wat zeg je tegen johova's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:55

Zaina schreef:
@ Marloez: Jezus heeft zelf helemaal niks opgeschreven in de bijbel hoor. maar dat even .

Haha, je hebt helemaal gelijk. :)) Ik ben niet meer zo helder volgens mij na deze drukke dag. :') Ik zal het even wijzigen. :D

Snoevie

Re: wat zeg je tegen johova's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:57

ik snap heel goed als mensen het vervelend vinden als iemand die je vreemd is aan je deur komt bellen.
dan ben ik wel benieuwd of je dan ook zo tegen collectanten en verkopers staat?
als ik iets wil kopen of een goed doel wil steunen kan ik dat ook zelf opzoeken.

ook als je er absoluut niet van gediend ben kan je toch beleefd blijven(ok tenzij iemand heel vervelend word,maar er vanuit gaande dat je beiden gewoon normale mensen bent)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:30

Bizzybijtje schreef:
Marloez schreef:
Over de verhaaltjes die vaak rondgaan over JG's: Dat blijf je toch wel houden. Voornamelijk afkomstig van zeer naïeve mensen, die -ook veelal in dit topic- niet eens weten hoe de vork aan de steel zit, en er maar op los brullen.
En denk aan bijvoorbeeld: Als iemand die katholiek is een bank zou overvallen, komt er niet in de krant te staan: "katholieke beroofd bank". Als het een 'JG was geweest stond er met koeienletters: "JEHOVA BEROOFD BANK". :=

Euh. Nee hoor...... Ik heb dat nog nóóit gezien dat ze dat deden ;) Dat lijkt me namelijk érg sterk, en als je het kan bewijzen wil ik dat graag zien.

Mijn oom en zijn vriend ( oom toen 19 (broertje van mijn vader) en zijn vriend 17 (broertje van een goede vriend die inmiddels zelf is overleden)
kregen toen de tijd een ongeluk (mijn vader is nu 58 dus reken maar uit)
ze werden aangereden met de auto door een dronke automobilist. Hun auto is meerdere malen over de kop geslagen waarbij ze erge verwondingen opliepen (dronke kerel had uitteraard als altijd niks)

abulance is gebeld door omstanders. het heeft ruim 3 kwartier!!!!! geduurd voor er een ambulance was. Mijn oom en zijn vriend zijn beide doodgebloed op straat.

Weet je wat er de volgende dag in de krant stond?

2 jehovah's getuigen zijn na een auto ongeluk overleden omdat ze geen bloed wilde.

ipv ambulance personeel heeft gefaald en heeft 2 jongens van 17 en 19 dood laten bloeden op straat door pas na 3 kwartier aan te komen.
Terwijl dichtsbijzijnde ziekenhuis hier 15 min vandaan is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 06:26

dat meen je?
dat is verschrikkelijk zeg,3 kwartier!
en dan dat krantenbericht.............te walgelijk

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 08:15

@ Nathalie_ Dat krantenbericht is vreselijk! het dan zo verdraaien, dat het nou hun 'eigen' schuld zou zijn! :oo
En sowieso, 3 kwartier...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:46

Belachelijk, zou maak je ze onterecht belachelijk en geef je ze een verkeerde naam, wat een banketstaaf zeg die dat geschreven heeft! Dat verzin je toch niet!! Hebben jullie daar nog iets mee gedaan?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:48

Iemand misschien die beseft dat het met 90% van de nieuwsberichten zo gaat?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:19

Ik heb geen idee, ik ben pas in 85 geboren dus lang erna!

Het zal best met een hoop berichten zo gaan maar bizzybijtje wilde bewijs. Dus hier bewijs uit eigen ervaring.

overigens snap ik best dat er mensen zijn die er niet van gedient zijn dat er mensen langs komen.
Maar dat geeft nog niemand het recht om zo respectloos als in dit topic over deze mensen te praten.

