Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:54

Ik had de indruk dat het juist best veel jongeren waren. Ik weet ook niet of de groep onder 12 werd meegerekend bij 1,8 miljoen. Ik vind dat erg lastig te vinden. Want stel dat het vnl. Jongeren zijn dan is de paniek om overvolle ic's niet nodig lijkt mij.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 00:06

Nee de 1.8 mln is sowieso alleen 12 jaar en ouder. Verdere verdeling weet ik ook niet.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 00:20

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:04

Purkii schreef:
Ik had de indruk dat het juist best veel jongeren waren. Ik weet ook niet of de groep onder 12 werd meegerekend bij 1,8 miljoen. Ik vind dat erg lastig te vinden. Want stel dat het vnl. Jongeren zijn dan is de paniek om overvolle ic's niet nodig lijkt mij.

Exact. Ik ga er vanuit dat de jongeren onder 12 niet meegerekend zijn, maar ik heb een beetje moeite met deze indirecte vaccinatiedwang voor de groep van 12-25. Hoe groot is de kans nu eenmaal dat zij de IC's gaan bezetten..

Cijfers per leeftijdsgroep:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 07:39

Douce schreef:
Purkii schreef:

Exact. Ik ga er vanuit dat de jongeren onder 12 niet meegerekend zijn, maar ik heb een beetje moeite met deze indirecte vaccinatiedwang voor de groep van 12-25. Hoe groot is de kans nu eenmaal dat zij de IC's gaan bezetten..

Dan heb je het nog niet eens over de druk die Bokkers menen te moeten zetten. Er wordt ook niet geschuwd even in je berichten te neuzen om te kijken waarmee ze druk kunnen zetten. Ik vind het walgelijk

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:07

Douce schreef:
Purkii schreef:

Zij niet, maar hoe hoger de vaccinatiegraad, hoe kleiner de kans is op besmettingen en zo verklein je dus de kan dat de mensen die wél de IC gaan bezetten ziek worden.
De mensen die wel de IC bezetten zijn namelijk ook de mensen die veelal verminderde weerstand hebben dus zijn we er allemaal bij gebaat dat we zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:40

Dat is de reden dat mijn dochter gevaccineerd is. Om de pandemie er onder te krijgen. En voor de mensen die om medische redenen echt geen vaccinatie mogen of de mensen waarbij de vaccinatie niets doet. En daar focus ik me maar op. Want er is ook een groep die in een kwetsbare leeftijd/gezondheid valt, de vaccinaties al lang had kunnen halen, waarbij de vaccinaties hoogstwaarschijnlijk prima werken, maar dit niet doen. En als je het dan zo bekijkt is het triest dat kinderen en jongeren die nauwelijks risico lopen gevaccineerd moeten worden om de vaccinatiegraad omhoog te brengen, omdat te veel volwassenen die wel meer risico lopen zich niet laten vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:21

Klopt Vayo, wanneer mensen hun verantwoordelijkheid zouden nemen dan was het allemaal een stuk gemakkelijker. Zeker voor de groep van mensen die geen afweer opbouwen of geen prik mogen. Dat zijn geschat 700.000 mensen die extreem voorzichtig moeten blijven door mensen die denken dat hun immuunsysteem het wel aan kan en dus niet laten prikken. Er zijn voorbeelden genoeg van mensen die twee keer Corona krijgen, zeker zonder vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:24

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:29

bigone schreef:
Zandvoort , er werd gelachen over het feit dat de formule 1 organisatie zelf zo voorzichtig was, mondkapjes enzenz. En terecht blijkbaar :
https://nos.nl/l/2396447#UPDATE-container-55752984

Ze zeggen “drukte valt niet te voorkomen”.

Nou dat was wel anders toen ze beweerden dat dit veel minder risico is dan een theater of festival. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:31

Las ook dat er van veel bezoekers klachten kwamen, te weinig wc's en pinstoringen. Dus overal lang wachten, lijkt me niet in de categorie 'extra maatregelen' vallen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:33

Drukte valt juist prima te voorkomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:41

bigone schreef:
Zandvoort , er werd gelachen over het feit dat de formule 1 organisatie zelf zo voorzichtig was, mondkapjes enzenz. En terecht blijkbaar :
https://nos.nl/l/2396447#UPDATE-container-55752984

Tja je kunt de organisatie nu belachelijk maken. Het circus trekt al sinds de corona periode zo rond. En worden altijd elke dag getest alle personeelsleden (en dat zijn er er heel erg veel) ze hebben in het hele afgelopen periode vanaf juli 2020 in verhouding ontzettend weinig positieve testen gehad.

