Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:48

Ilzas, jij reageert zo ontzettend selectief op mensen hun posts. Er zijn hier zoveel Bokkers die de moeite nemen om een uitgebreide reactie te typen, en wat doe jij? Je quote en reageert enkel op dat éne zinnetje, die éne opmerking waar je commentaar op kan hebben. Maar als iemand iets confronterend post (zoals Denise_84, met wie ik het overigens volledig eens ben), negeer je het gewoon.

Ilzas

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 13:55

Nee hoor, ik vindt Denise haar post nuttig, al hoewel niet wezenlijk anders dan al gezegd. Maar over dat soort dingen moet ik nadenken/ met mijn vriend over hebben.

En als zij zich bijvoorbeeld afvraagt of het gaat werken met ons, ja, dat vraag ik me op het moment ook ernstig af.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:03

Ik ben blij dat je inziet dat ik niets anders zeg dan de rest. Helaas laat je dat niet echt blijken door alleen maar op de dingen waar je op kunt zeuren te reageren (of heel kinderachtig gigantisch uit te vergroten).

Ik heb geen idee hoe oud je bent maar je komt echt over als een 16-jarige die zichzelf iets te hoog heeft zitten.

Dat het niet werkt tussen jullie ligt echt niet alleen maar aan zijn vrienden hoor. Kijk ook eens kritisch naar jezelf, als ik je berichten lees kom je niet over als een gemakkelijk persoon. Dit geef je zelf ook toe maar wil je zo leven?

Mijn vriend heeft ook een aantal vrienden die ik niet zo leuk vind. Suck it and deal with it (even voor je Engels ;)). Als ik ze zie toon ik respect en doe ik normaal maar ik ga ze niet vrijwillig opzoeken. Niets aan de hand denk ik zo!

Sorry maar mijn haren gaan echt letterlijk overeind staan n.a.v. jouw posts. Je vindt je zelf echt geweldig en dat valt volgens mij echt reuze mee! Waar is je respect?

Daarbij heb jij het naar eigen zeggen zo perfect voor elkaar maar ben je doodongelukkig in je relatie. Wat heb je dan liever?

Vraag je af wat de daadwerkelijke oorzaak is en doe daar wat aan i.p.v. op Bokt zo openlijk te klagen over de vrienden van je vriend (ter info; Bokt is openbaar) en daar de steun van je zusje in te betrekken (want zij is het immers met je eens).

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:16

Denise_84 schreef:
Ik ben blij dat je inziet dat ik niets anders zeg dan de rest. Helaas laat je dat niet echt blijken door alleen maar op de dingen waar je op kunt zeuren te reageren (of heel kinderachtig gigantisch uit te vergroten).

Ik heb geen idee hoe oud je bent maar je komt echt over als een 16-jarige die zichzelf iets te hoog heeft zitten.

Dat het niet werkt tussen jullie ligt echt niet alleen maar aan zijn vrienden hoor. Kijk ook eens kritisch naar jezelf, als ik je berichten lees kom je niet over als een gemakkelijk persoon. Dit geef je zelf ook toe maar wil je zo leven?

Mijn vriend heeft ook een aantal vrienden die ik niet zo leuk vind. Suck it and deal with it (even voor je Engels ;)). Als ik ze zie toon ik respect en doe ik normaal maar ik ga ze niet vrijwillig opzoeken. Niets aan de hand denk ik zo!

Sorry maar mijn haren gaan echt letterlijk overeind staan n.a.v. jouw posts. Je vindt je zelf echt geweldig en dat valt volgens mij echt reuze mee! Waar is je respect?

Daarbij heb jij het naar eigen zeggen zo perfect voor elkaar maar ben je doodongelukkig in je relatie. Wat heb je dan liever?

Vraag je af wat de daadwerkelijke oorzaak is en doe daar wat aan i.p.v. op Bokt zo openlijk te klagen over de vrienden van je vriend (ter info; Bokt is openbaar) en daar de steun van je zusje in te betrekken (want zij is het immers met je eens).

Dingen die al eens gezegd zijn nog eens herhalen, voegt niet zo heel veel toe.

