Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Laatste keer dat ik alleen thuis ben gebleven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:40

haha, wespen vind ik ook niet leuk, maar die durf ik nog te meppen!

Als wij een spin opzuigen, dan ga ik nog andere dingen erachteraan opzuigen, propjes, steentjes, weet ik ut wat, om maar zeker te weten dat ie er niet meer uitkomt, haha.

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:06

hmm ik ben er net achter gekomen dat de wespen via mijn plafond in mijn lamp terecht komen, als hij aanstaat verbranden ze dus. Maar ik had er al zoveel gezien dat ik ben gaan zoeken...

Ik slaap nu dus op de bank :o :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:21

Brrr, krijg kippenvel van dit topic!

Ikzelf stond laatst nog met een handoekje om me heen om mijn pa te roepen...
Dus die loopt de badkamer in, kijkt even raar (ben héél preuts..)
En ik kon alleen nog uitbrengen:
"HIJ LIEP DOOR MIJN DOUCHE MAAK HEM DOOOOOOOOD!"

Tja...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:35

In de krant (belang van limburg, belgië ) stond vandaag een stukje over spinnen in huis :) .

Daarin stond dat een spinnenvrij huis onmogelijk was, tenzij je elke week je hele huis zou laten vergassen. Spinnen heb je altijd overal, en ze zijn met gemiddeld 1000 (ja ik weet het, niet fijn om te horen voor sommigen hier :P ).

Mààr wat er ook instond, is dat als je zo min mogelijk last wilt hebben van spinnen, je ze juist met rust moet laten en NIET moet doden. Omdat er toch zoveel spinnen zijn dat je ze toch niet allemaal krijgt. Dood je spinnen, dan is er meer voedsel voor de rest waardoor ze meer eten en meer voortplanten.
Spinnen eten echter ook elkaar op, en zorgen zo zelf dat hun populatie niet uit de hand loopt. Met andere woorden, als je de spinnen met rust laat zullen ze zelf wel hun populatie in toom houden (uitroeien is toch onmogelijk), als je spinnen gaat doodslaan ga je ze juist vermeerderen.

Dat vond ik wel interresant om te weten :) .

En er stond ook bij dat spinnen zeer nuttig zijn omdat de enigen zijn die ze al het andere ongedierte dat wat wel ziektekiemen meebrengt (vliegen, muggen, kakkerlakken) doodt. De spin zelf is een proper dier, en heeft een anti-bactiraal web die in oude culturen zelfs gebruikt werd om wonden etc af te dekken (dus..als de pleisters op zijn... :P )

Ook dat een spin alleen maar zeer uitzonderlijk zal bijten, bijvoorbeeld als hij klem zit tussen jou en een kledingstuk, maar dat hij 90% van de tijd onterrecht beschuldigd wordt (je hebt een vreemd bultje met uitslag, oh dat zal wel een spin geweest zijn).

Over de angst stond er dat die angst voortkomt uit ontwetendheid en ons oerinstinct, toen er wel nog dodelijke slachtoffers vielen door spinnen.

Er staat overigens ook een foto bij van een Cambodjaans jongetje wat heerlijk een gebakken tarantula zit op te peuzelen, dat vindt ik persoonlijk nu iets minder :+ .

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 11:43

xKatleentjex schreef:
In de krant (belang van limburg, belgië ) stond vandaag een stukje over spinnen in huis :) .

Daarin stond dat een spinnenvrij huis onmogelijk was, tenzij je elke week je hele huis zou laten vergassen. Spinnen heb je altijd overal, en ze zijn met gemiddeld 1000 (ja ik weet het, niet fijn om te horen voor sommigen hier :P ).

