Zaina schreef:@ Marloez: Jezus heeft zelf helemaal niks opgeschreven in de bijbel hoor. maar dat even .
Haha, je hebt helemaal gelijk.
Ik ben niet meer zo helder volgens mij na deze drukke dag.
Ik zal het even wijzigen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Bizzybijtje schreef:Marloez schreef:Over de verhaaltjes die vaak rondgaan over JG's: Dat blijf je toch wel houden. Voornamelijk afkomstig van zeer naïeve mensen, die -ook veelal in dit topic- niet eens weten hoe de vork aan de steel zit, en er maar op los brullen.
En denk aan bijvoorbeeld: Als iemand die katholiek is een bank zou overvallen, komt er niet in de krant te staan: "katholieke beroofd bank". Als het een 'JG was geweest stond er met koeienletters: "JEHOVA BEROOFD BANK".
Euh. Nee hoor...... Ik heb dat nog nóóit gezien dat ze dat dedenDat lijkt me namelijk érg sterk, en als je het kan bewijzen wil ik dat graag zien.

Snoevie schreef:ik snap heel goed als mensen het vervelend vinden als iemand die je vreemd is aan je deur komt bellen.
dan ben ik wel benieuwd of je dan ook zo tegen collectanten en verkopers staat?
als ik iets wil kopen of een goed doel wil steunen kan ik dat ook zelf opzoeken.
Collectanten, tja, dat ligt voor mij iets anders, simpelweg omdat ik persoonlijk best wat kleingeld wil geven wat ik anders toch maar voor iets kleins nutteloos zou gebrijken. Voor een goed doel collecteren zodat meerdere mensen/dieren met problemen of ziektes daar beter van kunnen worden vind ik wat anders dan over je geloof komen praten of je dingen verkopen, maar dat is wellicht puur persoolijk. Tegenwoordig komen ze van de goede doelen alleen veel aan de deur met gedoe dat je niet meer 1 gift kan geven, maar zo'n abbo moet nemen als het ware... automatische afschrijving iedere maand. Dat vind ik dan wel weer vervelend. Ik wil best eenmalig iets geven als ik het over heb, anders gaat het toch naar een Twix of Mars uiteindelijk, dan liever naar een goed doel. Maar meteen een abbo, daar wil ik toch even wat langer over nadenken en niet zo aan de deur beslissen. Dat vind ik eigenlijk ook wel vervelend. 

maar wij zien er ook niet zo doorsnee uit en hebben een hond die al gek wordt als er nog maar iemand vooraan op de oprit komt
lor1_1984 schreef:Ik heb een vriend die uit een JGfamilie komt.
Hij is homo en woont samen met zijn vriend en élke week staan er JG bij hem aan de deur om te vertellen dat hij zondigt enzo.
Mss scheelt het in dit geval dat hij in de biblebelt woont, want in H'Wijk gebeurde dit niet/nauwelijks.
__Nathalie__ schreef:ze slaan je echt niet over omdat je er niet doorsnee uit ziet, er zijn ook jg's die er niet doorsnee uit zien!
__Nathalie__ schreef:Wat zijn een hoop van jullie toch respectloze mensen.
Mijn mond valt hier echt van open!
ergens in het begin las ik van iemand die zich niet goed voelde, de deur opendeed, de jehovah's aan de deur vroegen netjes of ze misschien wat voor haar kunnen doen en dan bedenken dat ze wel even de vloer kunnen dweilen?
Hoe kun je zo iets bedenken? wat voor aso mens ben je als je zoiets bedenkt omdat iemand vraagt of ze je kunnen helpen?
.
daaag...