Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:21

Jeetje, die ouderwetse gezelligheid is er dan wel af ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:26

verootjoo schreef:
Jeetje, die ouderwetse gezelligheid is er dan wel af ja :=
En dat voor gewoon een hobby. 8)7 Daarom vond ik groomen met kyrkelover in de endurance zo ontzettend leuk; zelfs op een grote internationale wedstrijd is iedereen supervriendelijk en behulpzaam.

Ik snap sowieso niet waarom sommige mensen überhaupt nog rijden met al die frustratie die het ze oplevert, zowel in de training als op wedstrijd. Zelfs op de meest simpele, onderlinge manegewedstrijd is het regelmatig haat, nijd en een hoop boosheid richting de paarden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:27

Blijkbaar is Nederland toch wel stuk socialer op wedstrijd zeg :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:31

MyWishMax schreef:
Blijkbaar is Nederland toch wel stuk socialer op wedstrijd zeg :=

Nou echt he? :oo

Tenzij je een soort van fittie hebt met iemand :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:42

Ik ging vroeger regelmatig met een vriendin mee op wedstrijd en wilde best lezen voor anderen, als ze maar na die vriendin aan de beurt waren. En altijd met de waarschuwing: als ik na de tweede proef mijn stem kwijt ben, heb je pech :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:51

Als je het aan mijn voorlezer vraagt voordat ik moet starten en je start vlak voor of na mij werkt dat ook niet, nee. Daarom vragen ze het hier al met aanmelden bij secretariaat. Mijn lezer is voor de proef ook bezig met laatste dingen bij mij. Erna moeten wij eigenlijk altijd door naar de 2e proef of 1 proef ertussen, dus gaat dat ook niet, want heel eerlijk, de combinatie waarnee je mee bent gaat wel voor. Op secretariaat regelen ze iemand die juist geen andere combinatie hoeft te helpen. Dus iemand die gewoon rond loopt, andere vrijwilliger of iemand van secretariaat zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:11

Afhankelijk per federatie kan je 1 of 2 proeven/dag rijden. Hier zitten er echter vaak een uur of meer tussen je proeven, dat is in NL wel anders en zou ik ook wel fijner vinden. Zo was ik gisteren op springconcours. Proef 80 was om 11u15 en proef 90 om 13u20.
Dressuur indertijd ook weleens gehad dat er 3u tussen 2 proeven in zat.

Bij eventing merk ik wel dat die solidariteit er wel nog meer in zit, da's wel zo fijn. Gisteren ook jong paard dat bij het wachten om de ring in te gaan over de zeik ging ivm trekker, vlaggen, microfoon. Heb die meid op sleeptouw genomen door haar achter mijn bomproof exemplaar te laten rondstappen. Kreeg haar jonge paard veel rust mee en zij kon ook ontspannen, waar ze heel dankbaar voor was :) Kleine dingen, maar zo fijn en waardevol!

Verder zijn ze bij het inrijden nog zowat op de vuist gegaan met elkaar, hebben ruiters grooms van andere omver gereden en werd er een sport van gemaakt om elkaar te hinderen bij aanrijden van hindernissen, zowel bij losrijden als in de ring. Ik vraag me oprecht al enige tijd af wat er in godsnaam gebeurd is tijdens covid met de normen en waarden zoals fairplay en respect :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:18

Varekaj schreef:
Afhankelijk per federatie kan je 1 of 2 proeven/dag rijden. Hier zitten er echter vaak een uur of meer tussen je proeven, dat is in NL wel anders en zou ik ook wel fijner vinden. Zo was ik gisteren op springconcours. Proef 80 was om 11u15 en proef 90 om 13u20.
Dressuur indertijd ook weleens gehad dat er 3u tussen 2 proeven in zat.

Bij eventing merk ik wel dat die solidariteit er wel nog meer in zit, da's wel zo fijn. Gisteren ook jong paard dat bij het wachten om de ring in te gaan over de zeik ging ivm trekker, vlaggen, microfoon. Heb die meid op sleeptouw genomen door haar achter mijn bomproof exemplaar te laten rondstappen. Kreeg haar jonge paard veel rust mee en zij kon ook ontspannen, waar ze heel dankbaar voor was :) Kleine dingen, maar zo fijn en waardevol!

