Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:17

Citaat:
over 'de ander', ik vind dat je van een andere vent af moet blijven, niet doelbewust hem gaan verleiden als je weet dat hij een gezin thuis heeft zitten. Maar wat als hij jou verleidt? En je weet dat je niet de eerste, de enigste en de laatste bent?

Wat je dan MOET doen, daar doe ik geen uitspraken over. Ik kan wel zeggen wat ik zelf zou doen: ik zou daar niet op ingaan, juist omdat hij thuis een gezin heeft zitten. Ik zou me verschrikkelijk schuldig voelen tegenover zijn gezin.

Imago01

Hey HC, ff rustig aan, die 8 pagina’s ellende, is wel ellende van personen, individuen die hier allemaal ook voor een deel hun hartje komen luchten. Dat is mens-eigen, dat is vrouw-eigen en daar vroeg het onderwerp van dit topic ook om!
Ellende is het zeker wel, maar het is wel iets dat nu eenmaal bij het leven komt kijken en waar het slachtoffer echt niet om gevraagd heeft; of de relatie op dat moment nou wel of niet een dip had. Wat dat betreft kunnen mannen echte egoisten zijn en alleen voor eigen-belang gaan.
Politiek correct? Whahaha dan moet je een politieke partij gaan oprichten…Vind ik een niet zo handig gekozen uitdrukking van je. Je kunt het beter omschrijven als hoe jij ernaar kijkt, wat jouw mening is maar niet dat het politiek correct is…

Dowski

of de vrouwen die inderdaad niet vreemdgaan zitten hier en de rest reageert niet.

vind dat soort onderzoeken altijd erg leuk, maar als je van 100 vrouwen zegt '1 op de 4' kan goed zijn dat er tussen de eerste 10 vrouwen niet die ene zit en de volgende 4 juist weer wel...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:18

LindaV schreef:
Tenzij de man er open en eerlijk over is thuis, vind ik het dus absoluut niet kunnen.

+:)+

hc

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:18

LindaV, Ik ken de vriendin van de jongen die met mij is vreemd gegaan. Dat kind heeft niet eens respect voor zichzelf, waarom zou ik het dan voor haar moeten hebben? Haar vriend is nogal losjes in zijn contacten met andere vrouwen, iedereen weet(ziet) dit. Hij doet dit ook gewoon onder de neus van zijn vriendin en wat doet zij? Ze begint te jammeren dat ze naar huis wil of ze gaat gewoon keihard staan janken. Dat vind ik triest, dat je zo over je heen laat lopen door je eigen vriend. Ze vindt het duidelijk verschrikkelijk dat hij zo met andere vrouwen om gaat maar ze doet er niks aan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:19

ik zou never nooit (meer) vreemd gaan
ik ben in een ver grijs verleden nog wel eens vreemd gegaan, toen ik een jaar of 17 was ofzo dus eigenlijk nog jong en wild (wild nog steeds hoor :P )
maar daarna ben ik zelf 2 keer bedrogen en dat deed zo'n pijn!

en die pijn zou ik nooit iemand anders aandoen.. ik heb het ook eerst uitgemaakt met mijn ex na 5 jaar relatie ()huisje boompje beestje) toen ik knetter verliefd werd op mijn huidige vriend

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:21

Huertecilla schreef:
Thaliaatjuh schreef:
Zucht..... HC je hebt een rare kijk op het andere geslacht.
Raar en duurzaam probleemloos tegenover politiek correct en 8 paginas ellende. Wellicht is ´raar´ zo raar niet?!
hc

Conclusie dus: de vrouw is de oorzaak van alle kwaad in de wereld.

Het kan ook andersom werken.
Doordat mannen hun beloftes van "eeuwige" trouw niet nakomen krijg je problemen.
Een man doet er alles aan om een vrouw te versieren , maakt beloftes (jij bent de ware, ik blijf altijd bij je) om de vrouw voor hem te winnen.
Heeft hij er (eindelijk) 1, gaat hij verder shoppen.

Volgens mij weten mannen niet om te gaan met het prettenpakket van de vrouw.
Stel je voor, dat je daar energie in moet stoppen. Het is makkelijker een vluggertje buiten de deur te maken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:22

DarkShines: dat JIJ dan nog met die ongelooflijke loser om wilt gaan eigenlijk? Je ziet hoe hij haar gebruikt en behandelt en dat keur jij goed? In plaats van minnetjes over die griet te denken, zou ik maar eens met andere ogen naar die vent gaan kijken. Wat een zakkenwasser is dat dan zeg! En daar deel jij het bed mee?!
Ik zou juist neerkijken op zo n gozert en mijn lichaam al helemaal niet aan hem gunnen. Hij zou van mij de wind van voren krijgen!

