Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lijntjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:54

Geweldig sommige uitspraken!
Ik heb zaterdag mijn eerst werkdag, dus ik zou er eens opgaan letten ;)

Mijn vader had trouwens wel altijd een vaste opmerking. Er is eens een tijd geweest dat als je bij de supermarkt wou pinnen dat er dan gevraagd werd of je ook extra geld wil pinnen, de reactie van mijn vader was de standaard: 'Alleen al het in de aanbieding is!'

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:00

Ik ben een jaar cassiere bij de c1000 geweest, ontzettend leuk werk maar jullie willen echt niet weten wat ik allemaal naar mijn hoofd toegeslingerd kreeg letterlijk en figuurlijk. Een klant wilde zijn boodschappen gratis ik zei dus dat ook hij gewoon moest betalen,die eikel heeft serieus blikken bier naar mijn kop gegooid. Gelukkig is mijn baas er op tijd tussen gesprongen anders had ik die vuist in mijn bek gekregen, nu kreeg mijn baas die. Dat was echt de ergste keer. Dat is me daar toch een vechtpartij geworden. Gelukkig had ik een grote stoere baas want het duurde wel een half uur voordat de politie er eindelijk was.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:05

Wat grappig, beledigend en leuke dingen hier zeg!
Ik heb ook wel is heel raar staan kijken bij een opmerking van een klant.
Ik liep stage in een dierenwinkel en we hadden 3 verschillende zakjes vogel voer (je weet wel van die pinda nette zeg maar) 1 soort van 1,50 en die andere 2 waren 2,50 waren namelijk anders.

dus die vrouw neemt er 1 van nummer 1 en 1 van nummer 2 dus 4 euro bij elkaar. ze geeft dus 3 euro

ik zeg: Mh.. mevrouw het is 4 euro.
mevrouw: he maar het was toch 1,50 per netje?
ik zeg: nee nummer 1 is 1,50 en nummer 2 2,50 en u heeft 1tje van nummer 1 en 1 van nummer 2.
mevrouw: kijkt verbaasd?! en stopt der geld weer in de portomonee en kijkt me heel raar aan. dan zegt ze '' volgens mij ben jij niet goed wijs'' en ze loopt weg. ik stond even raar te kijken maar daarna vertelde ik het aan een collega en moesten we heel hard lachen.

Eternalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:12

Geweldig! Ik werk zelf al 2 jaar bij de AH (te lui om iets beters te zoeken, maar heb het dan ook heerlijk naar mijn zin)

Ik ga zo op mijn gemakje het topic eens doorlezen maar eerst heb ik er wel een paar voor jullie':

Er komt een iet wat oudere, zeer beschaafde man, aan mijn kassa. Hij legt een puzzelboekje voor mij neer.
Man: Weet u juffrouw, ik koop altijd deze puzzelboekjes, maar nu staat er zowaar op dat er een uitdagende poster inzat. Dat leek mij dus wel interessant maar ik heb hem eens doorgebladerd maar ik kon hem niet vinden?
Ik (ben de beroerste niet maar vond het erg komisch): Zal ik maar even voor u zoeken dan?
*ik blader het boekje door en zie zo'n opgevouwen poster zitten, ik houd hem een klein beetje open en zie dat het zo'n hele grote kruiswoordpuzzel is*
Ik: ehm ik denk dat het niet uitdagend in die zin is maar ehm *laat de puzzel zien* uitdagend van moeilijk haha!
Man: Hahaha oh jee ik snap hem al, nou we dachten allebei iets anders (uitdagend ipv uitdaging) maar wel allebei hetzelfde :D
Vond het zo grappig !

En ook een keer een jongen die eerst boodschappen deed, beetje flirten enzo.
Kwam hij later terug:
Jongen: Ja, ja ik ben de helft nog vergeten.
en wat kocht hij: een doosje wiebertjes! (ook echt de helft ja).
Maar hij vroeg wel om mijn telefoonnummer :D

Ik heb ook heel veel vaste klanten echt heel gezellig en zeer lief. Maak altijd veel lol met klanten. Ik ga zo wel nog wat meer bedenken, ik moet altijd zo lachen om die mensen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:18

Ik heb ook al veeeeel dingen meegemaakt.
Vroeger toen ik nog in de supermarkt werkte kwam er een vrouw met zoon echt iets van 10 bosjes witte rozen afrekenen.
Dus ik zeg: feestje???

Zij,.. uhh... neej, begravenis....
Ik wist echt NIET waar ik het zoeken moest.
Voelde, mij zo schuldig, heb ook wel mijn excusses aangeboden.

