Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:54

Ah wat rot voor je Denise! Sterkte ermee, moet even een deuk in je zelfvertrouwen zijn. :(:)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:25

Wat rot Denise! :(:) Heb je er niks aan over gehouden?!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:36

Wat rot zeg! :(:) Dat is zeker geen leuk begin! Maar zoals ik het lees is het niet jouw schuld!

Ik heb om 11 uur mijn eerste rijles! :) Spannend

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:43

Hij kwam tegen mij aan.
Ik wilde graag een keer in een mercedes rijden.
We hebben een hele lange auto.
En ik was dat natuurlijk niet gewend.
En die man had een leen auto.
Met een soort aanhanger er achter, die hij niet kende.
En toen kwam die tegen mij aan.

En dan moet je naar huis bellen ;)

Maarja gewoon maar weer rijden, al vind ik het nu wel een stuk enger!!

Gelukkig komt het weer goed, en alles word verzekerd..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:00

DeniseM schreef:
Hallo meiden,

Voor de gene die dit topic helemaal gelezen hebben.
Weten dat ik net (2 dagen) mijn rijbewijs heb.

Nu wil ik jullie vertellen dat ik ook mijn eerste aanrijding achter de rug heb.. lekker he?

Kwam van mijn paardje en net de laatste bocht bij mijn huis reed er iemand tegen mij aan.
Begint lekker he! ;(

O nee! Wat k*t zeg!!! :(:) Je hebt er zelf dus niets aan over gehouden? veel schade aan de auto?

En als je het nu een beetje eng vindt zou ik gewoon even vragen of iemand met je mee wil. Aan de ene kant denk ik dat ik daar zelf misschien juist zenuwachtiger van wordt maar aan de andere kant sta je er dan toch een soort van niet helemaal alleen voor... Succes in ieder geval!

Ik heb vandaag mijn 13de les (excl. proefles), mijn instructeur zei toen we de afspraak maakten al meteen dat ik dan wel moet oppassen :+ Het is ook nog zaterdag en mooi weer en ik moet hetzelfde meisje naar huis brengen als vorige week en dat is best een lastige route, dus ik verheug me er nu al op *NOT*.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:07

Jeetje dat is inderdaad erg rot DeniseM! :oo Gelukkig betaald de verzekering de schade en is niemand gewond geraakt.

Ik heb vanmiddag om 14:15 eindelijk weer eens les na 1,5 week.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:12

pff das schrikken! en ook omdat het niet jou schuld is. Maargoed sommige mensen letten ooek echt niet op. Mijn vriend is gewoon al twee keer van de weg gedrukt omdat een auto opeens naar de rechterbaan ging terwijl hij daar reed.. Gelukkig kanie ondanks datie zn rijwebsij nog niet zo lang heeft wel echt goed rijden en heeftie er heel goed opgereageerd, maar ik denk dat ik in dat geval toch een ongeluk had gehad.. * er zat een auto achter en voor hem en er was verder geen baan naast hem, hij kon toen gelukkig de ventweg op schieten,*

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:28

DeniseM schreef:
Hallo meiden,

Nu wil ik jullie vertellen dat ik ook mijn eerste aanrijding achter de rug heb.. lekker he?

Kwam van mijn paardje en net de laatste bocht bij mijn huis reed er iemand tegen mij aan.
Begint lekker he! ;(

serieus!? dat is balen! :( Ik mag maandag mijn mooie roze pasje ophalen! Daar ben ik ook zo bang voor rij je eindelijk zelfstandig en alleen, en dan meteen de 1e dag een aanrijding krijgen! Zo balen!!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:29

Aah echt poedersuiker Denise! :(:) Maar het beste is idd zo snel mogelijk weer rijden, zodat je het niet uitstelt.

Ik heb net mijn eerste rijles gehad, eerst alleen sturen daarna koppeling en remmen en gas enzo! Echt zoveel tegelijk :wow: Maar het ging voor ons gevoel super goed ! :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:58

Jemig Denise vervelend!
Dus jij kwam van rechts neem ik aan? :(:)

Ik heb vandaag ook weer les gehad. Reed echt overal te hard.. 120 waar je 100 mag.. een keer 60 waar je 30 mag.. ja joh zeg dat dan dat ik daar maar 30 mag := dat is dan ook echt zo'n weg waar je helemaal geen 30 verwacht.
Verder moet ik beter gaan kijken. Ah die spiegels... 'kijken kijken kijken'.. als ik nu examen doe zak ik op kijken :')

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:16

Ik moest in Utrecht centrum rijden, ook op de grachtjes :wow:

En hij vond het erg goed van me dat ik wist wat het betekende toen een voorrangsbord na de kruising stond :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:17

Ik ook hoor :j
Ohnee, ik had examen gedaan en zakte op kijken :')

Ik reed ook altijd overal te hard hoor :P

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:20

Haha, ik reed op een gegeven moment 88 waar ik 80 mocht, toen greep hij toch wel even in omdat er een camera stond :+ Verder valt het bij mij wel mee, bij 30 vind ik het wel lastig om niet te hard te gaan en soms rijd ik de maximumsnelheid maar vind m'n instructeur dat te hard voor de omstandigheden.

