Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:16

Mijn kind ging om die reden ook niet naar een kdv. Heel blij dat ik dat niet gedaan heb, want nu gaat hij 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en zelfs dat is op 2,5 jarige leeftijd echt enorm aanpoten voor hem :=

Ik had veel geluk dat mijn moeder 3dgn per week graag wilde oppassen. Kon ik lekker blijven werken :o
Maar als dat niet gaat zou ik denk ik ook kiezen om (tijdelijk) te stoppen. Een kind wat in alle rust kan opgroeien (als dat dus nodig is) is echt heel wat waard. Zo zielig als ze steeds overprikkeld zijn.
Of misschien als je wel graag wilt blijven werken kun je nog kijken naar een gastouder? Dat is meestal wel kleinschaliger.

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 16:27

Ik heb 2 dagen kleinschalige opvang en eigenlijk vond ik dat al heftig genoeg voor dr. Op een gewone dag waar ik alleen Julia naar de crèche breng en haal en soms nog boodschappen doe resulteert dat al in paar uur huilen. Ze is eigenlijk iedere dag al volledig overprikkeld einde van de middag van alleen al dagelijks leven. Ook als we hele dag thuis zijn.
Soms echt 4/5uur huilen dan.
Die 2 dagen wordt denk ik al een uitdaging.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 16:31

Ah sneu zeg. Maar ook heel herkenbaar helaas.
Als je de mogelijkheid hebt haar thuis te houden zou ik het echt doen hoor! Je krijgt er een zoveel blijer kind van straks, als ze eenmaal lekker in een soort van ritme zit.
Niet elk kind is geschikt om weg te brengen.
Dan zou ik haar gewoon thuis houden en over een jaar of 2,5/3 de peuterspeelzaal proberen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 17:13

Hier zou ik ook liever nog thuis blijven, kinderen zijn constant ziek, hebben geen grootouders, geen andere opvangmogelijkheden. Vorige week al 1 dag familiaal verlof moeten opnemen omdazot oudste ziek was, nu heeft jongste 40°C koorts en vastzittende hoest, dus morgen kan hij zowizo niet naar crèche. Mijn werk gaat lachen.
Jongste is sinds september eigenlijk constant ziek, buikgriep, longontsteking, zware maag darm infectie, dubbele oorontsteking en zware keelontsteking te samen, terug buikgriep en nu denk ik weer griep.
Hier zijn het dus niet de prikkels maar die verdomde ziektekiemen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 17:21

Werken is niet nodig gelukkig. Het is meer dat ik het wel lekker vindt om even 2 dagen mensen rond te bitchen :=
Heb wel ideaal werk hoor. Kan alles zelf indelen. Als ik zeg werk morgen ipv vandaag is dat ook goed. En er is geen dag hetzelfde. Kan morgen naar kantoor gaan en denken nou het wordt relax maar dan ben ik er heeft een uitzendkracht een andere uitzendkracht met een hakbijl willen bewerken bijvoorbeeld ~~}>
Geeft altijd bijzondere situaties.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:27

Pfff lijkt me heftig lautje dat ze zo pittig reageert op prikkels. Dan is opvang niet ideaal natuurlijk. Maar als mogelijkheid is om te stoppen met werken is dat ook fijn.

Ik heb geluk dat dochter vanaf 4 weken al meegaat naar werk. Werk op zorgboerderij dus zijn veel buiten. Haar toen ze klein was heel veel gedragen. Met nummer 2 nu op komst dit ook weer van plan.

Afbeelding
Zomerlaarsjes <3

Afbeelding
En deze ook voor mooiere weer. Nu voor aardig prijsje kunnen scoren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:29

Die laatste zijn leuk Rossi!
Waar heb je die gevonden?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:34

Lautje wat een lastig probleem
Maar je hebt kleinschaliger opvang gevonden schrijf je?
En paardrijden? Lukt dat al wel?
Mijn dochter was ook snel overprikkeld.. slapen tussen huilende kinderen was ellende. Gelukkig is het uiteindelijk wel goed gekomen maar best vaak met mijn Janssen in het haar gestaan als ze weer niet wilde drinken en later eten omdat ze zo overprikkeld was.

