Een tijdje geleden zag ik een programma op Net5. Ik kijk vaak, maar nooit heeft er iemand meer indruk op me gemaakt dan een jonge vrouw die vertelde over haar strijd tegen leukemie, zo krachtig en positief. Dat is me ontzettend bijgebleven, heeft me geinspireerd zelfs.
Nu zat ik net door wat topics te bladeren uit verveling en profielen te bekijken. Ik klikte op die van jou, Yellowfish, en ik herkende op de foto's meteen die vrouw uit dat programma. Wat fijn om hier te lezen dat je inmiddels leukemievrij bent en dat het zo goed gaat. Ik heb echt ontzettend veel bewondering voor je.
Hoi Yellowfish, Nog de beste wensen en alle geluk voor 2008! Een tijdje geleden stond er iets in je topic over dat je in je Yes kwam, was het de Yes van aankomende week waar je instaat?
Het is alweer een tijdje geleden dus tijd voor een update dacht ik zo
Ik heb een gezellige jaarwisseling gehad. Er kwamen vrienden bij ons eten en om half twaalf zijn we naar het werk (verzorgingstehuis) van mijn vader zijn vriendin geweest, deze had namelijk nachtdienst. Een geweldige verassing was dat mijn vader om twaalf uur op zijn knieeen ging en haar ten huwelijk vroeg dat wordt dit jaar dus nog een leuk feestje! Om half 1 heeft mijn vader me naar de stad gebracht waar ik vrienden&vriendinnen gelukkig nieuwjaar heb gewenst en naar een feestje ben geweest. Ik heb het tot 3 uur volgehouden, wat voor mij al heel wat is!
Verder gaat het ook goed met me. Nogsteeds gaat het stukje bij beetje beter, mijn weerstand durft zich eindelijk een beetje in mijn bloed te laten zien (zit nu op 30 van 300 ongeveer ) en ik kan weer iets meer doen waar ik zin in heb. Nog lang niet alles, en dat frustreerd me nog steeds enorm. Ik moet toegeven dat ik het daar moeilijker mee heb dan ik had verwacht. Gelukkig ga ik vanavond aanstaande donderdag voor 2 a 3 keer in de week naar de sportschool (met begeleiding) om mijn conditie en spierkracht weer op te bouwen. Doordat ik namelijk veel spierkracht ben verloren in mijn quarantaine, overbelast ik de spieren waar ik nog wel kracht in heb, waardoor ik continu last van mijn schouders, nek, heupen en onderrug heb. Ik ben dus minimaal eens per week bij de fysiotherapeut te vinden
School ben ik weer aan het oppakken. Deze maand doe ik Scheikunde, in februari Natuurkunde en in maart Wiskunde. Dan heb ik april en begin mei nog over om proefexamens te doen en dan verwacht ik dat ik mijn examens in mei wel moet kunnen halen ik ben ook begonnen met autolessen, in maart/april ga ik mijn theorie halen en dan maar hopen dat mijn praktijklessen goed blijven gaan zodat ik snel dat papiertje heb
Met Perdy gaat het helaas nogsteeds niet goed. Helemaal niet goed zelfs. Haar regenschurft is wel minder geworden, maar weg is het nog lang niet, 't is een erg hardnekkige bacterie! Ik ben nu om de dag bij haar te vinden om haar te wassen met betadineshampoo en alle korstjes eraf te halen. Ze neemt me dit niet in dank af maar wat moet dat moet. Ik hoop dat ze er snel vanaf is met haar benen gaat het ronduit beroerd. De ene dag zijn haar hoeven warm, de andere dag niet. De ene dag loopt ze goed, de andere dag niet. Ze wordt al een tijd niet meer bereden, en dat zal ook niet meer gebeuren, maar een paard dat niet meer met zijn vriendinnetje mee kan rennen heeft imo geen paardwaardig bestaan. Mevrouw gaat nu dus aan de glucosamine, woensdag wordt ze even netjes bekapt en volgende week laat ik van iedere kogel (daar zit de slijtage volgens de DA) 2 foto's maken. Ik ben benieuwd wat de foto't uitwijzen, maar als blijkt dat ze pijn heeft en houdt is het einde verhaal. Afhankelijk van hoe ernstig het is zeg ik of op dat moment dat het genoeg is geweest, of na nog 1 weideseizoen we zullen zien..
Wat leuker nieuws.. binnen nu en 3 weken ga ik met mijn moeder en midweekje naar Sevilla, gewoon even ertussenuit heerlijk! Begin juni ga ik met een goede vriend een week naar Athene, gewoon omdat dat me een prachtige stad lijkt. In de zomervakantie wil mijn vader nog met het hele gezin een lastminute Italie pakken en in het najaar staan nog een weekend Parijs en een weekend Brussel geplanned.
@ RedPassion; Jeetje, dat ik zo'n indruk op sommige mensen heb gemaakt. Is moeilijk te bevatten @ tisje; Het is de YES van 6 februari
Wat leuk zeg, dat je vader zijn vriendin ten huwelijk heeft gevraagd! Ik hoop voor je dat de sportschool je veel goed doet en dat de pijn die je hebt, snel weg gaat. En Perdy.. Dat arme beestje toch. Ik hoop en duim dat het allemaal nog een tijd gaat.
Hier even een update... Gister zat ik met Romaan te kletsen op msn en ze moest even naar de huisarts. Toen ze terug kwam was het snel afscheid nemen: ze is opgenomen in het ziekenhuis wegens waterpokken en ligt in quarantaine. Ze moet sowieso een week blijven. Hopelijk heeft ze straks een laptop met Internet.
Ohw jee dat is niet zo mooi Ik hoop dat je snel weer thuis bent en dat je niet meer naar dat ziekenhuis moet behalve voor je controles. Je bent er nu wel vaak genoeg geweest!