Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:26

ikdoemaarwat schreef:
Nuage schreef:
Bijrijdsters vinden is echt moeilijk. Zelfs na mijn aanbod mijn merrie te mogen rijden,] [bstallen waar je wilde[/b] en wedstrijden te rijden (alles op MIJN kosten) leverde niks op..

niet kunnen vinden?

ik kijk ook met regelmaat op MP, en altijd met een max van 25 km (zit assendelft dus ook tussen) maar zie altijd een hoop "oudere" bijrijders zichzelf aanbieden :j

en zeker het dikgedrukte verbaas ik me over, je zou toch zeggen dat mensen dat aantrekt :j
als ze western had geweest had ik het dan wel geweten :j

Nee niks gevonden helaas.. Maar ik zal nog eens een kijkje nemen.
Meestal reageren mensen niet omdat het om een tinker gaat vrees ik..

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:28

Verzorgertjes / bijrijdsters voor een (grote) shetlander vind je ook maar zelden.
Ik vraag nooit veel ervaring, gewoon stap draf en galop en EVENTUEEL een kleine sprong..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:37

Ik zou het ook moeilijk vinden om voor een shet een bijrijdster of verzorgter te moeten vinden..
De wat grotere verzorgsters betrap je er dan toch vaak op er stieken toch op te gaan zitten enz :(
En de kinderen die er wel op passen moeten 9 vd 10x van hun ouders op de manege blijve rijden of ze komen er niet zo snel op een bijrijdpony.. kzou daarom bij voorbaat al ponies houden waar ik zelf ook op kan rijden haha

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:42

nou, verkopers kunnen er ook wat van! er stond laatst een mooi stubbenhoofdstel op mp t.e.a.b,
dus ik een mail gestuurd met wat is de vp? dat was 17,50 8-) . ik ging akkoord, alles was geregeld gegevens uitgewisseld, en op het moment dat ik geld ga overmaken krijg ik een mailtje. Ze had toch maar besloten de koop niet door te laten gaan, en de adv. was inmiddels verwijderd. Ik had alleen wel gezien dat er een hoger bod was gedaan hahah! dus ik teruggemaild of ze hem mischien toch niet stiekemexpres aan het hogere bod had verkocht, en ja hoor! :( dat vindt ik zo belachelijk, dan bied je de vp, alles netjes geregeld, krijg je dit :P
Laatst bijgewerkt door Riejanne1990 op 26-07-09 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:43

DaanxBien schreef:
Ik zou het ook moeilijk vinden om voor een shet een bijrijdster of verzorgter te moeten vinden..
De wat grotere verzorgsters betrap je er dan toch vaak op er stieken toch op te gaan zitten enz :(
En de kinderen die er wel op passen moeten 9 vd 10x van hun ouders op de manege blijve rijden of ze komen er niet zo snel op een bijrijdpony.. kzou daarom bij voorbaat al ponies houden waar ik zelf ook op kan rijden haha

Hetis niet dat ik tijd tekort heb maar vooral omdat ik zelf tegroot ben..
Heb nu een meisje van 7 jaar, heeft nog nooit op een ander paardje gereden dan de mijne. Denk eraan omz e over 2 jaar (indien ze goed leert en wat meer ervaring heeft) eens op m'n andere pony te zetten (die moet dan beleerd worden, we zien wel hoe het dan gaat..).
Meisje is heel lief enzo, kan enkel op zondga komen want dan is ze bij de'r oma, ze borstelt zelf, begint te leren opzadelen, heeft een goede houding en kan bijna galloperen.
Enige nadeel, moet eerst Snoopy ff losrijden zodat hij zeker het meisje er niet vanaf gooit (meisje draagt wele en cap enzo) en zelf word ik ook wat tegroot..

Had een meid gevonden, 10 jaar oud, heel licht en klein en had rij-ervaring. Zegt al van april dat ze eens gaat komen maar ze woont een halfuurtje van hier vandaan..
Meisje vroeg ook of ik mijn pony niet in haar manege wou stallen :s Nou nee, ik heb een weide en m'n pony's zijn ook wel een beetje grasmaaiers.. We hebben zelf al wei teveel enzo ;)

Hier is ookal geen manege in de buurt, dus daar kan ik ook al niet vragen :s en wil enkel kindjes met echt rij-ervaring zodat ze op termijn alleen kunnen rijden dat ik terwijl de stal kan doen ofzo..

