Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:56

Er is mij van te voren absoluut niet gezegd dat er meerdere mensen zouden zijn, het was ook niet van 16.15 tot 16.45 ofzo. Het was echt een afspraak om 16.15. Ik had het in elk geval totaal niet verwacht. Er was inderdaad flinke belangstelling maar ik geloof allemaal stelletjes en de verhuurder had wel een voorkeur voor iemand alleen. Yay for the single life! :')

Ik vind de woning hartstikke leuk, locatie vind ik aan de ene kant leuk (centrum) aan de andere kant is dat ook mijn grootste twijfelpunt omdat ik een hond heb. Iedereen zegt dat het prima kan en genoeg plekken in de buurt voor hem, maar ik ben wat dat betreft wel echt een miep :+. Ik ben nu gewend de straat uit te lopen en hij kan lekker los, dat kan daar gewoon niet. Maar de duinen zijn 10 minuutjes rijden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:13

Mandyy schreef:
Jeetje dat is geluk!

Ik was nummer 1 en nam het ook dus de rest was voor niets..

M'n huisgenootjes zijn gisteravond gekomen. Ze liggen onder de kast en zijn geloof ik niet van plan er voorlopig onder uit te komen.

Gun ze tijd, komt wel goed. :)
Wat je kunt doen is gewoon je ding doen en op rustige momenten een beetje met een verenstokje/hengeltje gaan klooien bij de kast en wanneer ze ermee gaan spelen heel langzaam steeds een beetje verder van de kast af.
Vaak komen ze dan heel langzaam wel onder de kast vandaan.
Verder kun je een camera op de kast richten en bijv vanuit je slaapkamer in de gaten houden of ze er bijv 's avonds laat wel onder uit komen.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:15

Dat zou ik niet als struikelpunt zien :) !
Ik heb ook een hond. In het centrum gaat hij gewoon niet los, om eventueel zijn energie kwijt te kunnen gaan we regelmatig hardlopen/fietsen/skeeleren.
Los lopen doe ik ook alleen in het bos/duin, 5 tot zo'n 10 minuten rijden ook. Maar ik zie dat niet als belemmering. Deed het eerst dagelijks (voor/na het werk). Maar omdat we nu ook veel andere dingen doen en naar de hondenschool gaan is dat nu verminderd naar een paar keer per week :j .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:30

lor1_1984 schreef:
Mandyy schreef:
Jeetje dat is geluk!

Ik was nummer 1 en nam het ook dus de rest was voor niets..

M'n huisgenootjes zijn gisteravond gekomen. Ze liggen onder de kast en zijn geloof ik niet van plan er voorlopig onder uit te komen.

Gun ze tijd, komt wel goed. :)
Wat je kunt doen is gewoon je ding doen en op rustige momenten een beetje met een verenstokje/hengeltje gaan klooien bij de kast en wanneer ze ermee gaan spelen heel langzaam steeds een beetje verder van de kast af.
Vaak komen ze dan heel langzaam wel onder de kast vandaan.
Verder kun je een camera op de kast richten en bijv vanuit je slaapkamer in de gaten houden of ze er bijv 's avonds laat wel onder uit komen.

Vannacht heb ik ze horen lopen! :j
Kitten staat heel ongelukkig in een hoekje tegen de muur aan achter een kast en de volwassen ligt onder een andere kast.
Ga gewoon schoonmaken enzo en hoop dat ze nieuwsgierig worden. Miss dat ze met een snoepje/speeltje idd even willen komen.
Vind het wel moeilijk om ze zo ongelukkig te zien. :o

xJurdyWonanx

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:00

Ben ik blij dat mijn kattendier net een hond is, na een uurtje of 2 voelde ze zich al thuis. Vannacht de eerste nacht voor ons alletwee in het nieuwe huis geweest en heb heeeerlijk geslapen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:06

Hoi! Een hele tijd terug heb ik hier meegepraat omdat ik ging verhuizen naar een studio in Amsterdam, en ik zou nu graag weer mee willen praten, want ik ga samenwonen met mijn vriend :D hij heeft een huis gekocht in mijn 'oude' woonplaats (waar ik toch al sinds het verhuizen naar Amsterdam sowieso elk weekend nog was) en we krijgen maandag de sleutel. Ik ben al tijden bezig met uitzet aanschaffen, en we hebben alle grote meubels al, dus we zijn een heel eind! Los van alle kleine huisraad hebben we een bank en een stoel, een bed, een tv en een tv meubel, een salontafel en een eettafel. De stoelen wil ik pas kopen als de eettafel er al staat om te zien welke kleur er mooi bij zou staan, en dat geldt ook voor een vloerkleed, de decoratie etcetera.

