Alwiene schreef:Maar valt me dus op dat het vooral luxe artikelen zijn. Dit soort dingen zouden de prijs van je gewone boodschappen dus de lucht in jagen als je het tegelijk kochtLuxe producten zijn een keuze, en als je je die kan veroorloven, prima toch? Ik zou echter iemand die probeert te sparen toch echt andere productkeuzes aanraden
Hier hetzelfde! Thuis wordt er ook veel luxe producten gekocht. Toen heb ik een keertje een week boodschappen gedaan en waren we echt een stuk minder kwijt! Wij gaan namelijk ook vaak rond 4 uur boodschappen doen en iedere dag. En sja, dan heb je rond 4 uur nu eenmaal veel meer honger en komen er lekkere koeken, stukken worst en dergelijke in het wagentje terecht.
Als ik later op mezelf zou wonen zou ik ook zeker gaan proberen om zo "goedkoop" mogelijk te eten. Eten wat afgeprijsd is omdat het bijna op de datum is kunnen we namelijk ook nog makkelijk eten

devine schreef:Ben blij dat er toch iemand hier reactie geeft die ook dit geld uitgeeft aan de boodschappen..denk af en toe wel eens ben ik nou zo dat ik het geld maar uitgeef aan eten.
We zijn hier wel van het lekkere eten mijn man is altijd kok geweest en weet wat hij lekker vindt en mijn zoon en ik vinden dit dan ook echt niet erg![]()
En dan in het weekend drinken we gezellig een wijntje en dat is dan ook zo vier flessen met een toastje erbij
Wij geven dus ook veel uit. Maarja, we eten dan ook iedere dag een Korelanders brood, wat 2.10 kost per brood..
Meerdere soorten vleeswaren om uit te kiezen en soms hebben m'n vader en broertje zelfs nog 2 stukjes vlees (zoals met slavinken ofzo), omdat ze 1 stukje vlees te weinig vinden. Bovendien doen we iedere dag boodschappen en dan koop je ook meer dan dat je nodig heb! En m'n pa is nogal van de 'grotere' koeken en dan het liefste 2 of 3 per dag.. Moeders houdt ook nog al van toastjes in het weekend. Ja, zo tikt het allemaal wel aan natuurlijk!