Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
).
.
)
. xKatleentjex schreef:In de krant (belang van limburg, belgië ) stond vandaag een stukje over spinnen in huis.
Daarin stond dat een spinnenvrij huis onmogelijk was, tenzij je elke week je hele huis zou laten vergassen. Spinnen heb je altijd overal, en ze zijn met gemiddeld 1000 (ja ik weet het, niet fijn om te horen voor sommigen hier).
Mààr wat er ook instond, is dat als je zo min mogelijk last wilt hebben van spinnen, je ze juist met rust moet laten en NIET moet doden. Omdat er toch zoveel spinnen zijn dat je ze toch niet allemaal krijgt. Dood je spinnen, dan is er meer voedsel voor de rest waardoor ze meer eten en meer voortplanten.
Spinnen eten echter ook elkaar op, en zorgen zo zelf dat hun populatie niet uit de hand loopt. Met andere woorden, als je de spinnen met rust laat zullen ze zelf wel hun populatie in toom houden (uitroeien is toch onmogelijk), als je spinnen gaat doodslaan ga je ze juist vermeerderen.
Dat vond ik wel interresant om te weten.
En er stond ook bij dat spinnen zeer nuttig zijn omdat de enigen zijn die ze al het andere ongedierte dat wat wel ziektekiemen meebrengt (vliegen, muggen, kakkerlakken) doodt. De spin zelf is een proper dier, en heeft een anti-bactiraal web die in oude culturen zelfs gebruikt werd om wonden etc af te dekken (dus..als de pleisters op zijn...)
Ook dat een spin alleen maar zeer uitzonderlijk zal bijten, bijvoorbeeld als hij klem zit tussen jou en een kledingstuk, maar dat hij 90% van de tijd onterrecht beschuldigd wordt (je hebt een vreemd bultje met uitslag, oh dat zal wel een spin geweest zijn).
Over de angst stond er dat die angst voortkomt uit ontwetendheid en ons oerinstinct, toen er wel nog dodelijke slachtoffers vielen door spinnen.
Er staat overigens ook een foto bij van een Cambodjaans jongetje wat heerlijk een gebakken tarantula zit op te peuzelen, dat vindt ik persoonlijk nu iets minder.

dus ik wat meer op de bank gaan zitten (kat lag naast me, winky heet ze). na een minuut was hij daar weg en zat opeens een meter dichterbij
ik half tegen de muur aan en besloot maar zo snel mogelijk naar bed te gaan. het enige wat ik op dat moment kon uitbrengen was: omg Winky komop we moeten weg hier, omg Winky ik wil weg omg
en ben gaan slapen.
haha
)
beestjes zijn leuk, maar spinnen 

Maar ik was echt scheitsbenauwd.. vind dat echt niet leuk meer

x_Marr schreef:Met minstens duizend?
Is dat geen onzin?
Lijkt me erg sterk...
xKatleentjex schreef:Daarin stond dat een spinnenvrij huis onmogelijk was, tenzij je elke week je hele huis zou laten vergassen. Spinnen heb je altijd overal, en ze zijn met gemiddeld 1000 (ja ik weet het, niet fijn om te horen voor sommigen hier).