Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:17

Ook ik leef buiten de werkelijkheid.Net als de zo gewaardeerde zorgmedewerkers. Ik weet het ook niet meer.

Ben zo positief en werk zo graag.

Niets begrepen van de persconferentie.

Ik hoorde misschien en wie zal het zeggen.

Mijn brood is het en heb mijn werknemers nog steeds.

En zie het gewoon niet meer.Ik was zo creatief.

Ik geef om mijn werknemers.

Voor het eerst heb ik de kracht niet meer.

Ik begrijp niet waarom deze sector zo hard getroffen word keer op keer.

Dat is zo hard en zo niet te verteren.

1 week voor kerst.

Jullie kunnen raden in welke brance ik zit .

Ik ben niet zielig dat voorop gesteld maar ik kan ook niet meer elke nekslag aan en dat 1 week voor kerst.

Ik snap er niets meer van en kan de regels niet meer uitleggen niet voor mijzelf niet voor mijn werknemers en niet voor de zorg.

Het maakt mij voor het eerst totaal ontredderd.

Ik hoef geen medelij maar wilde jullie laten zien hoe zovele er in zitten en staan.

Ik wilde een een kleine buffer en zelf zorgen voor mijn mensen en 1 week vantevoren word het zo afgepakt.

Dit geldt niet alleen voor mij.

Maar voor zovele.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:23

MoniqueT schreef:
Ik lees veel mee, maar weet ook vaak niet wat ik overal van moet vinden. Maar dat sommigen het echt niet begrijpen, werd me vandaag wel duidelijk ...

Ik belde naar mijn buurvrouw in NL die vandaag 83 wordt. Een herrie van jewelste op de achtergrond. Ik vraag dus of het druk is en ja hoor, die en die en die kwamen even, die is net weg en die ook. Maar zo meteen zijn we weer ´gewoon met zijn zessen´. Ze woont dus alleen ....

Hoezo ouderen kwetsbaar? Ik ben blij dat wij besloten hebben op onze berg te blijven.

83, hier heb je je antwoord toch al?
Waarom zou je op die leeftijd nog je levensjaren verpesten met niemand meer zien.

Ik vind het echt heel erg raar dat mensen dat gek vinden, mijn oma ziet ook iedereen volop, liever een jaar leuk leven dan vijf zonder gezelligheid zegt ze en groot gelijk!
Maar veel geluk op de berg (dat zou ze er nog achteraan gooien)

@suzanne f.
Lekker laten gaan en vooral niet druk om maken zou ik zeggen.

Als ik nu foto’s zie van de piste in het zonnetje ben ik nog jaloers ook… heerlijk genieten in de buitenlucht van het zonnetje. Prachtig weer in december voor een wintersport, mag je blij mee zijn! Ik kan helaas niet gaan dit jaar.

Vriendin uit New York meld trouwens dat daar de teugels ook wat strakker gaan maar vooral uit eigen beweging tot nu toe: kroegen besluiten zelf te sluiten. Net als eigenlijk in Engeland.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:25

basic_21 schreef:
Ook ik leef buiten de werkelijkheid.Net als de zo gewaardeerde zorgmedewerkers. Ik weet het ook niet meer.

1 week voor kerst.

Ik ben niet zielig dat voorop gesteld maar ik kan ook niet meer elke nekslag aan en dat 1 week voor kerst.

Ik snap er niets meer van en kan de regels niet meer uitleggen niet voor mijzelf niet voor mijn werknemers en niet voor de zorg.

Ik hoef geen medelij maar wilde jullie laten zien hoe zovele er in zitten en staan.

Ik wilde een een kleine buffer en zelf zorgen voor mijn mensen en 1 week vantevoren word het zo afgepakt.

Maar voor zovele.

Hele grote knuffel maar de steun ga je in dit topic niet vinden, veelal hardheid zonder menselijkheid. :knuffel:

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 00:28

Suzanne F. schreef:
En mensen vertrekken binnenkort massaal op wintersport. Hier in NL alles dicht, dan gaan we maar naar het buitenland hè?