Ik vind echt dat sommige mensen hun ogen uit hun kop moeten schamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:19

Tja, dat is natuurlijk ontzettend achterlijk.. echt belachelijk dat zulke dingen gebeuren. Helaas gebeurt dat bij veel nieuwsberichten. Ook 'die buitenlanders' zijn vaak de l*l daarbij, lees de Telegraaf (als je dat al een krant mag noemen) maar eens door.. 'Marokkaan (15) bespuugt busschauffeur' en daaronder 'Man (35) verkracht 3 vrouwen'... bij die laatste maalt niemand erom dat daar niet 'blanke man' of 'nederlander' staat. En zo gaat het echt 9 vd 10 keer... zo krom.
(Maar zodra iemand 'licht getint', 'getint', 'van buitenlandse afkomst', 'Marokkaan' of 'Turk' is, smullen een flink aantal nederlanders ervan om negatieve berichten erover te lezen. Kijk maar eens rond op bokt, dan vind je genoeg lui hier die graag even hun mening over 'al die buitenlanders' geven en gerust wat discriminerende opmerkingen maken.. die vinden dat heerlijk, zo krijgen ze hun gelijk, want 'al die buitenlanders' staan wel steeds negatief in het nieuws 'dus moeten ze oprotten'.. zo werkt het kennelijk.) 'Gewoon' nieuws is niet spannend genoeg schijnbaar?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:20

nou en dat is dus preccies het zelfde, alle buitenlanders worden over 1 kam geschoren net als jg's en dat vind ik echt belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:24

Snoevie schreef:
ik snap heel goed als mensen het vervelend vinden als iemand die je vreemd is aan je deur komt bellen.
dan ben ik wel benieuwd of je dan ook zo tegen collectanten en verkopers staat?
als ik iets wil kopen of een goed doel wil steunen kan ik dat ook zelf opzoeken.

Ik zou verkopers ook strontvervelend vinden, maar bestaat dat tegenwoordig nog? Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen dat nog doen, het lijkt me zo maf :D Collectanten, tja, dat ligt voor mij iets anders, simpelweg omdat ik persoonlijk best wat kleingeld wil geven wat ik anders toch maar voor iets kleins nutteloos zou gebrijken. Voor een goed doel collecteren zodat meerdere mensen/dieren met problemen of ziektes daar beter van kunnen worden vind ik wat anders dan over je geloof komen praten of je dingen verkopen, maar dat is wellicht puur persoolijk. Tegenwoordig komen ze van de goede doelen alleen veel aan de deur met gedoe dat je niet meer 1 gift kan geven, maar zo'n abbo moet nemen als het ware... automatische afschrijving iedere maand. Dat vind ik dan wel weer vervelend. Ik wil best eenmalig iets geven als ik het over heb, anders gaat het toch naar een Twix of Mars uiteindelijk, dan liever naar een goed doel. Maar meteen een abbo, daar wil ik toch even wat langer over nadenken en niet zo aan de deur beslissen. Dat vind ik eigenlijk ook wel vervelend.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:26

Ik geloof voor de 100 % in God, maar ik ben het met Jehova's niet eens hoe zij in het leven staan.. dus als ze aan de deur komen zeg ik beleefd: "Sorry geen intresse!" ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:55

Ik heb een vriend die uit een JGfamilie komt.
Hij is homo en woont samen met zijn vriend en élke week staan er JG bij hem aan de deur om te vertellen dat hij zondigt enzo.
Mss scheelt het in dit geval dat hij in de biblebelt woont, want in H'Wijk gebeurde dit niet/nauwelijks.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:56

wie is dat dan? misschien ken ik hem.

Normaal gesproken gebeurd dat helemaal niet dat ze langsgaan, ze zouden hem eerder links laten liggen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:59

Ik ga dat niet hier zeggen. :n
Zodra ik achter een pc zit, pb ik je wel even. ;)
Pben lukt nl niet met mijn telefoon.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:00

ik heb dat probleem niet... ons huis slaan ze elke keer over :7 maar wij zien er ook niet zo doorsnee uit en hebben een hond die al gek wordt als er nog maar iemand vooraan op de oprit komt :Y)
en als godsdienstwetenschapper in spe zou ik het nog zo interessant vinden om een keertje met hun te praten (niet dat ik getuige van jehova zou willen worden, maar religie interesseert mij gewoon...) :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:12

Anders ga je eens naar zo'n koninkrijkszaal (zegmaar JGkerk).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:16

ze slaan je echt niet over omdat je er niet doorsnee uit ziet, er zijn ook jg's die er niet doorsnee uit zien!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:30

lor1_1984 schreef:
Ik heb een vriend die uit een JGfamilie komt.
Hij is homo en woont samen met zijn vriend en élke week staan er JG bij hem aan de deur om te vertellen dat hij zondigt enzo.
Mss scheelt het in dit geval dat hij in de biblebelt woont, want in H'Wijk gebeurde dit niet/nauwelijks.

dit vind ik wel heel erg voor hem......

