Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoniqueT schreef:Ik lees veel mee, maar weet ook vaak niet wat ik overal van moet vinden. Maar dat sommigen het echt niet begrijpen, werd me vandaag wel duidelijk ...
Ik belde naar mijn buurvrouw in NL die vandaag 83 wordt. Een herrie van jewelste op de achtergrond. Ik vraag dus of het druk is en ja hoor, die en die en die kwamen even, die is net weg en die ook. Maar zo meteen zijn we weer ´gewoon met zijn zessen´. Ze woont dus alleen ....
Hoezo ouderen kwetsbaar? Ik ben blij dat wij besloten hebben op onze berg te blijven.
basic_21 schreef:Ook ik leef buiten de werkelijkheid.Net als de zo gewaardeerde zorgmedewerkers. Ik weet het ook niet meer.
Ben zo positief en werk zo graag.
Niets begrepen van de persconferentie.
Ik hoorde misschien en wie zal het zeggen.
Mijn brood is het en heb mijn werknemers nog steeds.
En zie het gewoon niet meer.Ik was zo creatief.
Ik geef om mijn werknemers.
Voor het eerst heb ik de kracht niet meer.
Ik begrijp niet waarom deze sector zo hard getroffen word keer op keer.
Dat is zo hard en zo niet te verteren.
1 week voor kerst.
Jullie kunnen raden in welke brance ik zit .
Ik ben niet zielig dat voorop gesteld maar ik kan ook niet meer elke nekslag aan en dat 1 week voor kerst.
Ik snap er niets meer van en kan de regels niet meer uitleggen niet voor mijzelf niet voor mijn werknemers en niet voor de zorg.
Het maakt mij voor het eerst totaal ontredderd.
Ik hoef geen medelij maar wilde jullie laten zien hoe zovele er in zitten en staan.
Ik wilde een een kleine buffer en zelf zorgen voor mijn mensen en 1 week vantevoren word het zo afgepakt.
Dit geldt niet alleen voor mij.
Maar voor zovele.
Suzanne F. schreef:En mensen vertrekken binnenkort massaal op wintersport. Hier in NL alles dicht, dan gaan we maar naar het buitenland hè?
Ladybird schreef:Suzanne F. schreef:En mensen vertrekken binnenkort massaal op wintersport. Hier in NL alles dicht, dan gaan we maar naar het buitenland hè?
DAt zal wel meevallen, want in Oostenrijk mag ook lang niet alles en volgens mij ging Frankrijk ook weer op slot. Ik ken echt veel mensen die toch hun wintersport weer afgezegd hebben.
Basic: Heel veel sterkteHet is oneerlijk
Relaxed schreef:sureido schreef:Hele grote knuffel maar de steun ga je in dit topic niet vinden, veelal hardheid zonder menselijkheid.
Wat een domme reactie dit. Iedereen is het hier wel eens dat zorgmedewerkers en ondernemers oa keihard getroffen worden. Waarom is dan zo'n domme opmerking nodig?
Basic, sterkte!
sureido schreef:Ladybird schreef:Suzanne F. schreef:En mensen vertrekken binnenkort massaal op wintersport. Hier in NL alles dicht, dan gaan we maar naar het buitenland hè?
DAt zal wel meevallen, want in Oostenrijk mag ook lang niet alles en volgens mij ging Frankrijk ook weer op slot. Ik ken echt veel mensen die toch hun wintersport weer afgezegd hebben.
Basic: Heel veel sterkteHet is oneerlijk
O wel? Ik hoor alleen maar meer mensen die boeken, de enige ‘stop’ is de booster prik maar die fixen ze wel ergens of ze testen.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Kan Needje, zoals gezegd , er is eigenlijk over ziekenhuisopnames of het ziekmakend vermogen van Omikron nu nog niet genoeg bekend. Daar zal over een week of twee veel meer over bekend zijn.
Mwah... bekend gemáákt. Niet hetzelfde. Overheden/instanties hebben ´grotere belangen´ bij voorlichting weet je nog?!
