Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:06

Alwiene schreef:
Maar valt me dus op dat het vooral luxe artikelen zijn. Dit soort dingen zouden de prijs van je gewone boodschappen dus de lucht in jagen als je het tegelijk kocht :j Luxe producten zijn een keuze, en als je je die kan veroorloven, prima toch? Ik zou echter iemand die probeert te sparen toch echt andere productkeuzes aanraden :+

Hier hetzelfde! Thuis wordt er ook veel luxe producten gekocht. Toen heb ik een keertje een week boodschappen gedaan en waren we echt een stuk minder kwijt! Wij gaan namelijk ook vaak rond 4 uur boodschappen doen en iedere dag. En sja, dan heb je rond 4 uur nu eenmaal veel meer honger en komen er lekkere koeken, stukken worst en dergelijke in het wagentje terecht.
Als ik later op mezelf zou wonen zou ik ook zeker gaan proberen om zo "goedkoop" mogelijk te eten. Eten wat afgeprijsd is omdat het bijna op de datum is kunnen we namelijk ook nog makkelijk eten :)

devine schreef:
Ben blij dat er toch iemand hier reactie geeft die ook dit geld uitgeeft aan de boodschappen..denk af en toe wel eens ben ik nou zo dat ik het geld maar uitgeef aan eten.
We zijn hier wel van het lekkere eten mijn man is altijd kok geweest en weet wat hij lekker vindt en mijn zoon en ik vinden dit dan ook echt niet erg :+
En dan in het weekend drinken we gezellig een wijntje en dat is dan ook zo vier flessen met een toastje erbij :9

Wij geven dus ook veel uit. Maarja, we eten dan ook iedere dag een Korelanders brood, wat 2.10 kost per brood..
Meerdere soorten vleeswaren om uit te kiezen en soms hebben m'n vader en broertje zelfs nog 2 stukjes vlees (zoals met slavinken ofzo), omdat ze 1 stukje vlees te weinig vinden. Bovendien doen we iedere dag boodschappen en dan koop je ook meer dan dat je nodig heb! En m'n pa is nogal van de 'grotere' koeken en dan het liefste 2 of 3 per dag.. Moeders houdt ook nog al van toastjes in het weekend. Ja, zo tikt het allemaal wel aan natuurlijk!

Mizora

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:34

Ik heb deze week weer een echte slechte week, ben behoorlijk ziek en heb dus nu al twee keer vaag boodschappen gedaan, lekker een stukje chocola gekocht, beleg gekocht, lekker brood gekocht, kant-en-klare sate gekocht, bananenmelk, allerlei van dat soort dingen. Normaal eet ik geen brood (niet als maaltijd tenminste), dus ik had alleen nog maar pindakaas staan. Nu moet er ook nog honing komen, en strepsols, mijn keel doet echt rot pijn gewoon. Maar vandaag ga ik toch maar echt boodschappen doen. Gelukkig hoef ik geen vlees meer te halen, heb nog voldoende liggen (eet en geen varken en biologisch, dat betekend voor de hoofdprijs)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:16

Ik heb voor deze (hele) week gekocht:

- AH brood aanbieding (3 hele broden voor 2 euro, dat is dus voor ong 4 a 5 weken aan brood voor mij).
- 2 pakken melk
- AH aanbieding vruchtensappen (3 pakken)
- Pastasaus
- Penne
- Aardappels
- doppetjes en wortels
- boontjes
- pindakaas
- Gemengde sla

(ik eet gemiddeld 4 avondmaaltijden in mijn kamertje in Leeuwarden per week)

Samen was ik (afgerond) 11,- euro kwijt.
Dit ben ik gemiddeld kwijt aan boodschappen, elke week. Volgende week minder, want dan heb ik nog genoeg vruchtensappen en brood in huis. En soms haal ik iets lekkers erbij en dan ben ik iets meer kwijt O:) Ik kijk veel naar aanbiedingen en ga meestal naar de Aldi, Lidl en AH.

Vinden jullie dit nog veel? Of valt t wel mee?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:33

Haha dat vind ik meevallen, maar eet je geen fruit dan?

