Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 07:51

prompter schreef:
vuurneon schreef:
Ik vind Nederlandse films niets.

Series idem. Het acteren, nee het praten voelt zo geforceerd. Niemand praat zo in het echte leven. Als ik naar Engelse programma's kijk voelt het alsof die mensen echt bestaan, Nederlandse programma's komen op mij heel onnatuurlijk en gemaakt over.

Dat heb ik ook! Er zijn een paar NL films en series die ik ok vind, Zwartboek, Grenslanders, Gooische Vrouwen, maar daar houdt t wel mee op haha.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 08:34

prompter schreef:
vuurneon schreef:

Series idem. Het acteren, nee het praten voelt zo geforceerd. Niemand praat zo in het echte leven. Als ik naar Engelse programma's kijk voelt het alsof die mensen echt bestaan, Nederlandse programma's komen op mij heel onnatuurlijk en gemaakt over.

Dat inderdaad; de fake druipt er vanaf.

MyWishMax

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:25

Ja eens! Maar ik lees boeken ook liever in Engels dan Nederlands

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:52

Er zijn echt maar weinig goede Nederlandse acteurs. En je ziet in elke film en serie zowat altijd dezelfden :=

Mocro Mafia en Sleepers vond ik nog wel goed. Maar ook daar zitten wel missers in.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:54

Vaak vind ik Nederlandse creaties ook onnodig grof en shockerend.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:59

Telpeva schreef:

Ja daar heb ik even over gedaan om daar aan te wennen, maar mijn vriend keek ze en ik werd er in mee getrokken := Maar mee eens, sommige zinnen lopen dan ook nog heel raar omdat er per sé 3 keer in gescholden moet worden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:58

prompter schreef:
vuurneon schreef:

Precies dit. Geloof dus dat het niet echt een UO is :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:56

Oh nee Nederlandse films zijn ook echt niks , slechte en voorspelbare verhaallijnen en van die acteurs dat je denkt het zal.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:01

Ik heb dat met Vlaamse films en hoe vrouwen er precies altijd slecht uitkomen. Sowieso moeten ze naakt en met een beetje pech is het geen liefdevolle scène.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:04

Nederlandse series is ook niks. Ook geen gooise vrouwen enz.

Wij kijken nog gewoon tv.
Maar zenders 1 tm 6 slaan we eigenlijk standaard over.
Wat een bocht.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:08

Niobe schreef:
Telpeva schreef:

Ja daar heb ik even over gedaan om daar aan te wennen, maar mijn vriend keek ze en ik werd er in mee getrokken := Maar mee eens, sommige zinnen lopen dan ook nog heel raar omdat er per sé 3 keer in gescholden moet worden.

Ja ook dit. Ik ken niemand die in een conversatie zo vaak vloekt.

Frank Lammers als voiceover helemaal prima, maar in beeld vind ik hem echt minder hoor.

Ik keek zwaar verliefd, soort Nederlandse versie van bridget jones maar dan ook authentiek Hollands slecht

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 15:36

Penoza vond ik toch wel een erg goede serie. Oogappels ook. En zo zijn er nog wel meer. Vind de laatste jaren de NL series kwalitatief enorm omhoog gegaan.

Maar hier kijk ik alleen 1 tm 3, de rest vind ik nogal bocht :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:28

Ik vind Nederlandse muziek nergens naar klinken.
Zouden Amerikanen of Engelsen dat ook over hun muziek denken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:52

purny schreef:

Nederlands qua taal of qua artiest?

Ik heb er een haat liefde verhouding mee. Raccoon vond ik echt niet fijn in het Engels (in t prille begin, toen er 20 mensen bij hun podium stonden haha) maar oceaan... kippenvel.
Maar al die après ski nederlands/volksmuziek/gezever (volumia brr) mwah nee niet echt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 23:59

Het is een mening die ik eigenlijk niet hardop mag zeggen, want dan krijg ik gemopper van oa schoonfamilie. Maar ik merk echt een flink niveau verschil tussen mij en mijn man. En met de jaren merk ik dat steeds meer. De manier van denken is anders: hij leest iets op Facebook en omdat t plausibel klinkt geeft hij dat aan mij door (niet mbt tot gekke complotten hoor, of echt nep nieuw). Ik stel gelijk tegen vragen. Hij reageert, ik denk. En ik mis het wel om gewoon echt een discussie te voeren op inhoud zoals ik dat mijn pa (mis je!) kon en dan voel ik mij best wel eens eenzaam in de relatie.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 10:18

purny schreef:

