Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:56

Kirsten_S schreef:
Ess_Ramona schreef:
wat zouden je ouders doen denk je (steunen, afwijzen,...), en zou je het zelf houden

Mijn paps zou het na een uur al weer vergeten zijn, dus die telt helaas niet mee.
Mijn moeder zou even goed boos worden en het daarna accepteren en me gigantisch steunen. Ook om stiekem een tweede kans te kunnen hebben denk ik, ze zit er volgens mij erg mee dat het zo moeilijk liep met mij. (we botsen helaas teveel, maar ze is verder echt een heel goed mens).

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:57

Welshcobfan schreef:
Mijn ouders zouden mij nooit laten vallen, maar ik geloof ook niet dat ze zullen juichen hahaha Tong uitsteken
Mama roept nu al dat ze geen kleinkinderen erbij wil! Tong uitsteken en dat ik toch wel eerst moet trouwen, baan moet hebben etc voordat ze het pas echt heeeel erg leuk kan vinden! Haha!

Jaa ik denk dat dat de ideale droom van elke ouders wel is Tong uitsteken , maarjah we leven in het jaar 2008 waar tegenwoordig alles mogelijk is..
Vroeger (heel vroeger Tong uitsteken) wisten ze volgens mij nog geen eens wat abortus was.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:01

Maar moeder heeft nog het liefst dat ik voor altijd haar kleine meisje blijf, dus liefst geen kids want dan ben ik niet meer haar kleine meisje (voor haar gevoel) Tong uitsteken

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:02

Maarjah al die kwesties over het vroeg moeder zijnde, abortus en seks enzo, is bij iedereen altijd verschillend. Iedereen heeft er weer zijn eigen mening over dus je zou nooit een streep kunnen trekken van, geen kind totdat je 20 bent of geen abortus.. iedereen denkt daar anders over en natuurlijk is het goed dat we hier over praten enzo, maar zo blijf je eigenlijk altijd bezig om je eigen mening maar te vertellen en zou het toch nooit een lijn woorden kwa gedachten en meningen ? Niet aanvallend bedoeld hoor met dit topic, maar ik hoop dat jullie het snappen Tong uitsteken

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:07

Ess_Ramona schreef:
wat zouden je ouders doen denk je (steunen, afwijzen,...), en zou je het zelf houden

Klinkt heel naar, maar ik zou dan als het gebeurt het huis niet meer uit mogen.
Mijn pa vind alles best, zolang ik mijn school afmaak, en dat wil ik ook..

Bloos Ik denk dat ik nu half bokt over me heen zal krijgen met het antwoord wat ik zo meteen ga geven...

Maar eerst even dit: Ik heb zelf 2 kinderen, een zoon van 12 en een dochter van 9 ik hou zielsveel van mijn kinderen en heb veel voor ze over maar niet alles!

Stel dat mn dochter over een jaartje of 6 thuiskomt met de mededeling dat ze zwanger is Verdrietig Dan zal ik zeer zeker aandringen op een abortus, ik wil niet de verantwoording hebben voor nog een kind, ik heb ook mijn leven, en ben al dolblij als ik mijn 2 kids later 2 leuke volwassenen worden..

Ik ga niet de rest van mijn leven zorgen voor nog een kleine, neen ik wijs ze niet af, dat niet.

Ik zal dit mijn kinderen ook duidelijk maken als ze met sex gaan beginnen, dat ik niet van plan ben om met hun "gebakken peren" ga zitten.. Ik hoop dat ze dat genoeg afschrikt zodat ze heeeel goed gaan uitkijken. De pil is niet altijd veilig dus zal ik ook aandringen op condooms dit zeer zeker in het geval met SOA'S.

Als ze 18 / 19 is dan is ze oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet, maar ik al niet voor het kind gaan zorgen / oppassen. Als ik de mogelijkheid heb zal ik haar financieel steunen en bijstaan.. Maar ik wil geen zorgtaak hebben.

Omgekeerd natuurlijk ook als mijn zoon binnen komt met de mededeling dat hij een meisje zwanger gemaakt heeft, dan geld voor hem hetzelfde!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:08

Welshcobfan schreef:
Kirsten_S schreef:

Neee juist niet ..

Alle christelijke geloven zijn iig voorstanden van seks NA het huwelijk, in de strenger gelovige richtingen daarvan word je uit de gemeenschap gezet als je niet trouwt als je zwanger bent.