Je had toch zo goed gelezen? Dan had je ook kunnen lezen dat ik 31 ben.

Dat (als) het niet werkt: of dat alleen aan zijn vrienden ligt, zal wel niet, in ieder geval, dat kun jij niet weten.

Waar je verwijzing op "respect" op moet duiden: jij weet ook niet of ik ze al dan niet met respect behandel...

Vervolgens, zeg ik NERGENS dat ik het geweldig voor elkaar heb, ook dat verzin je zelf.

En ik vraag me inderdaad af wat de oorzaak er van is, en dat is een van de redenen dat ik dit topic heb geopend.

Openlijk klagen over de vrienden van mijn vriend: en wat dat nog? Dat weet iedereen die mij, mijn vriend en hun kent, dus dat is geen geheim ofzo. Maar fijn dat je me even wijst dat Bokt openbaar is. Ik had er geen idee van...

Ik vraag mijn zus niet om steun, ze komt binnenvallen, dat mag zij net zo goed als ieder ander. En kennelijk begrijpt zij mij en ze kent zowel mij, mijn vriend als zijn vrienden. En geloof me, dat het op een partij stom "getetter" uitloopt, daar ben ik ook absoluut niet blij mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:30

Ach , behalve dat zéér selectief lezen , of eigenlijk : reageren op alleen dat wat je niet bevalt , vind ik je verder wel okee hoor ;)

Je bent in ieder geval eerlijk en weet het ook wel met humor te brengen (naruftend drankorgel o.i.d. :)) ) en tussen de regels door geef je idd. ook aan dat je het echt hebt geprobeerd en wel je best doet als je ertussen zit , en je geeft ook toe dat je niet zo subtiel en sociaal uit de hoek komt dus dat toont zat volwassenheid :)

Alleen omdat je zo focust op die "foute" delen van de reacties komt het zo puberaal over. Het lijkt nu net of je niet bezig bent met het zoeken naar een oplossing.

Maar heb je tot zover wel al wat gehad aan het topic denk je , waarmee je samen met vriend wat kan om het probleem te tackelen ?

Dat bij een vriend blijven slapen zodat jij niet ermee opgescheept wordt , dat moet toch te realiseren zijn ? :)

Dan gaan voor jou de scherpe kantjes eraf en hoef je helemaal niks met die maten te maken te hebben behalve gewoon beleefd zijn als je ze toch eens ergens tegenkomt. Ik neem aan dat ze op een trouwerij of begrafenis o.i.d. niet die hele dag laveloos om je heen hangen ? Dan moet je ze best kunnen verdragen uit liefde voor je vriend , zeker als je verder nooit met dat zuipen meer wat te maken hoeft te hebben , die opgebouwde frustratie en ergernis zakt dan af omdat het niet steeds weer opvlamt :)

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:31

Leuk, gaan we kinderachtig doen?

Je herhaalt jezelf al 15 pagina's

Ik had inderdaad gelezen dat je 31 bent maar kon dit niet terugzien in je profiel. Uit respect hield ik dus een slag om de arm.

De opmerking over dat het aan zijn vrienden ligt heb ik niet gemaakt (ik denk namelijk dat het probleem bij jezelf ligt), even goed lezen...

Mijn verwijzing naar respect slaat op het volgende:
"Openlijk klagen over de vrienden van mijn vriend: en wat dat nog? Dat weet iedereen die mij, mijn vriend en hun kent, dus dat is geen geheim ofzo. Maar fijn dat je me even wijst dat Bokt openbaar is. Ik had er geen idee van... "
Je reactie is respectloos en het is respectloos dat iedereen weet hoe negatief je over de vrienden van je vriend denkt. Daarbij is het nog het meest respectloos tegenover je vriend dat je openlijk tegenover hem zijn vrienden afzeikt. Ik zou het i.i.g. niet echt tof vinden als mijn vriend voortdurend over mijn vriendinnen liep te zeuren. Ik zou er dan echter snel klaar mee zijn en er een punt achter zetten maar dat ben ik.

