Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:19

Ook zo leuk. Afgelopen week iets laten maken wat voor Epe handig is. Woensdag verzonden. Donderdag en vrijdag bericht dat het niet gelukt is te bezorgen. Prima, mijn vader is vandaag thuis in de tuin achter bezig. Dus die merkt dat ze aan de deur staan, loopt over de oprit, dus in het volle zicht naar voren. Bezorger heeft hem dus gewoon kunnen zien, stapt in de bus en rijdt weg. Oftewel nu mag ik het maandag op het pakketpunt gaan ophalen, want waarom zouden ze het daar vandaag bezorgen. Dus met een beetje geluk mag ik maandagavond een ritje Epe-naar huis en weer terug gaan doen. Echt waar is die meme dat alle belletjelellers nu bij de postbezorging werken, want dit was er volgens mij zo 1.|o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:11

Geen postnl maar GLS ergernis deze keer.

Maandag morgen iets besteld bij een Duitse webshop met levering 1 tot 2 dagen. Tis nu vrijdag en EINDELIJK onderweg voor uitlevering.

Vanmorgen tijdslot gekregen van 11-13. Dat werd 11:15-13:15.

Kijk net, wordt het 12:35-15:35.

Ik kan dus geen kant op terwijl het nu super lekker weer is en vanmiddag gaat plenzen -:(-

Heb het pakket echt nodig, dus kan het niet permitteren de bezorger te missen.

Had dus uiterlijk woensdag al geleverd moeten zijn volgens de "regels" van de webshop. Kan er in komen dat het een dag langer duurt vanwege buitenland zending, maar maandag ochtend besteld, werd pas dinsdag avond verzonden ipv gelijk dezelfde maandag. Ligt vervolgens 2 dagen stil bij GLS en nu is de bezorging dus wéér verlaat.

(En ja, ik had dit liever in real life in een bestaande winkel gekocht. Had gegokt op de fotografie beurs afgelopenweekend, dat dáár wel een cameratas te koop zou zijn, was dus niets. Fysieke winkels in mijn omgeving hadden NIETS op voorraad, dus ik werd verplicht ergens online te bestellen, zonder de juiste maat te weten)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:15

mvdende schreef:

Maandag morgen iets besteld bij een Duitse webshop met levering 1 tot 2 dagen. Tis nu vrijdag en EINDELIJK onderweg voor uitlevering.

Ik kan dus geen kant op terwijl het nu super lekker weer is en vanmiddag gaat plenzen -:(-

Had dus uiterlijk woensdag al geleverd moeten zijn volgens de "regels" van de webshop. Kan er in komen dat het een dag langer duurt vanwege buitenland zending, maar maandag ochtend besteld, werd pas dinsdag avond verzonden ipv gelijk dezelfde maandag. Ligt vervolgens 2 dagen stil bij GLS en nu is de bezorging dus wéér verlaat.

Omg.. Echt jij moet of geduld leren hebben of gewoon naar een fysieke winkel gaan.

Het komt verdorie uit Duitsland, dan is het toch logisch dat het meerdere keren gesorteerd moet worden en dus langer bij GLS 'ligt'.

En wees blij dat ze je tijdvak aanpassen in plaats van 1 uur aanhouden en pas om 4 uur bezorgen want dan was je ook boos geweest.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:20

Hoe kijk je er zelf tegen aan als jij wat verstuurd via een webshop en het pakket blijkt langer onderweg te zijn dan het zou moeten?

Echt, mijn geduld begint op te raken. Ik ga maar niet typen wat ik nu denk en even op mijn handen zitten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 12:32

Froukje schreef:
mvdende schreef:

Omg.. Echt jij moet of geduld leren hebben of gewoon naar een fysieke winkel gaan.

Het komt verdorie uit Duitsland, dan is het toch logisch dat het meerdere keren gesorteerd moet worden en dus langer bij GLS 'ligt'.

En wees blij dat ze je tijdvak aanpassen in plaats van 1 uur aanhouden en pas om 4 uur bezorgen want dan was je ook boos geweest.