Je kunt nooit helemaal op nul komen nergens niet. Als je dat als maatstaaf zou willen nemen dat kun je nooit meer een evenement of festival organiseren want als die allemaal aan de deur gaat testen zul je ook positieven treffen.

En dat is hier ook gebeurt elke ochtend worden ze getest voor ze naar circuit komen :=

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:55

Hoeveel besmettingen zouden ze voorkomen hebben doordat ze zo streng zijn bij de f1.
Dit is geloof ik de derde coureur die postief getest is, Perez vorig jaar en Hamilton ook en nu Räikkönen.
Zonder al die strenge maatregels was het helemaal fout gegaan en hadden ze na een maand de stekker eruit getrokken en nu hebben we toch een redelijk normaal seizoen gehad. Al lijkt het me totaal niet fijn om dagelijks getest te worden. Maar wie weet went dat ook wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:07

Dat denk ik ook want ze kunnen daar niet met afstand werken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:14

friezenfan2 schreef:
Hoeveel besmettingen zouden ze voorkomen hebben doordat ze zo streng zijn bij de f1.
Dit is geloof ik de derde coureur die postief getest is, Perez vorig jaar en Hamilton ook en nu Räikkönen.
Zonder al die strenge maatregels was het helemaal fout gegaan en hadden ze na een maand de stekker eruit getrokken en nu hebben we toch een redelijk normaal seizoen gehad. Al lijkt het me totaal niet fijn om dagelijks getest te worden. Maar wie weet went dat ook wel?

De kritiek is ook niet op de coureurs. Behalve dat ze enorm milieuvervuilende personen zijn. Maar de kritiek is dat het eigenlijk een meerdaags evenement is met tienduizenden bezoekers. Terwijl festivals, concerten en theatervoorstellingen niet eens door mogen gaan en/of zich aan veel meer regels moeten houden.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:28

Hier mocht vorige week het vissen voor de jeugd niet eens door gaan, omdat ze niet konden controleren of ouders niet van de een naar de ander zouden lopen….

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:31

En mijn opmerking was zeker geen kritiek op de F1 maar wanneer je bij deze zeer strenge maatregelen toch positief test dan zijn 70.000 gevaccineerden en negatief getest en op een kluitje natuurlijk een lachtertje wat betreft voorkomen van besmettingen. En komen er weinig uit voort dan kan inderdaad alles open. Mits geprikt, hersteld of getest.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:33

Jup dat is ook heel krom. Hoe druk het was op weg naar het circuit met mensen die kwamen kijken was echt bizar. Als dit mag (en blijkbaar mag het want ze hebben er niets aangedaan) dan zouden alle andere vormen ook mogen. Al verwacht ik dat er best veel mensen nu toch corona krijgen doordat ze zo hutje mutje liepen. Niet al te lang geleden bij de ek finale was het ook zo druk met naar het stadion toe lopen en daar waren heel veel corona bestemmingen. Misschien was de vaccinatie graad iets minder hoog toen maar toch

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:49

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:09

Wat bedoel je met je laatste opmerking? Dit is in Mexico zo te zien ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:30

Ja daar kwam ik net pas achter. |o
Dacht dat dit Zandvoort was.
Maar goed. Dat zegt niet dat het daar net zo gaat zijn. Na de beelden van gister heb ik daar geen twijfel over iig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:32

Needje schreef:
Ja daar kwam ik net pas achter. |o
Dacht dat dit Zandvoort was.
Maar goed. Dat zegt niet dat het daar net zo gaat zijn. Na de beelden van gister heb ik daar geen twijfel over iig.

Dus je hebt commentaar op beeld uit Mexico jaren terug? En je weet niet hoe ze het in Zandvoort in gaan regelen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:15

Weet iemand of de F1 coureurs geënt zijn?