Je zegt niet letterlijk dat je het goed voor elkaar hebt maar in je eerste posten druipt je hoge eigendunk er sterk vanaf.

Erg kinderachtig ben jij, en dat het op getetter uitloopt heb je aan jezelf te danken. Tijd om je naar je leeftijd te gedragen.

Ik ga hier i.i.g. niet meer reageren want dit vind ik ver beneden peil. Succes want dat zul je nodig hebben met die houding van je!

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:34

Op deze manier gaat een topic wel errug snel :+
Kunnen we ons weer even volwassen gedragen?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:41

For the record, ik heb alle pagina's gekopieerd en naar mijn vriend gemaild. Hij weet van het topic, en we gaan het er over hebben. Dus de constructieve dingen kan ik later pas op terugkomen, want dat moet/ ga/ wik ik dus met mijn vriend bespreken. En daarom kan ik daar nu nog niet op reageren.

Ja en voor de rest: het is inderdaad niet leuk voor mijn vriend. Niet voor zijn vrienden en niet voor mij. Dus het is respectloos als iedereen weet hoe ik ergens (in dit geval zijn vrienden denk), nou dat zie ik niet hoor. Wat ik al zeg, dat weet iedereen al.

Met dat getetter doelde ik op de combi Llover-MamaLimbo en Mientjuh. Ik vindt niet dat ik daar aan me heb gedaan en dat wil ik ook niet.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:44

Dat "getetter" heb je ten volle te danken aan je zus.

Knap dat je het naar je vriend hebt doorgemaild en knap als je vriend nog met je verder wil als hij leest wat je over hem en zijn vrienden zegt.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:45

Ja, inderdaad.

Zoals ik dus al zei: dat is voor hem allemaal oud nieuws hoor.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:48

Het is een lastige situatie. Als ik het zo lees, tja dan zou je ook mijn vriendin niet zijn, niet omdat er tussen ons ook een aanzienlijk opleidingsverschil zit (maar dan de andere kant op) maar vooral door je nogal ik-ben-slim-en-zij-dom-houding. Ik krijg de indruk dat je jezelf erg star en hooghartig opstelt (je gaat naar de schouwburg, en leest, en hebt een hbo-opleiding, nou hee poepoe wat een wereldprestaties). Natuurlijk is het mogelijk dat je niet met iedereen even goed kunt opschieten, maar ik zou toch wel beginnen met vraagtekens te zetten bij jezelf en de keuze voor je vriend als dit blijkbaar met al zijn vrienden het geval is. Zijn jullie dan wel zo compatibel?

Ik heb ooit twee vergelijkbare situatie gehad met een hele goede vriend en zijn vriendin. Bij de een is het nooit een probleem geweest, ik zag haar simpelweg nooit. Met de andere zijn helaas alle contacten verbroken, dat wil je je vriend toch ook niet aandoen?

Oplossingen: allebei water bij de wijn doen, dwz hij z'n vrienden iets minder vaak zien, maar jij wat coulanter met ze zijn als je ze ziet. Of uit elkaar gaan. Je kunt ook proberen je semi-intellectuele oogkleppen af te doen en proberen iets op te steken van andermans levenservaring. Jij bent volgens eigen zeggen de slimmere van allemaal, dus dan zou dat voor jou niet zo'n probleem moeten zijn. Want ook een vrachtwagenchauffeur kan een leuk iemand zijn om mee om te gaan. Leuk zijn wordt (gelukkig) niet bepaald door je opleiding.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:54

Nog 1 toevoeging:

Respect:
Komt van re-spect; dus nog eens, (beter) kijken naar de ander, waardoor je de kwaliteit van die ander beter waarneemt, en je jezelf wat minder belangrijk maakt ten opzichte van die ander. (creëert bescheidenheid)

Aangeleerd respect: Ingeprogrammeerd beheerst en ingehouden gedrag ten opzichte van de ander. In feite een ingeprogrammeerde act. (slechts uiterlijke bescheidenheid, die je niet echt ervaart)

Spontaan en natuurlijk menselijk respect: Komt voort uit de waarneming en het besef dat de andere mens wezenlijk is als wijzelf. Hieruit ontstaan gevoelens van verbondenheid en sympathie.
Ons gedrag zal hieruit respectvol zijn, in die zin, dat we `goed kijken` naar de ander, veel rekening houden met die ander, om hem of haar op generlei wijze te benadelen.

