Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Tja, je moet als winkelier/horeca-uitbater als je verder geen personeel kan vinden.. Ik heb er niet zoveel moeite mee.
Nee dan al die Nederlanders die in het buitenland verwachten dat men NLs verstaat of begrijpt
_San87_ schreef:Snel Nederlands leren, dan. Sorry, maar ik ga echt geen Engels spreken in een winkel in Nederland.
Kairos schreef:_San87_ schreef:Snel Nederlands leren, dan. Sorry, maar ik ga echt geen Engels spreken in een winkel in Nederland.
Ik heb ook collega’s die niet super geweldig Nederlands spreken (gehandicaptenzorg). Dat betekent proberen het in het Nederlands over te brengen, als dat niet lukt schakelen we over naar Engels.
Zeker omdat het over het algemeen wel fijn is als je weet dat de instructie over is gekomen. Als ik het in het Nederlands doe is dat soms een twijfelgeval
Benzz schreef:Weet je wat pas moeilijk is........buddy zijn voor iemand die alleen arabisch en turks spreekt. En ik spreek wat talen, maar deze twee toevallig nietMaar met google translate kom je een eind en ondanks dat die bijzonder vertaald, hebben we daar erg veel lol om.