Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:51

Wipher schreef:
En tevreden zijn met het eten wat je hebt.. Er zijn zoveel mogelijkheden in dit land. We vergeten soms hoe goed we het hebben

Dat vooral.

Als je mogelijk mensen gaat aansteken omdat je per se een bepaald merk koekjes wilt hebben... moet je echt even je prioriteiten analyseren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:51

Je moet ook kijken hoe je het bewaart. Stom voorbeeld, maar rucola of gemengde sla in de zak is zo verpieterd binnen een paar dagen. In een apart bakje met keukenpapier heb ik het een week goed gehouden. Daarna was het op, dus geen idee of het langer goed kan blijven haha. Er zat geen verschil in de knapperigheid, bleef hetzelfde als het gekocht en opengemaakt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:54

Zodra er hier in dit land wat gebeurd waardoor alles dicht moet breekt er totale paniek uit. De meesten weten zich niet eens te redden volgens mij.

Het is gewoon aanpassen in deze tijd of je het nou leuk vindt of niet en ja soms moet je daar wat voor inleveren maar uiteindelijk krijg je er wat voor terug : gezondheid!

Ik vindt gezondheid belangrijker dan dat ik echte cola krijg ipv de neppe versie. Er is altijd wel een oplossing te vinden. Het heeft meer te maken met het niet willen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:55

Sheran schreef:
Vind ik wel knap. Ik hou groente en fruit niet zo lang goed... en ik eet gewoon behoorlijk veel :=

Op de juiste manier bewaren en enkel seizoensgroenten kopen. Kom je al een heel eind mee :P
Ook niks voorgesneden of in zakjes en pakjes kopen.

En als er al iets dreigt slecht te worden, eet je gewoon een paar keer 2x per dag groenten :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:56

Als de potjes hak in de aanbieding zijn neem ik altijd extra mee.
Je hebt ook gehaktballen in blik
Vis in blik, kun je met brood eten
Ragout
Rookworst
Ga zo maar door....

Of groente blancheren en invriezen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:01

Toen iedereen in maart ging hamsteren hoorde ik dan mensen geen pasta op voorraad heeft staan.
Ik had toen 5 verschillende pasta's in de kast liggen. 2 dichte verpakkingen en de andere waren al aangebroken. Ook heb ik een blik soep op voorraad en en een blikje knakworsten.
Maar veel mensen hadden dat niet en dat vond ik best gek. Ook altijd wel iets van diepvriesgroente in huis.
Er is altijd wel iets van een warme maaltijd te maken. Misschien niet wat ik normaal zou eten maken warm en voedzaam zal het vast zijn en dat is denk ik wat het belangrijkste is. Lekker en super gezond komt later denk ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:08

Grappig om te lezen hoe het toch echt verschilt per generatie :D
Ik zou in geen geval aan blikvoer, pasta of bereide vleeswaren denken. Wel aan aardappelen, wortels en diepvriesgroenten.
Dat kun je echt ook heel lang bewaren mits goed opgeslagen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:12

Wipher schreef:
En tevreden zijn met het eten wat je hebt.. Er zijn zoveel mogelijkheden in dit land. We vergeten soms hoe goed we het hebben

Ik denk dit vooral... Ik heb de eerste tijd van de lockdown ook maar steeds dezelfde gerechten gegeten omdat ik dat snel en makkelijk kon pakken in de supermarkt. Ik vind het echt geen probleem om een avondje soep te eten met een broodje of een gebakken ei.

Maar ik geloof dat iedereen dat wel kan, als je echt zou moeten. Er valt altijd wel een oplossing te vinden. Ik vond het ook mooi om te zien hoe het begin van de lockdown mensen juist samenbracht. Genoeg die aanboden via FB of welke weg dan ook om boodschappen te halen voor mensen die dat niet konden.
Laatst bijgewerkt door Jessix op 26-09-20 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:12

Ik eet ook geen soep uit blik of ander ingeblikt spul. Vind dat gewoon vies. Hooguit een keer wat knakworsten, die niet eens naar worst smaken, voor de kinderen.

Maar heb wel altijd wat doppers in de vriezer liggen of vacuüm rode bieten. Die kan je ook lang bewaren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:13

Ik heb sinds maart inderdaad wat meer pasta en rijst enzo in huis. Vroeger gewoon 1 pak pasta en 1 pak rijst en als ik die avond pasta of rijst wilde eten, keek ik even of er nog genoeg in het pak zat, anders haalde ik ff een nieuw pak.

Heb hier ook meestal wel een pizza en diepvries kant en klaar maaltijd in de vriezer liggen.

Maar regelmatig eet ik een weekje de voorraden op, vriezer leeg enz.

Toevallig had ik dat precies de 2 weken voordat ik verkouden werd gedaan. Dus er was niet heel veel meer in huis.