Respect kunnen we zien als onze hoogste sociaal-menselijke waarde, maar ook als onze hoogste menselijke norm.
Daarnaast echter ook als onze hoogste sociaal-menselijke kwaliteit. Dit laatste kan echter gemakkelijk leiden tot hyposcrisie.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 15:04

Dank je. Waardevolle en leerzame aanvulling.

En ik vind het dus hypocriet om aardig te gaan zitten doen en leuk mee te gaan zitten doen met mensen waarvan je weet dat je geen toekomst met ze hebt, niets gemeen hebt met elkaar en alleen maar beleefd gaat zitten doen tegen elkaaar omdat je een gemeenschappelijke vriend hebt.

Maar voor het overige heb je gelijk. Ik kan mijn punt, dat ik ze niet mag, maken zonder ze verder onnodig, onnodig kwetsend af te maken/ te beledigen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:04

Ik snap echt niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Ik volg al het hele topic, en ik vind de TS helemaal niet zo arrogant. Tja, de eerste post was een beetje kort door de bocht, nou en. Misschien zat het haar een beetje hoog. Voor de rest heeft ze duidelijk allerlei dingen genuanceert, en zich zelfs best kwetsbaar opgesteld en toegegeven dat er een groot deel aan haar ligt.

Snap echt niet dat mensen maar blijven vallen over die opmerkingen over opleidingsniveau. Als je zelf ook een lager opleidingsniveau hebt, hoef je je toch nog niet meteen aangevallen te voelen.

Volgens mij doet de TS hard haar best om tot een oplossing te komen. Ze weet alleen heel goed wat ze wel en niet wil. Ze wil geen 'leuke steengrill bowlingavondjes' met de vrienden van haar vriend. Dus ik denk ook niet dat we daar advies over moeten blijven geven. Ze wil wel gewoon leuk met haar vriend blijven houden, en niet in de schaarse tijd die ze hebben een vent met een kater op de bank hebben liggen. Lijkt mij helemaal niet zo raar. Dus ze zal op zoek moeten naar een gulden middenweg. En volgens mij doet ze al een stap in de goede richting door hier ook nog wat advies te vragen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 15:05

SuperRupsje schreef:
Want ook een vrachtwagenchauffeur kan een leuk iemand zijn om mee om te gaan. Leuk zijn wordt (gelukkig) niet bepaald door je opleiding.

Ja. Kan. Kan ook niet. Deze niet (voor mij). Een hoogleraar kan ook leuk zijn om mee om te gaan, kan ook niet.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:09

Ilzas schreef:
Dank je. Waardevolle en leerzame aanvulling.

En ik vind het dus hypocriet om aardig te gaan zitten doen en leuk mee te gaan zitten doen met mensen waarvan je weet dat je geen toekomst met ze hebt, niets gemeen hebt met elkaar en alleen maar beleefd gaat zitten doen tegen elkaaar omdat je een gemeenschappelijke vriend hebt.

Maar voor het overige heb je gelijk. Ik kan mijn punt, dat ik ze niet mag, maken zonder ze verder onnodig, onnodig kwetsend af te maken/ te beledigen.

Nou zijn we het uiteindelijk gelukkig toch nog met elkaar eens! Veel succes i.i.g, ik hoop dat jullie er uit komen.

Wat betreft Anoeska - ik voel me niet door die opmerking aangesproken, door geen enkele opmerking eigenlijk. Ik maak(te) me alleen zorgen om de kwaliteit van de relatie n.a.v. de posts van de TS.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:09

Denise daarom kan je ook niet zomaar een tweede kans geven eens er een idee is gevormd. Want je gaat altijd onbewust handelen en zo gedragingen uitlokken om dat idee te bevestigen. En dat is ook het geval bij TS, niet zo moeilijk om te kunnen zeggen sinds het human nature is. Maar als je erover leert kan je er wel rekening mee houden.