Ze viel ook echt niet in slaap bij schoonouders. Deed ze echt niet.

Voor jou ook lastig dromertje.. hebben jullie wel een vaste oppas of iets dergelijks?

Super leuke laarsjes en schoentjes hierboven! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:11

Oh die laarsjes.

Mijn zoon gaat 4 dagen naar de kdv. Ben alleen en heb weinig oppas. Ik werk 36 uur. Sinds hij 12 weken is gaat hij al heen en gelukkig vindt hij het er hartstikke leuk. Ik voel mij wel eens schuldig omdat hij veel gaat. Op maandag wilt hij nog wel eens prikkelbaar terugkomen als het volle bak is geweest. Verder slaapt hij er bijna de hele middag. Scheelt ook weer.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:15

Oh Rossi die schoentjes!!!! <3

Lastig laura en dromertje, hier ook koter vanaf een paar weken in de draagzak mee naar kantoor gehad en daarna gelukkig blij op de opvang en veel hulp van de (schoon)ouders. Fulltime werk en een koter vind ik nog steeds best een boel geschipper

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 19:23

Oh die laarsjes <3 Te schattig gewoon. Van welk merk zijn de gympies Rossi?

Wat sneu dat ze zo snel overprikkeld is Lau. Dan is het wel heel fijn als je mogelijkheid hebt om te stoppen met werken. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld je verlof nog met een paar maanden wat uit te breiden?

Zoveel ziek is ook niks aan dromertje. Helemaal als je niet echt een back up hebt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 19:37

Ohhh die schoentjes met die bloemen. <3

Dat is wel echt zwaar Dromertje. Ook lastig telkens te moeten melden aan je werk.

IMJ: heb maandag voor het eerst gereden. Toen heeft mijn moeder thuis op Sophie gelet. Mijn paard staat bij een vriendin en die rijdt hem voorlopig nog. Ik hoop zo langzaam 2-3x per week daarheen te kunnen in de ochtend met Sophie. In de ochtend slaapt ze namelijk super. En ze vindt het heerlijk om buiten te zijn.

Verlof uitbreiden zou kunnen. Maar voor mijn werkgever is dat lastig. Mijn vervanger blijft tot april. Die komt op basis van detachering en heeft dan nieuwe opdracht. En weer een ander is niet haalbaar gezien de specifieke kennis van de branche.
Blijft dat kinderarts heeft geadviseerd eerste jaar geen (drukke) crèche/opvang.
En heb voor 2 dagen idd kleinschalige opvang. Daar gaat Julia nu al heen 2 dagen. Is op een boerderij. Hele kleine crèche met 8 kindjes in totaal.
Maar voor de maandag hebben ze 1,5jaar wachtlijst. En ik vins 3 dagen coor haar wegbrengen al te veel. Vrees al voor 2.

Vrees dat die laarzen aanblijven in bed :Y)
Afbeelding
Jas is mini rodini

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:04

Die heeft ze goed gekozen, die laarsjes!

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:19

Mooi plaatje laura! Staat super leuk zo samen!

Ik baal -O- had een super toffe trui van Vingino gekocht en alvast in de kast gelegd voor ‘later’. Laatst even de kast door om maten te vergelijken zie ik dat die trui op het achterpand vol met hele vieze vlekken zit >;) gewoon zo vanuit de winkel opgestuurd, echt bizar. 1x wassen hielp niet. Nu eerste anti vlekken middel en als dat niet helpt dan maar eens kijken naar dr Beckmanns. Echt super slecht vanuit de winkel want hij is vanuit de doos, recht voor me gehouden en bekeken en de kast in gegaan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 20:23

Ohh dat is wel heel slecht. Dat ze dat niet gezien hebben 8)7

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:27

Ja ook wel een leermoment voor mij. Altijd alles goed checken. Ik was er een beetje teveel vanuit gegaan dat het wel goed zou zitten.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:46

Liezel1 schreef:
Die laatste zijn leuk Rossi!
Waar heb je die gevonden?