DAt zal wel meevallen, want in Oostenrijk mag ook lang niet alles en volgens mij ging Frankrijk ook weer op slot. Ik ken echt veel mensen die toch hun wintersport weer afgezegd hebben.

Basic: Heel veel sterkte :knuffel: Het is oneerlijk :(

basic_21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:31

Zo lief dank je. Ik vond het hoog tijd om de andere kant te laten zien.Het is niet zo zwart wit.Ik vind het vaak ook schokkend hoe hard mensen zijn. Het geeft niet echt. Iedereen is of word geraakt. Dankjewel!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:32

Ladybird schreef:
Suzanne F. schreef:
En mensen vertrekken binnenkort massaal op wintersport. Hier in NL alles dicht, dan gaan we maar naar het buitenland hè?

DAt zal wel meevallen, want in Oostenrijk mag ook lang niet alles en volgens mij ging Frankrijk ook weer op slot. Ik ken echt veel mensen die toch hun wintersport weer afgezegd hebben.

O wel? Ik hoor alleen maar meer mensen die boeken, de enige ‘stop’ is de booster prik maar die fixen ze wel ergens of ze testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:32

sureido schreef:
Hele grote knuffel maar de steun ga je in dit topic niet vinden, veelal hardheid zonder menselijkheid. :knuffel:

Wat een domme reactie dit. Iedereen is het hier wel eens dat zorgmedewerkers en ondernemers oa keihard getroffen worden. Waarom is dan zo'n domme opmerking nodig? :r

Basic, sterkte! :(:)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:33

Dikke knuffel Basic, veel sterkte!

En ook voor jou Raket!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:36

Relaxed schreef:
sureido schreef:

Wat een domme reactie dit. Iedereen is het hier wel eens dat zorgmedewerkers en ondernemers oa keihard getroffen worden. Waarom is dan zo'n domme opmerking nodig? :r

Lees anders lekker terug, dan zie je precies wat er bedoelt wordt. Als er uit emotie gereageerd wordt omdat je weeral alles kwijt bent is het meteen ‘maar het is erger dat je moeder in het ziekenhuis komt’. Nee sorry, vind ik geen empathie en dat is pas dat kots poppetje wat jij gebruikt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-21 00:40

sureido schreef:
Ladybird schreef:
Suzanne F. schreef:

O wel? Ik hoor alleen maar meer mensen die boeken, de enige ‘stop’ is de booster prik maar die fixen ze wel ergens of ze testen.

Ohh kan ook hoor! maar ik denk ook wel weer dat het een groot risico is. T zal me neit verbazen als de komende tijd andere landen ook strenger gaan, maar goed. Het is afwachten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:43

Ik heb mijn Exchange naar Portugal verzet van september naar februari omdat ik dacht, dan is iedereen zeker geprikt en zijn we er vanaf, ik denk dat het de domste keuze was maar voor nu daar nog niks extra’s en ik hoop dat het zo blijft.
Maar ik zie het wel mis gaan.

En als het daar goed gaat ben ik blij dat ik hier uit dit land weg mag met dat covid gezeik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 00:55

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Kan Needje, zoals gezegd , er is eigenlijk over ziekenhuisopnames of het ziekmakend vermogen van Omikron nu nog niet genoeg bekend. Daar zal over een week of twee veel meer over bekend zijn.

Mwah... bekend gemáákt. Niet hetzelfde. Overheden/instanties hebben ´grotere belangen´ bij voorlichting weet je nog?!
Heb ik nét nog uitgelegd mbt omicron. Is echt geen raketwetenschap.

