Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:18

996981 schreef:
Weet iemand of de F1 coureurs geënt zijn?

Geen idee maar dat interesseert mij niet zoveel. Ze zullen vast weten wat ze doen. Volgens mij is Max wel gevaccineerd toch

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:20

996981 schreef:

Zeker weten doe je het nooit, maar ik kan mij voorstellen dat ook de F1 rijders oa in de Emiraten al in het voorjaar de kans kregen zich te laten inenten net zoals bijv wielrenners die kans kregen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:23

Pandora2 schreef:
996981 schreef:

Zeker weten doe je het nooit, maar ik kan mij voorstellen dat ook de F1 rijders oa in de Emiraten al in het voorjaar de kans kregen zich te laten inenten net zoals bijv wielrenners die kans kregen.

Ik verwacht ook dat de meesten gevaccineerd zijn. Op zich dus opvallend dat ondanks dat ze veelal gevaccineerd zullen zijn en veel tijd in een “bubbel” doorbrengen, er toch een aantal besmettingen zijn geweest

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:29

996981 schreef:

Ik verwacht ook dat de meesten gevaccineerd zijn. Op zich dus opvallend dat ondanks dat ze veelal gevaccineerd zullen zijn en veel tijd in een “bubbel” doorbrengen, er toch een aantal besmettingen zijn geweest[/quote]

Ze zijn allemaal gevaccineerd en het is normaal dat er een paar besmet zijn: Ze hebben ook een leven buiten de races; de meesten doen het zelfs met hun vrouw (of meer) die óók een leven heeft en dan zijn er nog hun eventuele kinderen die .... etcetera :)*

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:44

Huertecilla schreef:
Ze zijn allemaal gevaccineerd en het is normaal dat er een paar besmet zijn: Ze hebben ook een leven buiten de races; de meesten doen het zelfs met hun vrouw (of meer) die óók een leven heeft en dan zijn er nog hun eventuele kinderen die .... etcetera :)*

Natuurlijk. Echter worden ze voor de races allemaal getest en leven vervolgens in een bubbel. De kans op besmetting in die periode is dus heel klein en toch is het al een aantal keer voor gekomen.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:05

Spenk, ik snap dat het F1 circus prima geregeld is, de UFC gaat ook al een jaar gewoon door (met bubbels en testen). Maar jij ziet toch ook het publiek van de F1.. dat is toch niet uit te leggen?

Daarnaast vind ik het lastig dat er nu een test maatschappij lijkt te komen (toegangsbewijzen enzo) omdat een aantal mensen anti vaccin zijn.. laat die mensen en leg ze apart ergens als ze ziek worden (klinkt onaardig maar ik ben t gezever van de conspiracy wappies echt he le maal zat met hun “ik ben geen proef konijn” etc gezeik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:07

Maar wat vindt je niet uit te leggen dan? Wil je voor eeuwig blijven leven in er mag helemaal niks meer? Het is toch juist goed dat dit soort dingen door kunnen gaan net als het EK voetbal al ging. Juist om weer langzaam richting het oude te komen...

Er zal toch echt een moment moeten komen dat langzaam weer dit soort dingen opgepakt gaan worden en in het buitenland is al gebleken dat dat prima weer kan. Je ziet ook alweer stadions vol met publiek wat kennelijk ook gewoon goed gaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:09

996981 schreef:
Huertecilla schreef:

Natuurlijk. Echter worden ze voor de races allemaal getest en leven vervolgens in een bubbel. De kans op besmetting in die periode is dus heel klein en toch is het al een aantal keer voor gekomen.

Kan je nagaan hoe hoog die besmettingsdruk momenteel nog is, en de hele boel nog niet los kan totdat het omlaag gaat door een hogere vaccinatiegraad.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:13

verootjoo schreef:
Kan je nagaan hoe hoog die besmettingsdruk momenteel nog is, en de hele boel nog niet los kan totdat het omlaag gaat door een hogere vaccinatiegraad.

