Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:38

Ik draag alleen maar polo's of blousjes en meestal zijn ze ook wel van een merk. Gaastra, Tommy of Ralph Lauren. Zitten mooi en blijven lang goed. Zo heb ik ook nog een Lacoste van 2 jaar terug die er nog steeds als nieuw uit ziet. Broeken draag ik meestal van Tommy. Ook weer goede kwaliteit. Ik ben wel geneigd eerder deze merken te kopen maar ik koop ook genoeg bij de H&M of waar dan ook.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:46

Ik draag vrijwel uitsluitend Björn Borg.
Niet omdat ik het belangrijk vind om merkkleding te dragen; maar omdat de pasvorm van die kleding perfect aansluit bij mijn lichaamsvorm. :Y)
(dan heb ik het niet over de broeken, maar over de bovenkleding)

Ook kan ik het wassen hoe ik wil; ik 'verwas' het nooit. :D

Nu heb ik wel de mazzel dat mijn vriend samen met mijn zwager 2 kledingwinkels heeft... met welja... BB! Dus dat is mooi wat korting. :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:25

Merkkleding, mij zegt het niet zoveel. Ik kijk gewoon wat ik leuk vind, of ik het pas en of de prijs me aan staat. Soms heb ik voor een shirt wel 3 tientjes over, een andere keer weer niet, het is maar net hoe de wind waait en hoe de inhoud van mijn bankrekening is.
Vaak is het wel zo dat de iets duurdere kleding langer meegaat en mooier blijft na het wassen. Heb geen speciale merken waar ik iets mee heb, bij de plaatselijke kledingzaak hebben ze merken waar ik werkelijk nog nooit van gehoord heb, maar die doen het prima!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:48

Merkkleding? Ja dat hangt wel in mijn kast, maar niet bewust. Ik ben gek op het merk DEPT, altijd leuke, aparte dingen wat gewoon echt bij mij past! Alleen erg duur, dus koop niet zoveel, en anders wanneer er uitverkoop is. Maar ik koop net zo goed een shirtje van de Hema.. Als het maar bij mij past en lekker zit. :)

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:54

Ik denk dat het voor iedereen geldt dat ze kopen wat ze leuk vinden. Kost dat een keertje wat meer, of is het merkkleding in de aanbieding maakt dat niet uit. Zolang het goed zit, en je er prettig invoelt is het goed toch? :)

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:00

Winniiee schreef:
Niien_ schreef:
Dan zeg ik bij deze dat ik ook geen echte, pure chanel en gucci kan kopen! Maar wel de wat 'goedkopere' merken zoals Gstar en Tommy.
Dacht je dat de mensen die hier merkkleding kopen altijd alleen maar naar Armani, Guess ed gaan?

Gewist. :)

Sorry maar Guess valt niet in de prijsklasse van Armani maar gewoon in het zelfde rijtje als G-star en Replay...

Kleding is gewoon leuk en mooi, en menigeen kan er geen genoeg van krijgen. De een geeft er alleen net iets meer geld voor uit. Respecteer elkaar een beetje en ga elkaar nou niet af lopen blaffen op het feit dat de een iets minder geld heeft of ervoor uit geeft..

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:07

wat vinden jullie 'merkkleding'?? ik bedoel eerder..wat verstaan jullie onder merkkleding??

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:15

Ik vind merk kleding altijd wel erg leuk om te kopen:), van mij hoeft het niet perse, er zijn toch ook leuke shirtjes enz zonder merk. ookal heb ik wel merk kleding

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:20

Ik koop altijd gewoon wat ik leuk vind :D! Merkkleding of gewoon een shirt van de Only. Het maakt mij niet echt uit. Ik moet wel zeggen dat ik bijvoorbeeld truien van bijvoorbeeld Bjorn Borg wel fijner vind. En ik vind ook dat ze langer mooi blijven! Maar broeken heb ik bijna altijd van de Only omdat ik merkbroeken gewoon niet kan betalen.

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:39

Wie zegt dat als je merkkleding draagt je gelijk verwend bent door pappie en mammie?
Ik werk zelf keihard voor mijn centen, en dus ook mijn merkkleding.

