Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:38

Ik vind het tch wel grappig als 14 jarige kindertjes zeggen het geld nodig te hebben.. Wat hebben die in hemels naam aankosten... Helemaal niks en waarschijnlijk krijgen ze nog wat zakgeld erbij....Dus nodig hebben is grote onzin ... Het is meegenomen.

Daarnaast het gezeur over dat het zulk zwaar werk is.... so be it... Ik heb vroeger op de markt gewerkt en dat was ook zwaar.... Hele ware dagen en soms 7 dagen achter mekaar. Dit was toen ik 13 ofzo was. Zat ik te zeuren ? NEE ik was blij met mijn werk.
Ik werk nu in een snackbar. Krijg mooi een horeca CAO en heb het nog steeds prima naar mijn zin ... De fooi gaat op naar golden power in de zomer en het personeelsfeest en dan nog een keertje uit eten gaan buiten het seizoen om. Tevens mag je elke dag 2 consumpties nemen dus friet of een snack.... en we krijgen een heel klein kerst cadeautje met kerst .... maar zelf fooi krijgen ... nee hoor ... Ik krijg toch mijn loon. Daar werk ik voor

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:40

diesel_ schreef:
ik kan er echt zo niet tegen als mensen hier moeilijk over doen!!!

Vreselijk gewoon!! Je kiest er zelf voor om ook in weer in en wind krantjes te lopen, maar neem van mij aan, ik heb jaren kranten gelopen, dat je echt verkleumde handjes had in de winter en dat ik echt wel kon janken.

Al geef je 50cent, wat is nou 50 cent? dat kun je toch wel missen? Maar voor iemand van 13 zijn al die 50centjes bij elkaar wel een leuk bedrag waar je echt blij van wordt!

jaaa soms is het echt te zwak van sommige mensen,
het is je eigen keuze om wel of niet te geven, maar de gedachte er al aan dat je het niet om kan brengen om enig teken van dankbaarheid uit te beelden..

Slapen soms..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:40

diesel_ schreef:

Vreselijk gewoon!! Je kiest er zelf voor om ook in weer in en wind krantjes te lopen, maar neem van mij aan, ik heb jaren kranten gelopen, dat je echt verkleumde handjes had in de winter en dat ik echt wel kon janken.

Al geef je 50cent, wat is nou 50 cent? dat kun je toch wel missen? Maar voor iemand van 13 zijn al die 50centjes bij elkaar wel een leuk bedrag waar je echt blij van wordt!

Ik kan er dus niet tegen dat die kinderen ondankbaar en haast beledigd zijn als ze NIETS krijgen, dan trap je mij al tegen m'n schenen aan als het handje praktisch automatisch uitgestoken word na het "Prettige feestdagen" etc etc.

Vriendin van mij werkt in een supermarkt, en ze zegt zelf dat het een hel is, zo druk. Dan kan ze ook wel janken van de drukte, gaan de klanten toch ook geen 50 ct ectra geven?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:41

Kirsten_S schreef:
diesel_ schreef:

jaaa soms is het echt te zwak van sommige mensen,
het is je eigen keuze om wel of niet te geven, maar de gedachte er al aan dat je het niet om kan brengen om enig teken van dankbaarheid uit te beelden..

Slapen soms..

Dus alleen een "Bedankt en jullie ook fijne feestdagen" is niet dankbaar genoeg en zwak?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:42

shadowflower schreef:
Ik vind het tch wel grappig als 14 jarige kindertjes zeggen het geld nodig te hebben.. Wat hebben die in hemels naam aankosten... Helemaal niks en waarschijnlijk krijgen ze nog wat zakgeld erbij....Dus nodig hebben is grote onzin ... Het is meegenomen.