De besmettingsdruk is zo hoog, dat als er maar voldoende geld mee gemoeid gaat evenementen van 50.000+ toeschouwers gewoon door kunnen gaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:19

Spenk schreef:
Maar wat vindt je niet uit te leggen dan? Wil je voor eeuwig blijven leven in er mag helemaal niks meer? Het is toch juist goed dat dit soort dingen door kunnen gaan net als het EK voetbal al ging. Juist om weer langzaam richting het oude te komen...

Er zal toch echt een moment moeten komen dat langzaam weer dit soort dingen opgepakt gaan worden en in het buitenland is al gebleken dat dat prima weer kan. Je ziet ook alweer stadions vol met publiek wat kennelijk ook gewoon goed gaat.

Idd, daarom klopt het niet dat dit wel mag en een festival niet. Dat is namelijk niet uit te leggen.. Maar ik gok dat dit een startsein is voor meer ruimte :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:21

Maar dat is een discussie die festivalbranche aan moet gaan met de overheid. Maar daar zal nu vast ook ruimte voor komen ja :j

Maar alle reacties van mensen ook veel op social media dat dit niet moet kunnen in corona tijden zijn ineens roomser dan de paus := want dit is toch juist wat mensen willen weer terug naar het normaal. Of zitten mensen liever nog een jaar zonder activiteiten binnen opgesloten ook niet toch?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:27

https://www.instagram.com/p/CTXmcraoFAh ... =copy_link

Dit is echt absoluut niet meer uit te leggen. Om te kotsen gewoon.

Vorige week ook constant feesten met 1500 man ‘zitten’ maar ik heb 1 fysiek college want de rest is met meer dan 75.

Je zou bijna een wappie worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:29

Bij die college's kan ook iedereen zo binnenlopen ongetest en gevaccineerd := dit is wel met testen voor toegang natuurlijk. Ben het met je eens dat dat andere festivals ook weer moeten kunnen. Maar alles 1 op 1 gaan vergelijken gaat niet op natuurlijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:31

996981 schreef:
verootjoo schreef:

De besmettingsdruk is zo hoog, dat als er maar voldoende geld mee gemoeid gaat evenementen van 50.000+ toeschouwers gewoon door kunnen gaan :j

Zeg toch niet dat ik het daarmee eens ben? Ik vind het onbegrijpelijk dat dit zomaar kan :n

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:31

Spenk schreef:
Bij die college's kan ook iedereen zo binnenlopen ongetest en gevaccineerd := dit is wel met testen voor toegang natuurlijk. Ben het met je eens dat dat andere festivals ook weer moeten kunnen. Maar alles 1 op 1 gaan vergelijken gaat niet op natuurlijk.

Maar dit was voor de introductieweek van de universiteit. Dat is toch ook raar voor de universiteit? Dat feesten met zoveel mag maar colleges …

Nu vind ik feesten natuurlijk ook geen probleem maar het is gewoon raar :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:44

sureido schreef:

Vorige week ook constant feesten met 1500 man ‘zitten’ maar ik heb 1 fysiek college want de rest is met meer dan 75.

De reden van deze rij was overigens dat ze hun vacinnatie/testbewijs moeten laten zien, dat duurt langer dan de normale toegang.

En verder niet te druk om maken, ben er bijna zeker van dat hier niet noemenswaardig extra ziekenhuisopnames door zullen volgen. Vooral omdat deze mensen bijna allemaal gevaccineerd zullen zijn. Dus moet de rest ook wel weer kunnen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:48

Bloodymary schreef:
sureido schreef:

De reden van deze rij was overigens dat ze hun vacinnatie/testbewijs moeten laten zien, dat duurt langer dan de normale toegang.

