mijn vriend steelt geld van mij??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:21

verootjoo schreef:
en je weet definitely zeker dat ie clean is?

Misschien een banketstaaf vraag, maar het zou een hoop verklaren. Ik hoop iig dat je het toch wel met de meeste bokkers hier eens bent dat het toch een enigszins bizar verhaal is, en dat je vriend waarschijnlijk best een groot probleem heeft als hij je na 3 jaar zoiets flikt... Tenminste; als je geld steelt van iemand die je zo na staat, ben je imo al best ver heen; zo niet wanhopig. Het lijkt alsof er veel meer achter zit.

Hiermee ben ik het zeker eens! Het zou een hoop verklaren... mensen doen rare dingen onder verslaving aan drugs. Ik zou drugs zeker nie uitsluiten, mischien een test laten doen dan weet je het zeker? Hij reageert ook agresief/snel geirïteerd? Het zouden drugs kunnen zijn.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:22

Iemand die afgeperst kan worden, heeft vaak iets op zijn kerfstok wat ze hem voor kunnen houden waardoor hij het geld geeft. (tenzij ze dreigen iemand te vermoorden, maar hoe in hemelsnaam is hij dan met die lui in contact gekomen?) Ik zou hier zacht gezegd helemaal niet vrolijk van worden, zelfs niet als hij je inderdaad niet wilde bestelen en echt bang is en afgeperst wordt.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:23

Kady_ schreef:
even voor de duidelijkheid; mijn vriend is absoluut geen agressieve jongen, hij is heel snel boos en tiert dan enorm, dingen kapot slaan, met spullen gooien, schreeuwen

Ik wil niet l*llig doen maar eh... in mijn woordenboek is dit toch echt agressief gedrag.

Dat je vriend nu zo reageert is wel logisch denk ik, want wat het ook is waardoor hij zo doet, hij voelt ook dat er str*nt aan de knikker is.

Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen in de zin van dat hij je het geld terugbetaald. Of het verder een relatie is met een toekomst kunnen jullie alleen zelf bepalen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:24

Misschien psychologisch dat er iets mis is, je kan ook in je eigen waanzin (paranoia) of leugen geloven of gewoon liegen ook. Zeker met drugs verleden.

ben benieuwd hoe dit verhaal eindigd
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-02-09 23:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:25

Heb even alleen jouw reacties gelezen TS maar je vriend komt op mij over als een pathelogische leugenaar.
Hij pakt nu ieder excuus/verzinsel op om geen gesprek met je aan te hoeven gaan.
Daarnaast zijn (ex)verslaafden vaak erg goed in liegen,bediegen en manipuleren dus wees maar op je hoede.
Ze zijn vaak al naar de kl*te voordat jij het doorhebt ;)
En zo'n agressieve/paniek actie op het moment dat er moeilijke vragen worden gesteld is ook niks vreemd.
Kat in het nauw maakt rare sprongen.
Nee meis,nu komen er problemen naar boven waar het stelen van jouw 300 euro bij in het niets vallen,let maar op ;)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:26

Hey

Wat een vervelend verhaal zeg...

Je moet absoluut echt met hem gaan praten en proberen de waarheid boven tafel te halen. Vanuit daar kan je zelf ook weer beslissen wat jij weer verder wilt voor de toekomst...

Ik zat me nog wel 1 ding te bedenken: Gokt hij veel, pokeren ofzo?

Mocht hij nu wel afgeperst worden, zou het natuurlijk kunnen zijn dat hij te horen heeft gekregen dat hij niets aan niemand mag zeggen, omdat die mensen dan natuurlijk erg nare dingen gaan doen (om het zo maar te zeggen). Ik wil absoluut niet zeggen dat dit waar ofzo is, maar het kwam zo in mij op, dacht misschien wel nuttig om het te vermelden. Misschien verteld ie dus juist niets om jou te beschermen. Mocht dit zo zijn, dan zit is wel goed in de oliebol en kan je er ook beter buiten blijven en het liefst ook weg gaan indedaad...