Dat ging dus niet! Er waren géén fototassen fysiek op voorraad bij ALLE fotowinkels binnen een straal van 40 minuten rijden. Thust me, anders was ik in de auto gestapt en was ik er 1 fysiek gaan halen! En geduld is er inderdaad niet als je met spoed iets nodig hebt! En nogmaals, afgelopen zondag was er een beurs en ik had echt verwacht dat dáár óók foto tassen verkocht zouden worden (want verkoop stands zijn normaal op een beurs, kijk naar Animal Event of Horse Event enz) maar er was gewoon NIETS in een normale prijscategorie, alleen de allerduurste merken werden daar verkocht. Vervolgens maandag ochtend met goede moed online gezocht op de website van verschillende fysieke winkels naar fototassen, maar ze hadden er werkelijk zowat GEEN fysiek op voorraad! Zelfs de Mediamarkt heeft geen tassen meer op voorraad, tis allemaal uitsluitend online bestellen.... dus ik werd gedwongen iets online te bestellen en ik heb het morgen nodig, dus dan wordt het snel spoed als Vervolgens de levering een heel stuk langer duurt dan aangegeven.

En maandag ochtend bestellen en pakket als webshop pas dinsdag avond aanleveren aan de pakketdienst is van daag de dag echt not done! Zeker niet als je groot adverteerd met "levering in 1 tot 2 dagen" natuurlijk is dat voor binnen Duitsland, maar als webshop ga je nooit die 1 dag halen als je zelf pas de volgende dag in de avond verzend.. wees als webshop dan gewoon eerlijk in de prognose hoe lang de levering duurt.... als ze levering in 5-7 dagen hadden aangegeven, dan had ik namelijk ergens anders besteld. (Geld trouwens voor ALLE websites, kom nog véél te vaak tegen dat ze levertijden beloven en deze niet nagekomen worden, door te laat aanleveren van de pakketten aan de verzender)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 13:12

Ze zeggen 1 tot 2 dagen binnen Duitsland, dan voldoen ze toch gewoon als het op dinsdagavond aangeleverd wordt? Kan zijn dat niet alle pakketten meegenomen worden op maandag, zit vaak een limiet op, en na een weekend kan het wel zijn dat op maandag het vol is voor pakketten te verzenden en het op dinsdag meegenomen wordt. Hoe dan ook voldoen ze aan hun eigen voorwaardes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:28

Als je beloofd dat de levering, dus de bezorging bij de klant , 1 tot 2 dagen is dan voldoe je er natuurlijk niet bepaald aan :)

Ik snap ook haar frustratie wel een beetje. Het is allang niet meer zo dat buitenland lang duurt. Ik bestel wel vaker in Europa dingen en zeker duitsland is er meestal in 1-2 dagen. Dat verschilt amper meer met in NL bestellen. Laatst een pakketje uit Australie die was ook in 5 dagen geleverd.

En dan kun je wel zeggen jij moet maar niks meer bestellen maar dan mag er voortaan ook niemand meer klagen. Ik bedoel als je nederlandse zending er een week over doet moet je dan ook maar niet zeuren. Dan had je het maar moeten bestellen in een fysieke winkel.

Ik bedoel in NL kunnen ze er ook heel wat van. Zoveel webshops die zeggen besteld voor 22 uur dan vandaag nog verzonden! Maar de realiteit is dat ze bij producten op vooraad het dan rustig pas eens de volgene avond verzenden.

Dan moet je die claims niet maken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 14:39

Maar dan moet je over de webshop gaan klagen en niet de vervoerder.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 15:01

Froukje schreef:

Mijn ergernis vandaag over de vervoerder was dat het tijdslot steeds aangepast werd. In totaal een keer of 4 aangepast vandaag 8)7

Daar is erg lastig rekening mee te houden, als je een redelijk drukke planning hebt die dag.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:02

Maar dat aanpassen doen ze voor jou he. Ze hadden hem ook gewoon tussen 11 en 13 kunnen laten staan maar dan had je hier ook geklaagd dat ze te laat waren dus wat moeten ze dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 16:15

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Mijn ergernis vandaag over de vervoerder was dat het tijdslot steeds aangepast werd. In totaal een keer of 4 aangepast vandaag 8)7

Daar is erg lastig rekening mee te houden, als je een redelijk drukke planning hebt die dag.

