Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:42

Ik ben een student, ik doe eigenlijk een half jaar opnieuw (ik weet niet hoe dit in Nederland zit, maar in België werkt dit met studiepunten. Ongeveer 60 studiepunten is een normaal jaar, maar ik doe 30 studiepunten opnieuw omdat ik op die vakken gebuisd was)
Dit maakt dus dat ik heel veel vrije uurtjes heb, op donderdag heb ik bijvoorbeeld les van half 9 tot half 10 en daarna niets meer. Een vriendin van bij mij in de klas heeft net hetzelfde als ik, dus we hebben vorige week allebei een fitness-abonnement gekocht.(gezien de school en de fitness op wandelafstand is)
We kunnen nu onbeperkt fitnessen en onbeperkt groepslessen volgen(uiteraard ook Zumba)

Onze school werkt samen met Healthcity, waardoor studenten een enorme korting krijgen. Voor een abonnement van 1 jaar moeten studenten 235 euro betalen (dus 19 euro per maand). Ik wou dolgraag Zumba eens proberen, dus ben ik vorige week voor de eerste keer met mijn zus gaan proberen.

Het is enorm vreemd om met je achterste te staan schudden met allemaal vreemde mensen om je heen, en overal spiegels! Als mijn zus er niet bij was, had ik het niet aangedurfd, maar we hebben ons samen rot geamuseerd! Ik vind het echt een heel leuke dans, heel gevarieerd, en soms echt wel grappig. :D Het is ook heel vermoeiend, dus een flesje drank is echt wel aan te raden :Y)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:49

eroslover schreef:
Nou mensen ik heb zoveel leuke dingen over Zumba gehoord , dat ik net een vriendin een mailtje heb gestuurd of zij geen zin heeft om dat samen met mij te gaan doen bij een dansschool.
Ben benieuwd. Ik denk , dat ze het te duur vindt of te weinig tijd heeft. Maar geef me dan een schop onder me kont want dan wil ik proberen om alleen te gaan. Zijn er meer die het alleen doen? En hoe liggen de leeftijden in de les/training?

De eerste keer durfde ik niet alleen te gaan, maar iedereen is zo los, dat je zo een praatje maakt met iemand. Bij ons in de groep zijn er meerdere mensen die alleen zijn gekomen. Even heel duidelijk gezegd: er zijn dikke mensen, dunne mensen, mensen op leeftijd, en jonge mensen (bij mij in de groep zit zelfs een meisje van ongeveer 10 jaar), in het kort: héél gevarieerd.
En iedereen doet even enthousiast mee! Niemand bekijkt elkaar vreemd, iedereen gaat er gewoon om zich te amuseren!(dat is het verschil met een competitiesport)
Als je vriendin het te duur vindt, zou ik gewoon alleen gaan! Veel plezier!

_rosita_

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:10

IK ben de eerste keer gewoon alleen gegaan... had regelmatig afgesproken binnenkort een keer écht te gaan met mn nichtje, maar steeds kwam het er niet van, dus op een dag gewoon de stoute schoenen aangedaan en gegaan..
Sindsdien ga ik lekker alleen. Je hebt voor en na de les wel aansprak, zat mensen die alleen zijn en iedereen doet toch lekker z'n ding, dus niets engs aan.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:37

Ik wil binnenkort ook gaan beginnen met Zumba. De sportschool hier in het dorp is er sinds kort ook mee bezig, en dan is het net iets makkelijker om de stap te zetten. Ik ga het doen met mijn schoonzus, en een vriendin van haar. Mocht er dan een keer iemand niet kunnen, dan heb je altijd nog wel de ander. Maar eigenlijk ga je natuurlijk gewoon voor jezelf.

Ze zeggen dat je er echt gigantisch van af valt he? We zullen het zien. Schoonzus is net afgelopen zaterdag bevallen van ons neefje, dus zij mag nu eerst nog rustig van haar kraambed genieten :D.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:19

Nou ben benieuwd als ik jullie zo hoor lijkt het me echt wel super leuk om te gaan doen! Dus als ze het nu niet wil ga ik het denk ik maar alleen doen. Maar hoop wel , dat ze het ook wil doen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:45

stille meelezer hier.

ik ga straks weer naar zumba om 9.00 heb er zin in. vorige week zei onze instructrice dat we andere muziek krijgen voor vandaag dus ben heel benieuwd.
ben alleen mega verkouden dus hoop dat ik het vol ga houden een heel uur lang.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:43

Ik ga ook altijd alleen, vind dat juíst fijn :j Zometeen weer!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:51

Ik vanavond weer :D

En voor de mensen die alleen willen maar niet durven; gewoon doen! De sfeer is hartstikke leuk, iedereen doet mee en heeft lol, en ze staan je écht niet raar aan te kijken als je alleen komt. Er gaan zoveel mensen alleen :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:05