Hier moet dus echt aan gewerkt worden :)
Mensen uit de context nemen, voor elk negatief iets een positief iets verzinnen. Enz...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:23

Pmarena (sorry als ik je naam verkeerd schrijf vrouwke :o ) verwoord op de vorige pagina het geen ik al steeds probeer te zeggen.
Enkel dan wat vriendelijker ingepakt dan dat ik doe.
Je hebt een attitude en als je dat niet in wilt zien, tja.....
Dat is ook niet iets wat wij er van maken, zo breng je jezelf nu eenmaal hoor.
Heb al eerder tegen je gezegt, let daar eens op....verander dat eens een klein beetje van jezelf, want het is een nare eigenschap.

Wellicht dat je het niet door hebt, dat kan ook nog he, maar je maakt wel degelijk een keuze wie je goed genoeg vind en wie niet.
Als jij mensen met een iets lager niveau dan jezelf al niets vind om mee te kunnen praten, dan vraag ik me af hoe jij reageerd op mensen met een nog lager niveau dan dat.
Kijk, het zou toch nergens over gaan als ik tegen jou zou zeggen...ik moet je niet want je hebt maar hbo gedaan en je bent maar een werknemer.
Dat kan toch niet.
Ik zie je nu ook al gelijk van je stoel omhoog schieten...kwaak...maar doe dat nu eens niet en denk er gewoon eens over na ;)

Je verteld te willen gaan samenwonen. Is dat ook al besproken en zijn er al plannen gemaakt wanneer dit zal gaan gebeuren?
Besef je je ook dat als je gaat samenwonen, dat je van beide kanten er ook vrienden bij krijgt?
Vrienden die op bezoek komen bedoel ik he.
Je gaat toch niet vertellen dat jouw vriendinnen wel welkom zijn, maar zijn vrienden maar voor de deur moeten blijven staan?
Je gaat graag eens uit eten, ik neem aan dat je dat ook wel eens leuk vind met een vriendin.
Maar wat nou als jouw vriend vraagt, schat nemen we ook eens een keertje een vriend van mij mee, ipv een vriendin van jou.
Kan dat? Of steek je daar een stokje voor?
Hoe zie je dat op de lange termijn?
Hoe ziet jouw vriend dat op de lange termijn?

In hoevere kun jij je openstellen voor de vrienden van jouw vriend?
Helemaal niet, dus niet welkom in jullie huis, niet mee uit eten nemen, niet op verjaardagen,
of zijn er bepaalde dingen wel bespreekbaar?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:31

Ok, alle 16 pagina's doorgelezen, dat voorpgesteld pfff...

Allereerst respect dat je nog geen een keer je geduld bent verloren na alle harde kritiek die je hier om je oren hebt gekregen. En ik vind het ook echt goed van je dat je wat met de adviezen lijkt te doen.

Het bovenstaande neemt echter niet weg dat je voor mij een ontzettend moeilijk, stug en onvermurwbaar persoon lijkt. We kunnen nog wel 180 pagina's doorkletsen en als het jou helpt, by all means continue maar het lijkt me allemaal redelijk zinloos. Want ondanks dat het lijkt alsof je wat met alle adviezen doet, er verandert niets, nada, noppes. Je BLIJFT een hekel hebben aan het gedrag dat zijn vrienden volgens jou bij hem opwekken; voornamelijk veel drank. IK denk echter dat dat niks met zijn vrienden te maken heeft maar dat dat in jouw vriend zit, die vindt dat nu eenmaal leuk om te doen. Neem je de vrienden weg, dan wil dat niet zeggen dat dat gedrag ook weg gaat. Heb je daar wel eens over nagedacht?

Ik blijf erbij dat je iemand niet moet willen veranderen, niet mág veranderen. Als zijn gedrag je niet aanstaat en je kunt/wil dit niet accepteren om wat voor reden dan ook (ook al lijkt deze nog zo goed); he just isn't the guy for you. Niet meer en niet minder, hoe jammer het ook is...

