Dus als je gaat nowcasten, oftewel gewoon even in de lucht kijken, en je ziet dit soort wolken, wees dan scherp, want dan kan er zo binnen 25 min een onweersbui ontstaan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Nog even foto's van donderdag. Hoe ik zie dat er mogelijk een bui ontstaat, zie ik door dit soort wolken. Deze hebben zo'n updraft, dat gaat gigantisch hard. Daaraan kun je zien dat het goed mogelijk is dat een bui kan ontstaan. Deze bui viel uiteindelijk wat om om daarna weer opgepakt te worden door een andere bui, deze is uiteindelijk wel een bui geworden.
Dus als je gaat nowcasten, oftewel gewoon even in de lucht kijken, en je ziet dit soort wolken, wees dan scherp, want dan kan er zo binnen 25 min een onweersbui ontstaan.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Joolien schreef:Nog niet, maar hij gaat wel die kant op. Ik kan het niet goed zien, maar ik had het vermoeden dat ie wat uit elkaar viel en nog niet hoog genoeg was voor een aambeeld.
Het is wel dezelfde structuur
bigone schreef:Vliegen met supercels in de buurt, brrrr. Maar waarschijnlijk maak jij dan de meest spectaculaire foto's, hele fijne vakantie.
Animal schreef:Ik heb het natuurlijk weer voor elkaar![]()
5 mei en 5 juni ben ik met Jolien meegeweest. Ik riep toen al dat het op 5 juli weer los mocht gaan omdat dat exact een maand later was en ik daar dan mooi rekening mee kon houden (iedere maand op de 5e vind ik niet verkeerd) Maar nu heb ik dus (net als de vorige keer) een Boktmeeting voor een buitenrit (Nijmegen) gepland staan op de zondag
Hopelijk zijn we vroeg genoeg. We gaan in de ochtend
JoycexEnya schreef:Dit topic in mei gevolgd, toen ontstipt teveel lezzen haha.
maar gisteren hadden wij uiteraard onweer. En dacht laat ik het gewoon eens proberen foto's te maken van de bliksem.
En deze moest ik gewoon even laten ziem, ben best trots op mezelf en wil eigenlijk ergens op een open vlakte in me auto uiteraard foto's maken dus misschien morgen bij de paarden.
[ [url=m/YpYhpB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vond onweer altijd dood eng en nog steeds maar ben altijd al bang voor de donder ipv de bliksem
Joolien schreef:Moooie foto Joyce! Mooi de rolwolk ook te zien!
Mijn foetuswolk is trouwens erg populair op fb
[ Afbeelding ]
Joolien schreef:Mooie fotos Magda!!! Het was prijsschieten met al die bliksems!
Kan ik neit zeggen Marleen, kan overal gebeuren. Hou het gewoon goed in de gaten.
Het kan morgen al vroeg in de middag beginnen.