Heb ik nét nog uitgelegd mbt omicron. Is echt geen raketwetenschap.
sureido schreef:Relaxed schreef:
Wat een domme reactie dit. Iedereen is het hier wel eens dat zorgmedewerkers en ondernemers oa keihard getroffen worden. Waarom is dan zo'n domme opmerking nodig?
Basic, sterkte!
Lees anders lekker terug, dan zie je precies wat er bedoelt wordt. Als er uit emotie gereageerd wordt omdat je weeral alles kwijt bent is het meteen ‘maar het is erger dat je moeder in het ziekenhuis komt’. Nee sorry, vind ik geen empathie en dat is pas dat kots poppetje wat jij gebruikt.
bigone schreef:Misschien onderstaand opiniestuk onder de neus drukken, in maart 2020 zat hij precies goed en hij en veel anderen hopen toch echt dat hij er nu naast zit. Geplaatst vlak voor er bekend werd dat er spoedoverleg kwam.
https://www.grutjes.nl/2021/12/en-toen- ... jk-paniek/
MoniqueT schreef:Ik lees veel mee, maar weet ook vaak niet wat ik overal van moet vinden. Maar dat sommigen het echt niet begrijpen, werd me vandaag wel duidelijk ...
Ik belde naar mijn buurvrouw in NL die vandaag 83 wordt. Een herrie van jewelste op de achtergrond. Ik vraag dus of het druk is en ja hoor, die en die en die kwamen even, die is net weg en die ook. Maar zo meteen zijn we weer ´gewoon met zijn zessen´. Ze woont dus alleen ....
Hoezo ouderen kwetsbaar? Ik ben blij dat wij besloten hebben op onze berg te blijven.
Huertecilla schreef:Is verder inderdaad weer een typisch voorbeeld. Niet met meer dan 2 thuis op bezoek maar wel úren met hoéveel vreemden in een aluminium buis?
Loretta schreef:Huertecilla schreef:Is verder inderdaad weer een typisch voorbeeld. Niet met meer dan 2 thuis op bezoek maar wel úren met hoéveel vreemden in een aluminium buis?
Ik ga onder deze omstandigheden liever bij mensen op bezoek die ik ken dan dat ik uren opgepropt met wildvreemden in een aluminium buis ga zitten. Daarom neem ik het ook niet al te nauw met de regels. Ik snap de mensen ook niet die zich nauwgezet aan elk regeltje houden.
sureido schreef:O wel? Ik hoor alleen maar meer mensen die boeken, de enige ‘stop’ is de booster prik maar die fixen ze wel ergens of ze testen.
basic_21 schreef:Ook ik leef buiten de werkelijkheid.Net als de zo gewaardeerde zorgmedewerkers. Ik weet het ook niet meer.
Ben zo positief en werk zo graag.
Niets begrepen van de persconferentie.
Ik hoorde misschien en wie zal het zeggen.
Mijn brood is het en heb mijn werknemers nog steeds.
En zie het gewoon niet meer.Ik was zo creatief.
Ik geef om mijn werknemers.
Voor het eerst heb ik de kracht niet meer.
Ik begrijp niet waarom deze sector zo hard getroffen word keer op keer.
Dat is zo hard en zo niet te verteren.
1 week voor kerst.
Jullie kunnen raden in welke brance ik zit .
Ik ben niet zielig dat voorop gesteld maar ik kan ook niet meer elke nekslag aan en dat 1 week voor kerst.
Ik snap er niets meer van en kan de regels niet meer uitleggen niet voor mijzelf niet voor mijn werknemers en niet voor de zorg.
Het maakt mij voor het eerst totaal ontredderd.
Ik hoef geen medelij maar wilde jullie laten zien hoe zovele er in zitten en staan.
Ik wilde een een kleine buffer en zelf zorgen voor mijn mensen en 1 week vantevoren word het zo afgepakt.
Dit geldt niet alleen voor mij.
Maar voor zovele.