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:23

Huertecilla schreef:
Thaliaatjuh schreef:
HC; sommige mensen willen nou eenmaal WEL trouwen,

Ja, dat blijkt inderdaad, doch mijn vraag is waarom zij dat ´willen´?

Wat is het motief?

hc

Omdat ze daar zin in hebben :?

nelis

[quote="Brainless]
Het kan ook andersom werken.
Doordat mannen hun beloftes van "eeuwige" trouw niet nakomen krijg je problemen.
Een man doet er alles aan om een vrouw te versieren , maakt beloftes (jij bent de ware, ik blijf altijd bij je) om de vrouw voor hem te winnen.
Heeft hij er (eindelijk) 1, gaat hij verder shoppen.

Volgens mij weten mannen niet om te gaan met het prettenpakket van de vrouw.
Stel je voor, dat je daar energie in moet stoppen. Het is makkelijker een vluggertje buiten de deur te maken.
[/quote]

of bij nader inzien bevredigt de vrouw de man niet genoeg? :+

Blue_Eyes

@Imago: _/-\o_

Anoniem

DarkShines schreef:
LindaV, Ik ken de vriendin van de jongen die met mij is vreemd gegaan. Dat kind heeft niet eens respect voor zichzelf, waarom zou ik het dan voor haar moeten hebben? Haar vriend is nogal losjes in zijn contacten met andere vrouwen, iedereen weet(ziet) dit. Hij doet dit ook gewoon onder de neus van zijn vriendin en wat doet zij? Ze begint te jammeren dat ze naar huis wil of ze gaat gewoon keihard staan janken. Dat vind ik triest, dat je zo over je heen laat lopen door je eigen vriend. Ze vindt het duidelijk verschrikkelijk dat hij zo met andere vrouwen om gaat maar ze doet er niks aan.

Ehhhh maar waarom ging JIJ vreemd met hem dan? Die vat ik niet :?

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:24

Sonja schreef:
Waar ik toch een béétje om moet gniffelen in dit topic is dat uit onderzoek is gebleken dat 1 op de 4 vrouwen met een vaste relatie toch echt vreemdgaat.
Dus een aantal van ons zit hier vréselijk de schijnheilige uit te hangen :=

haha :+ it's not me, met mijn hand op mn hart :D

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:25

Ooit zei een gedragsdeskudige op TV:
Als je vreemd bent gegaan en je verteld het aan je partner ben je een egoist. Want dat doe je dan omdat je van je schuldgevoel af wilt zijn. Als je echt van je partner houd vertel je het niet omdat je je partner dan onnodig veel pijn doet, verwerk je schuldgevoel maar in je eentje want je hebt het tenslotte zelf gedaan.

Wat vinden jullie hier nou van?

Huertecilla

Sonja schreef:
Waar ik toch een béétje om moet gniffelen in dit topic is dat uit onderzoek is gebleken dat 1 op de 4 vrouwen met een vaste relatie toch echt vreemdgaat.

..en hoeveel % van de kinderen was ook weer van de andere biologische vader dan degene die dénkt het te zijn? ;)

Andere leuke is de protitutie. Een absurd hoog % (>50%) vrouwelijke studenten verdient gedurende de studie wat bij in de sexindustrie.
Die jongedames huwen, krijgen huisje boompje beestje en doen dan keurig. Hun man weet van niets.
De HELFT!
Erg grappig om op een verjaardagsfeest van ´gegoede burgerij´ eens om je heen te kijken en ´die wel, die niet, die wel, die niet´ te tellen _O-

De schijnheiligheid van de illusie van ´het hoogste westerse goed´; het gezin als de hoeksteen van de samenleving......

hc

Thaliaatjuh

Imago01 schreef:
Hey HC, ff rustig aan, die 8 pagina’s ellende, is wel ellende van personen, individuen die hier allemaal ook voor een deel hun hartje komen luchten. Dat is mens-eigen, dat is vrouw-eigen en daar vroeg het onderwerp van dit topic ook om!
Ellende is het zeker wel, maar het is wel iets dat nu eenmaal bij het leven komt kijken en waar het slachtoffer echt niet om gevraagd heeft; of de relatie op dat moment nou wel of niet een dip had. Wat dat betreft kunnen mannen echte egoisten zijn en alleen voor eigen-belang gaan.
Politiek correct? Whahaha dan moet je een politieke partij gaan oprichten…Vind ik een niet zo handig gekozen uitdrukking van je. Je kunt het beter omschrijven als hoe jij ernaar kijkt, wat jouw mening is maar niet dat het politiek correct is

