Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:00

Wolkje schreef:
Samiyah schreef:
Hahaha tja, ieder z'n ding zullen we maar zeggen :))

Ieder z'n string, zul je bedoelen.... :Y)

_O- _O- _O- _O- _O-

Samiyah

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:03

Hahaha! _/-\o_

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:08

Tyrcanol schreef:
boh geduld is echt niet meer van deze tijd he?
Hebben het geld amper over gemaakt en het begint al,

Is het al gepost? en dan ieder uur een vraagteken sturen.
Bah

Net ook eentje die stuurt vanochtend en is het al gepost. (gister overgemaakt)
Nee dat is het niet, morgen gaat het op de post.

Pardon?! Morgen pas??? Ik moet het voor het weekend hebben.
Wel zo netjes als je het gelijk op stuurt.

Ja hallo, sommige mensen hebben een fulltime baan hoor :')

En dan gaat het ook nog om iets wat ze voor een prikkie kopen ...
Ons contact begon trouwens vorige week, toen wilde ze nog nadenken.
Nu moet ik vervolgens alla minuut op komen draven..

Ben ik nu echt zo onredelijk?

Een verkoperwil wel graag zo snel mogelijk het geld op de rekening hebben, dan vind ik dat je als koper mag verwachten dat het artikel ook zo snel mogelijk naar je toekomt. De verkopende partij heeft het toch ook aangeboden en weet dan dat het mogelijk snel verkocht kan zijn, dan kan je toch al voorbereidingen treffen v.w.b. verpakking, verzending etc. en anders de communicatie er op afstellen en van tevoren aangeven wanneer je in de gelegenheid bent om het te versturen, dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

Ik las hier pas iets over een zadel, begin vd week had ze het geld ontvangen en op vrijdag ging ze het versturen, nou leuk voor de koper, die had het wel graag voor het weekend binnen willen hebben, denk ik zo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:19

Ik ben absoluut voor snel versturen hoor! Maar kan me niet helemaal vinden in je hebt toch van te voren voorbereidingen getroffen :P Ten eerste als ik voor al de spullen die ik op MP heb staan dozen in huis moet hebben... :+ En er zijn ook dingen waarvan ik eigenlijk niet verwacht dat iemand het verzonden wil hebben (groot) en dat mensen dat dan toch willen. Ik kijk dan op m'n werk, bij een paar supermarkten en een tuincentrum, maar het zou kunnen gebeuren dat je niet dezelfde dag iets geschikts vind. Uiteraard geef ik dat wel in de mail aan, maar er zou dan een dag extra overheen kunnen gaan.

Wat ik wel irritant vind is dat als ik een aantal dagen op de betaling wacht (dat vind ik niet erg), dat iemand dan wel verwacht dat je het die zelfde dag verstuurd.... Dan kan ik ook wel denken je had het ook eerder over kunnen maken als je er zoveel haast bij had :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:12

Hm, degene die mijn stapel pads wil overnemen zou het geld eergisteren overmaken maar heb nog niks ontvangen. :n Nu kan het natuurlijk zijn dat het een dag of twee duurt voor het geld erop staat maar ik heb voor de zekerheid toch maar even een mailtje gestuurd met de vraag of het geld al onderweg is. Er zijn immers ook nog andere geïnteresseerden.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:24

ElfiL92 schreef:
Ja ik had toen ook een man die eerst vroeg if ik een vrouw was en of ik gedragen en versleten sokken aan hem wilde verkopen. Wtf >;)

Ik heb een tijdje terug versleten sokken verkocht, en nog een leuk bedrag voor gehad :D

staroo schreef:
Tyrcanol schreef:
boh geduld is echt niet meer van deze tijd he?
Hebben het geld amper over gemaakt en het begint al,

Is het al gepost? en dan ieder uur een vraagteken sturen.
Bah

Net ook eentje die stuurt vanochtend en is het al gepost. (gister overgemaakt)
Nee dat is het niet, morgen gaat het op de post.

Pardon?! Morgen pas??? Ik moet het voor het weekend hebben.
Wel zo netjes als je het gelijk op stuurt.

Ja hallo, sommige mensen hebben een fulltime baan hoor :')

En dan gaat het ook nog om iets wat ze voor een prikkie kopen ...
Ons contact begon trouwens vorige week, toen wilde ze nog nadenken.
Nu moet ik vervolgens alla minuut op komen draven..