Maar het zijn ook maar mensen die er werken. En ja dan kan het voorkomen dat het kan verspringen.
Dat heb ik ook een keer gehad.
Vind ik het irritant? Ja.

Of dat ik in de avond in de app lees dat PostNL tussen 8.30 en 11 komt, pas ik mijn planning aan en dan blijkt die pas tussen 16.30 en 18.30 te komen. Het is niet het einde van de wereld.

Overigens heb ik een irritante bezorger. Belt aan en dan moet je heel snel naar de deur rennen om open te doen. Anders ben je niet thuis volgens hem...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:04

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Geen idee hoe het bij GLS werkt, maar wij hadden een programma dat de tijden asnpaste als de chauffeur een uur of meer in of uitliep. Als hij dan net op dat randje balanceert de hele dag, tja… Een chauffeur die nieuw is op de route zal ook uitlopen op een planprogramma, die haalt de gemiddelde tijden niet die gecalculeerd worden. En dan heb je nog de chauffeurs die hun route juist heel goed kennen en zien dat de binnenstad die dag het best in de ochtend of juist de middag kan, de helft van het industrieterrein op zaterdag gesloten is en die direct op gesloten zetten of weten dat bedrijven X maar tot 12 uur goederen aannemen en daar dus eerst naartoe rijden. Dan kloppen de tijden ook niet.

En als je zo in tijdnood zit, moet je zelf eerder bestellen zodat het niet uitmaakt of het dinsdag of donderdag wordt. Dit niet voor de mensen met een incidenteel spoedje uiteraard, maar bij jou is het steeds hetzelfde geëmmer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:36

Precies. Als je een drukke dag hebt, bestel dan niet.
Ik laat alleen pakketjes komen als ik vrij ben of tijd heb.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:42

Ik heb nu wel een vervelende. Volgens dpd is er een pakket bezorgd. Die geven je van te voren helemaal geen tijdvak dat ze die dag komen,maar je krijgt vlak van te voren een mail. Ik was dus niet thuis en kon dus ook niks veranderen. Volgens dpd is het pakket bezorgd, ik heb niks aangepakt, er lag niks voor de deur, niks op een plek neergelegd en buren die ik gesproken heb weten ook van niks...
Dpd houdt vol dat die bezorgd is dus moet maar contact opnemen met webshop.

Vind dpd maar alle andere bezorgers op het moment sowieso irritant, gooien alles voor de voordeur, zelfs zonder aan te bellen. Doe ik later de deur open en liggen er ineens pakketten vol in het zicht. Maar nu dus echt pakket kwijt.

En ik laat dus echt alleen bezorgen als ik thuis ben en anders wijzig ik het. Maar dan moet ik wel weten dat het komt. Bestel ook alleen dingen waar ik geen haast mee heb en dus niet uitmaakt of het een dag later komt.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:03

Ik heb me ook wat... speciaal thuis gebleven voor een pakket dat zou komen. Komt de bus net aanrijden maar rijd zonder snelheid te minderen gewoon door, ik stond al buiten om het in ontvangst te nemen :+ . Zie ik een update in de app, pakket retour wegens beschadiging.

Wat moet ik hier nou weer mee? Is een pakket van to good to go. Ga daar sowieso even contact opnemen met de klantenservice.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:55

purny schreef:
Precies. Als je een drukke dag hebt, bestel dan niet.
Ik laat alleen pakketjes komen als ik vrij ben of tijd heb.

hahhha wat een leuke grap!

Dus bij jou komen de bezorgers altijd op het moment dat j e ze verwacht?

Ik maak regelmatig mee dat ik wat bestel wat dan komt op bijvoorbeeld woensdag en dan een mail van postNL sorry! We gaan het niet redden. We komen donderdag.

