DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:43

Chubby schreef:
Ik hoop er ooit serieus over na te moeten denken, maar met mijn huidige positie zou ik niet weten waar ik 5 mio zou laten :D

Bij een bank voor vermogensbeheer waar je gelijk je geld kunt wegleggen in beleggingen (met rendement).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:44

Ik zeg ook niet dat het alleen aan domme mensen verkocht werd, al denk ik wel dat een deel van zulke hypotheken is verkocht aan mensen die het niet helemaal begrepen hadden. Ik denk dat er ook genoeg mensen waren die precies begrepen hoe de constructies in elkaar zaten, en het risico bewust hebben genomen. Die dachten dat ze daar een voordeeltje uit konden halen.

Al die beleggers op Wallstreet begrepen ook prima wat ze deden, en hebben ook bewust belegd omdat ze dachten dat ze daar rijk mee zouden worden. Maar ook die mensen zijn hard de boot in gegaan met de kredietcrisis.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:48

Lovely schreef:
Er is ook iemand die 32 mln in een achtergesteld deposito... wie zou dat zijn, Marco B ????

:oo

_O-

Chubby schreef:
Ik hoop er ooit serieus over na te moeten denken, maar met mijn huidige positie zou ik niet weten waar ik 5 mio zou laten :D

Heb je nog een ouwe sok?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:05

Sylvia schreef:
Als een onafhankelijke financiële adviseur dat adviseerd dan zou ik mooi bij hem aankloppen... En als het een adviseur van de DSB zelf is is ie simpelweg niet objectief. En dat weet iedereen imo... Toen wij onze hypotheek bij de ABN afsloten wisten we ook dat de persoon in kwestie hún hypotheek wilde verkopen en niet die van de Rabobank.

Blijkbaar ben ik één van die malloten die weken bezig is zich ergens in te verdiepen zodat ik ook weet waar ik het over heb en niet blind hoef te varen op iemand :+

Daarom zijn wij dus express bij zo iemand geweest :) niet naar een bank, nee naar een Onafhankelijk iemand (nu moet ik zeggen dat is ook al iemand die mijn vriend al 15 jaar kent en dus weet dat niet ff zomaar iemand is)

DendroFleur

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:40

Probleem is dat het heel moeilijk te zien is of iemand onafhankelijk is. Ik vertrouw die dus ook niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:50

kirri schreef:
Sylvia schreef:
Als een onafhankelijke financiële adviseur dat adviseerd dan zou ik mooi bij hem aankloppen... En als het een adviseur van de DSB zelf is is ie simpelweg niet objectief. En dat weet iedereen imo... Toen wij onze hypotheek bij de ABN afsloten wisten we ook dat de persoon in kwestie hún hypotheek wilde verkopen en niet die van de Rabobank.

Blijkbaar ben ik één van die malloten die weken bezig is zich ergens in te verdiepen zodat ik ook weet waar ik het over heb en niet blind hoef te varen op iemand :+

Daarom zijn wij dus express bij zo iemand geweest :) niet naar een bank, nee naar een Onafhankelijk iemand (nu moet ik zeggen dat is ook al iemand die mijn vriend al 15 jaar kent en dus weet dat niet ff zomaar iemand is)

JA ZEKER DE HYPOTHEKER :+

Sorry dat dacht ik even :P . Snap wel dat de mensen van de DSB je een DSB hypotheek willen verkopen en die van ABN een ABN hypotheek, maar ik snap best dat er dan mensen zijn die er niet automatisch vanuit zouden gaan dat die mensen dan liegen. Ik bedoel Je eigen product het beste vinden is 1, maar als je een klant verteld dat zijn vaste lasten gelijk blijven terwijl ze na een jaar ineens gaan stijgen is iets anders.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:54

Die zijn dus ook niet onafhankelijk. Ze krijgen provisies van bepaalde maatschappijen dus daar gaat vast een lichte voorkeur naar uit.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:57

maar wie is er dan nog wel te vertrouwen?? het zijn toch allemaal verkopers? Ik ben heel erg wantrouwend naar iedereen in net pak tegenwoordig...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:00

Ik heb daar ook niet zoveel verstand van hoor maar ik zou zoiezo nooit bij de DSB bank zijn gegaan alleen al omdat ik die irritante frisia, lenen.nl en becam reclames niet wil steunen.

Onafhankelijk is inderdaad wel lastig te bepalen maar ze bestaan echt wel, de hypotheker wist ik wel dat die niet 100% onafhankelijk is maar dat soort uitspraken doen me altijd denken aan die reclame.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:03

DendroFleur schreef:
Probleem is dat het heel moeilijk te zien is of iemand onafhankelijk is. Ik vertrouw die dus ook niet.

NIEMAND die adviseerd is onafhankelijk :) :) het bedrijf waar de meeste commissie te halen is, is het bedrijf die het meest op de voorgrond zal staan.........
het is niet menselijk om dat anders te doen, wij mensen denken aan het einde van de rit altijd aan onszelf.........

