinderwens hebt (heb ik ook) dan is het leuk,maar als je op school zit,geen geld,geen werk,geen huis ja dan wordt het wel moeilijker.

Ik vind dat je pas aan kinderen moet beginnen als je huisje-boompje-beestje compleet hebt zoniet dan moet je er niet aan beginnen dus ervoor zorgen dat het niet gebeurdt.
Anders zijn de ''zorgen'''voor jezelf want je hebt niet voor veiligheid gezorgd zoals,pil,condoom.

vbl

En omdat er jongere moeders zijn is het dan maar oke?

sorry maar mijn mening is dat je zo'n kind niks te bieden hebt omdat je zelf nog maar een kind bent.. en je kunt wel denken dat je alle wijsheid inpacht hebt maar dat is niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:17

vbl schreef:
en je kunt wel denken dat je alle wijsheid inpacht hebt maar dat is niet zo

Dat is 't 'm vooral :+ Maar je weet pas dat je niets weet als je wat ouder bent dan 15 (was bij mij iig zo :+ )

Ayasha
Blogger

vaak weet je pas hoe het is als je eenmaal 18/19 word... Zucht... Had ik 3 jaar geleden geweten wat ik nu wist was ik gewoon 16 gebleven :\
Toch zijn er een hoop 15/16 jarige die al aardig realistisch in het leven staan... Ik wil dus niet zeggen dat je het beter gaat weten oid, iemand van 16 kan realistischer zijn dan iemand van 20.... Maar je voelt pas vanaf 18/19 de extra verantwoording die het zorgen voor jezelf mee neemt.... Tenminste, zo heb ik het ervaren ondanks dat ik al heeul vroeg zelfstandig moest zijn en was.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-10-09 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

kazan

vbl schreef:
En omdat er jongere moeders zijn is het dan maar oke?

sorry maar mijn mening is dat je zo'n kind niks te bieden hebt omdat je zelf nog maar een kind bent.. en je kunt wel denken dat je alle wijsheid inpacht hebt maar dat is niet zo

dit is mooi gezegd,het lijkt onderhand wel NORMAAL om voor je 20e al zwanger tezijn.

MEIDEN denk goed na wat je wilt het is geen pop die je laat liggen als je iets anders wilt doen.
sommige zeggen weleens als je vind dat je leven klaar is met uitgaan,etc,etc dan aan kinderen beginnen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:19

Van een kind krijg je nooit spijt?
MiSz_SaNdY weet jij wel wat een kind is?
Dat is zo`n monster wat schijt en krijst en spugt en kwijlt en leven vergalt todat je het niet meer aankan en jezelf ophangt!
Er zijn ontsetend veel mensen die er eeuwig spijt van heben dat ze een kind namen!

Als ik er alleenal een richting me kassa zie lopen of voort worden geduwt door mama omdat het te lui is om te lopen ga ik gelijk van de kassa af geen haar op me hoofd die eraan denkt een kind of een mens met een kind te helpen!

ALs ik een kind zou heben zou ik intstorten!
Dan kunnen ze me opnemen is een kliniek!
Ik ga 38 uur per week naar school werk 24 uur en daarnaast heb ik nog een huishouden en dan blijft er uiteindelijk vaak een uurtje of 5 over om te slapen!
EN dan heb ik nog geen eens tijd gehad voor huiswerk!

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:22

Moontje1991 schreef:
Van een kind krijg je nooit spijt?
MiSz_SaNdY weet jij wel wat een kind is?
Dat is zo`n monster wat schijt en krijst en spugt en kwijlt en leven vergalt todat je het niet meer aankan en jezelf ophangt!
Er zijn ontsetend veel mensen die er eeuwig spijt van heben dat ze een kind namen!

Als ik er alleenal een richting me kassa zie lopen of voort worden geduwt door mama omdat het te lui is om te lopen ga ik gelijk van de kassa af geen haar op me hoofd die eraan denkt een kind of een mens met een kind te helpen!

Niet alle kinderen zijn lui om telopen,soms worden ze zo gemaakt!!
Maar idd er zijn heus mensen die er spijt van hebben.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:24

Moontje1991 schreef:
Dus jij vindt je de leven laten verpesten door iets wat je net zo goed weg had kunnen doen belangrijker dan je paard?

Nou, nou, nou. Een beetje nuance in je formuleringen op zijn tijd zou wonderen doen!
Hoe kinderen zich gedragen, komt voor een groot deel door de ouders (.... ik denk nu dingen die ik niet ga opschrijven... :o en houd me dus wijselijk stil, soms zou je dat ook moeten doen Moontje1991, op den duur nemen mensen dit soort uitlatingen echt niet meer serieus)

En je kunt best een paard houden (mits je ouders je ondersteunen als je een tienermoeder bent). Het is belangrijk om ook je eigen dingen te houden, je bent als moeder ook nog gewoon jezelf! :9

Anoniem

Soms worden ze zo gemaakt? Wordt een kind niet altijd van top tot teen gevormd door zijn/haar omgeving :+ ?

jarco

ik ben 21 ...

wanneer ik weet dat het condoom gescheurd is of
iets dergelijks, zou ik de morning after halen.
maaaaarrrr wanneer ik niet wetende zwanger ben en er te laat
achter kom om de MA te halen, zou ik het kindje houden.
ik ben ook van mening dat wanneer je een kind weghaalt door
middel van een abortus, je er zo veel spijt van kan krijgen.
je moet wel heel je leven met deze beslissing rondlopen,
en natuurlijk ook wanneer je het kind houdt.

mijn gevoel, ik zou geen abortus plegen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:25

__Laura schreef:
Soms worden ze zo gemaakt? Wordt een kind niet altijd van top tot teen gevormd door zijn/haar omgeving :+ ?

neen. Het is al te makkelijk om een kind dat op het verkeerde pad is geheel vrij te pleiten onder het mom van "het is zo gemaakt". Je hebt als kind ook hersenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:26

Kinderen die niet willen helpen in het huishouden hebben een gen dat daar voor zorgt :+ ?