Daarnaast het gezeur over dat het zulk zwaar werk is.... so be it... Ik heb vroeger op de markt gewerkt en dat was ook zwaar.... Hele ware dagen en soms 7 dagen achter mekaar. Dit was toen ik 13 ofzo was. Zat ik te zeuren ? NEE ik was blij met mijn werk.
Ik werk nu in een snackbar. Krijg mooi een horeca CAO en heb het nog steeds prima naar mijn zin ... De fooi gaat op naar golden power in de zomer en het personeelsfeest en dan nog een keertje uit eten gaan buiten het seizoen om. Tevens mag je elke dag 2 consumpties nemen dus friet of een snack.... en we krijgen een heel klein kerst cadeautje met kerst .... maar zelf fooi krijgen ... nee hoor ... Ik krijg toch mijn loon. Daar werk ik voor

om te bepalen of het wel of niet nodig is, kan jij geen enkele uitspraak over doen. dat is bij ieder anders.

je moet het zelf ervaren hebben wil je er een mening over kunnen geven om het kunne vergelijken met wat jij gedaan heb...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:42

Shadowflower; Lekker afgezaagd, jammer genoeg heb ik genoeg aan kosten, ik heb een pony te betalen, daar betaal ik bijna álles zelf aan. Als ik die pony wil, mag ik dat zelf ook gaan betalen, was 't maar zo'n feest dat m'n ouders alles uit hun zak betaalden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:43

shadowflower schreef:

Pardon ? Niet nodig ?!
Ik had op mijn 14de toch echt al een eigen pony, dat ik zelf moest onderhouden hoor !
Werkte dus echt ontzettend veel. Dus wat jij zegt, is grote onzin .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:44

@ plien, als mensen dat zouden zeggen dan was ik allang blij geweest. Maar er komt heel wat meer bij kijken als ze dat zeggen.. Het ligt aan de toon van hoe ze het zeggen. Sommige mensen zeggen het en slaan meteen de deur dicht en andere niet.. Tjah daar zit wel een beetje verschil in.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:46

Ach ik denk toch dat de markt een stuk zwaarder is en dat mensen dat onderschatten ... maar ik heb ook nooit fooi gevraagt. Ik heb het er laatst met de groente boer over die bij ons wat te eten kwam halen en die zei ook "mensen denken dat als we weg gaan het ook klaar is voor ons maar we moeten ook nog voorraad bijhouden en alle andere handelingen doen. Nee hoor... Als ik nou een blad als de PZC zou hebben en dee word elke dag correct bezorgt zou ik zeggen ok je krijgt wel wat .... maar al die rot folders die ik toch nutteloos vind .. nee hoor

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:47

ik betaalde ook alles an mijn pony bijna zelf ... dit van zakgeld en loon dus wat dat betreft ...

en een pony is je eigen keuze ... je hoeft dat beest niet te hebben.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:48

Ik vind het een beetje raar dat mensen gaan praten over hun eigen werk dat je daar geen fooi vraagt, dat heeft er helemaal niets mee te maken. Die kaartjes zijn gewoon een soort traditie om het maar zo te noemen. (vind ik).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:49

Kirsten_S schreef:
shadowflower schreef:

om te bepalen of het wel of niet nodig is, kan jij geen enkele uitspraak over doen. dat is bij ieder anders.

je moet het zelf ervaren hebben wil je er een mening over kunnen geven om het kunne vergelijken met wat jij gedaan heb...

maar jij kan ook niet bepalen voor andere mensen of ze zwaar werk doen of niet..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:50

TRADITIE???? Vroeger had je dat nooit naar mijn weten en nu staan er elke dag een stel aan je deur

Kirsten_S

shadowflower schreef:
Ach ik denk toch dat de markt een stuk zwaarder is en dat mensen dat onderschatten ... maar ik heb ook nooit fooi gevraagt. Ik heb het er laatst met de groente boer over die bij ons wat te eten kwam halen en die zei ook "mensen denken dat als we weg gaan het ook klaar is voor ons maar we moeten ook nog voorraad bijhouden en alle andere handelingen doen. Nee hoor... Als ik nou een blad als de PZC zou hebben en dee word elke dag correct bezorgt zou ik zeggen ok je krijgt wel wat .... maar al die rot folders die ik toch nutteloos vind .. nee hoor

uhh haaloo waaarvoor zijn stickers uitgevonden,.?? dan krijg je die 'rot' folders ook niet meer..

