[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:57

maaikemuis schreef:
Het enige dat ik verwacht is gewoon een groet. Of dat nu ‘hoi’ is, een boks is of een knuffel (hoeft niet van mij perse). Gewoon fatsoenlijke omgangsvormen; gedag zeggen wanneer je komt, en wanneer je gaat.

Ja, dat is ook precies wat ik hier meegeef. Je zegt áltijd gedag, maar je hoeft niet te knuffelen. En als je wel wilt knuffelen, dan vraag je het eerst.

maaikemuis

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:34

Mijn oma moest altijd mijn wangen pakken, er in knijpen, er even aan schudden en me dan een zoen geven (met sigarettenwalm). De horror!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:48

Sowieso wat tegenstrijdig om ze eerst te leren iedereen te kussen en knuffelen om vervolgens te leren dat niemand (ongewenst) aan je mag zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:50

Is dat ja? Ik zie het nog best vaak, wel met bekenden van de familie, dat men snel zegt tegen kinderen "geef tante/oom X even een knuffel/kus".
Gruwel. Zelfs bij opa en oma vond ik dat vreselijk om te doen, maar de algemene zwaai mocht in mijn kindertijd absoluut niet. Nu word ik er ook nog vaak op aangekeken als we met een groep op pad zijn en ik bij afscheid aangeef "algemene zwaai". Al is er wel meer begrip voor intussen dat niet iedereen zit te wachten op 20 kusrondjes sinds Corona :))

Gisteren tijdens die viering in de kerk had ik koude rillingen. Elk kind moest een paar keer voorlezen, ze moesten verplicht vooraan in de kerk in een kring zitten (het middelpunt van belangstelling), dansjes doen, zingen in groep of alleen. En elke keer die priester en juf "maak maar foto's of filmpjes van jullie lieverd hoor". Je zal er maar als verlegen exemplaar tussenin zitten en liever achter een gordijn verdwijnen ipv aangestaard worden door honderden ogen en al die filmende mensen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:59

Met mijn ene set grootouders had ik niks, maar ik hoefde ze ook niet te zoenen ofzo. Zo'n onbehaaglijk gevoel kreeg ik van ze, na hun dood vertelde mijn moeder pas wat een vreselijke mensen het waren.

Met mijn andere grootouders ben ik tot het laatste moment knuffelig gebleven, midden 20 was ik. Daar zat veel meer liefde en intimiteit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:53

smurffie schreef:
Ik herken me niet in het stuk in de flair. Ik ben gewoon eerlijk tegen mijn vrienden met kinderen.
Toevallig heeft 1 vriendin echt wel een leuk kindje. Daar vorige week heerlijk mee geknuffeld, maar dat hoeft zeker niet als ik er ben.
Als ik het kindje niet vast wil houden zou ik niet weten waarom ik dat niet zou kunnen zeggen :=

Precies, mensen maken het zichzelf soms zo moeilijk... Maar goed, anders trekt het ook geen lezers.

Ik heb eigenlijk maar 1 vriendschap die is doodgebloed nadat vriendin een kind kreeg. Maar dat kwam ook omdat zij niet werkte, niet echt hobby's had en haar leven vooral om het kind en het gezinsleven draaide. Daar level ik niet mee.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:12

True, ik ben ook wat vriendinnen kwijt geraakt nadat ze kinderen kregen. Dat is opzich prima. Liever liefdevolle goede ouders.
Gelukkig kunnen een paar vriendinnen het ook goed combineren, daar ontdooi ik wel wat van.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:19

Ik heb altijd al een rothekel gehad aan aanrakingen (corona was hemels <3) ik werd als kind ook nooit "gedwongen" te knuffelen en kussen, behalve door mijn oma die gewoon over mijn ouders heen walste en een kus eiste (ja, zo'n vieze natte omazoen)
Mijn neefje "moet" ook knuffelen en kussen van mijn schoonouders. Van mij mag hij het helemaal zelf weten. Een knuffel of kus mag altijd, maar gewoon een "hoi" is ook prima voldoende.