Hier even een uitleg waarom ik mijn kledingstukken met trots mag dragen zonder arrogant en verwend genoemd te worden. (Dit verhaal is toepasbaar op mijn gehele kastcollectie alleen dan net een tikkeltje anders hehe)

In het begin van mijn carrière in de kledingwinkel kwam er een prachtig groen/goud achtig zijde jurkje van Replay binnen. Ik was gelijk verliefd en het stond me ge-wel-dig! Wat minder was, het prijskaartje.. E150,- Ik had toen nog geen recht op personeelskorting dus echt een rib uit mijn lijf..
Elke keer als een klant hem aantrok werd ik gek, bang dat die gene mijn maat mee zou nemen! Ik had geen geld, ben maar een “arme” student.. Twee maanden later had ik eindelijk genoeg geld opzij gelegd om het te kunnen kopen, maar helaas hij was verkocht.. Gelukkig kon ik hem nog uit een ander filiaal bestellen en een week later kwam mijn jurkje binnen. Ik was zo blij, eindelijk MIJN jurkje! Het liefst trok ik het dag en nacht aan, ik kreeg veel complimenten dus voelde me ook echt lekker in het jurkje haha! Nog steeds krijg ik complimentjes over mijn “ Replay” jurkje terwijl ik het nu niet eens draag in de winter, mensen die wanhopig opzoek zijn op marktplaats en of ik het hun niet wil verkopen..

Ik denk niet dat ik de enige ben die zo’n verhaal bij een duur kledingstuk heeft. Het is dus niet alleen het merk wat een kledingstuk bijzonder maakt.

Vinden jullie mij nu nog verwend, arrogant, verwaand of weet ik veel? Ik had inderdaad ook tig andere H&M shirtjes van dit geld kunnen kopen, maar daar was ik lang niet zo trots en zuinig op geweest. Dit jurkje is tijdloos en draag ik dus over 3 jaar nog.. Het heeft voor mij veel meer waarde, lang leve Replay jurkjes!

Oh en trouwens H&M is ook zo goedkoop niet meer, jassen van E99,95 en shirts van 25,- komt aardig overeen met de basis collectie van G-Star!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:10

Zillahx schreef:
Wie zegt dat als je merkkleding draagt je gelijk verwend bent door pappie en mammie?

Hier even een uitleg waarom ik mijn kledingstukken met trots mag dragen zonder arrogant en verwend genoemd te worden. (Dit verhaal is toepasbaar op mijn gehele kastcollectie alleen dan net een tikkeltje anders hehe)

In het begin van mijn carrière in de kledingwinkel kwam er een prachtig groen/goud achtig zijde jurkje van Replay binnen. Ik was gelijk verliefd en het stond me ge-wel-dig! Wat minder was, het prijskaartje.. E150,- Ik had toen nog geen recht op personeelskorting dus echt een rib uit mijn lijf..
Elke keer als een klant hem aantrok werd ik gek, bang dat die gene mijn maat mee zou nemen! Ik had geen geld, ben maar een “arme” student.. Twee maanden later had ik eindelijk genoeg geld opzij gelegd om het te kunnen kopen, maar helaas hij was verkocht.. Gelukkig kon ik hem nog uit een ander filiaal bestellen en een week later kwam mijn jurkje binnen. Ik was zo blij, eindelijk MIJN jurkje! Het liefst trok ik het dag en nacht aan, ik kreeg veel complimenten dus voelde me ook echt lekker in het jurkje haha! Nog steeds krijg ik complimentjes over mijn “ Replay” jurkje terwijl ik het nu niet eens draag in de winter, mensen die wanhopig opzoek zijn op marktplaats en of ik het hun niet wil verkopen..

Ik denk niet dat ik de enige ben die zo’n verhaal bij een duur kledingstuk heeft. Het is dus niet alleen het merk wat een kledingstuk bijzonder maakt.

Vinden jullie mij nu nog verwend, arrogant, verwaand of weet ik veel? Ik had inderdaad ook tig andere H&M shirtjes van dit geld kunnen kopen, maar daar was ik lang niet zo trots en zuinig op geweest. Dit jurkje is tijdloos en draag ik dus over 3 jaar nog.. Het heeft voor mij veel meer waarde, lang leve Replay jurkjes!

Oh en trouwens H&M is ook zo goedkoop niet meer, jassen van E99,95 en shirts van 25,- komt aardig overeen met de basis collectie van G-Star!