Ik moet echt opletten dat ik af en toe oude voorraad opeet, anders gaat het over datum, nu ook weer enkele dingen over datum liggen. Meestal eet ik dat alsnog wel op, afhankelijk wat het is. Maar de 3 pakken melk gaan wel door de gootsteen, dat durf ik niet meer op te eten.

elnienjo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:16

Ik eet nooit pasta dus dat heb ik ook nooit in huis. Heb bij de eerste lockdown wel 'n grote doos frikandellen en hamburgers in m'n diepvries gedaan.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:16

We hebben super veel opties, eigenlijk zijn we heel verwend hier. Des noods eet je wat beschuitjes met hagelslag ofzo. Niet leuk maar je redt het echt wel een tijdje

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:20

In amerika hadden ze veel langer legere winkels dan hier hé dus wij zitten wel goed denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:23

Pandora2 schreef:
Grappig om te lezen hoe het toch echt verschilt per generatie :D
Ik zou in geen geval aan blikvoer, pasta of bereide vleeswaren denken. Wel aan aardappelen, wortels en diepvriesgroenten.
Dat kun je echt ook heel lang bewaren mits goed opgeslagen.

Ik eet ook altijd als kan verse groente. De potjes heb ik in huis voor nood

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:24

Sheran schreef:
Ik kan het met wat ik in huis heb echt maximaal 3 dagen uitzingen :') En dat is inclusief een avondmaaltijd van zelfgepofte popcorn :')

Dat laatste is geweldig haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:24

mvdende schreef:
Ik heb sinds maart inderdaad wat meer pasta en rijst enzo in huis. Vroeger gewoon 1 pak pasta en 1 pak rijst en als ik die avond pasta of rijst wilde eten, keek ik even of er nog genoeg in het pak zat, anders haalde ik ff een nieuw pak.

Heb hier ook meestal wel een pizza en diepvries kant en klaar maaltijd in de vriezer liggen.

Maar regelmatig eet ik een weekje de voorraden op, vriezer leeg enz.

Toevallig had ik dat precies de 2 weken voordat ik verkouden werd gedaan. Dus er was niet heel veel meer in huis.

Ik moet echt opletten dat ik af en toe oude voorraad opeet, anders gaat het over datum, nu ook weer enkele dingen over datum liggen. Meestal eet ik dat alsnog wel op, afhankelijk wat het is. Maar de 3 pakken melk gaan wel door de gootsteen, dat durf ik niet meer op te eten.

ik eet ook geen melk... als je melk kan eten is er iets serieus mis :D

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:25

Ik heb ook altijd enkele maaltijden liggen, zij het perzik uit blik net tonijn uit blik of gewoon diepvriespuree met een eitje. We redden ons hier altijd wel minstens een week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:25

Ik plan goed. Wat het eerst over de datum gaat of snel verlept gaat het eerst op. Verder zijn groenten als prei, broccoli, wortelen, bloemkool en witlof vrij goed houdbaar. Qua fruit appels.

Blikgroenten hou ik niet zo van. Ja, kapucijners of bonen ofzo. Maar verder niet.

Maar ik geef toe: ik haal nu het meeste uit mijn moestuin. Dan is het altijd vers.

Ik heb niet voor tien dagen eten in huis hoor. Maar overbruggen tot een bestelling bij de Appie of de Jumbo lukt me echt wel. Ook zonder moestuin.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:27

Sintara schreef:
We hebben super veel opties, eigenlijk zijn we heel verwend hier. Des noods eet je wat beschuitjes met hagelslag ofzo. Niet leuk maar je redt het echt wel een tijdje

Van 9 dagen 3x per dag beschuit met hagelslag zul je niet dood gaan nee, maar gezond is anders.

Nu hoef ik niet super gezond te eten, maar als ik iets moet eten gedurende 9 dagen of zelfs langer (bij corona positief) dan wil ik wel normaal kunnen eten.

En mijn mening, sorry voor de meeste hier, is dan dat ik best even met mondkapje op naar de supermarkt kan om wat eten in te slaan.

Corona is nog steeds corona en geen Ebola....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:28

En van groenten die wat gaan verlebben, kan je nog altijd een lekker soepje maken. :9

Die afhaal / bezorgdingen zijn ook vooral een nederlands dingetje, niet ? Hier bij ons zie ik dat echt heel weinig.
Ik heb het in elk geval ook nog nooit gedaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:29

mvdende schreef:

Tot 1 van je eigen ouders op de IC aan de toeters en bellen ligt, dan is corona plots wel een ding. Wedden ? :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:36

mvdende schreef:
En mijn mening, sorry voor de meeste hier, is dan dat ik best even met mondkapje op naar de supermarkt kan om wat eten in te slaan.

Maar is je mening dan dat je geen risico bent op dat moment? Of is je mening dat het je weinig kan schelen of je eventueel een risico bent?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:39

mvdende schreef:
Sintara schreef:

Van 9 dagen 3x per dag beschuit met hagelslag zul je niet dood gaan nee, maar gezond is anders.

Nu hoef ik niet super gezond te eten, maar als ik iets moet eten gedurende 9 dagen of zelfs langer (bij corona positief) dan wil ik wel normaal kunnen eten.

Maar wel een stuk dodelijker en vooral schadelijker.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:40

Zeg je nou dat Corona meer dodelijk is dan in Ebola? Dat is gewoon niet waar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:42

Pandora2 schreef:
En van groenten die wat gaan verlebben, kan je nog altijd een lekker soepje maken. :9

Die afhaal / bezorgdingen zijn ook vooral een nederlands dingetje, niet ? Hier bij ons zie ik dat echt heel weinig.
Ik heb het in elk geval ook nog nooit gedaan.

Ik moet sowieso oppassen dat ik niet van alles soep maak en 6 dagen in de week soep met brood eet. Ik vind dat erg lekker :')