Ik vind het ook echt raar om een kind te dwingen te knuffelen. Zo leert dat kind ook dat hij geen zeggenschap heeft over zijn eigen lichaam en "nee" zeggen niet helpt tegen ongewenste aanrakingen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:58

Op school leert hij wel dat hij zelf mag besluiten wie hem aanraakt. En dat nee=nee.

Enorm grappig de laatste keren. Een kind dat van zijn vader mij moet knuffelen en vervolgens 20 minuten lang nee=nee schreeuwt. :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:44

Serieus, mijn oren klapperen.

Staan hier net 2 kleine jongetjes, jaar of 4 voor de deur. "We hebben maar 1 fiets, heb jij een klein fietsje?" Stapt er eentje naar binnen, ziet onze voorraad stepjes en fietsjes en wilt zo iets pakken.

Wtf? Dus ik bonjour 'm weer naar buiten maar nu staan ze al 10 minuten aan te bellen en door de brievenbus te janken dat ik moet delen met ze.

:')

Sterf. Sterf.

Ga wel zeker weten mijn boodschappen doen op een loopfiets nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:08

Waar zijn de ouders? Ik zou zo graag een vlieg willen zijn om te kijken hoe jij die stijlvol de deur uit mikt 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:31

Zeg dat je zo'n bel met camera hebt O:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:37

Deur open en een emmer water er overheen. :wave:

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:39

Een emmer water inderdaad. Of dat je de politie hebt gebelt :))

Wel echt heel erg brutaal zeg, kende je de jochies ook niet?

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:39

Dat is net zo'n gevalletje als hier laatst, bel ging, ik naar beneden, zie kinderen vol tegen de deur aan leunen, vielen bijna naarbinnen toen ik opendeed, bleek een collecte te zijn voor 'zwerversgeld' volgens 1 kindje, duurde even voordat de moeder doorhad dat zij beter t woord kon doen, maar was toch al niet van plan iets te geven, ze probeerden naar binnen te kijken door onze deur heen, hadden alleen pech dat ik opendeed vanaf de trap die haaks op voordeur ligt en dat ze daarom bijna vielen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:43

Ik heb in een woonwijk gewoond, horror qua inzamelingen steeds. Hoewel ik nu midden in het dorp woon komen ze nooit aan de deur. Ik gok dat onze videobel/parlofoon inderdaad afschrikt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:44

Varekaj schreef:
Waar zijn de ouders? Ik zou zo graag een vlieg willen zijn om te kijken hoe jij die stijlvol de deur uit mikt 8-)

Die zitten dus op nummer 10 aan de overkant. Denk dat ik straks wel even langsga, want als mijn kind zoiets doet wil ik dat graag weten. Stel je voor dat ik een pedofiel was geweest ofzo?

Edit: nee, ze logeren hier in de buurt, ken ze echt niet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:53

Wij zitten in de tuin, bbq aan. De buren hebben de kinderen met kleinkinderen in hun tuin, ook bbq aan. Duuk en Roef hebben al op hun flikker gehad omdat ze de planten uit de border trokken. Dan zijn er nog 2 die alleen maar janken. Ze zijn er nog geen uur en ik ben er eigenlijk al klaar mee. Als het vlees op is ga ik naar binnen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:55

Pfff
Echt je krijgt er zoveel voor terug.
Moet je dat gedoe de hele dag hebben..
Ik begrijp echt de overbevolking niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:04

Maar je krijgt er zoveel voor terug :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:15

Ze zijn alweer weg *\o/*
De andere buren die ook aan hun grenzen waren ook al naar binnen gegaan

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:48

Wij hebben een nieuwe baby... geïnteresseerde voor foto's :D *\o/* 1

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:06

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Spoilertje, voor wie echt een hekel heeft aan baby's, niet openen. Al is het meer een peuter

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:11

<3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:22

Baby <3
Kom maar op met meer baby spam!