Ik vind het vooral lastig om de informatie die ik krijg door het kijken te verwerken. Bijvoorbeeld met invoegen als ik zie dat er een auto dichtbij is vind ik het moeilijk om te weten of dat nou betekent dat ik moet wachten of dat het nog wel kan, dat soort dingen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:25

De gevaarherkenning dus eigenlijk :)
Vind ik ook wel lastig, ook met inschatten of ik er nog voor kan.
Mijn instructeur zegt dan kom rij rij dat haal je makkelijk. Ja dahaag. als dat voor mij niet goed voelt rijd ik ook niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:26

Daar heb ik ook nog steeds moeite mee hoor Pluutje!
Maar ik denk dat je dat gewoon heel vaak moet doen voordat je weet of het kan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:27

Nagini schreef:
De gevaarherkenning dus eigenlijk :)
Vind ik ook wel lastig, ook met inschatten of ik er nog voor kan.
Mijn instructeur zegt dan kom rij rij dat haal je makkelijk. Ja dahaag. als dat voor mij niet goed voelt rijd ik ook niet.

Ik vertrouw blind op mijn instructeur, je moet het toch doen voordat je weet wat kan en wat niet... ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:28

Ik vertrouw mijn instructeur zeker, maar andere weggebruikers niet. En als ik het te kort vind lijken rijd ik niet, want dan ga ik het gehaast doen en zul je net zien dat op zo'n punt me de moter afslaat ofzo. Ja daar sta je dan met 'n auto van rechts op je afkomend..

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:47

Ja was gewoon in de bocht en we moesten elkaar passeren.
Maar dat ging niet helemaal goed zeg maar ;(

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:48

wendyelst schreef:
DeniseM schreef:
Hallo meiden,

Begint lekker he! ;(

serieus!? dat is balen! :( Ik mag maandag mijn mooie roze pasje ophalen! Daar ben ik ook zo bang voor rij je eindelijk zelfstandig en alleen, en dan meteen de 1e dag een aanrijding krijgen! Zo balen!!

Gefeliciteerd!

Doe je best, en rij voorzichtig ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:58

Met dat wanneer kan ik wel en niet heb ik ook nogal problemen. Dan sta ik vaak heel lang stil terwijl ik al 3 keer over had kunnen steken zeg maar :o Moet wat dat betreft gewoon naar m'n instructeur luisteren en als hij zegt gas ook echt gas geven en niet afwachten.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 15:43

Dat probleem had ik net ook met les. Heb 3 keer op een drukke kruising gestaan, en dan komen er auto's van beide richtingen en dan moet ik in die drukte een plekje zoeken. En ja, dan moet je gewoon het eerste de beste plekje benutten wanneer het kan, maar dat vind ik doodeng want dan moet ik echt hard optrekken. Zie het al helemaal voor me dat die motor dan afslaat midden op het kruispunt. _O- Maarja ik moet het wel gaan doen want anders sta je daar nog wel een uur.

Hij vond dat ik heel erg vooruit was gegaan. Hij zei, soms denk ik van, waarom lessen we eigenlijk nog? Dan gaat het gewoon echt goed. En dan komt er weer iets, en dan is het van, oja daarom. :') 90% gaat goed en 10% kan beter zei hij. Dus dat vind ik wel positief! Hij gaat een afrijdatum voor me zoeken en dan maakt hij een schema zodat we naar het examen toe kunnen werken. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:04

Leuk :j ik heb mijn rooster ook doorgegeven tot aan de kerst, en dan hoop ik daarin mn afrijdatum toch wel te hebben. Maandag zal ik het weten :D

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:08

Nou mooi Celine! :D

Ik hoop ook dat ik voor kerst m'n rijbewijs heb!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:52

Word dat voor jullie gekozen?
Ik mag gewoon naar de rijschool toe (kom ik sowieso al sinds m'n 4e :') ) en dan overleggen we over een datum.. Lekker persoonlijk, vind ik wel fijn.

Rijden jullie bij een grote rijschool?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:55

Mijn rij-school is wel groot ja :j Stuk of 40 rij-instructeurs.