Ja, ik vermoed dat er bij ieder volk mensen zijn die dat over hun eigen muziek denken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:56

vuurneon schreef:
Het is een mening die ik eigenlijk niet hardop mag zeggen, want dan krijg ik gemopper van oa schoonfamilie. Maar ik merk echt een flink niveau verschil tussen mij en mijn man. En met de jaren merk ik dat steeds meer. De manier van denken is anders: hij leest iets op Facebook en omdat t plausibel klinkt geeft hij dat aan mij door (niet mbt tot gekke complotten hoor, of echt nep nieuw). Ik stel gelijk tegen vragen. Hij reageert, ik denk. En ik mis het wel om gewoon echt een discussie te voeren op inhoud zoals ik dat mijn pa (mis je!) kon en dan voel ik mij best wel eens eenzaam in de relatie.

Herkenbaar hoor. Heb al een tijd geen relatie meer maar ik herken het wel. Je wilt op niveau kunnen sparren met iemand en inzichten kunnen uitwisselen. Je wilt niet dat iemand bijvoorbeeld boos wordt omdat je een andere mening hebt, of dat iemand een grap niet snapt omdat dit meer algemene ontwikkeling vraagt dan diegene heeft. Lastig.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:06

Want intelligente mannen bestaan niet? :?

Lijkt me ook lastig voor de tegenpartij, relatie hebben met een persoon die zo op je neerkijkt en verschillen in mening en humor als jouw gebrek aan ontwikkeling ziet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:08

Fly_high schreef:

Lijkt me ook lastig voor de tegenpartij, relatie hebben met een persoon die zo op je neerkijkt en verschillen in mening en humor als jouw gebrek aan ontwikkeling ziet

Zeker bestaan er wel intelligente mannen maar het is soms moeilijk als je net verliefd wordt op een iets minder intelligent exemplaar. Dan mis je soms wel bepaalde diepgang in gesprekken of discussies. Daar moet je je wel overheen kunnen zetten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:26

Een eigenschap van iemand benoemen die je minder leuk vindt of die je mist, is toch ook niet meteen neerkijken op iemand?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:31

Fly_high schreef:

Oh jawel, mijn vriend is veel slimmer dan ik. :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:12

Fly_high schreef:

Hahaha, absoluut wel, hier is het nl het tegenovergestelde. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:40

Dat ligt er helemaal aan hoe je "intelligent" definieert denk..
en of ze zelf vinden hoe 'intelligent' ze zijn..

je zal maar als partner een wijsneus hebben die overal over in discussie wil gaan :+ onder het mom van 'we hebben een gesprek (maar je moet het wel zo en zo zien, want zo zie ik het)'.. :D

Overigens, uit elkaar groeien kan gewoon, andere interesses krijgen, liefde verliezen.. dat is niet echt een UO denk?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:49

Cer schreef:
Dat ligt er helemaal aan hoe je "intelligent" definieert denk..
en of ze zelf vinden hoe 'intelligent' ze zijn..

je zal maar als partner een wijsneus hebben die overal over in discussie wil gaan :+ onder het mom van 'we hebben een gesprek (maar je moet het wel zo en zo zien, want zo zie ik het)'.. :D

Overigens, uit elkaar groeien kan gewoon, andere interesses krijgen, liefde verliezen.. dat is niet echt een UO denk?

Absoluut hoor. Zelf doelde ik op het feit dat mijn partner echt veel kan. Pikt alles snel op, gaat geen uitdaging uit de weg. Heeft gewoon al veel bereikt in zijn jonge leven.
Ik heb gewoon mijn beperkingen, zeker op dat gebied. Maar we vullen elkaar alsnog heel mooi aan en qua gespreksstof liggen we wel veel op 1 lijn. Qua denkwijze is het juist weer heel interessant hoe dit bij de ander werkt dus ook dat gaat juist top.

Maar begrijp dus wel Vuurneon zegt. In ons geval werkt het juist goed, in geval met ex betekende dit toch einde relatie. (Ex was ook echt simpeler, dus dat was weer heel anders dan in ons geval nu)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 12:53

Ik denk dan niet dat je dat kan definieren perse als intelligenter.. maar gewoon anders. je doet jezelf tekort met die definitie (denk ik). Een goed gesprek kunnen voeren is wel heel prettig, dat kunnen wij hier ook,en het wordt leuker als we verschillend over dingen denken. Maar er zijn heel veel stellen, koppels, vrienden etc die dat helemaal niet boeiend vinden, of zelfs irritant. Dan pas je niet (meer) bij elkaar.. los van het 'intellect' denk?
(overigens, dat is toch ook de overgang van het belang van IQ naar EQ #ofzoiets :D )