Wat stemmen jullie op 4 juni?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:09

Daar ben ik het ook niet mee eens.. met die kerken.. Aan de ene kant, voor de moslims, die hier wel wat te zoeken hebben, vind ik het niet erg.. Die doen ook iets voor de maatschappij.. Het gaat mij vooral erom, dat er heel veel mensen hier niks te doen hebben.. Enkelt hun handje opsteken, die mensen verdienen het nbiet, om hier een moskee te hebben.

Blue_Eyes

Re: Wat stemmen jullie op 4 juni?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:11

Dat geldt alleen net zo goed voor heel veel Nederlanders... kijk eens in de WAO? Of in de achterstandswijken in andere steden dan Rotterdam en Den Haag? Valt nog tegen hoor, hoeveel witte mensen daar met hun hand omhoog zitten...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:11

PriDepo schreef:
Daar ben ik het ook niet mee eens.. met die kerken.. Aan de ene kant, voor de moslims, die hier wel wat te zoeken hebben, vind ik het niet erg.. Die doen ook iets voor de maatschappij.. Het gaat mij vooral erom, dat er heel veel mensen hier niks te doen hebben.. Enkelt hun handje opsteken, die mensen verdienen het nbiet, om hier een moskee te hebben.

nee, maar je kunt moeilijk zeggen, van jij jij en jij mogen wel naar de moskee en jij jij en jij lekker niet.. Dan zou je die scheiding ook moeten maken bij de christelijke kerken, dat wanneer je als autochtoon thuis zit je ook niet naar de kerk mag :)
En dat is nou net waar Wilders wat mij betreft een beetje de fout in gaat. Hij gooit alles op de allochtonen en de autochtonen krijgen maar een klein beetje de schuld terwijl er van hen ook duizenden gewoon thuis zitten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:13

Blue_Eyes schreef:
Dat probleem zie ik ook niet zo. We hebben die mensen in de jaren zeventig/tachtig zelf hierheen gehaald (gastarbeiders) - voor die mensen hebben we moskeeen gebouwd.

ja uiteindelijk zijn we er ook nog eens zelf mee begonnen, omdat we toendertijd zelf ook te lui waren om de rotbaantjes aan te nemen ;)

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:14

Ja, wat dat betreft moet daar ook meer nagekeken worden. Ik zeg ook niet dat ik het volledig met wilders eens ben, maar een gedeelte, wat hij zegt, lost ook de crisis op.. Daarin tegen, ken ik genoeg meiden, die zo goed als afgekeurd zijn, maar toch 6 paarden op een dag kunnen rijden? Wat gaater mis?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:15

Ja precies, ik denk dat Wilders er beter aan zou doen ook de autochtonen aan te pakken, en het zal me niets verbazen dat hij dan ineens nog meer mensen achter zich krijgt. Hij zou wat moeten minderen op de allochtonen en de autochtonen er naast moeten plaatsen. Dan zou ik het ook een stuk minder vervelende man vinden. (dat gedoe met fitna etc daargelaten)

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:20

Ja oke, daar benik het met je eens, maar ik ben het met hemgrotendeels eens, dat over die allochtonen. Ook vind ik dat de mensen, gewone nederlandse zegmaar, aangepakt moeten worden.. Fitna, berust wel op de waarheid.. Maar wat je zegt, hij pakt wel alleen de buitenlanders.. Dat is mischien slecht.. Maar het is wel een probleem, waar veel mensen tegenaan lopen.. Ook de nederlanders zijn lui hoor..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:21

Ja het is ook zeker in een bepaalde mate een probleem :) Hij brengt het alleen verkeerd in mijn ogen, maar dat komt wellicht ook omdat ik veel meer links georienteerd ben en verder ook weinig problemen heb met de allochtoonse bevolking in Nederland :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:26

Ik had er nog niet over nagedacht, uit de stemwijzer test komt bij mij Groenlinks.... en D66....

Ik kom uit een PVDA familie :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:28

cp112 schreef:
Ik had er nog niet over nagedacht, uit de stemwijzer test komt bij mij Groenlinks.... en D66....

Haha hier ook hoor, mn moeder stemde jaren PVDA, mn pa ook of D66, maar die waren de laatste jaren niet echt lekker bezig dus bij hem was het ook PVDA. Wat ze nu gaan stemmen weet ik nog niet, maar het zal haast wel links zijn. Mn broertje is iig een VVD-er

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:33

Het feit dat wilders 'alleen achter de allochtonen' aanzit is niet wat wilders zelf verkondigt maar wat door de media en de NL bevolking in het leven is geroepen.
iedere PVV stemmer die zijn partijprogramma kritisch heeft gelezen weet dat hij JUIST ook de autochtone problemen wil aanpakken en juist DAAROM stem ik Wilders.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:35

Frouk schreef:
cp112 schreef:

Haha hier ook hoor, mn moeder stemde jaren PVDA, mn pa ook of D66, maar die waren de laatste jaren niet echt lekker bezig dus bij hem was het ook PVDA. Wat ze nu gaan stemmen weet ik nog niet, maar het zal haast wel links zijn. Mn broertje is iig een VVD-er

Mijn vader heeft de laatste keer dat hij mocht stemmen (woont nu in buitenland) SP gestemd ipv PVDA.