Verder zijn ze bij het inrijden nog zowat op de vuist gegaan met elkaar, hebben ruiters grooms van andere omver gereden en werd er een sport van gemaakt om elkaar te hinderen bij aanrijden van hindernissen, zowel bij losrijden als in de ring. Ik vraag me oprecht al enige tijd af wat er in godsnaam gebeurd is tijdens covid met de normen en waarden zoals fairplay en respect :=

Dat doen mensen hier ook gewoon op dressuurwedstrijden hoor...
Maar jeetje, dat klinkt echt niet gezellig!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:26

Wat bizar dat verschil zeg. Ja, je hebt hier ook wel arrogante of sago ruiters/grooms/omstanders. Maar die zijn uitzondering en niet zovaak als ik het bij jou lees. 9 van de 10 keer gewoon leuk, behulpzaam of in ieder geval beleefd. Paard op sleeptouw gebeurt idd bijna altijd wel, spullen uitlenen omdat iemand wat vergeten is, noem maar op. :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:29

Voor de mensen die snel hun stem kwijt zijn: ademtechniek/logopedie. Heeft mij enorm geholpen van niks tot moeiteloos dagenlang voor de klas.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:31

Het heeft bij mij helaas niet geholpen, had ook minder met ademhaling te maken als ik die therapeut/logopedist goed begreep. Bij mij dan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:40

MyWishMax schreef:
Shenavallie schreef:
Voorlezen op wedstrijden vond ik altijd erg leuk om te doen en kreeg regelmatig de vraag of ik ook voor anderen wilde voorlezen. Punt is alleen dat ik na de eerste proef al wat minder goed uit mijn stem kom en na drie proeven al niets meer kan zeggen (stem kwijt). Ik zal dan ook niet snel mijn stem verheffen (wat bij anderen overkomt alsof ik heel rustig ben), want daar heb ik dan dagen last van...

Dat heb ik ook! Maar zelfs als bij het 1e proefje soms, de 2e red ik sowieso niet. Mensen denken altijd dat het een smoes is...

Hier kan je trouwens op wedstrijd altijd wel makkelijk een lezer vinden. Helemaal bij mijn eigen vereniging, zelfs als je geen lid bent. Vragen met aanmelden bij secretariaat en ze regelen iemand voor je of doen het zelf.

De tweede is bij mij ook niet echt zuiver meer. Moet dan echt mijn buik aanspannen om er nog geluid uit te krijgen. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:49

MoniqueT schreef:
Voor de mensen die snel hun stem kwijt zijn: ademtechniek/logopedie. Heeft mij enorm geholpen van niks tot moeiteloos dagenlang voor de klas.

Kreeg van mijn longarts (voor iets anders) Fysio met ademhalingsoefeningen voorgeschreven. Heb zowaar één oefening gekregen en dat was het. Zelf nog extra behandelingen opgevraagd (betaal ik me nog blauw voor), maar helaas: kreeg elke keer te horen dat we dat inderdaad nog moesten doen. Deze Fysio had echter alleen maar oog voor zoveel mogelijk klanten op de cardio-apparaten krijgen: snel verdiend en weinig inspanning van haar zelf. Ben door de 'strippenkaart' heen en geen reet opgeschoten. Een aparte cursus kan ik momenteel niet betalen... Of we moeten na jaren geen vakantie ook deze geplande vakantie niet door laten gaan. Er zit een yoga docent hier vrij dichtbij, maar die is duur!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:51

Ik heb een jaar lang logopedie gehad, maar dat was al in de jaren '80 en werd toen volledig vergoed. Mijn leven lang plezier van al.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:54

MoniqueT schreef:

Bij mij zit er een verschil in binnen of buiten voorlezen. Binnen lukt 4 achter elkaar prima, buiten niet... Zijn 2 al een hele opgave. Terwijl dit vroeger nooit een probleem was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:57

Ik heb er met andere dingen veel aan gehad, hyperventilatie en nog wat dingen. Ik kon perfect ademen en ineens doorschieten in verkeerd. :+ Alleen voor het voorlezen werkte het niet en lag volgens hen ook niet aan de ademhaling. Het is best schreeuwen natuurlijk, niet gewoon wat hard praten. Ik heb van me elf best een zachte stem ook, dus voorlezen was nog extra volume toevoegen, terwijl mensen met hardere stem veel minder moeite hadden om hetzelfde volume te komen :+

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:04

maralyn schreef:
Is het een biecht, als ik toegeef, dat ik was van de waslijn echt te lekker vind ruiken, en eerst mijn neus in de verse was steek voor ik het van de lijn haal en opvouw?? :')

Nee joh... Dat doe ik ook, dat is hartstikke normaal hoor. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:16

santie schreef:
maralyn schreef:
Is het een biecht, als ik toegeef, dat ik was van de waslijn echt te lekker vind ruiken, en eerst mijn neus in de verse was steek voor ik het van de lijn haal en opvouw?? :')

Nee joh... Dat doe ik ook, dat is hartstikke normaal hoor. :D

Je moet tenslotte toch 'ruiken' of het droog is? :D :P

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 16:35

Farjen schreef:
Shenavallie schreef:
Juist de 'nette' mensen hebben tattoos, alleen verborgen onder kleding. Ken er een heleboel, althans. Degene waar je het niet van verwacht...