Mààr wat er ook instond, is dat als je zo min mogelijk last wilt hebben van spinnen, je ze juist met rust moet laten en NIET moet doden. Omdat er toch zoveel spinnen zijn dat je ze toch niet allemaal krijgt. Dood je spinnen, dan is er meer voedsel voor de rest waardoor ze meer eten en meer voortplanten.
Spinnen eten echter ook elkaar op, en zorgen zo zelf dat hun populatie niet uit de hand loopt. Met andere woorden, als je de spinnen met rust laat zullen ze zelf wel hun populatie in toom houden (uitroeien is toch onmogelijk), als je spinnen gaat doodslaan ga je ze juist vermeerderen.

Dat vond ik wel interresant om te weten :) .

En er stond ook bij dat spinnen zeer nuttig zijn omdat de enigen zijn die ze al het andere ongedierte dat wat wel ziektekiemen meebrengt (vliegen, muggen, kakkerlakken) doodt. De spin zelf is een proper dier, en heeft een anti-bactiraal web die in oude culturen zelfs gebruikt werd om wonden etc af te dekken (dus..als de pleisters op zijn... :P )

Ook dat een spin alleen maar zeer uitzonderlijk zal bijten, bijvoorbeeld als hij klem zit tussen jou en een kledingstuk, maar dat hij 90% van de tijd onterrecht beschuldigd wordt (je hebt een vreemd bultje met uitslag, oh dat zal wel een spin geweest zijn).

Over de angst stond er dat die angst voortkomt uit ontwetendheid en ons oerinstinct, toen er wel nog dodelijke slachtoffers vielen door spinnen.

Er staat overigens ook een foto bij van een Cambodjaans jongetje wat heerlijk een gebakken tarantula zit op te peuzelen, dat vindt ik persoonlijk nu iets minder :+ .

dat is inderdaad wel leuk om te weten :j
maar toch blijf ik bang voor ze :')

misschien toch maar niet meer doden, ik heb de spin die laatst op het plafond zat niet meer gezien ;)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:24

Wat ik vanochtend meemaakte, GETSIE :+

Ik moest werken, deed mijn schoenen aan, rechts niks mis..
Links zit er een raar kleverig stoffig iets, ik was half wakker dus ik denk: Getver wat is dat, haal het eruit en trek mn schoen aan..
Toen voelde ik wat tegen mn teen aan, en begint langzaam de gedachte dat het wel eens een spin kon zijn erin te kruipen.
Maar, nog niet helemaal wakker, steek ik mijn hand erin, pak het "ding" vast. En ineens denk ik: KLEVERIG SPUL = WEB,
RAAR DING IS SPIN!!
En toen gooide ik mijn schoen met spin weg, en ging in een hoekje staan gillen _O-
Mijn moeder ziet de spin naast de schoen liggen en begint ook te joelen en te lachen, en mijn vader kijkt heel rustig om vanaf de computer en begint wat te grinniken :+

Ik had helemaal tranen in mijn ogen van de schrik, en kon er achteraf om lachen, maar dat beest was echt groot, zo'n vieze bruine :=
Getver, krijg nog de bibbers nu ik het typ :+

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:34

ieks.. ik krijg helemaal kriebels en jeuk van dit topic.. ik lag vanmiddag te zonnen en vanonder de stoel kwam zo'n lekkere dikke bruine over mijn been... ieeeks... :\ ik stond ik weet hoe snel aan de andere kant van keukendeur! :o

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:41

whaha.. Ik wilde net zeggen.. ik zit te lezen en krijg gewoon de kriebels van dit topic..

Ik gil meestal zo hard dat mijn man eraan komt rennen omdat hij geschrokken is.. Dan kan hij ze meteen uit huis plaatsen.. In de woonkamer hebben we nooit spinnen.. onze kat zorgt daar wel voor :)

Toen ik een aantal jaar geleden een stal bezocht, kwam er een uit de lucht vallen, bovenop me.. Ik heb m nog een paar dagen weg lopen meppen, en nog als ik het vertel :o

Of als je de lamp aan wil doen in de gang, en dan pas ziet dat er 5 cm verder zon vieze harige zwarte spin zit.. brrr

edit:ik zit nu de hele tijd om me heen te kijken of er niks loopt :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:54

