Ess_Ramona schreef:wat zouden je ouders doen denk je (steunen, afwijzen,...), en zou je het zelf houden
Klinkt heel naar, maar ik zou dan als het gebeurt het huis niet meer uit mogen.
Mijn pa vind alles best, zolang ik mijn school afmaak, en dat wil ik ook..

Ik denk dat ik nu half bokt over me heen zal krijgen met het antwoord wat ik zo meteen ga geven...
Maar eerst even dit: Ik heb zelf 2 kinderen, een zoon van 12 en een dochter van 9 ik hou zielsveel van mijn kinderen en heb veel voor ze over maar niet alles!
Stel dat mn dochter over een jaartje of 6 thuiskomt met de mededeling dat ze zwanger is

Dan zal ik zeer zeker aandringen op een abortus, ik wil niet de verantwoording hebben voor nog een kind, ik heb ook mijn leven, en ben al dolblij als ik mijn 2 kids later 2 leuke volwassenen worden..
Ik ga niet de rest van mijn leven zorgen voor nog een kleine, neen ik wijs ze niet af, dat niet.
Ik zal dit mijn kinderen ook duidelijk maken als ze met sex gaan beginnen, dat ik niet van plan ben om met hun "gebakken peren" ga zitten.. Ik hoop dat ze dat genoeg afschrikt zodat ze heeeel goed gaan uitkijken. De pil is niet altijd veilig dus zal ik ook aandringen op condooms dit zeer zeker in het geval met SOA'S.
Als ze 18 / 19 is dan is ze oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet, maar ik al niet voor het kind gaan zorgen / oppassen. Als ik de mogelijkheid heb zal ik haar financieel steunen en bijstaan.. Maar ik wil geen zorgtaak hebben.
Omgekeerd natuurlijk ook als mijn zoon binnen komt met de mededeling dat hij een meisje zwanger gemaakt heeft, dan geld voor hem hetzelfde!