Ik ben zelf opgevoed met een christelijke grondslag, maar het is altijd mijn keus of ik er wat mee doe Lachen Met dank aan mijn ouders natuurlijk die mij volledig vrij laten erin. Zij hebben mij alleen de basis meegegeven en de rest is helemaal aan mijzelf!

Volgens mij niet alle geloven Knipoog WIj horen bij het hervormd en voor zover ik weet, is het bij ons niet verboden Nagelbijten / Gniffelen Mjah wij wijken wel erg af van de anderen geloven, zo mogen wij ook geen kettinkjes en beeldjes en alles hebben die wijzen op het geloof (bv. dus van jezus of maria Knipoog ). Ons geloof is dan ook alles behalve streng Nagelbijten / Gniffelen wij gaan ook niet iedere zondag naar de kerk, het enigste wat mijn ouders wel hebben (en dat hebben hun ouders ook weer gedaan) kids van 12 t/m 15jr vs mij naar huiscategesatie Knipoog Waar je dingen verteld worden over het geloof, eigenlijk hetzelfde als de kerk alleen dan gericht op die leeftijdscategorie en bij iemand thuis... Veel gezelliger en leuker! Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:13

Ik ben 18, bijna 19 en ik heb hier al met mijn ouders over gesproken. Zij zullen klaarstaan als ik zwanger zou worden, zowel financieel als emotioneel want het is geen gemakkelijke taak(ook niet als je al 30 bent).

Ik zou het dus houden, maar in geval van verkrachting? Dan zou ik eerlijk gezegd serieus gaan twijfelen. Misschien geen abortus maar wel adoptie.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:18

Armaris schreef:
Ik ben 18, bijna 19 en ik heb hier al met mijn ouders over gesproken. Zij zullen klaarstaan als ik zwanger zou worden, zowel financieel als emotioneel want het is geen gemakkelijke taak(ook niet als je al 30 bent).

Ik zou het dus houden, maar in geval van verkrachting? Dan zou ik eerlijk gezegd serieus gaan twijfelen. Misschien geen abortus maar wel adoptie.

In het geval van verkrachting zou ik waarschijnlijk wel abortus plegen. Adoptie zal ik toch niet kunnen. Ben nu 17, wordt over 2 maanden 18. En als ik nu zwanger zou worden, zou ik serieus niet weten wat ik zou doen. Houden of aborteren. Heb hier al wel eens met mijn moeder en vriend over gehad. Mijn vriend zou achter mijn keuze staan, en als ik besluit het te houden zal hij er ook alles aan doen om ons te kunnen onderhouden. Mijn moeder zal ook achter mij staan, wat mijn keuze ook zal zijn. Maar ik weet niet wat ik zou doen, was voorlopig nog niet van plan zwanger te raken in ieder geval. En ik hoop dat ik voorlopig ook nog niet de keuze zal hoeven maken, maar dat heb ik toch voor een heel groot deel zelf in de hand. Knipoog

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:19

Vind het jammer dat ik hier geen antwoord op krijg:

Melanie_B schreef:
Welshcobfan schreef:

En aangezien de meeste 14 jarigen toch nog thuis wonen, is het wel fijn als pa en ma er ook een zegje in hebben want zij worden ook opeens geconfronteerd met een baby in hun huis! En als dochterlief financieel slecht zit, is de kans erg groot dat ouders het moeten betalen.

(en ik zeg dus NIET dat de beslissing ligt bij de grootouders in spe, maar ik vind wel dat hun mening wel van belang is als dochterlief thuis blijft wonen met kind)

Maar.. een 14 jarige.. die weet nog niet wat ze wilt.. die weet niet hoe ze haar toekomst in wilt gaan vullen... hoe is het dan mogelijk om de juiste keuze te maken? Haar ouders kunnen haar dan wel bij helpen, maar het is niet zomaar iets waar je één nachtje over kan slapen.

Stel ze houdt het... hartstikke leuk.. maar (stel) ze krijgt daar later spijt van?
Het valt haar tegen? Ze wilt haar eigen leventje leiden zonder ''opgescheept'' te zitten met het kind? Het kan dan nog een behoorlijke klap in de maag worden..