Ik heb nog een test gedaan en hier kwam weer bovenaan groen links uit (heb ik nou eigenlijk niet zoveel mee) en SP
Ik zat al een beetje tussen SP en D66 dus ga nog even wat meer nadenken over mijn keuze.
Laatst bijgewerkt door cp112 op 18-05-09 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:36

PVV zou ik nooit stemmen

* kruipt in hoekje

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:37

Wildgirl schreef:
Het feit dat wilders 'alleen achter de allochtonen' aanzit is niet wat wilders zelf verkondigt maar wat door de media en de NL bevolking in het leven is geroepen.
iedere PVV stemmer die zijn partijprogramma kritisch heeft gelezen weet dat hij JUIST ook de autochtone problemen wil aanpakken en juist DAAROM stem ik Wilders.

Ja alleen is de minderheid degenen die de partijprogramma's leest ;) ik kwam er ook pas achter toen ik zijn programma gelezen had dat hij meer wilde dan alleen de 'buitenlanders' aanpakken. Voor de overgrote meerderheid manifesteerd hij zich als iemand die alleen de allochtonen het land uit wilt hebben etc. En dat is denk ik waar het fout gaat :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:38

cp112 schreef:
PVV zou ik nooit stemmen

* kruipt in hoekje

Nee ik ook niet, en daar heb je alle recht toe :) er zijn niet voor niets zoveel partijen waar je uit kunt kiezen :) Ieder zn ding en daar moet je met elkaar ook respect voor hebben :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:38

cp112 schreef:
PVV zou ik nooit stemmen

* kruipt in hoekje

Wat we qua vogels afscieten gemeen hebben gaat hier dan weer niet op hihi :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:40

Wildgirl schreef:
cp112 schreef:
PVV zou ik nooit stemmen

* kruipt in hoekje

Wat we qua vogels afscieten gemeen hebben gaat hier dan weer niet op hihi :D

_O-

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:42

Ik ga met Wildgirl en PriDepo mee.

Elke partij heeft ook een nadeel! Als het allochtonen probleem al aangepakt word, waar je iedere nederlander weleens over hoord. Ik vind het zonde van mn belastingcenten, geld ook voor de nederlandse mensen die niks doen hier.

Wel ben ik met Frouk eens, dat hij het verkeerd aanpakt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:43

Haha het valt me alles mee he :) dat we elkaar niet aanvallen, elkaar respecteren en zelfs naar elkaar luisteren :D

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:45

Ja, en dit is een van de weinige topics, of niet Frouk?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:47

Wel wat betreft dit soort onderwerpen. Het gaat om persoonlijke idealen en keuzes en niet altijd weet iedereen dat even goed objectief te kunnen benaderen en te respecteren.

Vinden jullie dat Europa, Europese tradities moet waarborgen of niet? (in de test geven ze het voorbeeld van het stierenvechten)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:49

Ik heb die overgeslagen, aan de ene kant vind ik dierenrechten belangrijk, maar vind dan ook weer dat als ze zoiets als bijv. het stierenvechten aanpakken dat dan wel 1 lijn getrokken moet worden met betrekking tot tradities, en ik denk dat dat juist erg zonde kan zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:49

dat hangt er van af of die traditie in strijd gaat met het welzijn van mensen/dieren.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 14:50

cp112 schreef:
Ik heb die overgeslagen, aan de ene kant vind ik dierenrechten belangrijk, maar vind dan ook weer dat als ze zoiets als bijv. het stierenvechten aanpakken dat dan wel 1 lijn getrokken moet worden met betrekking tot tradities, en ik denk dat dat juist erg zonde kan zijn.

ja het indd moeilijk Ik zat ook te twijfelen. Ik bedoel die tomaten gooi festijnen etc zijn dan wel weer cool. Alleen dingen als stierenvechten mogen ze van mij onmiddelijk verbieden of ze moeten er een vriendelijker manier op weten te vinden..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:50

ja, ik ben niet tegen stierenvechten,kievitseiren rapen of iets anders traditioneels.
De europese wetten zorgen er wel voor dat het meeste zo diervriendelijk mogenlijk gebeurt, zo was het vroeger zo dat een stierengevecht uren mocht duren, nu nog maar maximaal 30 minuten vanaf het punt dat er spiezen worden gestoken.