Ja gewoon gaan hoor :D Iedereen doet raar dus kun je dat zelf ook doen haha. Bij mij kwam niemand alleen, enkel ik en ik was ook nog de jongste (de rest was allemaal ongeveer 30/40 ) dus dat was wel jammer ik kon ook niet met mensen praten want ze zaten allemaal in hun groepjes zeg maar. Maarja ik doe het voor mijzelf toch :D

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:14

gister ook weer geweest, vandaag een beetje stijfjes hahaha
ik ga ook met een groepje vriendinnen...gewoon supergezellig en dan lekker hupsen en springen... (nu ook hopen dat ik er iets van af ga vallen...)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:14

_Emma_ schreef:
Ik vanavond weer :D

En voor de mensen die alleen willen maar niet durven; gewoon doen! De sfeer is hartstikke leuk, iedereen doet mee en heeft lol, en ze staan je écht niet raar aan te kijken als je alleen komt. Er gaan zoveel mensen alleen :)

ik ga ook alleen! geen probleem. met meer is natuurlijk wel gezellig, maar anders is het ook leuk. wat emma zegt de sfeer is gewoon goed :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:36

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:42

Mijn mams is dinsdagavond geweest met een vriendin. Ze vond het hartstikke leuk.
Ik ga dinsdag waarschijnlijk mee :j.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:46

ik ga volgende week ook voor het eerst naar Zumba lessen bij mijn sportschool.. moet alleen even kijken wanneer.. want word meestal op voor mij niet echt gunstige tijden gegeven.. en je moet minimaal een half uur van tevoren aanwezig zijn.. anders zijn de muntjes op :P hihi.. maar als het zo druk is.. is het misschien ook wel heel leuk :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:49

Ik ben dinsdagavond voor het eerst Zumba gaan doen :D
Was echt superleuk!

Alleen sommige dingen zijn toch best zwaar voor je onderrug en knieën.
En laat ik daar nou net blessures hebben :+

Zit alleen te kijken of ik door wil gaan ivm jaarabonnement op sportschool.
Ik heb liever eerst een abonnement voor een maand of paar maanden.
Ik sta namelijk wel bekend als iemand die een les vier keer volgt en dan ophoudt :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:56

Zodra ik uit t gips ben, ga ik ook weer sporten en een mogelijkheid daarbij is het volgen van Zumba lessen :D
Ben heel nieuwsgierig en ga t ook zeker proberen, maar zal eerst weer ff conditie op moeten bouwen enzo :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:58

Wanneer mag je uit het gips Patries??

Ik heb ook echt 0,0 conditie en zelfs inspanningsastma.
Maar ik kon het uur eigenlijk wel goed volhouden :j
Geen spierpijn, alleen volgende dag beetje last van mijn onderrug en slechte knie.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:20

@urselin: waar doe jij zumba dan...

via slimgym heb je een 10 rittenkaart voor 45 euro of losse les van 6 euro...scheelt een hoop vergeleken met de sportschool

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:21

Dat is wel goedkoop!
Ik ben bij Ooms in Noord gaan Zumba'en.
Maar dat komt omdat mijn nicht daar sport, ik was met haar mee (en zij kan me nogal motiveren hahaha) :j

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:24

slimgym zit in de reeshof...lekker makkelijk en inderdaad goedkoop...
ben ook met een groep dames (vooral om elkaar te motiveren)
bij ooms had ik ook geinformeerd maar vond het erg prijzig...

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:25

Oh echt?
Waar zit dat in de Reeshof?
Ik woon namelijk in de Reeshof :))

Ooms is idd prijzig, 344 euro in een jaar als je één keer in de week wil...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:27

ze geeft les in de "grote beemd" dat is in de gymzaal van een school (zie ook www.slimgym.nl)
en als je een keer niet kunt kost het ook niets, erg handig..en super lesje hoor....
geloof dat zumba (heet bij haar latindance) op dinsdag en woensdag gegeven word.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:31

Bij onze sportschool bieden ze nu al 4x per week Zumba aan en eindelijk ook op de ochtend .. dus wil ik vanaf volgende week ook Zumba gaan doen .. enige nadeel is dat ik nogal a-ritmisch ben .. :=

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:31

Oh oke!
Dat is op zich niet ver van mij!

Hmm, dan ga ik er eens over nadenken...

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:42

Het lijkt mij ook superleuk om te gaan doen, naar mijn weten wordt het hier in de buurt alleen in Aalten gegeven bij dansstudio vieberink.
Voor 15 lessen betaal je 80 euro, is dat een beetje een redelijke prijs?
Wil gaan bellen om te vragen of ik een proefles mee mag draaien, wil zeker weten dat ik het echt leuk vind.