Ben ik nu echt zo onredelijk?

Een verkoperwil wel graag zo snel mogelijk het geld op de rekening hebben, dan vind ik dat je als koper mag verwachten dat het artikel ook zo snel mogelijk naar je toekomt. De verkopende partij heeft het toch ook aangeboden en weet dan dat het mogelijk snel verkocht kan zijn, dan kan je toch al voorbereidingen treffen v.w.b. verpakking, verzending etc. en anders de communicatie er op afstellen en van tevoren aangeven wanneer je in de gelegenheid bent om het te versturen, dan weten beide partijen waar ze aan toe zijn.

Ik las hier pas iets over een zadel, begin vd week had ze het geld ontvangen en op vrijdag ging ze het versturen, nou leuk voor de koper, die had het wel graag voor het weekend binnen willen hebben, denk ik zo.

Ik heb de ervaring dat mensen die er nog over na moeten denken of geen geld hebben, of kijken of ze het ergens anders goedkoper kunnen krijgen.
Ik pak helemaal niks in voordat ik het geld heb.
Wil je het snel hebben, prima, zorg dan maar dat ik het geld snel heb.
Wacht je lang met geld overmaken, dan heb je jezelf ermee.

Ik pak direct in zodra ik het geld ontvangen heb, en het gaat de zelfde dag nog mee, tenzij het iemand is die ING heeft (heb ik direct) en de betaling komt na 17 uur, want dan zijn de pakketten al weg.
Maar ja, had ik rabo of iets, dan had het er ook pas de volgende dag opgestaan.

En wil je spullen direct hebben, dan moet je naar mijn mening niet op MP zijn, maar gewoon naar de winkel gaan waar het kant en klaar voor je ligt
Laatst bijgewerkt door HTM op 28-03-14 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:24

Weet niet of je die al verstuurd hebt, anders zou ik er bij zetten 'als ik voor (vanavond/morgen/?) niets van u gehoord heb, ga ik er van uit dat u geen interesse meer heeft en ga ik verder met de verkoop'
Dan kunnen ze niet volgende week gaan zeuren als je het al verkocht hebt en ze dan pas reageren... :P

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:25

Ja ik ga niet uit van massa's verkopen dan moet je een heel magazijn aan verpakking hebben maar denk eerder aan 1 artikel. Mijn zadel gaat in de verkoop maar heb inmiddels wel een geschikte doos om te versturen eventueel, nu nog de koper! :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:26

Met die pads zou ik idd niet te lang op iemand wachten voordat ze het geld overmaken.
Ik heb van de week ook al 6 mails van mensen verwijderd waarvan ik al meer dan een week op het geld zat te wachten.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:17

Ik heb nu een koper die alleen maar zit te zeuren over alles.

Ze is al honderd keer afgehaakt op 2 dekjes, maar telkens zit ze me weer te mailen om de dekjes, en dan haakt ze weer af en dan weer niet...

Krijg echt op een dag meer dan 5 mailtjes van haar zonder dat ik iets heb teruggemaild of iets,
Zit ze te zeuren dat er nog een klein licht vlekje op het dekje is en dat dit het vertrouwen schaadt...
Ik zet altijd in mn advertenties als ze zijn gewassen, in dit geval zijn ze dus niet gewassen. ook schrijft ze haar hele prive leven op, over dat ze bijna nooit dure dekjes neemt etc etc, en of ik een mooie prijs wil maken. Hebben we een prijs gemaakt, voor 2 dekjes €45incl, (dan heb ik er zelf 12 euro van wat mn vraagprijs was eraf gehaald) haakt ze ineens weer af, en nu ze mailt ze me;

''Ja je mag me een aanbieding doen voor de 2 blauwe hv polo dekjes''

uh.... :') ? Ze weet donders goed wat mn laagste prijs is, ik ben het echt zat. :=

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:21

Gewoon mailen dat je niet bezig blijft, en als ze interesse heeft ze het geld over kan maken, en je verder niet meer gaat reageren.
Had ook zo iemand een keer, bleef de hele tijd zeuren om van alles, dan weer dit meten, dan weer dat, was nooit goed.
Dus uiteindelijk netjes gemeld dat ik geen zaken meer met hem of haar wou doen.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:53

