Huertecilla schreef:Wat jou réden ook is Shadow, als jij bij gladheid van de weg schuift is niet de gladheid de oorzaak maar jouw niet aanpassen.
Dat jouw beslissing om je niet voldoende aan te passen als reden heeft dat jij met de auto dóór wil rijden is een risicobeslissing. Jíj calculeert het risico in. Zeur er dan ook niet over en steek je hand in eigen boezem.
Allereerst: ik ben voorzichtig en pas mijn snelheid aan. Ik ben mij zeker wel bewust van de risico's en mijn wat ongeinteresseerde houding t.a.v de levensduur van de motor geldt NIET, heel nadrukkelijk niet de veiligheid.
Maar daarnaast onderschrijf ik de keuze van onze stad om de wegen begaanbaar te maken ipv te verwachten dat iedereen stapvoets rijdt van harte en ben ik helemaal blij dat er hier buitengewoon goed gestrooid wordt. Dat dat de levensduur van een auto beperkt zal mij een zalige rotzorg zijn.
(Een risicobeslissing ja. Autorijden is dat uberhaupt. Dat blijft een afweging. En JA, de stad zou een veiliger zijn als niemand meer met de auto ging. Maar in zo'n stad wil ik niet leven.)
Citaat:
Ik gebruik mijn auto als vervoermiddel. Een vervoermiddel met eigen voor- en nadelen. Één nadeel is het relatief grote gewicht en de grote potentiële schade die het kan aanrichten. De voordelen voor mij zoals comfort, transportsnelheid en het grote laadvermogen zijn voor mij geen reden om ánderen meer risisco te laten lopen
Daarmee hou je natuurlijk vooral jezelf voor de gek. Het feit dat jij je met een auto op de weg begeeft alleen al is een beslissing die risico meebrengt voor anderen. Je kunt ze beperken, je kunt naar eer en geweten proberen daar een goede afweging in te maken, en ik kan dit naar MIJN eer en geweten in elk geval verantwoorden.
Maar je kunt de risico's niet uitsluiten, je kunt alleen maar een keuze maken tussen wanneer het nog wel acceptabel is en wanneer niet. De mensen die mij kennen weten dat ik een buitengewoon voorzichtig persoon ben - maar ook voor mij geldt dat risico's toch gewoon een reeel deel van het leven uitmaken en als jij claimt dat jij nooit iets doet waardoor anderen meer risico lopen is dat simpelweg onwaar - dat is namelijk onmogelijk.