En verder niet te druk om maken, ben er bijna zeker van dat hier niet noemenswaardig extra ziekenhuisopnames door zullen volgen. Vooral omdat deze mensen bijna allemaal gevaccineerd zullen zijn. Dus moet de rest ook wel weer kunnen.

Vind het heerlijk dat het mag en kan, maar ik maak me wel druk om alle mensen die ik ken die al zolang omzet missen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:04

996981 schreef:
Huertecilla schreef:

´Vervolgens´ is niet het hele seizoen :)*

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:10

sureido schreef:
Bloodymary schreef:
[

Vind het heerlijk dat het mag en kan, maar ik maak me wel druk om alle mensen die ik ken die al zolang omzet missen.

Daar ben ik het zeker mee eens. Het is niet stom dat de F1 mag, maar het is stom dat de rest niet mag.

Bijvoorbeeld bruiloften en dat soort feesten ook. Die worden nu massaal afgezegd qua feest op locatie omdat dat niet mag, de mensen moeten dan zitten. En dan doen ze het bij iemand thuis die de ruimte heeft, want daar mag wel alles. Is niet uit te leggen aan die locaties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:10

Spenk schreef:
Maar dat is een discussie die festivalbranche aan moet gaan met de overheid. Maar daar zal nu vast ook ruimte voor komen ja :j

Maar alle reacties van mensen ook veel op social media dat dit niet moet kunnen in corona tijden zijn ineens roomser dan de paus := want dit is toch juist wat mensen willen weer terug naar het normaal. Of zitten mensen liever nog een jaar zonder activiteiten binnen opgesloten ook niet toch?

Volgens mij heeft de festival branche pasgeleden nog met de overheid gezeten, en kregen ze geen sjoege.

Ik vind dat het wel kan in Corona tijd, ik vind dat festivals ook kunnen namelijk. Ik vind dat Zandvoort al zo lang bezig is met voorbereiding dat ze de festivals dit ook hadden moeten gunnen. Ik vind dat ze op een verschrikkelijke manier met twee maten meten. Ik vind dit echt niet uit te leggen..
Aan mn hoela met wachten voor de ingang om testbewijs te laten zien, de mensen staan boven op elkaar, wat niet zou mogen. Let wel, van mij mag het wel hoor, maar dan zie ik het probleem met buiten concerten (ongeplaceerd!) en festivals ook niet.

Ik snap niet dat dit 'de deur open moet doen' voor festivals.. die hadden namelijk al getest voor toegang en alsnog kregen ze een dikke streep door het programma.. Die deur had al open gekund. Maar ja, daar is nu niks meer aan te doen, want nu is alles alweer afgezegd...
Dan had de F1 ook moeten wachten tot na september, net zoals de festivals, want het is voor 80% dezelfde opzet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:12

Maar daar kan de F1 toch niks aan doen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:13

Dat zegt toch ook niemand...
alleen jij geeft argumenten waarom de F1 zo goed bezig is (en dat gaat ook niet allemaal op, want de coureurs kunnen wel in een bubbel zitten, maar dat zit het publiek niet natuurlijk) en diezelfde argumenten kunnen ook voor festivals gelden.
De F1 kan er niks aan doen dat ze voorgetrokken worden inderdaad, dat is waar... maar dat mensen dus de voorschriften niet meer serieus nemen, is daar wel een gevolg van..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:15

Jezus maak jullie eens niet zo druk over die F1 zeg!
Mensen hebben de grootste lol daar. Heerlijk voor ze.
Het is buiten in de zilte zeelucht....

zomers met 30 graden staan er al jaren dikke files die kant op! Nu in ene lopen azijnzeiken over drukte en milieu vervuiling daar.

Mensen gunnen elkaar echt niks meer....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:16

Ik gun ze alles... lees anders even wat er staat...
het gaat om de regelgeving die echt nergens meer over gaat...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:22

Iedereen gunt het de F1, maar ook de rest. Ik vind het namelijk heel leuk dat ze er zijn.