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:44

Sjukke schreef:

Ik geef makkelijk elf euro per dag uit hoor :+

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:04

hah dat is mijn probleem ook :D
maar eet je ook geen vlees sjukke??
wij eten juist altijd vlees of vis, ik hoef echt niet aan te komen met een vegetarische maaltijd bij mn vriend. ben al blij dat hij groente eet :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:26

Ik geef ongeveer 20 euro per week uit aan boodschappen. Alleen en op kamers. Bij ons doen we samen met schoonmaakmiddelen/toiletpapier/wasmiddel dus dat komt er af en toe bij. Ik eet geen vlees, dus dat scheelt enorm. :j

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:38

Sjukke schreef:
Ik heb voor deze (hele) week gekocht:

- AH brood aanbieding (3 hele broden voor 2 euro, dat is dus voor ong 4 a 5 weken aan brood voor mij).
- 2 pakken melk
- AH aanbieding vruchtensappen (3 pakken)
- Pastasaus
- Penne
- Aardappels
- doppetjes en wortels
- boontjes
- pindakaas
- Gemengde sla

(ik eet gemiddeld 4 avondmaaltijden in mijn kamertje in Leeuwarden per week)

Samen was ik (afgerond) 11,- euro kwijt.
Dit ben ik gemiddeld kwijt aan boodschappen, elke week. Volgende week minder, want dan heb ik nog genoeg vruchtensappen en brood in huis. En soms haal ik iets lekkers erbij en dan ben ik iets meer kwijt O:) Ik kijk veel naar aanbiedingen en ga meestal naar de Aldi, Lidl en AH.

Wat eet je dan deze week, als ik mag vragen? Ik kan ook voor 11 euro boodschappen doen, maar dan word ik heel chagrijnig van m'n eten :+ Ik probeer 20 euro per week uit te geven, maar daar ga ik toch nog overheen af en toe :+ Was gister helemaal trots omdat ik voor 15 euro mijn boodschappen van de hele week had gedaan, komen er vanavond vrienden eten, zo schiet het niet op natuurlijk :D

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:43

Het kan gewoon niet!

Ik geef op vrijdag ongeveer 25,- euro uit voor drie dagen. Soms een euro meer soms een euro minder.(sinds ik het bijhou) Hoe is het nou mogelijk dat jullie daar een week van kunnen eten? Raak er gefrusteerd van }:0

Doe ik zo mijn best, kan het blijkbaar voor nog minder.....

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:30

efaa schreef:
maar eet je ook geen vlees sjukke??

Ik eet bijna geen vlees. Maar ik als ik t eet, eet ik alleen biologisch vlees, (vanuit mijn ouders' huis meegekregen) en dat is best prijzig voor een arm studentje als ik :Y).
Fruit eet ik wel (daar kan ik niet zonder!). Maar dat heb ik deze week niet gehaald, want dat had ik nog in huis (bananen en kiwi's).
Dat lijstje wat ik had geplaatst is wat ik gisteren aan boodschappen heb gedaan. Ik at gisteren gekookte aardappeltjes met boontjes, vanavond eet ik niet in Leeuwarden (maar bij m'n ouders vanwege een afspraak met de tandarts hier), morgen eet ik pasta en donderdag eet ik bij vriendinnen. Dan houd ik nog aardappeltjes en doppetjes en wortels over voor de volgende week ;)

Ik eet veel groenten, weinig vlees, weinig brood, geen tussendoortjes (ben sowiezo niet zo'n snoepmens) en ook bijna geen toetjes. En ik word er niet chagerijnig van hoor ;)

Ik was eerst altijd gemiddeld 20 euro per week kwijt aan boodschappen, totdat ik eens op ging letten bij welke winkels het goedkoper kan (en ik ben een koopjes/aanbiedingen-jager :+ ) en dat scheelt je veel geld hoor!!
Dus het kan wel! :j

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:40

Voor de Aldi ed moet ik naar de andere kant van de stad fietsen. Dus doe mijn boodschappen bij Jumbo. Op een pak drinken scheelt het soms 30 cent vergeleken bij AH of C1000. :=

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:20

Interessant. :D

Ik las iets over de COOP (en kipfilet), die is juist hartstikke duur. Hier ben ik één keer naar de COOP geweest en daarna niet weer. O:)

Verder vind ik het lastig om te bepalen hoeveel ik per week kwijt ben. Ik ben denk ik zo'n 4/5 dagen per week op m'n kamer. Maar dan eet ik ook wel eens bij m'n vriend, of daar. Ook eet ik vaak op m'n werk (late dienst) dan ben ik 4 - 7 euro kwijt aan m'n avondeten.

Voor brood/beleg/drinken/koekjes/fruit/etc. ben ik rond de 10 euro per week kwijt. En dan nog avondeten erbij, gemiddeld rond de 5 euro per maaltijd denk ik.