HC je gaat voorbij aan het feit dat er aardig wat meer betrouwbare bronnen zijn die onafhankelijk reageren buiten overheid/instanties om.
Doe nou niet net alsof we als lemmingen achter Rutte en van Dissel aanhobbelen en big farma enz enz , das wappie taal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:26

sureido schreef:
Relaxed schreef:

Lees anders lekker terug, dan zie je precies wat er bedoelt wordt. Als er uit emotie gereageerd wordt omdat je weeral alles kwijt bent is het meteen ‘maar het is erger dat je moeder in het ziekenhuis komt’. Nee sorry, vind ik geen empathie en dat is pas dat kots poppetje wat jij gebruikt.

Lekker iedereen over één kam +:)+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:36

bigone schreef:
Misschien onderstaand opiniestuk onder de neus drukken, in maart 2020 zat hij precies goed en hij en veel anderen hopen toch echt dat hij er nu naast zit. Geplaatst vlak voor er bekend werd dat er spoedoverleg kwam.

https://www.grutjes.nl/2021/12/en-toen- ... jk-paniek/

Op sommige stukken zit hij denk ik wel raak, aan de andere kant slaat hij de plank flink mis.

Hij gaat uit van 3% van de mensen worden opgenomen, dat ligt waarschijnlijk rond de 2.5%, maar goed, dat is nog iets om over te discussieren. Verderop in zijn verhaal vergeet hij echter één belangrijk ding mee te nemen: de besmetting loopt niet volledig exponentieel op. Het eerste gedeelte wel, maar daarna is het niet logisch dat het op vol tempo door gaat. Mensen worden heel voorzichtig en het zou mij heel sterk verbazen als meer dan 5% van de Nederlandse bevolking per dag besmet zou raken (dat betekent overigens alsnog dat iedereen in 20 dagen tijd besmet raakt).

De afgelopen 2 maanden zijn er zo'n 1 miljoen mensen positief getest, gezien het percentage positieve testen is dit waarschijnlijk het dubbele. Dat betekent dat 2 miljoen mensen heel recent nog besmet zijn geweest en waarschijnlijk voldoende afweer hebben, de helft daarvan zullen kinderen zijn (dus sowieso weinig kans op opname). 1.5 miljoen mensen zijn de afgelopen 2 maanden met de booster gevaccineerd en ook zij zullen, in ieder geval tegen ziekenhuisopname, voldoende afweer hebben, dit is ook de groep die de meeste kans op ziekenhuisopname heeft. Er zijn zo'n 12.5 miljoen volwassenen in Nederland, dus nog zo'n 10 miljoen volwassen blijven over die in het slechtste scenario 3% risico lopen op ziekenhuisopname. Dat komt neer op 300.000 mensen totaal.

Hij heeft het over 112.000 mensen die per dag half januari opgenomen worden in het ziekenhuis. Samen met de aanloopdagen ervoor, heb je precies 1 zo'n dag voordat je op de volledige ziekenhuisopname zit. Dat is uiterst onwaarschijnlijk.

Mensen overlijden lang niet altijd als ze niet opgenomen worden op de verpleegafdeling, maar het zou mij niet verbazen als de helft overlijdt. De groep die eigenlijk op de IC terecht zou moeten komen, overlijdt wel (vrijwel) allemaal zonder ziekenhuiszorg. Totaal kom je dan op het overlijden van ongeveer 2% van de bevolking uit met de cijfers van de klassieke en de alfa-variant (de delta-variant was wat agressiever, maar de omicron-variant zou juist weer wat minder agressief moeten zijn, dus waarschijnlijker zoals de klassieke variant).

Met 12.5 miljoen volwassenen, waarvan de zwaksten al geboosterd zijn en dus nog ruim 1 miljoen recent besmet/antistoffen aangemaakt, zou dat dus gaan om 200.000 doden (extra) totaal. Dat is enorm veel, maar absoluut niet de 112.000 doden die hij vanaf half januari per dag berekent.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 01:58

Basic, veel sterkte :(:) Ik kan me voorstellen dat dit een gigantische klap is.

