Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:13

Haha Grappig! Onze hond kan een enorm watje zijn, maar kan de oren ook op slot hebben. :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:37

LisannePruts schreef:
Door welk stofje, hormoon oid krijg je vreetbuien tijdens je periode? Of heeft dat echt met de persoon zelf te maken?

Ik heb geen vreetbuien hoor :+ en als ik al iets hoor over vreetbuien is het er meestal net voor.. Ik vrees eerder dat t aan de persoon ligt evt. icm gevoeligheid voor een bepaald hormoon, maar evolutionair gezien is er niet echt een voordeel voor een vreetbui tijdens de periode. Tijdens de ovulatie zou dan meer logisch zijn, imo :)

Leffroi

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:47

Nou, ongeveer 2 week voordat ik ongesteld moet worden kan ik bijna letterlijk alles vreten (!!) wat los en vast zit hahaha. Dus idd tijdens de ovulatie :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:59

Janneke2 schreef:
Knert schreef:
IN Nederland geldt daar waar je kind geboren wordt, doe je in die gemeente aangifte.

Maar wat als je kind tijdens een vakantie in Egypte wordt geboren? En welk paspoort krijgt het dan?
En stel dat je dan toch een Nederlands paspoort krijgt. Wat is dan het criteria om toch een Egyptisch paspoort te krijgen?

Een achterneef van mij is in Hong Kong geboren, in plm 1948.
Voor de Nederlandse wet heeft hij twee Nederlandse ouders en is simpelweg Nederlander.
Maar Hong Kong was destijds Brits - hij is dus British by birth en kan ten allen tijde een brits paspoort aanvragen.

ALS hij zelf nog een geboorte-acte uit Hong Kong heeft. Vertrouw niet te veel op de Britse overheid (in die tijd): De oma van een vriend van me was als burgerpersoneel betrokkenen bij de Slag om Malta, kwam daarna met haar man (een Brits soldaat) in de Suez-crisis terecht, werd met alle andere vrouwen en kinderen van de Britse soldaten in een troepentransportschip naar the UK geevacueerd, ging 30 jaar later naar het gemeentehuis in haar dorp voor een paspoort......en kreeg te horen dat ze 'illegaal' in het land was: ze was onbekend in de Britse systemen....want niemand had de moeite genomen om de vrouwen en kinderen in dat transportschip te registreren. :+

Gelukkig was men niet zo dom om een draagster van het George Cross ECHT het land uit te zetten.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:13

Leffroi schreef:
Hoe euh.. verpoot je een pop van een vlinder?

We hebben echt 100erden rupsen in de tuin van, zoals het lijkt, het koolwitje. Nu zat er een pop aan het raam en gezien die op 'poppen' staat :') en ik hopelijk morgen mijn nieuwe lens krijg ben ik hier heel benieuwd naar. Ik wil dit proces dan graag op de foto zetten.

Ik heb 2 poppen gevonden en deze in een potje gedaan. Maar ik vrees dat ik een vreselijke fout heb gemaakt en ben bang dat de pop nu overlijdt? Of maakt dat niet uit? (Er zitten uiteraard gaatjes in het potje :Y) )

Heb je ze in het potje gelegd? Het beste is om ze op te hangen met een PIEPklein druppeltje lijm, of heel voorzichtig met een speldje. Lijm of prik ze in de wand van een kartonnen doosje dat groot genoeg is voor de volwassen vlinder. Durf je niet te lijmen of te prikken dan kun je de pop ook op de bodem laten liggen, maar dan moeten er takjes tegen de wand staan zodat de vlinder omhoog kan kruipen. Als de vlinder uit de pop kruipt kan hij zich dan vervolgens aan de kartonnen wand vasthouden en blijven hangen terwijl hij zijn vleugels 'oppompt'.

Sommige vlindersoorten (waaronder het koolwitje) overwinteren als pop... Het zou dus lang kunnen duren voordat je de transformatie gaat zien...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:38

Ik zie het tegenwoordig best vaak; Waarom zet je je scooterhelm maar half op je hoofd? Gister weer zo eentje.... Rijd op zn scooter, heeft ie zijn helm op zijn hoofd als een pet zegmaar, dus niet over zijn hoofd... Waarom? Waarom dan sowieso een helm opzetten?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:59

iirrssjjee schreef:
Ik zie het tegenwoordig best vaak; Waarom zet je je scooterhelm maar half op je hoofd? Gister weer zo eentje.... Rijd op zn scooter, heeft ie zijn helm op zijn hoofd als een pet zegmaar, dus niet over zijn hoofd... Waarom? Waarom dan sowieso een helm opzetten?

zal wel weer een nieuwe hype zijn?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:00

GreaseMonkey schreef:
Leffroi schreef:
Hoe euh.. verpoot je een pop van een vlinder?