Njah, dus ect niet makkelijk te vinden :s

En, ik heb mijn pony (Snoopy) gekocht toen ik 9 was en heb er leren op rijden ;) 3 maandjes gelede heb ik een iets grotere bijgekocht omdat ik houd van die kleintjes ;)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:51

Nuage schreef:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP.
Heb wel een keer de Nigeria mail gehad toen ik een Playstation 2 te koop had staan. Toen heb ik geantwoord dat ik het alleen deed als het geld via PayPal werd overgemaakt. Niks meer van gehoord uiteraard :)

Heb zelf heel veel meubels via MP gekocht. Altijd zonder problemen en zelfs een keer voor elkaar gekregen dat ze de kast kwamen brengen en zelfs naar boven brachten (had ook 50 euro boven vraagprijs betaald, dat hielp denk ik ;) )

Heb nu zelf weer een veulen te koop. Heb 1 reactie ontvangen: of ik ook paarden wilde kopen :+

Bijrijdsters vinden is echt moeilijk. Zelfs na mijn aanbod mijn merrie te mogen rijden, stallen waar je wilde en wedstrijden te rijden (alles op MIJN kosten) leverde niks op..

Jammer dat je niet wat dichterbij woont...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:53

Idd kan me voorstellen dat jij nu snoopy gewoon houd
Ik had het meer erover dat ik nu niet een pony zou kopen waar ik bij voorbaat al te groot voor ben haha !
Ik vind het wel jammer voor je dat dat meisje nog niet echt lekker kan rijden enz dat je der met een gerust hart alleen laat en kan gaan mesten. Beetje rijervaring is toch wel fijn. Het fijne is als je bv neefjes of nichtjes heb die nog een stukkie kleiner dan jou zijn en ook ervaring en intresse hebben met paarden maarja niet iedereen heeft dat.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:05

Riejanne1990 schreef:
nou, verkopers kunnen er ook wat van! er stond laatst een mooi stubbenhoofdstel op mp t.e.a.b,
dus ik een mail gestuurd met wat is de vp? dat was 17,50 8-) . ik ging akkoord, alles was geregeld gegevens uitgewisseld, en op het moment dat ik geld ga overmaken krijg ik een mailtje. Ze had toch maar besloten de koop niet door te laten gaan, en de adv. was inmiddels verwijderd. Ik had alleen wel gezien dat er een hoger bod was gedaan hahah! dus ik teruggemaild of ze hem mischien toch niet stiekemexpres aan het hogere bod had verkocht, en ja hoor! :( dat vindt ik zo belachelijk, dan bied je de vp, alles netjes geregeld, krijg je dit :P

Zulke dingen vind ik echt vreselijk kinderachtig..
Een deal is een deal toch?!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:26

Wat een verhalen zeg! :D

Ik dacht een keer een paar mooie crossbeschermers voor niet teveel geld op de kop getikt te hebben, netjes betaald, krijg ik ineens een mail dat ik mijn geld terug gestort krijg want ze had een hoger bod gehad! Ja dus? Wat kan ik daar aan doen? Ze was op mijn bod in gegaan en ik had al netjes betaald. Mail terug gestuurd dat ik dat niet erg netjes van haar vond etc.. Ben echt heel netjes gebleven. Krijg ik een hele riedel terug dat ze geen geld heeft en haar paard naar de veearts moest en of ik daar niet een beetje rekening mee kon houden :? Moet ik zeker ruiken van een afstand :roll: Wel sneu natuurlijk (mocht het waar zijn) Ik had er ook nog wel meer voor over gehad, maar ik heb er niet eens de kans voor gekregen om meer te bieden! Zo onbeschoft!