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:07

Niet ik maar het energiebedrijf waar ik werk wel; wij leveren oa gas en elektra aan het dirk scheringa museum.
We kregen van de week een brief van zijn boekhouder met een rek nr wijziging. Ben benieuwd of er betaald gaat worden volgende maand ;-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:15

Lovely schreef:
Er is ook iemand die 32 mln in een achtergesteld deposito

Citaat:
En dan een Scheringa die zielig roept dat hij 'alleen zijn huis nog maar heeft' ;( dat is toch gewoon te triest voor woorden eigenlijk..

Het kan veel erger hoor :j

Hij heeft er drie en moet er toch zeker één verkopen.. Och arme.. Kan wel aan mij liggen, maarreh ik snap niet waarom die man zo'n martelaarsstatus heeft in Nederland :?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:56

Kitty_ schreef:
Niet ik maar het energiebedrijf waar ik werk wel; wij leveren oa gas en elektra aan het dirk scheringa museum.
We kregen van de week een brief van zijn boekhouder met een rek nr wijziging. Ben benieuwd of er betaald gaat worden volgende maand ;-)

Mag jij dat soort informatie naar buiten brengen?

Dendrofleur schreef:
Die zijn dus ook niet onafhankelijk. Ze krijgen provisies van bepaalde maatschappijen dus daar gaat vast een lichte voorkeur naar uit.

Niet van bepaalde maatschappijen, maar van alle maatschappijen. Tenzij de adviseur op het kantoor heeft besloten op basis van uurtarieven te werken. En de bedragen aan provisies schelen per maatschappij tegenwoordig minimaal. Zitten geen mega-verschillen meer tussen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:17

Bij ons is een heel ander probleem gebleken : te koop staande huis (met DSB-hypotheek) kan nu niet verkocht worden.
Er is nog steeds geen ander rekeningnummer om betalingen te kunnen doen, dus ook niet om de hypotheek in te lossen.
Onderhandelen wordt ietwat lastig als je ook niet weet wat er precies ingelost moet worden.
Als het goed is krijgen we medio november een infopakket. (ik had de DNB gebeld)
DNB kan nu niets doen en ik werd bijzonder ongeinteresseerd te woord gestaan; de opmerking: meer mensen zitten met hetzelfde probleem, viel bij mij dus verkeerd.
Heb je een koper, moet je zeggen dat er voorlopig niks gepasseerd kan worden, want de curator moet nog een rekening openen... 8)7

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:24

Jemig ja. Dat is inderdaad ook een probleem zeg. Maar de klanten moeten toch ook gewoon blijven betalen maandelijks? Dat geld moet toch ook ergens naar toe?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:41

Kaja schreef:
Chubby schreef:

Heb je nog een ouwe sok?

Wordt een grote sok, er vanuitgaande dat de grootste vorm van briefgeld nog steeds het briefje van 1000 is ;) :D een matras schijnt ook erg populair te zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:42

Nou, ik heb nog wel wat ruimte over om sokken te bewaren :j. Niet gratis natuurlijk, maar dat is een kleinigheid :D.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:44

Lovely schreef:
Nou, ik heb nog wel wat ruimte over om sokken te bewaren :j. Niet gratis natuurlijk, maar dat is een kleinigheid :D.

ik ook hoor en alles wat niet in de sok past is toch voor mij? ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:50

Precies! Als jij nou nog ruimte over hebt en ik heb sokken teveel, dan mag je ze wel lenen. Niet gratis natuurlijk, maar dat is een kleinigheid :D.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:54

Only_Hellen schreef:
Jemig ja. Dat is inderdaad ook een probleem zeg. Maar de klanten moeten toch ook gewoon blijven betalen maandelijks? Dat geld moet toch ook ergens naar toe?

Ja, maar het reguliere rekeningnummer is 'bevroren' : niets kan erbij of eraf.
Geen idee waarom ze dat zo geregeld hebben, maar krom is het wel.
Als mijn koper hierdoor afhaakt, dien ik een klacht in bij DNB.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:58

Zoooo, echt wel. Desnoods houdt de notaris het geld dan maar in depot tot er iets geregeld is. Lijkt me overigens helemaal geen slechte gedachte. Notaris is ook een jurist.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:01

MarvanTom @ heb je al info gevraagd bij een advocaat?
volgens mij is er best een mogelijkheid om dit te omzeilen.
in depo bij de notaris lijkt me een goede b.v.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:25

Volgens mij zijn de reguliere rekeningnummers bij DSB helemaal niet bevroren. Het is zelfs éénmalig mogelijk om €3000 te pinnen (als het saldo het toelaat) om zodoende toch je hypotheek e.d. te kunnen betalen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:44

Myca schreef:
Volgens mij zijn de reguliere rekeningnummers bij DSB helemaal niet bevroren. Het is zelfs éénmalig mogelijk om €3000 te pinnen (als het saldo het toelaat) om zodoende toch je hypotheek e.d. te kunnen betalen.

Klopt, dit was voor rekeninghouders, dus mensen die de DSB hadden als betaalrekening. Met een speciaal opnameformulier kon je dus je geld van je rekening afhalen.

Mijn hypotheek wordt en is er dus niet meer afgehaald via automatische incasso; ik moet gewoon wachten totdat de curatoren een ander rekeningnummer doorgeven!
Dusseh: ik heb ook nog een sok nodig! :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 12:44

Dus de rente van onze lening zou dan ook niet afgehouden worden als ik het goed begrijp :?

Ff afwachten maar van de week...