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:33

"Ik heb geen interesse, ik geloof liever in mezelf!"
:+

Ik heb geen voordeur en geen bel, dus alleen een achterom ingang waarbij je eerst door een poort moet en daarna om het hele huis heen. Dus dat is meestal al teveel moeite :D

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:38

__Nathalie__ schreef:
ze slaan je echt niet over omdat je er niet doorsnee uit ziet, er zijn ook jg's die er niet doorsnee uit zien!

nou ik zie ze hier toch elke zondag staan twijfelen voor de oprit om vervolgens maar verder te lopen, terwijl ze bij alle buren wel gaan bellen. geen idee waarom, maar vind het wel grappig :o

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:59

Dit gaat dan wel niet over Jehova´s, maar over een andere groep gelovigen.
Afgelopen dinsdag kreeg ik een brief in m´n brievenbus van kerkbalans (eigenlijk geen idee of dat iets landelijks is of dat het van hier in de buurt is). Met het verzoek om een donatie te doen. In de brief stond zelfs een tabel van hoeveel je zou moeten geven per jaar nav je jaarsalaris.
Die zelfde avond zat ik bij mijn vriend thuis (woont in dezelfde straat als ik), wordt er om half 10 ´s avonds aangebeld door leden van kerkbalans dat ze de envelop op kwamen halen. Persoonlijk hou ik hier al helemaal niet van, als ik geld wil geven doe ik dat aan een doel wat ik zelf bepaal en niet als het me op wordt gedrongen. Maar ik vind het ook zeker niet normaal om zo laat nog bij mensen aan te bellen.
Toen ik thuis kwam lag er een briefje in de brievenbus dat ik niet thuis was en dat ze de volgende dag om 8 uur ´s avonds weer langs zouden komen. Maar wat ik nog het ergste vind is dat er nergens een telefoonnummer vermeld stond dat ik kon bellen dat ik daar niet van gediend ben.
Gisterenavond had ik een verjaardag en 1 van mijn honden wordt nogal gek als er aangebeld wordt, dus ik wilde graag ergens melden dat ze niet langs hoefden te komen. Zodat mijn hond ook rustig zou blijven, maar dat kon dus niet....
Ik ben erg benieuwd of ze nu nog een keer langs komen. Maar dan zal ik er zeker wat van zeggen, wel op een nette manier overigens...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:01

dat heeft hier toch niks mee te maken?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:12

Wel toch, is ook ongewenst geloof verkondigen aan de deur. Alleen van een andere geloofsovertuiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:13

__Nathalie__ schreef:
Wat zijn een hoop van jullie toch respectloze mensen.
Mijn mond valt hier echt van open!

ergens in het begin las ik van iemand die zich niet goed voelde, de deur opendeed, de jehovah's aan de deur vroegen netjes of ze misschien wat voor haar kunnen doen en dan bedenken dat ze wel even de vloer kunnen dweilen?
Hoe kun je zo iets bedenken? wat voor aso mens ben je als je zoiets bedenkt omdat iemand vraagt of ze je kunnen helpen?
.

natuurlijk, maar als er JG aan mijn deur staan die niet weg willen gaan nadat ik vriendelijk heb verteld geen interesse te hebben.. Ben ik daarna toch echt wat minder vriendelijk. Dat is niet alleen bij JG, maar ook toen er mensen op de markt naar me toe kwamen (snachts om 1uur op uitgaansavond)
Heb ze vriendelijk bedankt maar zei dat ik naar binnen wilde (kkkoud)
vervolgens werd me verteld dat ik "werelds" en "zondig" was omdat ik de kroeg in wilde...
Toen heb ik verteld dat ze mij niet kennen, dat ZIJ zouden moeten geloven dat er maar EEN is die mij kent, en dat is God.
Die man kam met allemaal verdraaide beweringen uit de bijbel, totaal ui zn context gerukt. Heb een paar dingen uitgelegd hoe het WEL zit en ben toen weggelopen :wave: daaag...