Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:29

Babootje schreef:
Ook even de context erbij lezen:
"Volgens hem moet er meer aandacht gevestigd worden op het vinden van de personen die besmet zijn met het virus, en het in kaart brengen van hun laatste sociale contacten".

Kan je ook uitleggen wat het nut is van het weten wie er allemaal precies besmet zijn en wie hun sociale contacten zijn?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:30

Ik denk dat het inderdaad het beste zou zijn dat er meer getest zou worden, maar helaas gaat dat dus niet. Maar ik lees ook meerdere berichten over mensen die 1 of 2 x negatief getest zijn en daarna toch positief, ik vraag me af hoe dat kan en of het dan wel zin zou hebben om iedere snotteraar te testen, als dat mogelijk zou zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:30

Tiwi, het ging vooral over hartproblemen, beroertes, etc.

Karl66

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:33

Je ziet dat we in de vergelijkingscijfers met Italië nog iets meer gaan achterlopen volgens het statje dat hier al een aantal keren gedeeld is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:34

Heeft iemand die tabel die naast de getallen van Italië zijn gezet? Daarbij zag je dat wij iets van 2 weken achterlopen maar wel met ongeveer dezelfde getallen. Kan hem even niet terug vinden.

Edit: wat Karl zegt, heeft iemand die?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:35

Auch Rheinland-Pfalz will französische Notfall-Patienten aufnehmen schreef:
Neben Baden-Württemberg und dem Saarland hat sich offenbar Rheinland-Pfalz als drittes deutsches Bundesland dazu bereit erklärt, in seinen Kliniken schwerkranke Covid-19-Patienten aus der von der Pandemie stark betroffenen französischen Region Grand Est aufzunehmen. "Danke an Winfried Kretschmann, Malu Dreyer und Tobias Hans dafür, dass sie uns zur Seite stehen!", schrieb Regionalpräsident Jean Rottner auf Twitter und richtete sich damit an die jeweiligen Regierungschefs. Demnach wollen die drei Länder jeweils zehn französische Notfall-Patienten aufnehmen.

Ik vind dit toch ergens mooi. Baden-Württemberg, Saarland en Rheinland-Pfalz hebben zich bereid verklaard om Franse patiënten over te nemen om de druk op de Franse ziekenhuizen in Grand Est te verminderen. Het gaat om 10 patiënten per Bundesland, dus 30 in totaal.

Edit: nog even voor de beeldvorming: Baden-Württemberg heeft momenteel 3818 bevestigde gevallen, Saarland 301 en Rheinland-Pfalz 1062. Dit komt neer op respectievelijk 34,5; 30,4 en 26 bevestigde gevallen per 100,000 inwoners.
Laatst bijgewerkt door Destination op 22-03-20 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:37

Tanya schreef:
Heeft iemand die tabel die naast de getallen van Italië zijn gezet? Daarbij zag je dat wij iets van 2 weken achterlopen maar wel met ongeveer dezelfde getallen. Kan hem even niet terug vinden.

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:38

In Italië werd en wordt veel meer getest dan in Nederland nu dus je kunt het aantal gevallen niet vergelijken. Alleen het aantal wat is overleden.

Nogmaals van het RIVM
Citaat:
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:38

moonsparkle schreef:
Anderhalve meter stand dat kan bij de supermarkt hier ook niet, maar ik heb toch eten nodig, van mij mogen ze dan ook handhaven op afstanden in de winkels.
Als je de mogelijkheid hebt kun je ook gunstige tijden uitkiezen, wanneer je weet dat het wat minder druk is, dat zie ik hier al op de parkeerplaats. Maar grote steden is wel wat lastiger dan kleinere steden en dorpen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:39

vandaag: 43 patiënten overleden, 573 nieuwe patiënten, in totaal 4204 positief geteste personen

Dat zijn 64 minder positief geteste mensen dan gisteren, wel meer doden |(

(bron RIVM)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:42

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:47

Ik ben er net achter gekomen dat er idd mensen zijn die het niet zo nauw nemen met de regels -O-
Wij letten erg op, mijn ouders en de rest vd familie ook, vrienden ook.
We blijven thuis en mijden sociaal contact. Niet leuk, vooral mijn ouders missen de kinderen erg.
Nou belde mijn man net met zijn ouders, die gaan gewoon op visite en vinden het allemaal nogal overdreven. Really? Ik heb daar zo geen begrip voor.. Ben blij dat we al een poos niet/nauwelijks contact hebben en ze dus niet hier ineens op de stoep staan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:51

Daks schreef:
Tanya schreef:

[ [url=m/6UOsiN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie eindelijk een afbuiging naar onderen ontstaan. Dat is op zich een lichtpuntje. Ik hoop zo enorm dat deze trend doorzet ook al is het nu nog te vroeg om echt te gaan juichen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:56

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:59

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:01

Kelly_ann schreef:
Hoi, wat gaan jullie hard zeg!!!