Ik werk nu bij een verzekeringsmaatschappij en mensen bellen mij als hun vragen hebben over hun rekening of dekking enz...

Was er een meneer van in de 80 die zijn hele levens verhaal ging vertellen.
Hij studeerde nu antwerpen aan de universiteit en hij was kunstenaar enz enz,.. (ja ja een kerel van 80 met een universitaire opleiding.)

En laatst met pinksteren een man van 80 die zegt:
\Meisje bedankt voor je behulpzaamheid.
Ik wens je een fijn pinkserweekend toe.
Ga niet te wild stappen, want dat ga ik al doen!!!!

hihihi

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:32

Laatst was er een mevrouw die een fotolijstje van 1 euro af kwam rekenen met een tegoedbon van 25 euro. Dus ik vertel die mevrouw dat ze geen geld terug kan krijgen op de tegoedbon. En waarom dan wel niet vroeg ze op een boze toon. Dus ik leg haar uit dat ze iets heeft teruggebracht wat niet voldeed aan de retourvoorwaardag, daarom heeft ze die tegoedbon gekregen omdat ze geen geld terug kon krijgen. Daarom krijg je ook geen geld terug als je iets met een tegoedbon koopt, dat zou een beetje vreemd zijn. Nou, ze smeet het fotolijstje heel boos op de toonbank en liep stamvoetend weg. Ze schreeuwde nog: Ik koop hier nooit meer wat!!!

Ik stond wel even verbaasd te kijken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:07

nog één van een hele tijd terug, klant wou pinnen..
ik: hetzelfde bedrag?
klant: nee doe maar minder
ik bedoelde dus of hij extra wou pinnen, die vond ik wel grappig, is tenminste nog origineel

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:08

die krijg ik heel vaak :/

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:18

NieneWiep schreef:
Laatst was er een mevrouw die een fotolijstje van 1 euro af kwam rekenen met een tegoedbon van 25 euro. Dus ik vertel die mevrouw dat ze geen geld terug kan krijgen op de tegoedbon. En waarom dan wel niet vroeg ze op een boze toon. Dus ik leg haar uit dat ze iets heeft teruggebracht wat niet voldeed aan de retourvoorwaardag, daarom heeft ze die tegoedbon gekregen omdat ze geen geld terug kon krijgen. Daarom krijg je ook geen geld terug als je iets met een tegoedbon koopt, dat zou een beetje vreemd zijn. Nou, ze smeet het fotolijstje heel boos op de toonbank en liep stamvoetend weg. Ze schreeuwde nog: Ik koop hier nooit meer wat!!!

Hehe ja zou ik ook boos om worden... ook al is het een waardebon, het is toch geld :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:25

Litterbox schreef:
NieneWiep schreef:

Hehe ja zou ik ook boos om worden... ook al is het een waardebon, het is toch geld :)

Nou zo raar is dit niet hoor, bijna geen enkele winkel doet dit :n Vind die reactie van die vrouw stom :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:28

Vandaag weer een hele slimme.. :Y)

Vraagt zo'n klant: waarom hebben jullie
alleen maar cola van de Ah enzo en niet van de c1000? dus ik:
nouu uhh meneer misschien omdat u in de alberthein staat en niet in de c1000..
klant: Ojaa ik dagt al!

naaa ik heb tog even zitten lachen! Dat weet zelfs een kind van 10 nog! _O-

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:41

Litterbox schreef:

Ja, het is 'geld'. Je hebt een tegoedbon gekregen omdat je je geld niet terug kon krijgen. Dan is het toch logisch dat je geen geld terug krijgt op je tegoedbon? Anders zou je dus alsnog geld terug krijgen. Ik vind het heel logisch hoor. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:43

wij zitten niet ver van de floralux, een enorm grote bloemenwinkel

*klant wilt betalen met cheque*
ik: on accepte pas des cheques monsieur
klant: oh, pourqoi pas, dans floralux ils acceptes les cheques!
ik: nous sommes pas le floralux monsieur

evenals vragen als:
wanneer sluit de floralux?
geen idee meneer, wij zijn de floralux niet ...

hoe raak ik aan de floralux.?
euhm, einde van de straat rechts meneer, en dan is het die grooooote parking, met dat enoooorme gebouw aan uw linkerkant meneer...

wij geven trouwens nooit geld terug
altijd een tegoedbon, zijn ze niet content, trappen ze het maar af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:45

ik denk dat er niet veel bokkers zijn die het bovenste stuk kunnen lezen, ik niet iig :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:47