Dat is een opmerking die ik vaak hoor als ze toch een glimp opvangen van een stukje tattoo (ik heb er 8 :') ) en beschouw me als een "gewoon standaard" persoon.

Biecht: sommige mensen hou ik bevriend op Facebook om alle drama te kunnen volgen O:)

Andere biecht: ik heb nog geen enkele minions film gezien :D Nochtans kijk ik nog wel graag naar teken/animatiefilms

In dat genre: ik heb nooit titanic gezien, alsook LOTR niet

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:15

Ik wist niet dat ik nog een goede eigenlijk hele nieuwe broek in de kast had liggen _O-

En ik heb op mijn rekening afschrift moeten kijken wanneer ik die dan gekocht heb _O-

Als verdediging.... Ik zat toen goed onder de pijnstilling ivm de hernia.
Ik weet niet veel meer van die periode _O-

Maar ik heb wel een leuke broek die past

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:26

Ik biecht op, dat ik vandaag een vervelende auto bestuurster was.

Parkeren is één vak, geen twee toch??

Stond er een bus precies op de lijn.
En zetten de mijne precies in het midden.
Drie x raden, persoon kon er niet in komen en moest via de andere kant in stappen, om te verplaatsen, dat de rest van het gezin er in kon.

Maar precies tegelijkertijd kwamen we bij onze auto aan.

Zei roept vet hard. "Wtf is dit!!"

Meest droge antwoord die ik ooit kon geven. "Nou... Ja... Mijn auto."

Ik zag dat ze heeeeel boos wilde worden. Echter was ik te droog om dat vuurtje aan te steken. :')

Dus, andere kant in stappen en ik nog droger.
"Ja, ik vind eigenlijk ook dat de parkeerplekken breder moeten worden." :')

Ze wist zich geen houding meer te geven. :')

En ik vond het zo grappig.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:58

Mijn vriend heeft er een handje van om met zijn telefoon (gekscherend Reddit-o-foon) in bed te gaan liggen als hij eerder wakker is. Helaas schijnt hij mij daardoor vaak wakker doordat zijn scherm zo helder staat. Vanmorgen vroeg voelde ik dat hij de telefoon op het matras neerlegde en toen ben ik bewust omgerold en er bovenop gaan liggen. En uiteraard net doen of ik nog sliep :=

Het was echt hilarisch om hem te zien zoeken, ik had moeite om mijn lach in te houden en niet daarmee door de mand te vallen :')

Na een minuut of 20 "werd ik wakker" en heb heel verbaasd gekeken toen hij vertelde dat ik al slapend op zijn telefoon was gaan liggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:00

Animal schreef:
Mijn vriend heeft er een handje van om met zijn telefoon (gekscherend Reddit-o-foon) in bed te gaan liggen als hij eerder wakker is. Helaas schijnt hij mij daardoor vaak wakker doordat zijn scherm zo helder staat. Vanmorgen vroeg voelde ik dat hij de telefoon op het matras neerlegde en toen ben ik bewust omgerold en er bovenop gaan liggen. En uiteraard net doen of ik nog sliep :=

Het was echt hilarisch om hem te zien zoeken, ik had moeite om mijn lach in te houden en niet daarmee door de mand te vallen :')

Na een minuut of 20 "werd ik wakker" en heb heel verbaasd gekeken toen hij vertelde dat ik al slapend op zijn telefoon was gaan liggen :+
Hahahahaha, ik zie dit ook al helemaal voor me. _O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 18:02

Heb ooit op kantoor een notoire bovenop-de lijn-parkeerder van het bedrijf naast ons laten weten dat er lijnen voor de vakken bestaan door langs de auto krijtstrepen op de grond te tekenen. Of hij of zij die lijnen werkelijk zag of mij bezig heeft gezien, dat weet ik niet, maar de volgende keren stond de auto keurig in de vakken.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 19:51

Animal schreef:

Deze vind ik echt goud :')