Of de laat het weghalen, en krijgt daar later spijt van??
Dat blijft zo'n meid dan haar hele leven bij...
[/quote]

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:27

Als een puber bij je thuiskomt met de vraag of ze uitgehuwelijkt mag worden..? wat zeg je dan? Je wilt het zelf, dus prima?! Dat lijkt me niet...waarom dan wel als ze een kind wil? Die verbintenis is nog veel vaster en duurt veeeel langer en je komt er ook niet meer vanaf. Daarnaast doe je er dan ook nog het kind schade mee lijkt me zo...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:39

even stipje, toch wel interessant topic. Lachen

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:15

Ik ben nu 21 maar heb vanaf mn 15 een relatie met nog steeds dezelde jongen ik woon vanaf mn 18 de samen en werk gewoon....
Echter ondanks dit alles zal ik een kind niet houden ik zal een abortus laten plegen waarom ik heb niks met kinderen vind mn neefje leuk maar ik moet er niet aan denken en rvan mezelf 1 te hebben.
Ik ge niet van elke dag dat ik leef en ga elke weekend stappen enzovoorts met een kind moet ik echt alles opgeven ook mijn paarden en zelfs mijn honden....
Dit heb ik er niet voor over mocht het zo zijn dat we te laat zijn is het een ander verhaal maar op tijd nee dan haal ik het echt uit......
Ik heb wel onwijs veel respect voor meisjes,vrouwen en gezinnen die het wel doen maar ik zelf pas ervoor...

Ik wil trouwens zowiezo geen kinderen en mijn vriend al helemaal niet.....

Gr Gemma

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:11

luna1 schreef:
Ik ben nu 21 maar heb vanaf mn 15 een relatie met nog steeds dezelde jongen ik woon vanaf mn 18 de samen en werk gewoon....
Echter ondanks dit alles zal ik een kind niet houden ik zal een abortus laten plegen waarom ik heb niks met kinderen vind mn neefje leuk maar ik moet er niet aan denken en rvan mezelf 1 te hebben.
Ik ge niet van elke dag dat ik leef en ga elke weekend stappen enzovoorts met een kind moet ik echt alles opgeven ook mijn paarden en zelfs mijn honden....
Dit heb ik er niet voor over mocht het zo zijn dat we te laat zijn is het een ander verhaal maar op tijd nee dan haal ik het echt uit......
Ik heb wel onwijs veel respect voor meisjes,vrouwen en gezinnen die het wel doen maar ik zelf pas ervoor...

Ik wil trouwens zowiezo geen kinderen en mijn vriend al helemaal niet.....

Gr Gemma

Ik snap jouw keuze volledig alleen wil ik toch graag 1 ding zeggen.

Ik ben nu 26 en moeder van een 5 jarige maar stappen doe ik nog steeds, oke niet zo heel vaak (ong.1x in 5 a 6 weken) maar ik ga geregelt uit-eten of een biosje pakken met of zonder mijn dochter erbij.
Bovendien heb ik 2 honden en 3 paarden, een baan van 25 u/pw en ondanks dat ik het altijd ontzettend druk heb, kom ik nog steeds overal aan toe. Het enige wat je moet doen is je dagen logisch plannen, je aandacht goed zien te verdelen en vooral......ook zo nu en dan de tijd voor jezelf nemen.

Ik ben anderhalf jaar alleenstaande moeder geweest, en stortte toen volledig in omdat ik alleen maar met mijn dochter,huishouden,paarden honden of vrienden etc bezig was.Ik wilde alleen maar iedereen tevreden houden en dacht niet aan mijn eigen persoontje, tot ik bij mijn huisarts kwam en hij ze: af en toe moet je ook egoïstisch zijn en dingen doen die je zelf graag doet.
Vandaar dat ik nu dus weer af en toe een avondje uit ga of mijn moeder vraag voor oppas zodat ik even kan uitwaaien tijdens een lange buitenrit, zo blijf ik een gelukkige mama.

Zorg dus gewoon dat je zelf ook nog een leven hebt en niet geleefd word

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:31

Ik ben pas 15 en ik heb spijt van mijn eerste keer. Ik ben nog te jong om met zulke dingen bezig te zijn. Volwassen genoeg, maar gewoon te jong.

Verder vind het toch wel de keuze van iedereen. Maar bezint eer ge begint! Waar je aan begint, moet je ook de gevolgen van dragen is mijn mening.
Wel heb ik ontzettend respect voor jonge moeders, petje af dat ze dat aangedurft hebben en nu gelukkig zijn!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:57

siena1 schreef:
Ess_Ramona schreef:

Klinkt heel naar, maar ik zou dan als het gebeurt het huis niet meer uit mogen.
Mijn pa vind alles best, zolang ik mijn school afmaak, en dat wil ik ook..