Natuurlijk is niet iedereen die merkkleding draagt verwend of verwaand. Alleen mensen die zeggen dat ze het thuis niet breed hebben met 3 auto's een paar paarden en 2x per jaar op vakantie...tsja. Dat vind ik wel een beetje verwend. Jij werkt hard voor je geld, maar er zijn ook genoeg mensen die van hun ouders 150 euro of meer kleedgeld in de maand krijgen. Persoonlijk vind ik dat veel, ik kreeg 60 euro en redde het daarmee makkelijk.
Het ligt er gewoon aan hoe je er tegenaan kijkt en wat je gewend bent.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:13

Ik draag merkkleding, maar ook merkloos :)
In principe heb ik misschien paar G-Star of diesel broeken.
Die heb ik puur gekocht omdat ik ze mooi vond en fijn zitten. Dus niet voor het merk.
Zelf ben ik geen merken 'freak' waarom duurkoop als het goedkoop kan? Op een paar uitzonderingen na dan.
Heb net zoveel plezier van mijn merkloze broeken als met mijn merkbroeken.
Truitjes heb ik al helemaal niet van merk! :D Maar dat komt omdat ik truitje misschien een paar keer aandoe. Dan vind ik max 25 euro duur zat voor zo'n truitje. Vind het anders zonde van mijn geld.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:17

@zillahx : ik ben nu alleen maar nieuwsgierig naar het jurkje ;) :D

Ik heb precies ook zo een 'jurk' hangen in mijn kast.. Rib uit mijn lijf..maar geweldige jurk :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:37

brigitta1987 schreef:
Zillahx schreef:

Natuurlijk is niet iedereen die merkkleding draagt verwend of verwaand. Alleen mensen die zeggen dat ze het thuis niet breed hebben met 3 auto's een paar paarden en 2x per jaar op vakantie...tsja. Dat vind ik wel een beetje verwend. Jij werkt hard voor je geld, maar er zijn ook genoeg mensen die van hun ouders 150 euro of meer kleedgeld in de maand krijgen. Persoonlijk vind ik dat veel, ik kreeg 60 euro en redde het daarmee makkelijk.
Het ligt er gewoon aan hoe je er tegenaan kijkt en wat je gewend bent.

Dat is inderdaad het verschil. Iemand net als jij die er super hard voor gewerkt heeft gun ik echt zo'n jurkje en ik hoop echt dat je er heel veel plezier van hebt.Maar mensen met over de 100 aan kleedgeld, wellicht ook nog een bult aan zakgeld en en hele opsomming aan luxe artikelen die dan roepen, wij hebben het niet breed ik moet er lang voor sparen. Laat ik daar dan een andere kijk op hebben. Om het netjes te verwoorden.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:40

pff, ik geef er niet zo om eigenlijk..
al zijn me broeken wel allemaal merk &me shirtjes komen meestal bij de H&M, ladysting, vero moda ofzo vandaan! :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:46

Ik vind merkkleding wel vaak mooi (Boss, Tommy Hilfiger etc) Maar ik kan het me simpelweg niet altijd veroorloven. Ik heb wel een aantal shirtjes, dat gaat dan weer wel.

H&M en ladysting zijn voor mij de oplossing!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:39

Cavaliere schreef:
mijn moeder heeft ook een rok, dat is een merk (naam kwijt) die van ieder kledingstuk er maar 1 maakt. en deze word dan helemaal voor je op maat gemaakt, super stoer eigenlijk dat je de enige bent in de hele wereld met die rok.

Hier moet ik wel een beetje om lachen: koop een lap stof op de markt ga naar een naaister (of doe het zelf) en je hebt ook die éne unieke rok waar er geen 2 van op de wereld zijn. Tjonge, jonge: als dát de norm al is, van waarom iets geweldig is. Kan mij werkelijk niet boeien of er nóg iemand in dezelfde broek of jurk loopt. Ik koop kleding omdat ik het mooi vind én de kwaliteit en de manier waarop het gemaakt is in orde is....

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:50

Ik draag merk en merkloos.
Het enige echte merk wat in mijn kast hangt is H&M en wat Only kleding.
en ik geef er echt niet veel om, waarom zou je kleding aan willen hebben, waar een merkje aanhangt?
Ik koop pas iets, als ik het echt mooi vind. Ik ga niet iets kopen, omdat dat in de 'mode' is.