*gniffel* goed omschreven, dat is nu precies het euvel bij HC denk ik.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:26

Huertecilla schreef:
Sonja schreef:

..en hoeveel % van de kinderen was ook weer van de andere biologische vader dan degene die dénkt het te zijn? ;)

Andere leuke is de protitutie. Een absurd hoog % (>50%) vrouwelijke studenten verdient gedurende de studie wat bij in de sexindustrie.
Die jongedames huwen, krijgen huisje boompje beestje en doen dan keurig. Hun man weet van niets.
De HELFT!
Erg grappig om op een verjaardagsfeest van ´gegoede burgerij´ eens om je heen te kijken en ´die wel, die niet, die wel, die niet´ te tellen _O-

De schijnheiligheid van de illusie van ´het hoogste westerse goed´; het gezin als de hoeksteen van de samenleving......

hc

in die hoeksteen geloof ik al lang niet meer ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:27

Waarom trouwen mensen? Wederom kan ik alleen iets zeggen over waarom mijn hubbie en ik getrouwd zijn.
Wij zijn getrouwd omdat we elkaar allebei wilden beloven dat we voor de rest van ons leven bij elkaar blijven. We zijn zo overtuigd van onze liefde voor elkaar, dat we elkaar dat durfden beloven (en dat nog steeds zouden doen/durven, als het zo te pas zou komen).
In die liefde ligt in ons geval ook heel duidelijk besloten dat we niet met anderen het bed delen, omdat we dat voor elkaar bewaren. Maar dat heeft evenveel zwaarte als dat we voor elkaar zullen zorgen in ziekte en gezondheid, rijkdom en armoede, noem het maar op allemaal.

Huertecilla

Eva_D schreef:

Dat je dan al rijkelijk laat bent.
Bespreek het met je partner als je merkt dat je er kwetsbaar voor begint te worden. Kan dat niet, dan is de relatie niet goed.
Dát vind ik :D

hc

Anoniem

HC :j dat vind ik idd ook altijd een leuk spelletje :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:28

Eva_D schreef:
Als je vreemd bent gegaan en je verteld het aan je partner ben je een egoist. Want dat doe je dan omdat je van je schuldgevoel af wilt zijn. Als je echt van je partner houd vertel je het niet omdat je je partner dan onnodig veel pijn doet, verwerk je schuldgevoel maar in je eentje want je hebt het tenslotte zelf gedaan.

Dat duurt net zolang tot je partner er op een andere manier achter komt en DAN heb je hem pas pijn gedaan. Maar ik ben het met HC eens: als je in die situatie komt, ben je al te laat. Je moet gewoon niet vreemdgaan ;)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:30

Eva_D schreef:

hmmm... ik vind hem heel sterk inderdaad, maar ja.. mocht die ander er toch achter komen dan heb je weer het geneuzel dat je niet eerlijk bent en te vertrouwen... tja.. dat was je toch al eigenlijk niet... eh... moeilijk :j :))

Dee_Es

Uhh Sonja, dronken. Geen excuus I know en ik was er ook echt zelf bij hoor. Maar ik vond het zelf dus wel gek dat ik me helemaal niet schuldig voelde tegenover zijn vriendin. Ik ging niet vreemd he, ben vrijgezel. Het was gewoon een dronken, ik ben geil actie. Hoef het niet over te doen, wil ook verder helemaal niks van die jongen. Hij mag het verder zelf uitzoeken met zijn vriendin, daar heb ik in mijn ogen niks mee te maken.

Brainless

Dus HC,
Als ik een relatie heb en wij hebben afgesproken niet vreemd te gaan.
Mijn man komt bij me dat hij de buurvrouw wel erg leuk vind en we praten erover en ik zeg: nee we hadden de afspraak niet vreemd te gaan.
Dan is dus ook niet goed, omdat ik hem daar op wijs??
Het moet bespreekbaar zijn en daardoor mag hij naar een ander?
Laatst bijgewerkt door Brainless op 04-06-09 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjazaffira

HC, als je niet tegen deze "jammerende trieste en zielige verhalen/vrouwen"kunt waarom ben je dan nog steeds in dit topic.
Laat ons lekker ons lief en JA LEED met elkaar delen, IK persoonlijk zit niet op jou "talks' te wachten........