annastasia schreef:volgens jullie is vegetarisch/ veganistisch zijn alles. De mensen die vlees eten zijn ''slecht''
Vaak gebasseerd op dingen die in nederland al jaren verboden zijn, en of filmpjes en andere verhalen/artikelen uit het buitenland.
En zolang onwaarheden worden verkondigd dan kan ik daar niet tegen (met mij meerdere)
Hoe jij aan je realiteit komt weet ik niet, maar die is niet gebaseerd op alles wat hier in nederland speelt/ is toegestaan.
Dat iets verboden is betekent helaas niet dat het niet gebeurt... Denk maar eens aan de schrikbarende wantoestanden bij Friesland Vee een paar maanden geleden, onderzoeken naar hoeveelheden antibiotica en salmonella in vlees, en dergelijke. Dat is recent, en Nederlands. En helaas, de realiteit.
Daarbij komt dat we vlees eigenlijk helemaal niet nodig hebben, dus ik vraag me af waarom mensen dieren laten lijden voor voedsel; iets wat je ook gewoon van een plant kan eten. Ik zeg niet dat alle vleeseters überslecht zijn, volgens mij zegt niemand dat hier in dit topic. Wel vind ik het jammer dat veel mensen denken dat alles altijd netjes volgens de regels gebeurd, denken dat alle dieren in Nederland het 100% oké hebben, en alleen maar het goedkoopste stukje vlees uitzoeken in de supermarkt. Die scheiding Nederland/buitenland is ook niet zo makkelijk te trekken. Als wij hier snacks eten van in het buitenland mishandelde dieren zijn wij nog net zo schuldig, als wanneer ze uit Nederland waren gekomen. En het vlees dat hier in de schappen ligt komt echt niet allemaal uit Nederland.
en waar beland dat kalfje op den duur eigenlijk in de helft van de gevallen? juist bij de slager omdat ie overbodig is!

haha. Ja ik heb het van voor tot achter bij gehouden!