Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:17

Mar_ schreef:
Ook weer zo'n vooroordeel... Net alsof mensen die iets te hard rijden de voorrangsregels niet kennen en niet opletten.

Ok, dus mensen die te hard rijden doen dat met opzet en welbewust?!

Dat ís a-sociaal:
- negeert bewust de maatschappelijke regels
- neemt bewust het toenemen van het risico voor de omgeving

De mensen met een dergelijke mentaliteit mogen van mij een rij-ontzegging krijgen tot een psycholoog aangeeft dat ze deze verantwoordelijkheid aan kunnen.

hc

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:29

ach kom op zeg HC. Ik heb het niet over 50 km te hard maar over doorrijden. En doorrijden is ook gewoon de max snelheid rijden maar niet 20 km te langzaam omdat jij daar zin in hebt.
Dus ik ben asociaal als ik gewoon de max snelheid rij??

En ik weet niet wat je met dat laatste filmpje wil laten zien maar die auto's remden niet en NEGEERDEN de omstandigheden.....

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:32

@ hc: Ik rijd onbewust te hard maar ken wèl de voorrangsregels en let altijd goed op als ik in de auto zit. Die conclusie van jou slaat dus niet op mij in ieder geval.

En dat psychologenverhaal... Tsja. Kan er alleen maar heel hard om lachen.

Ik ga nu ook verder niet meer met jou in discussie, mijn punt is duidelijk en het is ook duidelijk hoe jij er over denkt. Is het juiste punt om te stoppen, voordat er beledigingen geuit gaan worden door een wildvreemde die mij beoordeelt op 1 zinnetje dat ik op een internetforum heb geplaatst.

Om ontopic te blijven: Ik blijf lekker seinen als er wordt geflitst. Ben erg blij als men dat ook naar mij doet maar gebeurt dat niet, dan is het geen probleem. Ben nog nooit geflitst in 10 jaar rij-carrière :) .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:38

minkie schreef:
ach kom op zeg HC. Ik heb het niet over 50 km te hard maar over doorrijden. En doorrijden is ook gewoon de max snelheid rijden maar niet 20 km te langzaam omdat jij daar zin in hebt.
Dus ik ben asociaal als ik gewoon de max snelheid rij??

je draait heel grappig om de kern heen en draait de kern zelfs óm.

Het topic is ´te snel rijden´ dát IS a-sociaal. Ja.

Het is daarom helemaal niet sociaal om te seinen bij een snelheidscontrole opdat snelheidsovertreders niet bestraft worden, eigenlijk a-sociaal naar de samenleving.

Langzamer rijden dan máximaal te toegestaan is vaak juist heel sociaal bewust; mínder snel rijden om méér kans te hebben een ongeval te voorkomen en een mínder harde klap te hebben als het onverhoopt toch gebeurt.

Het je aan de maximum snelheid houden onder gunstige omstandigheden mag. Dat is niet a-sociaal. Dat heeft niemand geschreven.
Het is wél a-sociaal om iemand die langzamer rijdt dan máximaal is toegestaan te haasten, daar risico aan toe te voegen omdat jíj wel de maximaal toegestane snelheid wil rijden. Als er iemand rustiger rijdt zijn de omstandigheden daar niet naar :)*

hc

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:44

Huertecilla schreef:
je draait heel grappig om de kern heen en draait de kern zelfs óm.

Het topic is ´te snel rijden´ dát IS a-sociaal. Ja.

hc

Volgens mij verlies jij nu juist de kern uit het oog...
het topic is "seinen jullie bij flitsers"

En ja dat doe ik, jij blijkbaar niet. PUNT

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:44

Mar_ schreef:
@ hc: Ik rijd onbewust te hard .

...en dat vind je verantwoord???? :?

Mijn persoonlijke mening is dat als je niet weet hoe snel je rijdt, noch of dit te snel is, je niet de verantwoordelijkheid voor een potentieel zo dodelijk instrument als een auto is hoort te hebben.

Het onvoldoende besef over de dodelijkheid van een auto is mijns inziens een enorm gebrek in de rij-opleiding.

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:45

minkie schreef:
Volgens mij verlies jij nu juist de kern uit het oog...
het topic is "seinen jullie bij flitsers"

En ja dat doe ik, jij blijkbaar niet. PUNT

Ik schreef:
Het is daarom helemaal niet sociaal om te seinen bij een snelheidscontrole opdat snelheidsovertreders niet bestraft worden, eigenlijk a-sociaal naar de samenleving.

hc

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:05

Van een prent thuis krijgen leer je niets hoor.
Ik heb vaak de navigatie in de auto hangen, en regelmatig maakt die een geluid dat ik te hard rij en dan ga ik ook meestal zachter.
Ik heb geen crouse control in mijn auto, en dan ga je vaak onbewust langzaam aan wat harder.
Dat is dan niet bewust, ben niet steeds op die teller aan het loeren. Dan ben ik ook niet gehaast. En ook nog steeds geen gevaar met dat beetje wat je dan te hard gaat.
Op zo'n moment kun je ook geflitst worden, dan heb je een prent, maar daardoor een leermoment? Nou nee niet echt. Ja dat ik de tom tom er weer in moet hangen :D

ecyoj

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:11

Ik sein soms wel ja.
Kom genoeg mensen die dat ook naar mij doen.

Ik zag net in een bericht dat minder mag wel harder niet ofzo
nou minder mag ook niet hoor.