Ja daar kan ik geen rekening meer mee gaan zitten houden hoor. Dan ben ik dus inderdaad niet thuis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:26

Nee als ik zie dat de levertijd 2 dagen is dan kijk ik of ik een drukke dag heb.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:15

purny schreef:
Nee als ik zie dat de levertijd 2 dagen is dan kijk ik of ik een drukke dag heb.

Dat werkt hier helaas niet. Dan ligt het optijd bij de bezorgdienst.
Krijg je elke dag:
Sorry bezorg moment gewijzigd.
En dat dagen achter elkaar en maar afwachten wanneer het echt komt.
Ga er geen week voor thuis blijven :+

Dus nu gaat alles naar het afhaalpunt. Maar ook dat gaat met problemen helaas. Maar goed.
We houden er maar rekening mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:48

Heeft 1 van jullie ervaring met pakket wat dus weg is? Volgens pakketdienst bezorgd op tijdstip dat ik wel thuis was maar er is niet aangebeld en zelfs de hond heeft niet geblaft.
Maar waar het dan wel is? Of neergelegd en door iemand anders meegenomen? Of überhaupt niet bezorgd? En dan maar contact opnemen met de winkel en hopen dat zij het oplossen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:50

Ik had van de week een post nl levering met een dpd kaartje in de brievenbus. Rot gezocht naar een pakket maar alleen post nl lag er. Ik ga er maar vanuit dat het om hetzelfde pakje ging. Heel verwarrend.

Vandaag zou er iets voor 16.00 geleverd worden. Goed dat ik even extra in de app keek want het is nog niet eens gesorteerd

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:59

MyWishMax schreef:
Heeft 1 van jullie ervaring met pakket wat dus weg is? Volgens pakketdienst bezorgd op tijdstip dat ik wel thuis was maar er is niet aangebeld en zelfs de hond heeft niet geblaft.
Maar waar het dan wel is? Of neergelegd en door iemand anders meegenomen? Of überhaupt niet bezorgd? En dan maar contact opnemen met de winkel en hopen dat zij het oplossen

1x gehad.
Wij hadden een ring deurbel en konden dus zien dat er echt niemand geweest was.
Contact met de winkel opgenomen en die zouden een onderzoek starten.
Werden we gebeld dat hij het echt bij ons had bezorgd. Dus nogmaals aangegeven dat het er echt niet is en wij ook niks op beelden zien.
Volgende dag werden we door PostNL gebeld.
Bezorger gaf aan het bij de buren bezorgd te hebben op nummer *weet ik niet meer*. Maar dat nummer bestaat niet in onze straat :+
Maar hij bleef volhouden dat het daar bezorgd was.
Dus weer contact met de winkel gehad.
En die hebben heel netjes het product opnieuw gestuurd (kon kiezen of dat of geld terug).

Het is dus netjes opgelost, maar ging wel een flinke tijd overheen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:54

MyWishMax schreef:

Zowel met Postnl en DHL en beide bedrijven starten altijd een onderzoek maar dat is het dan ook. Ik neem meestal contact op met de verzender in de hoop dat die een oplossing geven en meestal is dat ook zo gelukkig, maar van Postnl en DHL heb ik nog nooit meer gekregen dan 1x 4,- verzendkosten als vergoeding. :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:53

Met DHL al 2x gehad sinds de nieuwe bezorger. Toen lag het pakket de eerste keer de dag erna opeens in het tuinhuis. En de keer erna werd het 1.5 week later door een andere bezorgdienst bezorgd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:24

Post.nl die dus niet bezorgd heeft en nu naar pakketpunt stuurt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:36

Dit is dpd en daar heb ik al meer gezeur mee. Of iig ik heb geen idee wanneer ze komen tot ze mail sturen en dan staan ze daarna ineens voor de deur. Of het pakketje iig. Hoop dat ze meewerken en anders de webshop want kan het niet veroorloven om wel het geld kwijt te zijn en niks te hebben...