We hebben echt 100erden rupsen in de tuin van, zoals het lijkt, het koolwitje. Nu zat er een pop aan het raam en gezien die op 'poppen' staat :') en ik hopelijk morgen mijn nieuwe lens krijg ben ik hier heel benieuwd naar. Ik wil dit proces dan graag op de foto zetten.

Ik heb 2 poppen gevonden en deze in een potje gedaan. Maar ik vrees dat ik een vreselijke fout heb gemaakt en ben bang dat de pop nu overlijdt? Of maakt dat niet uit? (Er zitten uiteraard gaatjes in het potje :Y) )

Heb je ze in het potje gelegd? Het beste is om ze op te hangen met een PIEPklein druppeltje lijm, of heel voorzichtig met een speldje. Lijm of prik ze in de wand van een kartonnen doosje dat groot genoeg is voor de volwassen vlinder. Durf je niet te lijmen of te prikken dan kun je de pop ook op de bodem laten liggen, maar dan moeten er takjes tegen de wand staan zodat de vlinder omhoog kan kruipen. Als de vlinder uit de pop kruipt kan hij zich dan vervolgens aan de kartonnen wand vasthouden en blijven hangen terwijl hij zijn vleugels 'oppompt'.

Sommige vlindersoorten (waaronder het koolwitje) overwinteren als pop... Het zou dus lang kunnen duren voordat je de transformatie gaat zien...

Thanks! Ik heb ze inderdaad in een glazen potje met een takje en ze liggen nu op de bodem. Lijm en prikken durf ik niet aan gezien ik daar echt geen ervaring mee heb, haha.

Ik had op internet gelezen dat ze met een week uit komen? Haha. Ze mogen van mij gerust de hele winter staan hoor, alleen een beetje jammer dan :')

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:01

Wie was er eerst, de kip of het ei?

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:03

Het ei, andere soorten beesten leggen ook eieren. Vanuit vogel soorten is de kip ontstaan. Dus het ei was er eerder :)

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:01

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 16:33

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:00

iirrssjjee schreef:

Of aan hun arm. Dan zijn ellebogen goed beschermd als je onderuit gaat :j

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:35

Waarom is "Zzzzz..." de algemene 'quote' voor als iemand slaapt? Ik heb nog nooit iemand horen zoemen in zijn slaap :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:40

Zzzzzlaap...
Haha geen idee, best stom idd!

Raadsel van een docent; hoe oud ben je gemiddeld?
Snap m niet, als je 20 bent ben je dan gemiddeld 10?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:53

Hannah schreef:
het klinkt best logisch maar waarom dan juist altijd van uit dezelfde hoe met het halve gezicht van de verdachte?

omdat de positie van de tekenaar bijna altijd hetzelfde is. Deze tekenaars hebben vaak niet de privilege om zelf een mooi plekje uit te zoeken. Er zal ook vast ergens iets geschreven zijn in hoeverre een tekening niet te realistisch mag zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:54

Leffroi schreef:
iirrssjjee schreef:

zal wel weer een nieuwe hype zijn?

Net zoiets als de broek half op de kont... al zal ik maar niet vertellen waar dat oorspronkelijk vandaan kwam :=

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:59

amoj schreef:
Zzzzzlaap...

Gemiddeld ben je precies een jaar oud. Ongeacht welke leeftijd.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:31

Knert schreef:
Net zoiets als de broek half op de kont... al zal ik maar niet vertellen waar dat oorspronkelijk vandaan kwam :=

Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd! :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:31

Hoe weet een matrix bord welke snelheid er gereden moet worden

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:32

Knert schreef:
amoj schreef:
Zzzzzlaap...

Gemiddeld ben je precies een jaar oud. Ongeacht welke leeftijd.

Hier heb ik ooit van gehoord. Maar ik weet het niet meer. Leg eens uit :')

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:34

Knert schreef:

Ja als je dat verteld hijsen die jonge pubers spontaan hun broek op.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:35

Bij ons heeft elke jongen de broek op half 7 hangen. Ziet er niet uit vind ik :')

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:35

Kimmie25501 schreef:
Knert schreef:

Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd! :D

Ik ook!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:39

According to urban legend, sagging was adopted from the United States prison system where belts are sometimes prohibited to prevent prisoners from using them as weapons or committing suicide by hanging themselves.
 But fashion historian Tanisha C. Ford of University of Massachusetts Amherst says this is not definitive and the origins of the style are unclear. The style was popularized by hip-hop artists in the 1990s.It later became a symbol of freedom and cultural awareness among some youths or a symbol of their rejection of the values of mainstream society

Wikipedia :D in Amerika hebben ze er dus ook echt een woord voor, sagging