Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LisannePruts schreef:Door welk stofje, hormoon oid krijg je vreetbuien tijdens je periode? Of heeft dat echt met de persoon zelf te maken?
Janneke2 schreef:Knert schreef:IN Nederland geldt daar waar je kind geboren wordt, doe je in die gemeente aangifte.
Maar wat als je kind tijdens een vakantie in Egypte wordt geboren? En welk paspoort krijgt het dan?
En stel dat je dan toch een Nederlands paspoort krijgt. Wat is dan het criteria om toch een Egyptisch paspoort te krijgen?
Een achterneef van mij is in Hong Kong geboren, in plm 1948.
Voor de Nederlandse wet heeft hij twee Nederlandse ouders en is simpelweg Nederlander.
Maar Hong Kong was destijds Brits - hij is dus British by birth en kan ten allen tijde een brits paspoort aanvragen.
Leffroi schreef:Hoe euh.. verpoot je een pop van een vlinder?
We hebben echt 100erden rupsen in de tuin van, zoals het lijkt, het koolwitje. Nu zat er een pop aan het raam en gezien die op 'poppen' staaten ik hopelijk morgen mijn nieuwe lens krijg ben ik hier heel benieuwd naar. Ik wil dit proces dan graag op de foto zetten.
Ik heb 2 poppen gevonden en deze in een potje gedaan. Maar ik vrees dat ik een vreselijke fout heb gemaakt en ben bang dat de pop nu overlijdt? Of maakt dat niet uit? (Er zitten uiteraard gaatjes in het potje)
iirrssjjee schreef:Ik zie het tegenwoordig best vaak; Waarom zet je je scooterhelm maar half op je hoofd? Gister weer zo eentje.... Rijd op zn scooter, heeft ie zijn helm op zijn hoofd als een pet zegmaar, dus niet over zijn hoofd... Waarom? Waarom dan sowieso een helm opzetten?
GreaseMonkey schreef:Leffroi schreef:Hoe euh.. verpoot je een pop van een vlinder?
We hebben echt 100erden rupsen in de tuin van, zoals het lijkt, het koolwitje. Nu zat er een pop aan het raam en gezien die op 'poppen' staaten ik hopelijk morgen mijn nieuwe lens krijg ben ik hier heel benieuwd naar. Ik wil dit proces dan graag op de foto zetten.
Ik heb 2 poppen gevonden en deze in een potje gedaan. Maar ik vrees dat ik een vreselijke fout heb gemaakt en ben bang dat de pop nu overlijdt? Of maakt dat niet uit? (Er zitten uiteraard gaatjes in het potje)
Heb je ze in het potje gelegd? Het beste is om ze op te hangen met een PIEPklein druppeltje lijm, of heel voorzichtig met een speldje. Lijm of prik ze in de wand van een kartonnen doosje dat groot genoeg is voor de volwassen vlinder. Durf je niet te lijmen of te prikken dan kun je de pop ook op de bodem laten liggen, maar dan moeten er takjes tegen de wand staan zodat de vlinder omhoog kan kruipen. Als de vlinder uit de pop kruipt kan hij zich dan vervolgens aan de kartonnen wand vasthouden en blijven hangen terwijl hij zijn vleugels 'oppompt'.
Sommige vlindersoorten (waaronder het koolwitje) overwinteren als pop... Het zou dus lang kunnen duren voordat je de transformatie gaat zien...
rosslover schreef:Wie was er eerst, de kip of het ei?
iirrssjjee schreef:Ik zie het tegenwoordig best vaak; Waarom zet je je scooterhelm maar half op je hoofd? Gister weer zo eentje.... Rijd op zn scooter, heeft ie zijn helm op zijn hoofd als een pet zegmaar, dus niet over zijn hoofd... Waarom? Waarom dan sowieso een helm opzetten?
Hannah schreef:het klinkt best logisch maar waarom dan juist altijd van uit dezelfde hoe met het halve gezicht van de verdachte?
Leffroi schreef:iirrssjjee schreef:Ik zie het tegenwoordig best vaak; Waarom zet je je scooterhelm maar half op je hoofd? Gister weer zo eentje.... Rijd op zn scooter, heeft ie zijn helm op zijn hoofd als een pet zegmaar, dus niet over zijn hoofd... Waarom? Waarom dan sowieso een helm opzetten?
zal wel weer een nieuwe hype zijn?
Knert schreef:amoj schreef:Zzzzzlaap...
Haha geen idee, best stom idd!
Raadsel van een docent; hoe oud ben je gemiddeld?
Snap m niet, als je 20 bent ben je dan gemiddeld 10?
Gemiddeld ben je precies een jaar oud. Ongeacht welke leeftijd.