Natuurlijk, ik vind het meeste merk echt super mooi, maar het is me allemaal veels te duur. En ik hoef het niet te hebben.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:06

Ik draag beide (puur omdat ik het mooi vindt). Vind het zo'n onzin dat mensen alleen maar merkkleding kopen, en daar bedoel ik mee mensen die met het merk gaan pronken zoals heel groot G-star op je broek.
Ik koop liever een leuk shirtje voor 10 euro dan dat ik er 30 euro voor uit moet geven.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:50

Zinvol!
Merkkleding is vaak veel mooier gewoon. Dan niet Gsus en G-star en die zooi dat vind ik troep met een merknaampje. Ben fan van Ed Hardy, Dolce & Gabbana, Christian Audigier, Chanel, etc etc prachtig gewoon. Als het echt mooi is maakt de prijs niet uit.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:58

Via E-bay kun je trouwens ook weleens geluk hebben en mooie dingen treffen :j

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:44

Blondie_ Gelukkig voor jou van niet :) . Maar zo werkt het niet altijd bij andere mensen.

Ik vind idd ook mensen die in merkkleding lopen niet verwaand of berwend of wat dan ook.

Ik stoor me er wel aan dat veel mensen zeggen van ja : Ik werk er super hard voor, ik ga super goed met me geld om. Super goed van die mensen! :)

Ik heb het idee ( en nee dat staat niet letterlijk in een van de teksten) dat jullie denken dat mensen die weining inkomen hebben dat ook zomaar even kunnen doen, dus dat het niet om het geld gaat. Dat is dus niet waar, er zijn zat mensen die KEI hard werken en maar een minimaal inkomen hebben ( ze kunnen geen moeilijker/hoger beroep, ze worden nergens aangenomen allemaal redenen) goed met hun geld om gaan, en het nog lang niet kunnen betalen.

Iedereen vind ook iets anders merk : voor de ene is G-star al een merk uit de duurdere prijsklasse, andere mensen vinden G-star maar goedkoop en zoeken het meer bij Armani. :)

Dit is dus eigenlijk een discussie waar nooit een antwoord op zal komen. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:02

Mag ik zo even tussendoor vragen hoe men aan merkkleding komt? Is het zo dat anderen die je kent (familie/vrienden) toevallig al bekend zijn met die merken, of laten jullie je leiden door reclame, want eerlijk gezegd weet ik zelf niet eens wat er te koop is buiten de bekende namen als Armani en dat ken ik dan idd via iemand die dat het liefst droeg. Ik zie nl nooit reclame van welk merk dan ook hier, maar misschien worden jullie in Nederland wel doodgegooid met reclame?
En wellicht ligt het ook heel erg aan de bladen die je koopt waarin geadverteerd wordt?
Kan me zo voorstellen dat in een blad als Seasons of ander "country living" blad andere kledingreclames staan dan is de Cosmopolitan....

De meeste merken die hier voorbij komen en op bokt in het algemeen, had ik nog nooit van gehoord. Ik denk dat er dus ook wel een bepaalde interesse moet zijn en dan vraag ik me af hoe men daar aan komt, wie of wat beïnvloed je?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:17

Mijn familie draagt geen merken, mijn zus is meer van het principe tien goedkope topjes dan 1 duur.
Ik heb gewoon een passie voor mode, net zoals andere hier een passie voor paarden hebben.

Verder reclame van de grote merken op tv nooit behalve de parfumreclames, reclameborden soms. Boekjes zoals elle enz wel maar daar word ik persoonlijk gek van je geeft veel geld uit aan een reclameboekje :o , Ik ondek vaak de merken door gewoon in de stad rond te lopen. Ik ben een uitverkoopmuts gewoon lekker uitdaging om grote merken te kopen voor heel weinig geld.
Het is dus wel degenlijk mogenlijk, maar daar moet je dus veel voor op jacht gaan.

Mijn goedkoopste item 2 euro voor een nieuwe pierre cardin in de kringloop (gelukkig voor mij hebben ze daar geen merkenkennis) . :Y)

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:10

katiavl schreef:
Ik heb gewoon een passie voor mode

Hier moest ik even op reageren.
Omdat ik geen dure merken draag betekent het niet dat ik geen "passie" voor mode heb.
Ook in de goedkopere winkels kun je wel kleding volgends de laatste mode kopen.