Aan het huis hoeft gelukkig amper wat te gebeuren, even de verf weer opfrissen en we zijn klaar. We hebben een heel goed onderhouden hoekhuis met een voor- en achtertuin, schuur, carport, grote kelder en een bijkeuken. En ik kan echt niet wachten tot we er in kunnen!

Overigens neem ik ook nog 2 extra huisgenootjes, 2 Bengaalse kittens die we half oktober mogen ophalen. <3 Vooral daar kan ik niet op wachten, aangezien ik bij mijn ouders thuis nooit huisdieren mocht.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:08

Wat leuk zeg ! Gefeliciteerd Jodie

Ik had net een erg mooi appartement gezien in de plaats waar ik wil, ik een mailtje gestuurd naar de verhuurmakelaar, is het alleen voor ouderen :(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:11

He balen!

En gefeliciteerd, bijna de sleutel! Leuk kittens!
Denk dat mijn kitten veel sneller had kunnen wennen, maar nu neemt ze een voorbeeld aan de 5jarige. :=

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:15

Haha lastig als ze aan een oudere kat gaan hangen, kittens zijn over het algemeen niet zo moeilijk maar die zal ook wel denken 'oke kennelijk zitten we vanaf nu onder de kast' :')

Ohh balen. Toen ik nog op zoek was naar een huurwoning hier was ook echt driekwart een seniorenwoning. Zo frustrerend! Vooral omdat er kennelijk telkens zoveel van vrij stonden dat ik dacht, er zijn niet genoeg senioren om ze op te vullen haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:45

Mandyy schreef:
Vannacht heb ik ze horen lopen! :j
Kitten staat heel ongelukkig in een hoekje tegen de muur aan achter een kast en de volwassen ligt onder een andere kast.
Ga gewoon schoonmaken enzo en hoop dat ze nieuwsgierig worden. Miss dat ze met een snoepje/speeltje idd even willen komen.
Vind het wel moeilijk om ze zo ongelukkig te zien. :o

Is ook moeilijk, maar gok dat ze met een week of 2 maximaal wel rondlopen wanneer jij er ook bent. :)
Mowgli heeft de eerste dagen onder mijn bed gebivakkeerd en kwam er alleen onder uit wanneer ik sliep, getuige de lege voerbak en de kattenbak.
Die ben ik na dag 1 gaan lokken met een verenstokje en na een week liep ze rond alsof ze nooit ergens anders had gewoond.
Tegenwoordig is ze bij een verhuizing of logeerpartijtje1 dag van slag en daarna weer de oude.
Er is dus nog hoop voor die 2 van jou. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:51

Komt ook wel goed, heeft tijd nodig.
Kitten is gaan lopen en bij de ander gaan liggen. Ze liggen nu tegen elkaar aan. <3

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:56

Chantal, wat voor hond heb jij als ik vragen mag? Ik heb een Rhodesian Ridgeback van 10 maanden en die heeft veeeeeel energie. Fijn te horen dat jij er geen problemen van ondervind in elk geval..

Jodie, gefeliciteerd!

Jammer Winsel, ben inderdaad ook wel eens leuke huizen tegengekomen en dan was ik de tekst aan het lezen en stond er onderaan: 40+ of 50+.

Geef de kittens wat tijd, komt echt wel goed!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:24

Ja echt balen, was erg mooi appartement, grote ramen, mooi uitzicht, gewoon perfect haha maar helaas... Ik zoek verder :P Heb op Facebook ook wat gezet, misschien dat vrienden iets weten en verder elke week reageren via woningcorporatie. Hoop dit jaar nog een huisje te vinden....

En ik wil dan ook een kat :)) Een lekkere knuffelkont uit het asiel :D

Hoe vonden jullie de eerste dagen/nachten alleen ?