Bloos Ik denk dat ik nu half bokt over me heen zal krijgen met het antwoord wat ik zo meteen ga geven...

Maar eerst even dit: Ik heb zelf 2 kinderen, een zoon van 12 en een dochter van 9 ik hou zielsveel van mijn kinderen en heb veel voor ze over maar niet alles!

Stel dat mn dochter over een jaartje of 6 thuiskomt met de mededeling dat ze zwanger is Verdrietig Dan zal ik zeer zeker aandringen op een abortus, ik wil niet de verantwoording hebben voor nog een kind, ik heb ook mijn leven, en ben al dolblij als ik mijn 2 kids later 2 leuke volwassenen worden..

Ik ga niet de rest van mijn leven zorgen voor nog een kleine, neen ik wijs ze niet af, dat niet.

Ik zal dit mijn kinderen ook duidelijk maken als ze met sex gaan beginnen, dat ik niet van plan ben om met hun "gebakken peren" ga zitten.. Ik hoop dat ze dat genoeg afschrikt zodat ze heeeel goed gaan uitkijken. De pil is niet altijd veilig dus zal ik ook aandringen op condooms dit zeer zeker in het geval met SOA'S.

Als ze 18 / 19 is dan is ze oud genoeg om zelf te beslissen wat ze doet, maar ik al niet voor het kind gaan zorgen / oppassen. Als ik de mogelijkheid heb zal ik haar financieel steunen en bijstaan.. Maar ik wil geen zorgtaak hebben.

Omgekeerd natuurlijk ook als mijn zoon binnen komt met de mededeling dat hij een meisje zwanger gemaakt heeft, dan geld voor hem hetzelfde!

Siena1, ik denk dat juist dan je dochter behoefte heeft aan iemand die haar steund met welke keuze ze dan ook maakt ongeacht welke leeftijd ze zou hebben! Ik zou mijn dochter nooit een bepaalde kant op willen puschen, omdat mij dat dan even beter uitkomt (even kort door de bocht maar zo interperteer ik je reactie wel)

Je staat toch altijd voor je kinderen klaar, ookal maken ze een keuze waar jouwn hulp bij nodig is?
Mocht zoiets met mijn dochter gebeuren, dan hoop ik dat ze weet dat ze altijd bij me terecht kan, ongeacht het "probleem" waar ze mee zit

je schrijft zelf ook al Siena1, dat je haar nooit zou afwijzen, maar wanneer je juist zo`n gevoel aan haar meegeeft dat haar kind niet welkom is, vindt ik persoonlijk dat je al een afwijzende houding, wat je dochter ook zeker wel zou aanvoelen...

Maar goed, zo denk ik erover Knipoog

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:26

BraveSpots schreef:
@klijntjuh: speciaal voor jou stel ik deze vraag nog eens opnieuw, omdat ik heel benieuwd ben naar je antwoord Ja!

BraveSpots schreef:
En aan al degene die vinden dat onveilige sex= verantwoordeijkheid eventueel kind heb ik deze vraag:

Gaat de plicht om moeder te zijn (als je zwanger bent na onveilige sex) boven de kwaliteit van het kind zijn leven?

De plicht van de moeder is het kind een kwalitatief leven bieden Knipoog
Das het risico van op jonge leeftijd volwassen dingen doen Tong uitsteken

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:38

2 vriendinnen van mij zijn tienermoeder.
Bijde met streng christelijke ouders, en het was voor beide meiden een enorme drempel om te vertellen dat ze zwanger waren.
Mannen gingen er vandoor, en het werden alleen staande moeders.

De jongste meid van 15 jaar! maar heeft alles op alles gezet om haar kindje een zo goed mogelijke basis te geven. Tuurlijk ging het met school moeilijk. maar het is gelukt! Haar dochtertje is nu een jaar, en dolgelukkig. Ze woont met haar dochtertje bij haar ouders, en gaat binnenkort op zichzelf wonen.
Ze had ook kunnen kiezen voor het blijven uitgaan, school, shoppen met vriendinnen enz. Maar heeft gelukkig deze keuze gemaakt, en is er dolgelukkig mee.

De andere meid is een basisschoolvriendin van mij. Even oud als ik.
Haar dochtertje is nu bijna 4. ze was 18 toen ze zwanger raakte. Zij heeft ook alles op alles gezet. en wilde ook haar opleiding nog afmaken. Als tienermoeder krijg je werkelijk alles vergoed en je krijgt dikke subsidies. Hierdoor kon ze haar opleiding af maken, zonder ernaast ook nog te hoeven werken, en zo was ze genoeg tijd bij haar dochtertje.
Ze is afgelopen jaar getrouwd, en nu heeft het dochtertje een gezin! Super toch?