Ik heb toch de persconferentie gekeken bij een vriend. Puur voor mezelf ben ik blij dat het bezoek van 2 pas vanaf 13 jaar geldt. Natuurlijk is het een advies en heb je dit zelf in de hand, maar stel dat iemand zich daar echt aan wilt houden dan zit ik daar met mijn kinderen nog netjes binnen dat advies, omdat de jongste beneden de 13 is.

Verder ga ik er weinig van voelen en weinig last van hebben. Maar ik voel wel enorm mee met de ondernemers. Ik wilde makkelijk doen met kerst en zou niet uit eten gaan, maar ik ga nu eens kijken of er iets af te halen valt bij het plaatselijk restaurant.

Ik merk wel dat ik angst krijg voor de toekomst. Komt er hierna weer een mutatie en weer een lock down en blijvende maatregelen? Komen we hier nog wel uit vraag ik me af?

Ik hoop dat snel duidelijk is hoe ziekmakend (ernstig ziek en ziekenhuisopname) deze variant is in vergelijking met de delta. Ook ben ik benieuwd hoeveel mensen (zonder ernstig onderliggend lijden) na de booster nog in het ziekenhuis komt. Ik maak me wel zorgen om die besmettelijkheid. Want stel dat je na je booster nagenoeg niet meer in het ziekenhuis komt, dan kan die hoge graad van besmettelijkheid er wel voor zorgen dat veel ongevaccineerden besmet raken. En stel dat die toch in het ziekenhuis komen....

Ik vraag me heel erg af hoe het OMT en het kabinet daar over denkt. Want ze geven zeer duidelijk aan dat mensen die booster echt moeten gaan halen. Dat ongevaccineerden zich echt moeten laten vaccineren. Maar hoe lang blijft dit vrijblijvend, terwijl het wel invloed heeft op de instandhouding van de maatregelen? Als straks iedereen die booster gehaald heeft en het blijkt dat het weer vooral ongevaccineerden zijn die op de IC belanden, kunnen ze het toch niet blijven verkopen dat iedereen zich aan maatregelen moet blijven houden en ondernemers kapot gaan!?

MoniqueT schreef:
Ik lees veel mee, maar weet ook vaak niet wat ik overal van moet vinden. Maar dat sommigen het echt niet begrijpen, werd me vandaag wel duidelijk ...

Ik belde naar mijn buurvrouw in NL die vandaag 83 wordt. Een herrie van jewelste op de achtergrond. Ik vraag dus of het druk is en ja hoor, die en die en die kwamen even, die is net weg en die ook. Maar zo meteen zijn we weer ´gewoon met zijn zessen´. Ze woont dus alleen ....

Hoezo ouderen kwetsbaar? Ik ben blij dat wij besloten hebben op onze berg te blijven.

Tja .. hopelijk heeft ze intens van haar verjaardag genoten. Ik snap het volkomen dat mensen op die leeftijd kiezen voor kwaliteit van leven met gewoon lekker hun dierbaren dicht om zich heen. Natuurlijk is het een risico. Maar heel eerlijk ... bijna 2 jaar lang aan flinke maatregelen houden op die leeftijd. Het is gewoon zeer reel dat zij uit ouderdom sterven in die tijd. Dan hebben ze het laatste stukje van hun leven in eenzaamheid doorgebracht. Als ik 83 ben leef ik liever nog 1 jaar een prachtig jaar, dan dat ik 4 jaar eenzaam door moet brengen. Ik heb ook cliënten net zoals jouw buurvrouw in Nl. Ik zie dat veel liever dan mensen die wegkwijnen uit eenzaamheid.
Het is gewoon erg belangrijk dat mensen hier een eigen keuze in hebben. Want willen ze wel bezoek enorm beperken en willen ze wel enorm voorzichtig zijn, dan is daar natuurlijk ook helemaal niets mis mee. Maar ik zie om me heen dat veel mensen op deze leeftijd liever kiezen voor kwaliteit, ook als dit een bepaald risico met zich meebrengt.