Verder had ik zelf een keer een paar rijlaarzen te koop. Kreeg een mail van man met wat vragen, niets bijzonders, hele normale vragen. Uiteindelijk vroeg hij of ze vies waren? Euh.. nee ze zijn netjes schoon gemaakt. Of ik ze dan niet nog even aan kon trekken en vuil kon maken, want hij wilde alleen maar vuile laarzen. Toen was ik er klaar mee :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:55

psst schreef:
Verder had ik zelf een keer een paar rijlaarzen te koop. Kreeg een mail van man met wat vragen, niets bijzonders, hele normale vragen. Uiteindelijk vroeg hij of ze vies waren? Euh.. nee ze zijn netjes schoon gemaakt. Of ik ze dan niet nog even aan kon trekken en vuil kon maken, want hij wilde alleen maar vuile laarzen. Toen was ik er klaar mee :+

Ik had ook een keer rijlaarzen te koop (nog steeds trouwens :x) toen wilde iemand ze ook graag hebben.
Ze wilde graag de laarzen vies hebben zodat ze, ze kon gebruiken voor een vrijgezellenfeest.
Dus ik ze vies gemaakt en in een doos gemaakt (had al haar adres en zij mijn rekeningnr.) kreeg ik het geld maar niet...
Tja dan maar niet :+ was trouwens via bokt dus via bokt kunnen sommige mensen er ook wat van :o

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:31

DaanxBien schreef:
Idd kan me voorstellen dat jij nu snoopy gewoon houd
Ik had het meer erover dat ik nu niet een pony zou kopen waar ik bij voorbaat al te groot voor ben haha !
Ik vind het wel jammer voor je dat dat meisje nog niet echt lekker kan rijden enz dat je der met een gerust hart alleen laat en kan gaan mesten. Beetje rijervaring is toch wel fijn. Het fijne is als je bv neefjes of nichtjes heb die nog een stukkie kleiner dan jou zijn en ook ervaring en intresse hebben met paarden maarja niet iedereen heeft dat.

Voor Misty ben ik sowieso al tegrooot :P
Andere reden waarom ik enkel kleintjes koop: Moeder heeft schrik van grotere, ben eens op een d-pony gaan rijden en die bokte en steigerde een beetje en toen wouz e niets meer. Uiteindelijk overhaalt voor een kleintje ;)

Snoopy is soms een beetje sterk als hij zijn zin wil doordrijven, we hebben een piste waar het aan de kant met zand omhoog gaat (mss 7 meter omhoog, er staan bomen tussen) en als ie zijn zin niet krijgt loopt hij gewoon met jou op de rug de kant op :P
heb al afspanning enal geprobeerd, maar ze kruipen er toch tussendoor :P
Soms laat ik het meisje wel eventjes alleen, maar da's nooit langer dan 30 sec :P Meestal loop ik er zelfs de hele tijd naast (jaja ook in draf) om tips te blijven geven :P
Maar, ze heeft wel de doorgedrevenheid dus ik ga rustig afbouwen en eens pouchen of zij niet elke week wilt komen rijden ;) Als het shcool is mag ze wel maar een uurtje komen op zondag, best wel poedersuiker :( Maar vanaf volgend jaar komt ze ook op woensdga naar haar oma ;)
De'r oma is altijd super blij als ik kom "babysitten" op 't kindje en haar zusje :P Voor mij ishet eerder ontspanning ;)

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 22:34

smokey17 schreef:
Nuage schreef:
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met MP.
Heb wel een keer de Nigeria mail gehad toen ik een Playstation 2 te koop had staan. Toen heb ik geantwoord dat ik het alleen deed als het geld via PayPal werd overgemaakt. Niks meer van gehoord uiteraard :)

Heb zelf heel veel meubels via MP gekocht. Altijd zonder problemen en zelfs een keer voor elkaar gekregen dat ze de kast kwamen brengen en zelfs naar boven brachten (had ook 50 euro boven vraagprijs betaald, dat hielp denk ik ;) )

Heb nu zelf weer een veulen te koop. Heb 1 reactie ontvangen: of ik ook paarden wilde kopen :+

Bijrijdsters vinden is echt moeilijk. Zelfs na mijn aanbod mijn merrie te mogen rijden, stallen waar je wilde en wedstrijden te rijden (alles op MIJN kosten) leverde niks op..

Jammer dat je niet wat dichterbij woont...

