Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:14

Sheran schreef:
Independence schreef:
Wat voor invloed kunnen schoenen/sokken hebben op het al dan niet statisch zijn?
Op mijn werk krijg ik telkens schok als ik bepaalde ijzeren dingen aan raak. Dat heb ik pas sinds ik weer dikkere sokken en winterschoenen draag, ik heb tussendoor nog een keer zomerschoenen aangehad en dan heb ik nergens last van :?

Ja dat kan zeker. Bij rubberen zolen bijvoorbeeld.

Ik heb het alleen als ik achter de kassa vandaan kom, niet als ik de hele dag in de winkel loop met andere werkzaamheden

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 03:32

Froukje schreef:
Wat is een beetje een betaalbare shampoo met een sterke lekkere geur?

De shampoo’s van Aussie hebben ook heerlijke en sterke geuren.!

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:20

Nav een ander topic vroeg ik me af... als je een schaap op zijn rug vindt, kan je die dan aan zijn vacht op zijn kont trekken? Dat lijkt me zo pijnlijk maar die beesten zijn nog goed zwaar... Met je armen om het lijf lijkt me lastig, hoe moet het precies?

Amandavd

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:42

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:55

Aan de voorpoten omhoog trekken, tegen je benen laten rusten zodat ze een beetje bij kunnen komen en dan voorzichtig een zetje naar voren geven zodat ze weer op 4 pootjes komen te staan.

Nooit direct weer rechtop zetten zonder ze even te laten bij komen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:32

Wat is een gangbaar bedrag om te geven als dinerbon voor 2 personen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:33

Oh, dat ligt helemaal aan de situatie. Valt voor mij een beetje in de categorie: "Wat kost een auto". Daar kan je zonder verdere info niks over zeggen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:36

Jolien87 schreef:
Wat is een gangbaar bedrag om te geven als dinerbon voor 2 personen?

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou zeggen tussen de 60 en de 90 euro?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:57

Het is voor mijn schoonouders die 40 jaar getrouwd zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:58

Ligt er aan hoeveel je kan missen... Maar zou iets van 125 doen? Kunnen ze een keer wat luxer uit eten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:03

Jolien87 schreef:
Het is voor mijn schoonouders die 40 jaar getrouwd zijn.

Dan zou ik iets van € 100,-- doen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:15

Hmm dan zou ik inderdaad wel 100 euro doen, of 120.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:58

Kun je boeken doneren aan de bieb? Ik kan nergens iets vinden of dat kan bij de bieb hier in de buurt (Breda). Ik wil graag dat mijn vroegere leesvoer goed terecht komt zodat er meer mensen van kunnen genieten :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:05

Steeph schreef:
Kun je boeken doneren aan de bieb? Ik kan nergens iets vinden of dat kan bij de bieb hier in de buurt (Breda). Ik wil graag dat mijn vroegere leesvoer goed terecht komt zodat er meer mensen van kunnen genieten :j

Kan je het beter doneren aan een school / wijkcentrum oid geloof ik.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:08

MarlindeRooz schreef:
Steeph schreef:

Kan je het beter doneren aan een school / wijkcentrum oid geloof ik.

Hoezo?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:09

Die komen vaak lastiger aan boeken! Bieb heeft er vaak budget voor.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:50

Steeph schreef:

Er bestaan openbare boekenkasten, waar je boeken in kunt doen die je kwijt wil. Je kan dan ook ngo zelfs een boek meenemen als je dat leuk vindt. Een soort van ruilhandel dus :D , maar het kan ook een doneeractie zijn ;) . https://www.nudge.nl/projects/boekenkast/ bijvoorbeeld. Dit zit o.a. in Tilburg: http://www.books4life.nl/ , klinkt ook als een goed doel om je boeken te doneren.

Volgens mij werkt de bieb alleen met nieuwe boeken, waar ze een budget voor hebben.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:36

Jet schreef:
Steeph schreef:

Er bestaan openbare boekenkasten, waar je boeken in kunt doen die je kwijt wil. Je kan dan ook ngo zelfs een boek meenemen als je dat leuk vindt. Een soort van ruilhandel dus :D , maar het kan ook een doneeractie zijn ;) . https://www.nudge.nl/projects/boekenkast/ bijvoorbeeld. Dit zit o.a. in Tilburg: http://www.books4life.nl/ , klinkt ook als een goed doel om je boeken te doneren.

Volgens mij werkt de bieb alleen met nieuwe boeken, waar ze een budget voor hebben.

Dankjewel

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:00

Jet schreef:
Steeph schreef:

Ik werk zelf als vrijwilliger bij de bibliotheek en hier worden inderdaad geen andere boeken aangenomen dan degene die de bieb zelf aanschaft.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:06

Oke, goed om te weten, dankjulliewel

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:00

Zouden drugsdealers in narcostaat of criminele in andere programma's geld krijgen en zo ja om hoeveel zou het gaan? Kan me niks bij voorstellen dat ze zeggen maak me onherkenbaar en ik doe mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:03

moonsparkle schreef:
Zouden drugsdealers in narcostaat of criminele in andere programma's geld krijgen en zo ja om hoeveel zou het gaan? Kan me niks bij voorstellen dat ze zeggen maak me onherkenbaar en ik doe mee.

Ik weet niet hoe het voor die specifieke programma's gaat, maar nee, criminelen krijgen daar geen geld voor. Het is vaak een heel lang proces maar over het algemeen willen criminelen eigenlijk heel graag praten over wat ze doen en hoe ze hun geld verdienen. Het is vaak een soort trots.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:28

Ik heb soms ook wel het idee dat een deel van die docu’s nep zijn of erg overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:29

Soms wordt er gekozen voor het naacteren ja, maar dat wordt er dan wel altijd duidelijk bij vermeld, dat moet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:06

Hoeveel moet ik sparen per jaar om eerder met pensioen te kunnen?

Is daar een handige rekentool voor?