Ik heb respect voor deze meiden! ze zetten hun eigen leven, en hun eigen wil aan de kant en namen hun verantwoordelijkheid.
Ze zijn beide dolgelukkig, en willen geen seconde meer zonder hun dochter!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:41

Klijntjuh schreef:
BraveSpots schreef:
En aan al degene die vinden dat onveilige sex= verantwoordeijkheid eventueel kind heb ik deze vraag:

Gaat de plicht om moeder te zijn (als je zwanger bent na onveilige sex) boven de kwaliteit van het kind zijn leven?

De plicht van de moeder is het kind een kwalitatief leven bieden Knipoog
Das het risico van op jonge leeftijd volwassen dingen doen Tong uitsteken

En wat als die jonge moeder het kind niet wilt en haar plicht ontloopt en het kind zo half en half verwaarloost en geen liefde geeft?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:52

Klijntjuh schreef:
Bijde met streng christelijke ouders, en het was voor beide meiden een enorme drempel om te vertellen dat ze zwanger waren.

De jongste meid van 15 jaar! maar heeft alles op alles gezet om haar kindje een zo goed mogelijke basis te geven. Tuurlijk ging het met school moeilijk. maar het is gelukt! Haar dochtertje is nu een jaar, en dolgelukkig. Ze woont met haar dochtertje bij haar ouders, en gaat binnenkort op zichzelf wonen.
Ze had ook kunnen kiezen voor het blijven uitgaan, school, shoppen met vriendinnen enz. Maar heeft gelukkig deze keuze gemaakt, en is er dolgelukkig mee.

Haar dochtertje is nu bijna 4. ze was 18 toen ze zwanger raakte. Zij heeft ook alles op alles gezet. en wilde ook haar opleiding nog afmaken. Als tienermoeder krijg je werkelijk alles vergoed en je krijgt dikke subsidies. Hierdoor kon ze haar opleiding af maken, zonder ernaast ook nog te hoeven werken, en zo was ze genoeg tijd bij haar dochtertje.
Ze is afgelopen jaar getrouwd, en nu heeft het dochtertje een gezin! Super toch?

Ik heb respect voor deze meiden! ze zetten hun eigen leven, en hun eigen wil aan de kant en namen hun verantwoordelijkheid.

Ik kan je direct twee negatieve verhalen geven ook hoor. Ik snap niet wat het nut is om tienermoeders zo op te waarderen. Tuurlijk gaat het is veel gevallen goed, maar in evenveel ook slecht.

Waarom zou je de negatieve kanten negeren, die mogen (moeten) toch evengoed erbij gezegd worden, niet?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:13

BraveSpots schreef:
Ik kan je direct twee negatieve verhalen geven ook hoor. Ik snap niet wat het nut is om tienermoeders zo op te waarderen. Tuurlijk gaat het is veel gevallen goed, maar in evenveel ook slecht.

Waarom zou je de negatieve kanten negeren, die mogen (moeten) toch evengoed erbij gezegd worden, niet?

Voor het maken van een weloverwogen keuze sowieso!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:19

Citaat:

Citaat:
Siena1, ik denk dat juist [b]dan je dochter behoefte heeft aan iemand die haar steund met welke keuze ze dan ook maakt ongeacht welke leeftijd ze zou hebben! Ik zou mijn dochter nooit een bepaalde kant op willen puschen, omdat mij dat dan even beter uitkomt (even kort door de bocht maar zo interperteer ik je reactie wel)[/b]

Je staat toch altijd voor je kinderen klaar, ookal maken ze een keuze waar jouwn hulp bij nodig is?
Mocht zoiets met mijn dochter gebeuren, dan hoop ik dat ze weet dat ze altijd bij me terecht kan, ongeacht het "probleem" waar ze mee zit

je schrijft zelf ook al Siena1, dat je haar nooit zou afwijzen, maar wanneer je juist zo`n gevoel aan haar meegeeft dat haar kind niet welkom is, vindt ik persoonlijk dat je al een afwijzende houding, wat je dochter ook zeker wel zou aanvoelen...