Het gaat mij enorm aan het hart dat mensen in verzorgingshuizen en in zorginstellingen deze keuze niet voor zichzelf kunnen en mogen maken. Hoe schrijnend is het als je uit je 3 of 4 kinderen er maar 2 mag aanwijzen die nog op bezoek mogen komen!? En dan hebben we het nog niet over kleinkinderen en achterkleinkinderen die ze niet meer mogen zien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 02:06

Huertecilla schreef:
Is verder inderdaad weer een typisch voorbeeld. Niet met meer dan 2 thuis op bezoek maar wel úren met hoéveel vreemden in een aluminium buis?

Ik ga onder deze omstandigheden liever bij mensen op bezoek die ik ken dan dat ik uren opgepropt met wildvreemden in een aluminium buis ga zitten. Daarom neem ik het ook niet al te nauw met de regels. Ik snap de mensen ook niet die zich nauwgezet aan elk regeltje houden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 02:11

Loretta schreef:
Huertecilla schreef:
Is verder inderdaad weer een typisch voorbeeld. Niet met meer dan 2 thuis op bezoek maar wel úren met hoéveel vreemden in een aluminium buis?

Ik ga onder deze omstandigheden liever bij mensen op bezoek die ik ken dan dat ik uren opgepropt met wildvreemden in een aluminium buis ga zitten. Daarom neem ik het ook niet al te nauw met de regels. Ik snap de mensen ook niet die zich nauwgezet aan elk regeltje houden.

Aluminium buis :')
Ik vind het wel jammer dat kledingzaken enzo niet open zijn. Vraag mij af hoe hoog het risico is in dat soort zaken.

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 02:21

Kerst 2021: gezellig met een paar mensen "mens erger je niet" spelen <|-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 07:40

sureido schreef:

Overal is de apres ski dicht.
In Oostenrijk geldt 2G en moet je ffp2 kapje op in de liften. In Frankrijk geldt 3G en volgens mij ook met kapjes maar weet ik niet zeker.
Verder lijkt mij wintersport een vrij veilige vakantie, zeker als de apres ski dicht is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 08:03

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 08:42

basic_21 schreef:

1 week voor kerst.

Maar voor zovele.

Heel verdrietig word ik van je eerlijke post. Heel veel sterkte voor jou en alle mensen die dit zo ongelooflijk hard raken. Het is ongelooflijk tuk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 08:51

En dat is het Pien niet te bevatten en weer die financiële klap

Gelukkig heeft mijn dochter altijd ons achter de hand, maar velen hebben dat niet..ook vrienden van haar met horecagelegenheid die de laatste maanden al.meer.kosten dan omzet hebben

En de tegemoetkoming is echt niet veel, soms niet eens de basiskosten.

En daar ben ik heel verdrietig van

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:04

Heel erg voor de mensen die hierdoor echt in de problemen raken, zoals in de posten hierboven. En natuurlijk vervelend voor iedereen, want er hadden het allemaal wel anders gewild.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:17

Het is weer verschrikkelijk, het raakt de hele samenleving van jong tot oud.

Merk aan mezelf dat ik er nu ook echt moedeloos van word, ik heb ook een contact beroep maar mag gelukkig nog wel medisch geindiceerde mensen behandelen(ben medisch pedicure).

Ik weet inmiddels ook niet meer wat goed of slecht is, wie de waarheid weet en wie niet en wie je nog kunt vertrouwen/geloven.

Moe en er moet snel een einde aan komen.

Omdat het ons, gelukkig, financieel niet treft halen we de aankomende tijd, inclusief de kerst, eten bij restaurants op. Hopelijk zijn zij daar bij gebaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:25

imaudy schreef:
Kerst 2021: gezellig met een paar mensen "mens erger je niet" spelen <|-

Maar dan wel online natuurlijk. LOL