Ik zie alleen iets staan in de trant van we accepteren die pas niet meneer, en dat die man zegt waarom, bij die bloemenwinkel wel
zoiets :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:50

Klant wil betalen met cheque, dat kan niet.
Klant: hoezo dan, bij Floralux accepteren ze cheques!
Duhelo: wij zijn de Floralux niet meneer ;)

Niet zo heel moeilijk hoor ;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:52

:') Wel als je geen een voldoende hebt gehaalt voor frans :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:59

Blue_Eyes schreef:
Klant wil betalen met cheque, dat kan niet.
Klant: hoezo dan, bij Floralux accepteren ze cheques!
Duhelo: wij zijn de Floralux niet meneer ;)

Niet zo heel moeilijk hoor ;)

wel als je helemaal geen frans gehad hebt ;)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:14

:')
Toen ik bij de jumbo achter de kassa zat, zat ik aan kassa 1 naast de infobalie waar je shag kon kopen. Nu vroeg een vrouw of ze de shag ook bij mij aan de kassa kon afrekenen. Ik snapte er geen bal van want ik dacht dat ze met een cheque wilde betalen :') Ik collega geroepen, ja eh ze wil met cheque betalen! Klant tegen collega: kan ik hier ook mijn shag afrekenen?

En collega begreep het gelijk :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:17

DeSa schreef:
:')
Toen ik bij de jumbo achter de kassa zat, zat ik aan kassa 1 naast de infobalie waar je shag kon kopen. Nu vroeg een vrouw of ze de shag ook bij mij aan de kassa kon afrekenen. Ik snapte er geen bal van want ik dacht dat ze met een cheque wilde betalen :') Ik collega geroepen, ja eh ze wil met cheque betalen! Klant tegen collega: kan ik hier ook mijn shag afrekenen?

En collega begreep het gelijk :')

_O- briljant.

Ik weet ook nog wel een mevrouw die voor mij stond bij de kassa waar een vriendin van mij zat.
Dat mensje heeft serieus 20 minuten zitten herhalen dat de pinautomaat zo niet veilig genoeg was en dat er nog allemaal extra dingen omheen moesten en ze stónd erop dat de bedrijfsleider kwam :')
Kwam Jelle aan (bedrijfsleider) zij weer dat hele verhaal doen _O-
Dat mensie heeft er echt de halve dag gestaan volgens mij :').

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:36

Ik heb 3 jaar in een drogist gewerkt, en de meest irritante opmerking vond ik altijd dat wanneer ik aan de klanten vroeg of ze de bon erbij wilden, dat ze dan ALLEMAAL, nou echt 99% zeggen..:
'nee hoor, IK KRIJG HET TOCH NIET TERUG!!'
Erger me dood aan die opmerking.
Vooral omdat alle klanten die het zeggen denken dat ze enorm origineel zijn met de opmerking, en dat ik bij iedereen die het zegt heel dom moet gaan zitten lachen en net moet doen alsof ik het grappig vind. Frusterend.

Wanneer ik aan klanten vroeg of ze er een tasje bij wilden.. kreeg ik 9 van de 10 keer als antwoord..
'ja.. als je hebt..'
Mijn gedachten: 'ik vraag het toch neit als ik geen tasjes zou hebben.. >;) '

Bij mij dus niet zo vaak grappige dingen met klanten... vooral irriterende!! :)

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:14

Werk in een bakkerswinkel.

Mevrouw, wat is het verschil tussen krenten en rozijnenbrood?

:o? uh, in krentenbrood zitten krenten en in rozijnenbrood zitten rozijnen :)*

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:57

Judith_ schreef:
Ik werk ondertussen nog steeds op de brood-vleeswaren en kaasafdeling van de Jumbo.

'Mevrouw hoelaat gaat de super de boer dicht?'
:+

Iets wat ik ook altijd kan weten:

'Mevr. welk kattenvoer is lekkerder, Deze of Deze?'
Euhm...

Hahahaha, bij mij vragen ze altijd als ik iets niet heb waar ze het dan wel kunnen kopen of zou de dierenwinkel in de hoeven het wel hebben?

Alsof ik hun assortiment ook uit mijn hoofd ken.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:05

Ken je dat niet dan?! :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:22

nobility schreef:
Werk in een bakkerswinkel.

Mevrouw, wat is het verschil tussen krenten en rozijnenbrood?

:o? uh, in krentenbrood zitten krenten en in rozijnenbrood zitten rozijnen :)*

Is dat niet hetzelfde dan? :+