En Ridgeback honden zijn erg gaaf <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:37

Eerste nacht bijna niet geslapen, vreselijk! Maar daarna beviel het erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:38

Eerste nacht helemaal alleen is alweer bijna 2 jaar terug, alle geluiden etc waren enorm wennen

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:53

Ik heb een kruising jack russel, teckel van 1,5 jaar. Natuurlijk een flinkse slag kleiner maar een behoorlijke brok energie. Staan de jack's dan ook wel bekend om. :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:05

Oh balen van dat appartement Winsel, maar er is vast en zeker ergens een geschikt huis voor je. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. :+
Wel bijzonder dat je niet van te voren wist dat er zoveel mensen kwamen bezichtigen, heb ik ook wel eens gehad maar dat werd altijd van te voren gemeld.

Het is bij mij nu allemaal zeker en rond, over 20 dagen krijg ik de sleutel! *\o/*
Er hoeft helemaal niets te gebeuren dus ik hoef enkel maar mijn spullen over te verhuizen. Hoop er dan ook direct te kunnen slapen. Alhoewel de eerste nacht alleen me wel spannend lijkt, ik wil bewust mijn vriend er niet bij, het is mijn huisje en ik moet me er lekker voelen. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:08

Ik heb 2 katten en voor ong 6 weken een hondje. :)
Zit nu wel op m'n max en heb hooguit voor hoge nood nog een plekje over voor een extra huisdier maar liever niet zegmaar.

Winsel; balen maar er komt vast wel een leuke woning op je pad. :)
PureSG: gefeliciteerd! *\o/*

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:38

PureSG super zeg dat je er zo in kan ! En dat met je vriend herken ik wel haha :))

En ooit komt er idd wel een leuke woning haha. Heb via woningcorporatie weer op 3 huizen gereageerd , maandag de uitslag

Wat voor hondje krijg je ? :)

Als ik huurtoeslag bereken via internet, komt dit dan altijd overeen met wat je echt krijgt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:51

Gefeli PureSG :D

Ooit ja :j , dromen komen ooit uit :P . Had 2 jaar terug niet verwacht dat ik in een krot zou gaan wonen , dat ik na anderhalf jaar te horen zou krijgen dat de toko gesloopt word en dat ik met urgentie en een verhuisbonus mijn dromen kon waarmaken. Dat ik dan zowat in het centrum van ouderlijk dorp een waar paleisje zou treffen , met een tuin op 500 meter van mijn ouders en het helemaal naar smaak in kon richten dankzij de bonus :D

Ja dromen kunnen uitkomen , hoelang je ook wachten moet :)

Ik zoek nog steeds een kast voor de hamster , weet gewoon wat ik wil en het is er niet. :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:52

Dat klinkt idd als een droom die uit komt Rebecca :) Geweldig toch <3

Wat voor kast zoek je ? Ik had een lade kast omgetoverd tot 2 verblijven voor de hamsters haha

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:54

Ja, die huurtoeslag komt overeen. Let wel op dat je een schatting aan geeft en het definitieve pas het jaar daarop berekend wordt. Dat betekend dat als je meer verdiend hebt je (een deel) terug mag betalen. (En vergeet niet uit te gaan van je bruto inkomen!!!!!)
Ik kwam er 2 maanden geleden achter dat ik dit jaar toch meer verdien als vooraf geschat. Ook doordat ik -hoe dom- uit ging van netto inkomen. Ik mag nu ruim 1100 euro terug betalen....

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:55

Zo jeetje dat is balen zeg ! Moet ik dus idd op gaan letten, bedankt voor de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:57

Heerlijk is het <3 , nooit durven dromen dat het ook zou kunnen :)

Meneer heeft een terrarium van 80 breed bij 42 diep en hoog uhm ja :Y)

Afbeelding

Zoals dit moet er komen , dat hij in de kast verzinkt dat de katten er niet tegenop kunnen staan en er niet op kunnen springen en ik de dierenrommeltjes kan verstoppen

Alleen ja of duur of te klein -O-

:oo Dat zuigt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:59

Ik denk dat veel mensen wel op het punt gaan komen van klaar met studie en een betere baan vinden, meer verdienen en erachter komen dat je net boven de grens zit. En dan ben je dus al de sjaak... Helaas pindakaas. Had de rekening wel verwacht overigens, maar ik dacht dat die komend jaar pas zou komen. :=