Dus als ik zou moeten schatten, zo'n 30 à 40 euro per week.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:43

Even op rekening online gekeken, iets van 20 euro in de week, waarvan ik 2 keer in de week bij mn ouders thuis eet, de rest samen met vriendje of vriendinnen of huisgenoten.
Naast avondeten heb ik nooit zoveel in huis, dat haal ik pas rond 5 a 6 uur wanneer ik honger heb :+ En voor de rest heb ik alleen brood, sinaasappelsap, kaas en wat zoetwaren voor op brood in huis.
Laatst bijgewerkt door Talisa op 03-11-09 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:46

Maar Sjukke, wat kook jij daar dan van? Want ik vind het echt weinig voor 4 dagen eten.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:50

Misser schreef:
Maar Sjukke, wat kook jij daar dan van? Want ik vind het echt weinig voor 4 dagen eten.

Ja dat is bijna leven op water en brood niet echt gezond... :o

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:25

Dat valt reuze mee hoor.

S'ochtends: heb ik volkorenbrood met keuze uit kaas, pindakaas of hagelslag of smeerkaas of chocoladepasta met altijd lekker veel melk.
S'middags: ik neem brood mee naar school en haal daar vaak koffie en/of thee.
En s'avonds, per dag..
Maandag: gekookte aardappeltjes met boontjes
Dinsdag: (dit keer thuisthuis eten)
Woensdag: Penne met pastasaus en tomatensalade
Donderdag: eet ik bij vriendinnen
Vrijdag: ben ik weer thuisthuis

Tussendoor: fruit (banaan, kiwi of druiven.. Ik ben helaas allergisch voor appels) en af en toe wat lekkers O:)
Drinken: Vruchtensappen, cola, ranja, thee, koffie en melk

Ik kan gewoon voor 11 euro rondkomen deze week, bij de Aldi en Liddl (en sommige dingen bij de AH) voor 4 dagen eten.
Sommige weken is t wat meer (ik heb nu de verzorgingspullen zoals shampoo enzo allemaal niet meegerekend, want dat had ik deze week nog allemaal in huis ;) )
Niks mis mee :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:39

Ja oké, dus is het voor 2x avondeten, want de andere avonden eet je bij anderen :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:10

3 keer avondeten. Want 'normaal' zit vanavond er ook bij (daarvoor heb ik wel ingekocht; doppetjes en wortels en de aardappels die ik voorgekookt heb ga ik bakken).
Donderdags eet ik altijd bij vriendinnen en vrijdags eet ik altijd thuis.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:11

Maar ben ik de enige hier die het lukt om voor 10 a 11 euro per week boodschappen in te kopen? Als je naar de Aldi of Liddl gaat ben je écht goedkoper uit hoor! Ik lette er in het begin ook niet op, maar nu wel en het scheelt superveel! :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:12

Oh sorry, ik zag op dinsdag thuisthuis staan en nam daarmee aan dat dat bij je ouders was, gezien dat ook bij vrijdag staat :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:14

Nee, mij lukt dat niet. Maar als ik eerlijk ben zou ik ook niet gelukkig worden van jouw avondmaaltijden. Ik let wel op met boodschappen doen, maar wil absoluut niet op eten bezuinigen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:16

Sjukke schreef:
Maar ben ik de enige hier die het lukt om voor 10 a 11 euro per week boodschappen in te kopen? Als je naar de Aldi of Liddl gaat ben je écht goedkoper uit hoor! Ik lette er in het begin ook niet op, maar nu wel en het scheelt superveel! :j

ik zou ook echt vet depresief worden van dat avond eten, ik hou juist mega van avond eten, brood kan me gestolen worden.
maja als het moet zou ik voor heel weinig leven heel de dag door cup a soup en crackers maja of dat gezond zou zijn ( en denk dat niemand in mn buurt wil komen want ik word zoo sjaggie als ik niet kan eten ik houuuuu van eten :D)

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:17

Sjukke schreef:

Ja, maar dit is niet echt te vergelijken want jij eet (bijna) geen vlees, en laat dat nou net het duurste van de maaltijd zijn...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:18

efaa schreef:
ik houuuuu van eten :D)

Ik ook :D. Ik heb ook nog eens een te laag BMI, dus moet wel veel eten. Denk dat ik van Sjukke's eetschema als een idioot af zou vallen.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:39

Wij zijn ook echte bourgondiers hier thuis :9