Ze moeten me echt hebben, na het schoen incident is nummer 2 ook tevoorschijn gekomen, liep vrijdagavond ineens bij de salontafel, die was echt dik en groot :=
Nu wil ik net gaan slapen, zit er ineens zo'n viezerik op mn plafond..
Ik heb mijn spinnendosis voor dit jaar wel gehad vind ik :P

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:51

bekend probleem :oo

paste vorige week op een huisje in Zaandijk, zat ik s'avonds tv te kijken, zie ik in mijn ooghoek zo'n grote spin zitten :oo dus ik wat meer op de bank gaan zitten (kat lag naast me, winky heet ze). na een minuut was hij daar weg en zat opeens een meter dichterbij :o ik half tegen de muur aan en besloot maar zo snel mogelijk naar bed te gaan. het enige wat ik op dat moment kon uitbrengen was: omg Winky komop we moeten weg hier, omg Winky ik wil weg omg :o
maar de kat wild4e niet mee, ik naar de tv gerend en uitgedrukt, vanaf een afstand met mijn cameraflits even gekeken hoe groot hij eigenlijk was en naar bopven gerend.
Ik lag in bed en bedacht me dat de kat hem kon vangen, heb dus snel de kamerdeur dichtgedaan := en ben gaan slapen.
De schoonmaakster komt daar elke vrijdag en die heeft hem weggezogen, schoonmaakster bedankt :D haha :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:01

Moet zeggen dat ik medelijde met jullie heb. Mijn zusje is ook zo'n angsthaas, ik totaal niet. Ben zelfs een keer door mijn buurmeisjes geroepen (toen ik ook nog op de basisschool zat) om daar een spin weg te halen.
Mijn ouders vertelden laatst over kennisen van hun met 2 kleine kinderen. Ouders allebei als de doods voor spinnen, en als er dan een spin in huis zit word de oudste geroepen: als je die spin dood maakt krijg je iets lekkers...
Dus meiden die bang zijn voor spinnen: zoek een vent die stevig in de schoenen staat. Er zijn genoeg 'stoere' kerels die zelf ook bang zijn. Zo had mijn zusje een tijdje geleden nog ruzie met haar vriend over wie de spin dood moest slaan (met een wasmand :+ )

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:02

en ik ben dan een bioloog := beestjes zijn leuk, maar spinnen :(
wordt nog lachen als ik in Januari naar Costa Rica ga :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:06

Gister kroop er hier dus een dikke spin door mn slaapkamer...

En niemand anders thuis natuurlijk.. ik word geloof ik ook alleen maar banger en banger ervoor door zo'n domme spin :=

Heb hem doodgespoten met deo, durfde niet te meppen, bang dat ie naar beneden zou vallen op mij... :o
Hij viel dus wel naar beneden, gelukkig in een hoekje ofzo, heb echt nog 10 keer gekeken of ie niet ergens vandaan kwam kruipen..

Vind het wel heel sneu dat ik hem zo heb moeten vermoorden... :\ Maar ik was echt scheitsbenauwd.. vind dat echt niet leuk meer :=

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:10

nouu ik had net een heleeee grote spin op mijn kamer.. ik kom binnen en ik zag hem al zitten is schrok me dood :+

ik durfde hem dus ook niet te vermoorden.. en paps ligt al lekker te slapen dus ja..wat doe je dan ;)

dus heb maar heel creatief een dekseltje van 1 of ander potje gepakt..een paar minuten naar hem zitten kijken (moed verzamelen) en toen dat dekseltje over hem heen gezet..ik hoorde hem helemaal tegen dat dekseltje tikken dus het duurde ook weer even voordat ik er een papiertje onder kon schuiven haha

en toen met dekseltje en papiertje en al naar buiten gedaan..brrr ik krijg er nog de kriebels van..morgen maar eens dat dekseltje en papiertje opduiken uit het gras hahaha

maar ja...ze zijn inderdaad altijd met z'n 2e..dus ik vind het maar hééélemaal niks..
Laatst bijgewerkt door Liesje12 op 09-08-09 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:13