En hem goed kunnen raken om het zo maar te zeggen komt in de beste kringen voor. Ik heb met glans mijn HBO-opleiding afgerond maar kan aardig wat drinken en vind dat soms idd best leuk ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 28-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:33

Dubbelpost verwijderd...

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 17:25

Wat zijn de punten die je in je vriend waardeert, dus dingen die je goed vindt ? Wat geeft je een goed gevoel als jullie samen zijn en dingen samen doen. Wat doe je concreet samen ? Vind je het normaal dat iemand meerdere keren per jaar als zuipschuit en lam of laveloos thuis komt ? Het probleem van overmatig zuipen, los je niet op met ga maar ergens anders slapen..... Als je vriend niet overmatig zou drinken, zou je dan wel accepteren als hij regelmatig naar de kroeg gaat, maar niet aangeschoten thuis komt ? Mag hij ook regelmatig ergens anders naar toe, ook als er geen bier gedronken wordt ? Weet je zeker dat dit het echte probleem is, of gebruik je dit als wig, om de echte problemen niet aan te snijden? Heb je je vriend liever alleen voor jezelf ? Speel je de baas, of wil je de baas in de relatie zijn ? Je leven begint pas, .....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 18:52

@Katiavl: inderdaad, dat wat iemand al jaren vindt, is niet zomaar te veranderen "because you feel like it". En je hebt ook nog eens helemaal gelijk dat ik gedragingen en handelingen doe, waaruit blijkt dat ik inderdaad kan vinden dat ze stom zijn. En, dat doen zij ook. Maar, eerlijk is eerlijk, ik ben er mee begonnen. Onder het motto "aanval is de beste verdediging". Laat ik maar eens beginnen jullie af te wijzen, dan hoeven jullie dat niet meer andersom te doen.

@Holly: kennelijk slaagt pmarena daar dan iets beter in dan jij. Ik kan kennelijk nog een hoop leren over sociale vaardigheden en spelling, zo blijkt maar weer dat we allemaal nog een hoop moeten leren. En ook dat geeft niet, nietwaar?
En je gaat WEER door op dat niveauverschil en daar ben ik nu toch echt, echt, echt wel eens klaar mee. Er zijn nu stratenmakers, vrachtwagenschauffeurs, vuilnismannen gepasseerd. Klaar nu.

Verder heb ik gezegd dat latten geen eindstation voor mij in een relatie is. Of samenwonen met deze man voor mij mogelijk is, vraag ik me dus af. Zo wie zo of deze relatie stand kan en gaat houden.
ALS we samen zouden gaan wonen dan is ons huis ook zijn huis. Dus zal hij zijn vrienden moeten kunnen ontvangen, net zo goed als ik dat zou moeten kunnen. De vraag is alleen wat ik dan ga doen. Er bij zitten? Denk het niet. Maar dat houdt dan dus in dat ik me uit mijn eigen huis laat jagen als zijn vrienden komen.

Ik ga inderdaad graag uit eten en mijn vriend zal nooit vragen of dat met een vriend van hem zal zijn. Dat is een retorische vraag en dat weten we beiden. En nogmaals: ik vraag hem ook niet mee als ik ergens een hapje ga eten met een vriendin. Want, ook voor de zoveelste keer: wij hebben er voor gekozen onze vriendengroepen gescheiden te houden.

Alleen als hij en ik onze verjaardagen vieren dan zien we elkaars vrienden. Ik hou op zondagmiddag een high tea met vriendinnetjes, die hij makkelijk uit kan zitten, en dat doet ie dus ook. Sociaal en schattig als ie is. Hij geeft een zaterdagnacht beertender party, die ik dus niet uit ga zitten, de bitch die ik ben.