Of het zwaar is, twijfel ik niet aan. Maar jij krijgt je loon al doordat mensen spullen/eten kopen bij je..
Wij verkrijgen onze loon door te lopen én met de kaartjes langs te gaan. Dat hoort er gewoon bij.

Pistasche

shadowflower schreef:
ik betaalde ook alles an mijn pony bijna zelf ... dit van zakgeld en loon dus wat dat betreft ...

Misschien bij de meesten, maar bij sommigen ook niet. Dus ik zou daar maar niet zo makkelijk over oordelen als ik jouw was Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:51

shadowflower schreef:
TRADITIE???? Vroeger had je dat nooit naar mijn weten en nu staan er elke dag een stel aan je deur

Ik zeg toch ook; 'EEN SOORT VAN'. Bij de meeste kranten/folders krijgen de bezorgers zo'n kaartje. Ik wist het gewoon niet helemaal goed te verwoorden Knipoog

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:51

shadowflower schreef:

nou allee jaren die ik gelopen heb (zo'n 4 jaar) is het elk jaar geweest hoor Lachen

savira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:52

Ik geef ze wel altijd wat, ze moeten er heel veel folders lopen voor een klein beetje geld en ze krijgen ook geen kerstpakket dus vind het eigenlijk wel dat ze het verdienen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:57

Ik vraag me toch wel af, wat krijgen de krantenlopers hier voor zakgeld? De jongere hier dan he. Er word hier echt gepraat alsof je die 'kerstbonus' perse nodig hebt, alsof je zonder dood gaat. Clown

Ik ben nu 15, en als ik zie wat ik aan kleedgeld/zakgeld krijg per maand.... Meer dan wat je voor 'n maand krantenlopen krijgt. Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:59

Ik krijg aan zakgeld 15 euro Lachen
(kleedgeld is dan wel apart, geld voor cadeautjes van verjaardagen en stalgeld voor de pony en af en toe gewoon wat extra's wat ik zelf mag uitkiezen als we gaan winkelen etc etc)
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 22-12-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:00

Wij geven 2 euro als ze netjes de folders brengen en de krantenjongen op tijd is. Anders niks

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:00

Anthea schreef:
Ik vraag me toch wel af, wat krijgen de krantenlopers hier voor zakgeld? De jongere hier dan he. Er word hier echt gepraat alsof je die 'kerstbonus' perse nodig hebt, alsof je zonder dood gaat. Clown

Ik ben nu 15, en als ik zie wat ik aan kleedgeld/zakgeld krijg per maand.... Meer dan wat je voor 'n maand krantenlopen krijgt. Clown

Ik krijg helemaal geen zakgeld
En toch vind ik het echt beláchelijk om kaartjes te lopen, en al helemaal om te zeuren dat he zwaar werk is ROFL

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:02

Anthea schreef:

Nou ik krijg helemaal niks nakkes nada..
omdat we dat geld voor andere dingen nodig hebben..
dus kan je miss wel begrijpen dat die kleine 200 euro voor een jaar niet veel zijn..

ik hoef dan ook niet alles zelf te betalen en als ik het vraag krijg ik ook wel wat..
maar in deze tijden zijn er andere dingen belangrijker , bijv stroom, water, enz..
Ik voel me schuldig als ik dan ook nog is om zakgeld of kleedgeld ga vragen. Wil ik echt iets dan spaar ik daarvoor.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:02

shadowflower schreef:

Eigen keuze ja, maar ga dan niet zeggen dat ze het niet nodig hebben !
Want dat had ik dus echt wel, en dus ook goeie reden om te lopen Ja

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:04

Ik vind kranten lopen opzich niet zwaar, maar wel als het in icm met school en sporten is. Ik ben écht kapot altijd op woensdag als ik ook naar school moet en daarna meteen door naar de paarden. Die kaartjes zijn niet alleen om het extra centje dat je verdient en de waardering maar als ze het écht waarderen is dat voor mij toch ook weer een goede motivatie om toch weer elke keer ervoor te zorgen dat hun de krant optijd hebben.