Ken persoonlijk iemand die daar voor is aanghouden.
Die ging alvast de snelheid rijden van 70 op de snelweg omdat ie wist dat dat er aan kwam (ergens bij beverwijk is dat vanwege de tunnelofzo. ik weet t niet precies.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:54

Ik sein niet. Niet zozeer omdat ik daar een boete voor krijg, maar meer omdat die flitspalen er niet voor niks staan.

ik rijd overigens zelf altijd met 160 km per uur naar het werk, maar ja, dat mag gelukkig op de Autobahn ;)

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:56

sein meer als er een auto in de berm staat.
een paal ga ik niet voor seinen die staat er altijd al

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:21

kazary schreef:
Van een prent thuis krijgen leer je niets hoor.
Ik heb geen crouse control in mijn auto, en dan ga je vaak onbewust langzaam aan wat harder.
Dat is dan niet bewust, ben niet steeds op die teller aan het loeren. Dan ben ik ook niet gehaast. En ook nog steeds geen gevaar met dat beetje wat je dan te hard gaat.
Op zo'n moment kun je ook geflitst worden, dan heb je een prent, maar daardoor een leermoment? Nou nee niet echt. Ja dat ik de tom tom er weer in moet hangen :D

Lees hier niet één, maar twéé totaal onverantwoordelijke argumenten:
- rijdt niet bewust van de gereden snelheid
- leert niet van terugkoppeling daarover

Aangezien een boete geen effect heeft lijkt rij-ontzegging aan de orde.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:24

Hee HC, waarom begin je geen autorijschool? :)*

Vanmorgen stond er langs een provinciale weg een auto met werkende flitsapparatuur. Onbemand. Toen ik even goed rondkeek zag ik oom agent in een nabij huis aan de koffie zitten. (gebeurt wel vaker) Ik heb even aangebeld en hem verteld dat hij zijn centjes zo wel heel makkelijk verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:27

Lijkt me een uitstekende nieuwe roeping voor de beste man :+

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:34

HC, vertel nog even dat je langzamer mag rijden dan de maximum snelheid, ben je de afgelopen 3 berichtjes vergeten.
Sul, waarschijnlijk komt hij niet door de test heen, ik meen mij te herinneren dat mijn (ANWB)rij instructeur erop hamerde dat ik door moest rijden, met de stroom mee. Ook bij het examen werd hierop gehamerd, dat je moest durven rijden.
Ik gok dat HC zijn pupillen zakken, of een gespannen examinator hebben. Maar dan kan HC gerust zijn middagdutje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:40

kazary schreef:
Waarom zou ik de macht over het stuur verliezen als ik 130 rij op de snelweg?
Gisteren moest ik nog op de rem, ik reed braaf 120, maar iemand vond het nodig in te gaan halen net voor mijn neus, met maarliefst 87 km op de navigatie.
Maar als ik 130 had gereden had ik het remmen ook kunnen halen hoor.
.

Mss toch maar eens verdiepen in de remweg/reactietijd die per kilometer die jij harder rijdt toeneemt,
zou op zich best wel eens leerzaam kunnen zijn voor je en zou je een mensenleven kunnen besparen.
Een meter eerder stoppen is al immers genoeg.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:42

WHUHA :D heb je serieus aangebeld? wat zij die vent? :P

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:43

Utixo schreef:
HC, vertel nog even dat je langzamer mag rijden dan de maximum snelheid, ben je de afgelopen 3 berichtjes vergeten.
Sul, waarschijnlijk komt hij niet door de test heen, ik meen mij te herinneren dat mijn (ANWB)rij instructeur erop hamerde dat ik door moest rijden, met de stroom mee. Ook bij het examen werd hierop gehamerd, dat je moest durven rijden.
Ik gok dat HC zijn pupillen zakken, of een gespannen examinator hebben. Maar dan kan HC gerust zijn middagdutje doen.

Heeft HC zelf een wel rijbewijs????????

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:44

Het zou een stunt zijn als dat niet zo was :')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:44

Een examinator wil niet dat je treuzelt, doorrijden is de opdracht. Liever 5 km/h te snel dan 5 km/h langzamer.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:45

suleilitha schreef:
Ik heb even aangebeld en hem verteld dat hij zijn centjes zo wel heel makkelijk verdient.

In principe heeft oom agent zijn centjes pas echt verdiend als er gewoon niemand te hard rijdt. Daarvoor is de politie, niet om snelheidsovertreders te pakken, maar om te zorgen dat men zich aan die snelheid houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:45

Utixo schreef:
Het zou een stunt zijn als dat niet zo was :')

Ik zie het al voor me, 'autorijschool het superieur brandende lampje' :)*

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:46

Ik moest zelfs 120 rijden op de snelweg met me lessen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:46

Muisbal schreef:
Een examinator wil niet dat je treuzelt, doorrijden is de opdracht. Liever 5 km/h te snel dan 5 km/h langzamer.

Logisch ook als je het mij vraagt. Zo lang de situatie het toestaat lekker doorrijden is niets mis mee. Als de rest 5 km/h langzamer rijdt dan toegestaan is het natuurlijk logisch dat jij dat in je examen ook doet, maar onnodig het verkeer ophouden zorgt voor een hoop frustratie bij anderen (of dat nu terecht is of niet!), wat ook weer zorgt voor een hoop onveilige situaties (inhalen waar/wanneer dat eigenlijk niet kan, bumperkleven...).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:50

Utixo schreef:

Wegens gebrek aan inhoudelijke informatie zijn we zijn weer op het ´niveau´ van persoonlijk opmerkingen *\o/*

Geluukkig schrijft de wet:
De máximum snelheid is de hoogst toegestane snelheid onder gunstige omstandigheden. Langzamer* mag altijd, sneller NOOIT.
Daarbij geldt dat het helpen ontlopen van een straf voor snelheidovertreding strafbaar is :)*

Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te snel te rijden.
Het is maatschappelijk ongewenst gedrag te waarschuwen voor een snelheidscontrole.
Het is 8)7 beiden te verdédigen.

hc

*met inachtnemng van artikel 5.