@Sees: thanks. Nou af en toe zit ik er dicht tegen aan. Vooral als ik iets moet uit leggen of weerleggen dat ik al een keer of twee, drie gedaan heb... Ik kan me voorstellen dat ik zo lijk en dat is ook prima. Ik kan in de omgang anders best grappig zijn hoor. Maar ik ben inderdaad geen "people's person". Mijn vriend dus wel, die kan met iedereen omgaan en ook met mij. Ik kan met "niemand" omgaan en wel met hem.
Als die vrienden weg zijn, is dat gedrag niet weg. Hij zit regelmatig voor zijn werk in het buitenland en duikt dan de kroeg in met collega's. Ik zie er dan helemaal niks van en ik maak er ook helemaal niks van. Lekker doen.

@Goofy: wat ik in mijn vriend waardeer? Meestal waardeer je aspecten in de ander die je zelf niet hebt. Hij is heel sociaal en vriendelijk en aardig en een makkelijke prater en gewoon easy going. Ik ben inderdaad stugger, hou meer vast aan mijn gewoontes, ik ben zakelijker, harder. Dat moet ook wel door mijn verleden, onder andere dus door mijn vader, maar ook door mijn werk. Ik heb bijvoorbeeld vijf jaar in de advocatuur gezeten, waaronder een strafrecht en vreemdelingenpraktijk, nou dan verdwijnt je "sneeuwitjes-look" op de wereld gewoon wel een beetje. Hij heeft daarentegen ook een hoop aan mij. Hij had nog wel eens de neiging met zichzelf te laten sollen en niet duidelijk te zijn enzo. En er een beetje op los te leven, zonder visie. En hij zegt zelf dat ie een hoop van mij geleerd heeft. Maar goed, verder over mijn vriend, hij is gewoon behulpzaam en lief en attent en gul.
Als hij niet overmatig zou drinken zou ik het zeker beter kunnen accepteren. Hij mag en gaat regelmatig naar andere mensen/ dingen toe.

Ik zal zelf niet te veel drinken omdat ik de controle wil houden. Dat ik graag controle over de zaken wil houden, zal ik ook gerust in mijn relatie mee nemen, dus daardoor zal ik niet geheel kunnen ontkennen dat ik waarschijnlijk diep in mijn hart best een beetje de baas zou willen zijn...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:58

Ik snap het helemaal. :j Vind echt erg voor je want zoiets heeft een sterke invloed op de relatie.

Helaas moet je de context ook bijnemen als je voor een vriend kiest. Veel succes en hoop dat het helemaal goed komt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:02

De baas over jezelf willen zijn is ook alleen maar gezond , zolang je maar niet de baas over hem wilt zijn. Maar dat valt volgens mij best wel mee :)

Als ik zo alles "hoor" is alles dus helemaal leuk maar zou je graag willen dat hij zelf spontaan volwassen wordt en met die zuipfestijnen kapt.

Kan ook zomaar ineens gebeuren hoor , zie je wel vaker :)

Heb je dat wel eens gewoon heel neutraal / positief gevraagd , of hij zelf het gevoel heeft dat hij die festijnen een beetje zat wordt ? Of geeft hij echt nog recent aan dat hij dit voorlopig nog wel graag regelmatig wil blijven doen ?

De vraag is gewoon tot hoever hij de "overlast" wil verminderen en tot hoeveel jij kan hebben wat je nog acceptabel vindt.

Liefst helemaal niet natuurlijk maar als dat geen optie is voor hem dan is jouw optie :

A] de relatie afkappen om dat dit gewoon niet is wat je wilt
B] bekijken of je het kunt accepteren , en dan tot hoever

Hebben jullie zijn minimum en jouw maximum acceptabele hoeveelheid doorzakavondjes wel eens naast elkaar gelegd , is daar een compromis in te bereiken ? :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 19:08

Ja, we hebben echt wel een goede relatie, volgens mij.

Ja, zou ik echt ENORM kunnen waarderen, als ie spontaan groot zou worden. Maar na het laatste doorzakavondje, meldde hij dat hij er toch wel erg van genoten had en het eigenlijk wel uit wilde bouwen. Mijn reactie: "Je bent 33, GROW UP!". En dat had natuurlijk leuker/ sympathieker, anders in gepakt moeten worden...I know.

Ik ben mijn opties dus aan het afwegen, ja...