Zijn shoesme. Had nog kortingcode van omoda. Ze hebben daar nog best veel shoesme sale

https://www.omoda.nl/meisjes/sneakers/w ... 97158.html

Dromertje dat vele ziek zijn herken ik ook wel. Gwyn gaat vanaf september 2 ochtenden naar psz en zijn ook op en af verkouden en nu ook wrer buikgriep. Daarnaast kan ze ook niet echt wennen op de groep. Is op school echt een totaal ander kind dan thuis of op andere plekken. Gelukkig morgen nog en dan een weekje vakantie om bij te komen.

Lautje die laarzen staan julia top. Vind haar jas echt <3

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:54

Ja die ziektes van de opvang |o helemaal Gallisch word ik er van. Afgelopen jaar van de 52 weken 40 ziek geweest denk ik na de opvang. Variërend van een simpele verkoudheid tot meerdere griepvarianten met torenhoge koorts en oogontstekingen. Ik hoop zó dat dat binnenkort eens klaar is! En dan op het CB: hij ademt wel veel door zn mond zie ik nu. Dat maakt hem wel bevattelijker voor virussen dus wellicht dat jullie daar een beetje mee bezig willen. Ja lekker ding, zn neus zit van voor tot achter dicht hoe had hij dan adem moeten halen 8)7

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 21:09

Erg he die ziektes. Maar uiteindelijk worden ze er sterker van. Julia heeft vorig jaar buisjes gehad. En sindsdien wereld van verschil. In nov 1x verkouden en nu dan een week of 3 af en aan. Maar verder niets.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:09

Nou dat vind ik wel het lekkere van thuis zijn, al die ellende heb ik niet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:14

Mijn zoon was sinds september non stop ziek tot opnames ed aan toe. Zo sneu. Twee weken geleden is zijn neusamandel eruit gehaald en die was volgens de KNO extreem groot. Arme kind wist niet hoe hij door zijn neus moest ademen. Ik heb een heel ander kind nu. Hij is ruim 2 weken fit en vooral hij snurkt niet meer en ademt stil. Dat is zo wennen want normaal sliep ik er onder andere op.

Hmmm ik win net 20% korting bij de winactie van name it. Helaas alleen te verzilveren in een winkel. Dichtstbijzijnde Enschede of Utrecht. Dat gaat hem dus niet worden. Zo jammer dat het niet online kan. Erg ouderwets

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:22

Lijkt me heel lastig als je veel werkt en je kindjes zijn ziek geluk dat ik tot nu toe thuis ben geweest (begin binnenkort wel met een bijbaan) iréne wil ook echt alleen maar aan m'n boobie als ze ziek is.

En voor duurzaam speelgoed ga ik bij speeljewijs (Deventer) of su&jill (Zutphen) en veel marktplaats

Even een paar pagina's bijgelezen weer heel veel leuke aankopen allemaal.

De outfits van vandaag, in de speeltuin zo vies en nat geworden dat omkleden nodig was

Mini rodini, collegien

Afbeelding

Mini rodini, hema
Afbeelding

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:32

Leuke setjes Liti! Ook al van die leuke bergsteins. Hier O afgelopen weekend in zn laarzen gehesen maar ze zijn veel te hoog dus toen vond meneer dat hij niet meer kon lopen :')

Ben blij dat die BV achter de rug is btw. Heb het 1 jaar gedaan en dat was echt best pittig naast mijn werk. S nachts en s ochtends daarentegen erg makkelijk en ook wel ontzettend knus. Hoe lang blijf ne BV geven Liti?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:35

Crèche heeft voor en nadelen :j
Net als thuis blijven of werken.

Goed soms wordt er een beslissing voor je gemaakt en als mama zijnde moet je daar mee dealen

Lekker liti, mijn dame vindt modder vies.....is echt een diva

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:03

Ik kwam er vandaag achter dat zn Bergsteins nu echt te klein zijn. Arme kind begon te trappelen van plezier en riep toen heel zielig ‘Auw! Teen!’

En net nu kan ik de gele zo gauw niet vinden zonder verzendkosten, op een hoop websites zijn ze uitverkocht momenteel.

Liti, wat ziet ze er weer lekker uit, heerlijk zo’n modderkindje :P

Wat zonde van die trui Mir :oo Hopelijk krijg je de vlekken er toch nog uit.