Vind spinnen ook echt helemaal niks...
Ik durf ze niet weg te halen, en stofzuigen durf ik eigenlijk ook niet.
Doodmeppen... no way! Dat durf ik al helemaal niet...
Dus meestal laat ik ze met rust. Zolang ze maar hoog bij het plafond zijn en daar de mugjes opeten.
Maar nu had ik serieus 8 van die dikke spinnen zitten, overal! Dus niet veilig hoog, nee achter mijn stoel enzo.
Vond ik toch echt wel een heel stuk minder.
Stofzuiger van huisgenootje uit de gang gepakt en alles weggezogen. (moet ik me er nog tot aan toe dwingen, en daarna heeeeeeeeeeel snel de stofzuiger terug zetten)
Dat ze in de gang maar een gelukkig leven hebben :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:14

Bestaan er geen cursussen oid. om je angst voor spinnen minder te maken? :=

Liesje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:16

nou ik denk dat je daar wel een cursus voor hebt.. die heb je tegenwoodig voor alles! verzien maar iets en je hebt er een cursus voor haha

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:23

spinnen zijn echt mijn grootste nachtmerrie.
Ik ben en blijf van mening dat ooit de mensheid word overgenomen door de spinnen, wat nou onschuldig huisspinnetje? moordzuchtige beesten zijn het!

Als ik weet dat er ergens in huis een spin zit wacht ik wel beneden (als de spin boven zit) en anders wacht ik braaf buiten tot manlief thuis komt.
er slaat hier totale paniek toe als er en spin in aantocht is en het feit dat ik nu weet dat spinnen met minstens 1000!!! komen helpt me niet echt om in slaap te komen. :=

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:27

Met minstens duizend?
Is dat geen onzin? :=
Lijkt me erg sterk...

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:29

Ik heb jeugdtrauma's ;)
Vroeger toen ik nog heel klein was zat ik op zondag ochtend televisie te kijken. Mn ouders sliepen nog. Ik zat heel rustig op de bank, kruipt er ineens een hele grote dikke spin onder de bank vandaan. Ik spring gelijk op de bank. Gillen. Toen naar boven gerent, pappa wakker gemaakt. Hij lachen, ik bijna janken...
Van de week ging ik naar de wc. Komt er ineens een spin uit de gootsteen omhoog gekropen. Keihard de kraan aangezet. Denk van nou, nu is ie wel weg. Komt ie 2 tellen later weer omhoog gekropen... Ik nog harder de kraan aangezet.. Toen was ik wel weg... Brrr
Vandaag ging ik een vriendin naar de bushalte brengen. Zaten daar enorm veel spinnen. We hebben ze geteld. 40! morgen maar even naar de gemeente bellen....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:31

x_Marr schreef:
Met minstens duizend?
Is dat geen onzin? :=
Lijkt me erg sterk...

xKatleentjex schreef:

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:32

Maar dan neme ik aan ook van die mini spinnetjes? :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:33

Er zat een keer een dikke zwarte spin in de wc pot.
En dat zag ik pas nádat ik een plasje had achter gelaten.
Brrrrr, wat een kriebels had ik. Heb twee keer doorgespoeld :P

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:34

Rosie_Posie schreef:
Er zat een keer een dikke zwarte spin in de wc pot.
En dat zag ik pas nádat ik een plasje had achter gelaten.
Brrrrr, wat een kriebels had ik. Heb twee keer doorgespoeld :P

Er kroop bij mij een keer 1 omhoog over de wc pot :=
Was ik blij dat ik alleen hoefde te plassen :=

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:35

x_Marr schreef:
Maar dan neme ik aan ook van die mini spinnetjes? :+

ongetwijfeld maar ook die worden gigantisch!
met van die dikke konten en met van die vieze haren aan hun poten en over hun giftanden nog maar niet gesproken te hebben, nee ik doe geen oog meer dicht vannacht :=