Sterkte

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:26

Jeetje wat een verhaal zeg...
Hopelijk krijg je je geld terug en heeft je vriend (of ex vriend?? ) een goede reden gehad.
Ben alleen bang dat je dat geld niet zomaar terug zult krijgen en ik vind het een heel raar verhaal.

Sterkte TS!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:26

ranna schreef:
Kady_ schreef:
even voor de duidelijkheid; mijn vriend is absoluut geen agressieve jongen, hij is heel snel boos en tiert dan enorm, dingen kapot slaan, met spullen gooien, schreeuwen

Ik wil niet l*llig doen maar eh... in mijn woordenboek is dit toch echt agressief gedrag.

Dat je vriend nu zo reageert is wel logisch denk ik, want wat het ook is waardoor hij zo doet, hij voelt ook dat er str*nt aan de knikker is.

Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen in de zin van dat hij je het geld terugbetaald. Of het verder een relatie is met een toekomst kunnen jullie alleen zelf bepalen.

ik bedoel dat hij zijn grenzen kent! :) hij kan er wat van, maar dat kan ik ook net zo goed ;) daarbij weten we allebei wel dat er een grens is!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:27

Nou, ik vind 6000 euro niet niks :\ Maarja, ik kan dan ook niet in zijn knippie kijken natuurlijk.. Als hij 6000 euro zomaar "weg kan geven" dan heeft hij kennelijk veel inkomsten.

Ik vind het knap van je dat je naar de politie bent gegaan. Is ook niet makkelijk als je van iemand houd.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:33

meis, ik leef helemaal met je mee.
Ik heb zelf een vriend gehad die gokte, waar ik niks van af wist. Op den duur toch er achter gekomen en daar is heel wat geld aan op gegaan, gelukkig niet zo heel veel van mij, maar die kon ook zo raar reageren als ik eens wat vroeg hoe het zat met het financiele gedeelte. Ik ben er toen achter gekomen omdat ik zijn afschriften van de bank had opengemaakt ( is niet netjes, weet het, maar daardoor is toen wel het hele verhaal boven tafel gekomen) Als je meer wilt weten staat mn pb open. ( sommige lenen bij duistere figuren geld om te gokken, dat gaat heel makkelijk, maar moet wel worden terug betaald, dus dat afpersen klinkt mij eerder in de oren als een schuld aflossen)
heel veel sterkte in ieder geval, en goed dat je naar de politie bent gegaan!!!!

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:35

Tallie_Ho schreef:
Nou, ik vind 6000 euro niet niks :\ Maarja, ik kan dan ook niet in zijn knippie kijken natuurlijk.. Als hij 6000 euro zomaar "weg kan geven" dan heeft hij kennelijk veel inkomsten.

Ik vind het knap van je dat je naar de politie bent gegaan. Is ook niet makkelijk als je van iemand houd.

ik heb geen idee of hij hier eerlijk over is! weet op het moment niet zo goed wat ik moet geloven en heb op dit moment dit idee dat alles een leugen is!

ik kijk net op zijn hyves en zie een berichtje van een meisje waarin staat; ik hou van jou...

ik krijg hier dan zo'n rare ideen bij, was ik wel de enige voor hem? wat is er aan de hand? echt mijn hele hoofd puilt uit van de vragen!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:36

Wow bizar...
ik ben benieuwd hoe dit verder gaat..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:38

Kady_ schreef:
Tallie_Ho schreef:

ik heb geen idee of hij hier eerlijk over is! weet op het moment niet zo goed wat ik moet geloven en heb op dit moment dit idee dat alles een leugen is!

ik kijk net op zijn hyves en zie een berichtje van een meisje waarin staat; ik hou van jou...

ik krijg hier dan zo'n rare ideen bij, was ik wel de enige voor hem? wat is er aan de hand? echt mijn hele hoofd puilt uit van de vragen!

meissie toch....
Misschien moet je nu eerst lekker gaan douchen en dan gaan slapen...
Morgen weer een dag. Je hebt nu gedaan wat je kon/moest doen. Morgen kan hij met een verklaring komen, want ik begrijp dat hij vanavond niet meer langs komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:39

