Stef ik denk ook dat je het niet moet doen en er eerlijk over moet zijn.
Is de ruzie met David al opgelost shilady? Ik zou er om eerlijk te zijn gauw klaar mee wezen. Je doet je best om iemand die door een heleboel anderen uitgekotst of vergeten wordt (om zo maar even te zeggen) te helpen en blij te maken en als iemand dat niet weet te waarderen... Toedeledokie. Jij hebt hem niet nodig. Ik persoonlijk ben niet aan het schrijven om me uit te laten schelden/foeteren. Graag of niet.
Even kort verder want zit op werk. Gisteren eens naar geboortedata van "mijn" inmates gekeken, een van de drie die nu heeft terug geschreven is jarig op 25-12. Hij was al shocked post van overseas te krijgen, helemaal extra leuk als hij nu extra kaartjes krijgt dus. Heb hem op de lijst erbij gezet. Ik hoop vanavond de lijst tot zover naar iedereen door te kunnen sturen. Meer adressen of mensen die kaartjes willen sturen mogen er natuurlijk altijd bij!
Wat voor lijst wordt het precies? Een kaartjesboom oid zodat iedereen 1 of 2 kaartjes stuurt? Of gewoon een hele lijst met adressen? Want dan wordt 't wel een duur grapje Ik ging uit van het eerste.
Bumba01
Geplaatst: 27-11-13 11:20
Misschien een stomme vraag, maar moet er een NL of Engelse tekst op de kerstkaart staan? Heb hier nog genoeg kaartjes liggen en een postzegel kost de kop ook niet Hoe werkt het of naar wie moet ik het kaartje sturen?
Maaike
Geplaatst: 27-11-13 11:23
Steffiy gewoon eerlijk zeggen dat je daarvoor niet met hem schrijft. Als hij daar boos om wordt, so be it. Duidelijk zijn is denk ik het belangrijkst, geen vage beloftes doen die je niet waar wilt gaan maken.
Mavelle ik ben het helemaal met je eens. Een discussie per brief voeren is prima, dat mag ook best fel gebeuren, maar je ordinair uit laten foeteren kun je in het dagelijks leven ook wel. Daarvoor schrijf je geen brieven met iemand. Tenminste, dat is hoe ik erover denk. Het is heel graag, of niet
Ben benieuwd naar de lijst Risje! Het is nog steeds de bedoeling dat je (in elk geval) een kaartje stuurt naar degene boven en onder je, toch?
Ik ga er vrijdag eens rustig voor zitten om terug te schrijven. Het was echt een leuke brief die ik kreeg. Over zijn kinderen, wat hij de hele dag doet nu, dat soort dingen. Foto's waren ook leuk en ik moest wel lachen, hij schreef aan het eind nog dat hij ook wel een foto wilde sturen van zichzelf zonder shirt "but I don't want to offend you". Schattig.
Mavelle
Geplaatst: 27-11-13 11:31
Ik weet niet of ze uitgefoeterd is hoor, maar dat is het beeld wat ik heb bij een ruzie. Dat er niet zulke aardige dingen worden gezegd.
Isegrim
Geplaatst: 27-11-13 12:10
Stef, voor mij is (herhaald) gebedel om geld een absolute dealbreaker. Het laatste anderhalf jaar kreeg Jamie een aanzienlijk bedrag van mij ($100,- per maand) maar dat is niet omdat hij daar ooit om gevraagd had. Ik wilde zijn laatste tijd op aarde zo comfortabel mogelijk maken en hij was me daar vreselijk dankbaar voor, maar hij heeft nooit om geld gevraagd. Ja, één keertje, toen zijn typemachine stuk was. En dat ging geloof ik om minder dan twee tientjes.
Houd er rekening mee dat heel veel gevangenen een penpal vooral zien als een mogelijkheid om geld los te peuteren.
Denk je dat je penpal werkelijk onschuldig is? Dan zou je eventueel eens kunnen kijken of er in zijn staat een Innocence Project is dat interesse zou hebben in zijn zaak. Maar dan moet hij wel een sterke innocence claim hebben en dat ook hard kunnen maken. Want ja, als je het vraagt zijn ze bijna allemaal onschuldig en erbij gelapt.
Dit is de eerste keer dat hij echt om geld vraagt hoor, de eerst keer toen ik hem geld had gegeven had hij er niet echt omgevraagd.
Ik durf geen uitspraak te doen of Tony onschuldig is, ergens geloof ik hem maar zoals je zegt veel penpals zeggen ongeschuldig te zijn. Tony zat indezelfde gevangenis als Jamie(hij schreef in zijn laatste brief ook over de executie van Jamie). Zou Gloria iets kunnen betekenen?
Er zijn ook universiteiten die een Innocence Project hebben. Studenten onderzoeken dan een zaak op vrijwillige basis. Maar dan moet er dus wel een verrekte goede aanleiding zijn om die zaak te onderzoeken. Ze komen namelijk om in het werk.