Nou idd! *D

Tallie1979

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:01

Hmm, ik heb ook weer een nigeriaan in mijn mailbox, ik ben even leuk met hem aan het spelen, heeft ie mooi minder tijd om anderen op te lichten!! _O-

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:12

hahah wat wil ie dan?!?!

Wat bizar zeg dat mensen zo raar gaan doen na een deal.
Ik had een tuinset erop gezet, dat ding liep als de brandweer, had op een gegeven moment een bod van 75,- erop, maar.....had hem al beloofd aan iemand die 40,- had geboden....
Ik heb toen contact met diegene opgenomen en gezegd dat ik dat bod gekregen had en of er nog wat te onderhandelen viel.
Uiteindelijk heb ik het voor 45,- verkocht aan de mensen van het 40,- bod, vond niet dat ik het kon maken om dan maar te verkopen aan dat bod van 75,-. Afspraak is afspraak, had ik maar niet zo snel moeten happen denk ik dan....

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:20

ik sta nu ook met een advertentie op mp voor bijrijder gezocht

Maar krijg ook maar rare mailtjes.

Dat ze mijn pony wel ff verder doorrijden
en graag buitenrijden en dat ze al 7 jaar op een manege rijden
(terwijl ze 11 zijn ofzo)
terwijl ik er duidelijk op had gezet dat ik iemand zoek in bezit van eigen auto, ivm geen openbaar vervoer bij mijn stal (dus zoek eigenlijk iemand vanaf 18+)
en het liefst zoek ik iemand vanaf L-dressuur
dus niet voor cross ritjes...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:21

Ik heb een mooie set buzzers en buzz quizzes te koop staan voor op de PS2, uiteraard als vliegen op stront de nigerianen er op af!! _O-

Dus ik zit nu zijn tijd te verdoen, kan hij ook geen anderen oplichten :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:25

pff ik word ook moedeloos van mensen die maar bieden en als je ze dan mailt met: kom maar halen
dan hoor je niks meer :?

en niet telkens dezelfde persoon hoor :n
nee wel 6 verschillende nu gehad :7

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:25

ik had op een auto gereageerd op marktplaats stond utrecht als woonplaats bij
gewoon een advertentie in het nederlands

krijg ik een mail in het engels terug dat de auto in engeland staat :?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:27

Dat is mij ook wel gebeurd ja, heel irritant.

Ik had mijn WII er ook op staan, kolere zeg, vliegen op een stronthoop, niet normaal meer!
En ook lachend 50,- bieden :( sukkels!

Die PS2 spullen kunnen btw niet op een PS3 toch?????
anders wil ik ook wel bieden :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:33

Haha, wat een topic. _O-

Zo had mijn vriend eens een quad te koop op marktplaats. Kreeg ie een e-mail van een man die de quad niet wou kopen maar wel graag zou willen dat mijn vriend met de quad over hem heen ging rijden. :roll: Hij wou er ook heel wat geld voor neerleggen..

Eh, tsja..

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:43

Whaha, geweldig _O- en dan paar jaar zitten voor moord :+

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:44

Haha nou inderdaad. :') Ik weet niet wat die man qua gewicht allemaal aankon, maar wel zieke fantasieën iig.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:01

In Duitsland was er net zo iets, alleen dan erger ^
Een man had een advertentie geplaatst, dat hij opzoek was naar mensen hij op wilde eten.
Uiteindelijk had hij iemand gevonden, en afspraak gemaakt. Zelfs nog een contract dat het helemaal uit eigen wil was.
en toen had hij werkelijk de man waarmee hij had afgesproken, opgegeten.
Uiteindelijk nog een heel gedoe geweest bij de rechter, ondanks dat het vrijwillig was heeft hij toch nog een tijd moeten zitten voor moord.

En het allergekste is nog, dat die man volgens mij meer dan 100 reacties heeft gekregen op de advertentie, over mensen die zich beschikbaar stelde om opgegeten te worden :oo

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:04

Ja die gast die ermee begon was een echte trendsetter :+

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:06

oow ja
dat heb ik gehoord toen via het nieuws
echt...
dan spoor je toch niet helemaal lijkt me?