Ik heb even snel gezocht, maar krijg de indruk dat dit artikel nog niet is geplaatst:

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... 9337092b56

Is een hele uiteenzetting met grafieken over diverse aanpakken, economische gevolgen, maatschappelijke gevolgen.

Onderaan kan je ook Nederlands aanklikken als je dat prettiger vind lezen.

Een van de grafiekjes:

[ [url=m/iWGBSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ik dat lees maak ik me toch hele erge zorgen om Nederland. Maar het is zo lastig omdat zelfs diverse experts andere dingen zeggen. Als iemand van de WHO dan weer zegt dat een lockdown geen oplossing is. Wie moet je dan geloven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:03

SusanH schreef:
Als ik dat lees maak ik me toch hele erge zorgen om Nederland. Maar het is zo lastig omdat zelfs diverse experts andere dingen zeggen. Als iemand van de WHO dan weer zegt dat een lockdown geen oplossing is. Wie moet je dan geloven.

Ik vind het behoorlijk zorgwekkend dat verschillende experts hele andere dingen zeggen.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:07

Loretta schreef:
SusanH schreef:

Ik vind het behoorlijk zorgwekkend dat verschillende experts hele andere dingen zeggen.

Omdat er nog zo weinig bekend is van dit virus.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:10

SusanH schreef:

Ik denk dat niemand het echt zeker weet...

We hebben zoveel kennis en wetenschap en goede gezondheidszorg etc. Maar dit hebben we in de huidige maatschappij nog niet echt voor ons gehad....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:25

Ik kijk nu pas voor het eerst op internet sinds vanochtend. Heel mijn huis gedaan van boven tot onder samen met vriendje...

Wat heerlijk, even geen corona.

Wat me nu in de nieuwsberichten op NOS opvalt is dat gemeentes zelf aan het zorgen zijn dat mensen niet meer kunnen samenscholen! Wat enorm goed!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:31

PSvanLot schreef:
I
Wat me nu in de nieuwsberichten op NOS opvalt is dat gemeentes zelf aan het zorgen zijn dat mensen niet meer kunnen samenscholen! Wat enorm goed!!

Hier ( belgie ) zetten ze ook drones in tegen samenscholing :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:42

Volgens de ic groep die bijhoud hoeveel mensen nu op de ic liggen met Corona zijn dat er 327 . Hoeveel er daarvan aan de beademing liggen stond er niet bij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:44

Even positief nieuws
Schoonvader vriendin bleek corona te hebben dubbele longontsteking maar mag dinsdag als bloedwaarden zo goed blijven uit ziekenhuis terug naar bejaardenhuis

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:44

Karl66 schreef:
Babootje schreef:
Ook even de context erbij lezen:
"Volgens hem moet er meer aandacht gevestigd worden op het vinden van de personen die besmet zijn met het virus, en het in kaart brengen van hun laatste sociale contacten".

Kan je ook uitleggen wat het nut is van het weten wie er allemaal precies besmet zijn en wie hun sociale contacten zijn?

Wanneer je die identificeert en in quarantaine doet, voorkom je het leeuwendeel van de besmetting.
Zuid Korea heeft dit in een heel vroeg stadium gedaan en zo een stricte lockdown voorkomen.
In Europa is dát schip vertrokken.
In bv Spanje wordt door het huisarrect de verspreiding vertraagd maar ook de economie in de voeten geschoten.
Door massaal te testen kan het totale huisarrest geleidelijk versoepeld worden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:47

Zou er ook al een test op komst zijn waarmee je kunt testen of je al besmet bent geweest? Ik hoorde daar onlangs iets over op de radio en daarbij werd aangegeven dat het wellicht op termijn zou komen, maar dat het lastig zijn omdat er meerdere types virus zijn en daar de test op aangepast moet zijn omdat je anders niet weet of je op het juiste type virus test.

Het zou denk ik voor sommige mensen (en groepen mensen) wel een stukje rust geven, zeker als het waar blijkt te zijn dat je het maar 1 keer kunt krijgen.