Maar goed, zo denk ik erover Knipoog

ben het helemaal met je eens!
ik zou mijn dochter/zoon steunen en helpen waar ik kan ookal zou ik daar dingen voor op moeten offeren...!
wat als je dochter wel zwanger zou raken siena1? dan durft ze het je niet eens te vertellen omdat jij haar toch niet zou willen helpen en het ten strengste afkeurd...
vind je dat fijn? dat straks bijna iedereen het zal weten en jij niet omdat je dochter bang is voor je reactie en je haar niet wil helpen?
moet er echt niet aan denk Lachen mijn dochter zou altijd bij me terecht kunnen ookal wordt ze zwanger,begaat ze een moord of wat dan ook(om in het wilde weg maar even wat op te noemen Tong uitsteken)...!

maar wie ben ik Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 23:26

wendy_x schreef:
ben het helemaal met je eens!
ik zou mijn dochter/zoon steunen en helpen waar ik kan ookal zou ik daar dingen voor op moeten offeren...!
wat als je dochter wel zwanger zou raken siena1? dan durft ze het je niet eens te vertellen omdat jij haar toch niet zou willen helpen en het ten strengste afkeurd...
vind je dat fijn? dat straks bijna iedereen het zal weten en jij niet omdat je dochter bang is voor je reactie en je haar niet wil helpen?
moet er echt niet aan denk Lachen mijn dochter zou altijd bij me terecht kunnen ookal wordt ze zwanger,begaat ze een moord of wat dan ook(om in het wilde weg maar even wat op te noemen Tong uitsteken)...!

maar wie ben ik Haha!

Mijn moeder had/heeft dezelde instelling als siena1. Stel dat ik ooit zwanger was mocht ik dat altijd thuis zeggen. (Zolang kan je dat trouwens ook niet verbergen hoor.) Maar ik wist van te voren wat mijn moeders antwoord zou zijn: Oftewel hou je het, en zorg je zelf voor onderdak, inkomen, en de volledige zorg voor de baby, etc. Ofwel hou je het niet.

Nu was ik wel slim genoeg om niet zwanger te geraken op mijn 14de Knipoog , maar ik vind het een logische reactie. Mijn moeder heeft drie kinderen gekregen en zat niet op een vierde te wachten omdat ik toevallig zwanger ben en een kind wil krijgen.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:34

nja als je zwanger bent vind ik dat je ook voor de gevolgen in moet staan Lachen dit zal ik ook tegen een vriendin zeggen als die zwanger zou raken op 16jarige leeftijd Knipoog ik ben d'r voor d'r of ze het houdt of niet...maar vind wel dat als je geen kinderen wil, je misschien wat beter je best moet doen om niet zwanger te raken(pil&condoom)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:34

Klijntjuh schreef:

Ik ben het niet eens met de vetgedrukte gedeelten.
Dus je moet je hele leven opofferen (dat kan zo voelen voor sommigen) omdat je zwanger bent geworden.
Ik zou niet gelukkig zijn als mijn dochter thuis zou komen en zeggen dat ze zwanger is en het kind houdt terwijl ze absoluut nog niet voor zichzelf kan zorgen laat staan voor een kind.
Ik zou niet pushen voor abortus, dat is een keuze dat zij moet maken en dat kan en wil ik niet doen.
Ik ga dan wel de voor en nadelen van houden en abortus vertellen en misschien dan ook laten zien wat beide keuzes zijn door voorbeelden van meisjes die voor dezelfde keuze (hebben ge-)staan.
Het is geen keuze dat je moet doen omdat je gedwongen word omdat er geen andere keuze kan zijn.
Er zijn meerdere oplossingen dan alleen houden of abortus.
Er zijn meer dan genoeg voorbeelden waarbij het niet ging en de kind (letterlijk kind en niet een puber dat denkt volwassen te zijn) daar de slachtoffer van werd en daar moet ook rekening mee gehouden worden.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:05

BraveSpots schreef:
Ik snap niet wat het nut is om tienermoeders zo op te waarderen. Tuurlijk gaat het is veel gevallen goed, maar in evenveel ook slecht.Waarom zou je de negatieve kanten negeren, die mogen (moeten) toch evengoed erbij gezegd worden, niet?

Ik vind juist dat de tienermoeders die het wel goed doen en wel hun verantwoordelijkheid nemen ook wel is in het zonnetje gezet mogen worden.
Doordat tienermoeder zijn vaak als iets negatiefs wordt gezien,worden de tienermoeders die wel hun hun best doen en alles wel goed voor elkaar hebben ook in het zwart daglicht gezet.