Hooo phara, lezen: Wordt gevormd door zijn/haar omgeving! Ik wijs niet één persoon aan, maar de hele omgeving. Ook de omgeving die zorgt voor het slechte pad.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-09 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:26

Mocht het voorkomen (waar ik niet van uitga) zou ik abortus plegen. Ik ben 17, ik woon nog thuis bij mijn ouders, heb geen vriend. Ik zou dat oneerlijk vinden voor het kind, en ook voor mij. Een kind kan een kind niet opvoeden. Daarbij wil ik heel graag mijn opleiding afmaken, zodat ik mezelf en eventueel een kind meer te bieden heb.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:28

Ik denk dat kazan dat bedoelt. Voor een deel zit 'iets' in een kind, de ouders 'halen'dit er uit of niet. Ik denk dat dat meer invloed heeft, dan we denken/verwachten.

En laten we er geen abortus-discussie van maken, Dat is een beetje jammer, want daar ging het toch niet over?
Al kan ik me wel voorstellen dat je, als je 15 ofzo bent, in overleg met je ouders, deze keuze maakt. Lijkt me heel begrijpelijk.
Ik ga er dan ook nog, heel naief, van uit, dat mensen van 15 nog gewoon kinderen zijn, die heel anders in het leven staan dan iemand van 23 bijvoorbeeld. (uitzonderingen daargelaten)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:28

__Laura schreef:
Kinderen die niet willen helpen in het huishouden hebben een gen dat daar voor zorgt :+ ?

Hooo phara, lezen: Wordt gevormd door zijn/haar omgeving! Ik wijs niet één persoon aan, maar de hele omgeving. Ook de omgeving die zorgt voor het slechte pad.

Dat zeg ik niet. Maar een kind heeft hersens en kan zich dus ook dingen bedenken. ;) Als de omgeving alles deed zou ik dus een kopie moeten zijn van mijn broer. := Dan heb ik nog wat in te halen :')

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:29

Ik zou het denk ik toch echt laten weghalen.
Ik heb dan wel geen vriend ofzo, maar oké.
Ben nog een kind, zit nog met me school, wil nog uitgaan, er is nog zó veel te doen!
En daarnaast zou mijn kleine lichaampje dat op dit moment waarschijnlijk niet aankunnen.
Zo'n groot kind in mijn kleine lijf.. Neeee, dat zie ik neit zitten.
En bovendien heb ik er de verantwoording niet voor.
Maar ik zal er alles aan doen dat het niet gebeurt ! :Y)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:30

Alet74 schreef:
Moontje1991 schreef:

Nou, nou, nou. Een beetje nuance in je formuleringen op zijn tijd zou wonderen doen!
Hoe kinderen zich gedragen, komt voor een groot deel door de ouders (.... ik denk nu dingen die ik niet ga opschrijven... :o en houd me dus wijselijk stil, soms zou je dat ook moeten doen Moontje1991, op den duur nemen mensen dit soort uitlatingen echt niet meer serieus)

En je kunt best een paard houden (mits je ouders je ondersteunen als je een tienermoeder bent). Het is belangrijk om ook je eigen dingen te houden, je bent als moeder ook nog gewoon jezelf! :9

En met dat stukje ben ik het dus niet eens.
Ik zie niet in waarom ik niet zou mogen zeggen wat ik vindt.
Dat mensen het niet acepteren als ze niet horen wat ze willen horen betekend niet dat ik niet zou mogen zeggen wat ik vidnt als dat iets anders is.
Ik kan nu wel gaan zeggen ik hou van kinderen en ik wil er wel 10 ga vanavond gelijk beginen.
Maar dan zou ik mezelf veranderen voor jullie en dat doe ik niet.
En ik vindt dat ik het nog heel erg subtiel breng.
Ik zeg wat ik van kinderen vindt maar dan wel op een subtiele wijze dat wil ik er ook best uit laten het subtiele maar dan zullen er hier aardig wat mensen hun computer door het raam gooien.

Dus waarom mag ik mijn mening niet geven?
Waarom zou ik moeten zeggen wat jullie willen hooren?
Het is zo belachelijk abortus of niet is je eigen keuze todat je beslist dat je abortus wil dan ben je ineens gek net als wanneer je geen kinderen wil!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:31

Maar als kinderen geen andere voorbeelden zien, zullen ze niet snel heel ander (en dus afwijkend) gedrag gaan vertonen. Het gemiddelde gedrag in een gezin zal toch wel enigszins op elkaar lijken. Al vul je alles wel op je eigen manier in. (als jij het nog snapt, mag je het zeggen ;) )

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:32

niet echt tiener meer, ben 21.
maar vindt dat ik nog wel binnen de catogorie pas.
als ik zwanger zou raken zou ik het hoe dan ook houden..
twee keiven 2 schuld..
had ik maar mn benen dicht moeten houden :)

mits ik door andere redenen zwanger ben geraakt dan mijn eigen vriend dan zou ik het niet houden :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 16:33

@Moontje: Hmmm... als je dat subtiel noemt, vraag ik me af wat je niet meer subtiel vindt...
Hartstikke leuk hoor dat je zegt wat je vindt, dat mag ook (doe ik ook), maar ik vind het soms wel over de grens eerlijk gezegd (de wijze waarop je je mening ventileert). Maar nu dwalen we af (discussie over de discussie).