Idd.. 't wordt steeds meer bizar allemaal. Lijkt erop alsof hij er nog een ander leven op na hield naast wat jij weet.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:40

nee niet meer vanavond, morgen een lange dag ivm 50 jarige bruiloft van mijn opa en oma, word anders te laat voor mij en hij moet ook gewoon werken dus... morgen! ik houd jullie op de hoogte :)
bedankt allemaal!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:41

Als het afpersen is waarom het geld zo onregelmatig in kleine bedragen op verschillende dagen afnemen.
Is niet echt een normaal patroon dat je bij afpersing verwacht
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-02-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:41

laat je niet gek maken hoor, blijf sterk en geloof in je zelf. Wacht af wat hij voor verklaring geeft, alleen dan kan je eerlijk oordelen, als hij tenminste eerlijk is. Anders even contact met zijn ouders opnemen morgen om te vragen of die misschien meer weten??

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:42

Misschien moet je nu eerst lekker gaan douchen en dan gaan slapen...
Morgen weer een dag. Je hebt nu gedaan wat je kon/moest doen. Morgen kan hij met een verklaring komen, want ik begrijp dat hij vanavond niet meer langs komt ?

hier ben ik het mee eens, probeer wat te slapen en bekijk het morgen weer even.

ik leef echt met je mee

corinne1981

Jeetje meid, wat een toestand.
Heb je je ouders al ingelicht? Dat zou ik in ieder geval doen.
En misschien toch even contact met zijn ouders opnemen, wie weet steelt hij van hun ook wel geld?
Heel veel sterkte ermee!

Ash_

Hey meis,
Jeetje wat een rare en nare situatie.
Ik zal als ik jouw was even al je vragen op papier zetten die je hbet. Mocht je hem spreken dan weet je tenminste alle vragen nog die je voor hem had.
Hé weet eigelijk niet goed wat ik moet zeggen

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:43

uhm wow dit komt bekent over...

ik zal je 1 raad geven... breek alle banden met m en zoek een lieve andere vriend die wel te vertrouwen is..
en inderdaad praat met zn ouders... bij mij werd er heel veel duidelijk toen.
heel veel succes met alles en ik hoop da je nog iets van je geld ziet.
( ik zag niks meer ervan iniedergeval)

ps voor vragen pb :)

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:48

wat een rot streek van je vriend..
SNap zeker dat je met heeel veel vragen zit..
Heb niet alles in dit topic gelezen.. maar afentoe paar berichtjes..
ik hoop voor jou dat je al het geld terug krijg, en dat hij een onwijs goeie reden heeft..
Hoe dan ook.. eigenlijk is deze jongen jou niet waard, jij heb hem dus altijd geld geleend als die dat nodig had..
en nu zoiets? heel raar.. daar moet vast wat achter zitten denk ik..
Ben benieuwd...
Heel veel succes met je vriend :( en veel plezier bij het feest van je opa en oma!! :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:53

Kady_ schreef:
ik weet gewoon niet wat ik moet geloven; over het verhaal van afpersen, hij kan mij er niks over vertellen echt niks alleen dat hij afgeperst word, geen enkel antwoord heeft hij

hij zegt dat ik voor het geld maar naar zn ouders moet gaan

ik weet idd ook 100% zeker dat hij clean is, hij ziet er veel beter uit, is niet meer zo snel opgefokt en verzorgt zichzelf ook beter ( niet dat t een hele grote junk was maar toch ) dit kan ook bevestigd worden!

Heb niet meer alles doorgelezen maar als hij een drugsverleden heeft kan het zijn dat hij ergens nog geld schuldig is.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:05

:n Ik heb enorm het gevoel dat je vriend alles bij elkaar liegt, en nu langzaam alle puzzelstukjes beginnen te vallen.

Want misschien bedriegt ie je wel?! Omdat een andere meisje "ik hou van jou" zegt?

Succes iig! En ik hoop dat alles goed komt voor jou!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:07

Ik heb ook alles gelezen, en heb niks toe te voegen. Ik vind het echt vreselijk voor je, ook nu met dat hyves berichtje...
Ik hoop dat je snel het hele verhaal weet!
Welterusten, en veel plezier morgen, is wel goed beetje afleiding :)

sterkte!