Ja, ga ik ook echt doen... heb nu al een tijdje niks meer van dr gehoord :=

En ik baal, mn nici deken is binnen, en er stond in de advertentie maat L (195), en ik maak de doos open en vond hem al zo klein, is het een M (185)... Ik heb altijd dekens maat XL (205) of L... dus dit is wss te klein :n

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:54

Heb je dat al gemeld, Jadeleigh?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:57

Ja, heb dr net een berichtje gestuurd. Ik baal echt.. :n

Maar misschien vinden we een oplossing...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:59

Jammer dat je in verweggisthan woont trouwens, anders had ik het Burberry dekje even opgehaald. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:01

He dat is balen zeg.
Hopelijk kan je de deken nog terugsturen naar de verkoper. :(:)

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:05

Hahha, Haarlem is niet in verweggistan :o

Kan eventueel ook in Breda opgehaald worden hahaha

Ja hoopt het, op de haflinger van mn buurvrouw zal die wel passen, maarja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:18

Zo irritant inderdaad mensen die verwachten tot je het al opstuurt voordat het geld er al op staat zowat.

Ik heb via Facebook heel snel mijn peesjes verkocht, had weinig animo verwacht maar ze waren binnen een uur weg :)
Alleen baal ik van een ander, die had interesse in mijn reflectieset als eerste en vroeg ik het wou reserveren, klonk super enthousiast dus heb gezegd dat ik dat wel wil doen maar morgen zou ze antwoord geven, prima.
Nooit meer wat van gehoord, ook niet nadat ik haar 2 berichten heb gestuurd, en ondertussen is mijn andere geïnteresseerde ook afgehaakt.... Zucht!

Dekjes en zadel willen totaal niet met verkopen helaas.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:59

Ik heb hier een verbaasde koper. Gisteren een advertentie opgezet voor iets wat mijn moeder verkoopt. Dezelfde middag meteen een berichtje van een vrouw 'is die nog te koop en kan die via kiala verzonden worden?'. Ik antwoord meteen 'ja zeker dat kan. Komen er wel 4 euro verzendkosten bij. Mijn gegevens zijn blablabla.' Stuurt zij terug 'Dus als ik bedrag x overmaak, dan is het voor mij? Wauw super, hartelijk bedankt. Dit zijn mijn gegevens.'
En nou heeft ze alweer een heel enthousiast berichtje gestuurd dat ze net het geld heeft overgemaakt. Volgens mij is deze mevrouw al vaak aan het lijntje gehouden en vindt ze het nu gek dat alles zo soepeltjes verloopt. :D

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:02

Of het is haar eerste aankoop en heeft veel slechte dingen over Marktplaats gehoord, haha.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:13

Leuk toch :D

Net ook een goede ervaring erbij! Wedstrijdjasje kwam iemand voor passen en is opgehaald! :D

Ik kreeg een paar weken terug trouwens op een jurk die ik op marktplaats heb staan reactie, en of het snel kon want ze had er haast mee. Ik was het eens met haar bod heb gestuurd dat ze haar gegevens moest sturen en zodat ik het op kon sturen en daarna zou ik mijn gegevens sturen (Zodat ze geld over kan maken) nooit meer wat van weer gehoord...

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:21

Ik had Uggs verkocht via Marktplaats. Kreeg ik gisteren dit mailtje. Zo lief! :d

Ze zijn net afgeleverd en wat zijn ze fantastisch!
Nog leuker, dan op de afbeelding in Marktplaats.
Jou stuur ik een enorme knuffel, want ik ben er giga blij mee.
Nu ga ik mijn drie volwassen dochters een beetje jaloers maken.
Dank je wel en je hebt je goede daad voor deze maand nu al gedaan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:29

<3 Daar kun je toch alleen maar heel blij van worden!?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:32

Echt super als ze zo vriendelijk zijn. Lief van haar om dat mailtje te doen. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:46

Ah dat is echt wel super.

weet je wat mij opvalt? Qua dekjes iig. Als ik iets verkoop dan is een tientje nog te duur (op 1 uitzondering na, die was er heel happy mee) en als je iets soortgelijks van een ander wilt dan moet je de hoofdprijs betalen. En dan vinden ze t gek dat ze t niet kwijtraken (zie dit vooral op fb veel).